Fasaanit...

hemuska

Mietityttää sellainen asia, että missä fasaanit nukkuu? Tai siis nukkuuko maassa vai puussa? Ruvennut häiritsemään tuo asia liikaa. =)

15

3151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minätäällähei.

      ne taitavat nukkua esim. kuusien alla tai pusikoissa, kuten rusakotkin.

      • hemuska

        Hyvä tietää kun niin paljon häiritsi. Ajattelin vaan että kun niilläkin siivet on niin miksei menis puuhunkin..=)


      • zzz
        hemuska kirjoitti:

        Hyvä tietää kun niin paljon häiritsi. Ajattelin vaan että kun niilläkin siivet on niin miksei menis puuhunkin..=)

        fasaanit nukkuvat kyllä puissa petoeläimiltä suojassa...


      • hemuska
        zzz kirjoitti:

        fasaanit nukkuvat kyllä puissa petoeläimiltä suojassa...

        Tuota kyllä itsekin vähän meinasin, että miksei menisi puuhun kun kerran siivetkin omistaa. Päivälläkin niitä joskus puussa näkee, varsinkin jos jotakin karkuun lähtevät.


    • Sanere

      Sen vähän mitä fasaanit vuorokaudessa nukkuvat ne viettävät pensaiden tai heinätiheikköjen alla.

      • Sanere

        Koska fasaanien elianlueilla eli pelloilla ja niityillä ei välttämättä aina edes ole puita. Mutta puuhun kyllä myös menevät jos sellainen siis on.


      • Aaro Takala

        Mä luulisin että ne nukkuu puis ku petoeläimiä liikku yölläki tappamassa fasaaneja
        .Ku siivetki on!:D


      • fasu kasvattaja
        Aaro Takala kirjoitti:

        Mä luulisin että ne nukkuu puis ku petoeläimiä liikku yölläki tappamassa fasaaneja
        .Ku siivetki on!:D

        Se fasaani joka ei yöksi opi puuhun menemään, on ennenpitkää kuollut fasaani.
        Pellolla päivällä ja puittaa yöksi, eli ei jää tasamaalle, muuten on helppo saalis.
        Paljon fasaaneja kyllä jää maahan, mutta lumen tullen ne on jo petojen persiissä sellaset tyhmyrit.


    • fassu

      varmaan nukkuu tai pikemminki lepäilee pansaikoissa ja ruohikon seassa ja muutenki suojassa vaaroilta ja kylmältä mut en sit tarken´mmin tiiä. Tai sit niil on maan alla joku salanen yhteisö mis niil kaikil on luksuskämpät ja siel ne vaan bilettää ja nauraa muille elukoille

      • Jaaha

        Talvisin fasaanit tulevat pelloilta pihoihin. Omalla pihalla olen tehnyt havaintoja puiden oksilla ja pensaiden suojissa nukkuvista fasaaneista.
        Kesäisin fasaanit varmasti nukkuvat heinikoiden ja pensaiden alla.


    • lintufani

      eikö se niin ole että illantullen fasaanit lentävät puuhun yöpymään.

      • Ansku

        Fasaanit nukkuvat mieluummin puussa kuin maassa jotta ovat suojassa pedoilta. Pihallamme vierailleet fasaanit nukkuivat aina männyissä tai joskus ne lehahtivat kuusen oksalle nukkumaan. Ikävästi kuitenkin kävi noille kahdelle fasaanille kun joutuivat kissan saaliiksi:( Naapurissamme asustaa kissa joka on varsinainen peto; ison rusakonkin se on pihaansa raahannut.


    • kissafani-82
      • Saara

        meijän talon vieressä on pieni metsä.meijän pihassa vilisee urosfasaaneja aina.kesällä ja talvella.talvella mä näin myös yhen naaraan.mä oon nähny niien pesän ja niien oliivinvihreet munat.se pesä on maassa.tänä kesänä yks fasaani meni meijä kasvihuonedeseen ja sitten mä,äitii ja pikkusisko menbtiin kasvihuoneen ulkopuolelle kattoon mitä se tekee.siellä se tallo kukkasia.kun se huomas meijät niin siitä tuli ihan kreisi.se koitti päästä pois kasvihuoneesta mutta ei löytäny ovee.mun piti kiertää kasvihuonetta huom.ULKOPUOLELLA en mennyt sisälle,se ois saanu sydärin.kun mä menin sen eteen (olin lasin toisella puolella) niin se lösi oven juoksi äkkiä nokkospuskaan.


    • Fasaani puun oksalla

      Fasaani nukkuu yleensä puun oksalla usein männyn tai kuusen oksalla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      103
      991
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      824
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      93
      739
    4. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      635
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      75
      632
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      15
      555
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      486
    8. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      472
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      459
    10. Tulimme yöllä reissusta kotosalle

      niin heti tämä öinen häiriökäyttäytyminen ilmeni palatessa. Eikö näitä 2-3 alaikästä laittomilla mopoilla rällääjää saa
      Kiuruvesi
      30
      450
    Aihe