Fasaanit...

hemuska

Mietityttää sellainen asia, että missä fasaanit nukkuu? Tai siis nukkuuko maassa vai puussa? Ruvennut häiritsemään tuo asia liikaa. =)

15

3151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minätäällähei.

      ne taitavat nukkua esim. kuusien alla tai pusikoissa, kuten rusakotkin.

      • hemuska

        Hyvä tietää kun niin paljon häiritsi. Ajattelin vaan että kun niilläkin siivet on niin miksei menis puuhunkin..=)


      • zzz
        hemuska kirjoitti:

        Hyvä tietää kun niin paljon häiritsi. Ajattelin vaan että kun niilläkin siivet on niin miksei menis puuhunkin..=)

        fasaanit nukkuvat kyllä puissa petoeläimiltä suojassa...


      • hemuska
        zzz kirjoitti:

        fasaanit nukkuvat kyllä puissa petoeläimiltä suojassa...

        Tuota kyllä itsekin vähän meinasin, että miksei menisi puuhun kun kerran siivetkin omistaa. Päivälläkin niitä joskus puussa näkee, varsinkin jos jotakin karkuun lähtevät.


    • Sanere

      Sen vähän mitä fasaanit vuorokaudessa nukkuvat ne viettävät pensaiden tai heinätiheikköjen alla.

      • Sanere

        Koska fasaanien elianlueilla eli pelloilla ja niityillä ei välttämättä aina edes ole puita. Mutta puuhun kyllä myös menevät jos sellainen siis on.


      • Aaro Takala

        Mä luulisin että ne nukkuu puis ku petoeläimiä liikku yölläki tappamassa fasaaneja
        .Ku siivetki on!:D


      • fasu kasvattaja
        Aaro Takala kirjoitti:

        Mä luulisin että ne nukkuu puis ku petoeläimiä liikku yölläki tappamassa fasaaneja
        .Ku siivetki on!:D

        Se fasaani joka ei yöksi opi puuhun menemään, on ennenpitkää kuollut fasaani.
        Pellolla päivällä ja puittaa yöksi, eli ei jää tasamaalle, muuten on helppo saalis.
        Paljon fasaaneja kyllä jää maahan, mutta lumen tullen ne on jo petojen persiissä sellaset tyhmyrit.


    • fassu

      varmaan nukkuu tai pikemminki lepäilee pansaikoissa ja ruohikon seassa ja muutenki suojassa vaaroilta ja kylmältä mut en sit tarken´mmin tiiä. Tai sit niil on maan alla joku salanen yhteisö mis niil kaikil on luksuskämpät ja siel ne vaan bilettää ja nauraa muille elukoille

      • Jaaha

        Talvisin fasaanit tulevat pelloilta pihoihin. Omalla pihalla olen tehnyt havaintoja puiden oksilla ja pensaiden suojissa nukkuvista fasaaneista.
        Kesäisin fasaanit varmasti nukkuvat heinikoiden ja pensaiden alla.


    • lintufani

      eikö se niin ole että illantullen fasaanit lentävät puuhun yöpymään.

      • Ansku

        Fasaanit nukkuvat mieluummin puussa kuin maassa jotta ovat suojassa pedoilta. Pihallamme vierailleet fasaanit nukkuivat aina männyissä tai joskus ne lehahtivat kuusen oksalle nukkumaan. Ikävästi kuitenkin kävi noille kahdelle fasaanille kun joutuivat kissan saaliiksi:( Naapurissamme asustaa kissa joka on varsinainen peto; ison rusakonkin se on pihaansa raahannut.


    • kissafani-82
      • Saara

        meijän talon vieressä on pieni metsä.meijän pihassa vilisee urosfasaaneja aina.kesällä ja talvella.talvella mä näin myös yhen naaraan.mä oon nähny niien pesän ja niien oliivinvihreet munat.se pesä on maassa.tänä kesänä yks fasaani meni meijä kasvihuonedeseen ja sitten mä,äitii ja pikkusisko menbtiin kasvihuoneen ulkopuolelle kattoon mitä se tekee.siellä se tallo kukkasia.kun se huomas meijät niin siitä tuli ihan kreisi.se koitti päästä pois kasvihuoneesta mutta ei löytäny ovee.mun piti kiertää kasvihuonetta huom.ULKOPUOLELLA en mennyt sisälle,se ois saanu sydärin.kun mä menin sen eteen (olin lasin toisella puolella) niin se lösi oven juoksi äkkiä nokkospuskaan.


    • Fasaani puun oksalla

      Fasaani nukkuu yleensä puun oksalla usein männyn tai kuusen oksalla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      143
      1444
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe