Mietityttää sellainen asia, että missä fasaanit nukkuu? Tai siis nukkuuko maassa vai puussa? Ruvennut häiritsemään tuo asia liikaa. =)
Fasaanit...
15
2708
Vastaukset
- minätäällähei.
ne taitavat nukkua esim. kuusien alla tai pusikoissa, kuten rusakotkin.
- hemuska
Hyvä tietää kun niin paljon häiritsi. Ajattelin vaan että kun niilläkin siivet on niin miksei menis puuhunkin..=)
- zzz
hemuska kirjoitti:
Hyvä tietää kun niin paljon häiritsi. Ajattelin vaan että kun niilläkin siivet on niin miksei menis puuhunkin..=)
fasaanit nukkuvat kyllä puissa petoeläimiltä suojassa...
- hemuska
zzz kirjoitti:
fasaanit nukkuvat kyllä puissa petoeläimiltä suojassa...
Tuota kyllä itsekin vähän meinasin, että miksei menisi puuhun kun kerran siivetkin omistaa. Päivälläkin niitä joskus puussa näkee, varsinkin jos jotakin karkuun lähtevät.
- Sanere
Sen vähän mitä fasaanit vuorokaudessa nukkuvat ne viettävät pensaiden tai heinätiheikköjen alla.
- Sanere
Koska fasaanien elianlueilla eli pelloilla ja niityillä ei välttämättä aina edes ole puita. Mutta puuhun kyllä myös menevät jos sellainen siis on.
- Aaro Takala
Mä luulisin että ne nukkuu puis ku petoeläimiä liikku yölläki tappamassa fasaaneja
.Ku siivetki on!:D - fasu kasvattaja
Aaro Takala kirjoitti:
Mä luulisin että ne nukkuu puis ku petoeläimiä liikku yölläki tappamassa fasaaneja
.Ku siivetki on!:DSe fasaani joka ei yöksi opi puuhun menemään, on ennenpitkää kuollut fasaani.
Pellolla päivällä ja puittaa yöksi, eli ei jää tasamaalle, muuten on helppo saalis.
Paljon fasaaneja kyllä jää maahan, mutta lumen tullen ne on jo petojen persiissä sellaset tyhmyrit.
- fassu
varmaan nukkuu tai pikemminki lepäilee pansaikoissa ja ruohikon seassa ja muutenki suojassa vaaroilta ja kylmältä mut en sit tarken´mmin tiiä. Tai sit niil on maan alla joku salanen yhteisö mis niil kaikil on luksuskämpät ja siel ne vaan bilettää ja nauraa muille elukoille
- Jaaha
Talvisin fasaanit tulevat pelloilta pihoihin. Omalla pihalla olen tehnyt havaintoja puiden oksilla ja pensaiden suojissa nukkuvista fasaaneista.
Kesäisin fasaanit varmasti nukkuvat heinikoiden ja pensaiden alla.
- lintufani
eikö se niin ole että illantullen fasaanit lentävät puuhun yöpymään.
- Ansku
Fasaanit nukkuvat mieluummin puussa kuin maassa jotta ovat suojassa pedoilta. Pihallamme vierailleet fasaanit nukkuivat aina männyissä tai joskus ne lehahtivat kuusen oksalle nukkumaan. Ikävästi kuitenkin kävi noille kahdelle fasaanille kun joutuivat kissan saaliiksi:( Naapurissamme asustaa kissa joka on varsinainen peto; ison rusakonkin se on pihaansa raahannut.
- kissafani-82
Etin netistä mistä vois löytyä tietoa Fasaaneista, niin tällä sivulla: http://media.keskisuomalainen.fi/luontokuvat/talvilinnut/fasaani_k1.html lukee tos palstas missä ne nukkuu yönsä.
Saatte itte lukea ;D- Saara
meijän talon vieressä on pieni metsä.meijän pihassa vilisee urosfasaaneja aina.kesällä ja talvella.talvella mä näin myös yhen naaraan.mä oon nähny niien pesän ja niien oliivinvihreet munat.se pesä on maassa.tänä kesänä yks fasaani meni meijä kasvihuonedeseen ja sitten mä,äitii ja pikkusisko menbtiin kasvihuoneen ulkopuolelle kattoon mitä se tekee.siellä se tallo kukkasia.kun se huomas meijät niin siitä tuli ihan kreisi.se koitti päästä pois kasvihuoneesta mutta ei löytäny ovee.mun piti kiertää kasvihuonetta huom.ULKOPUOLELLA en mennyt sisälle,se ois saanu sydärin.kun mä menin sen eteen (olin lasin toisella puolella) niin se lösi oven juoksi äkkiä nokkospuskaan.
- Fasaani puun oksalla
Fasaani nukkuu yleensä puun oksalla usein männyn tai kuusen oksalla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921816- 851272
- 1101133
- 751011
- 105919
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56848- 36752
- 47751
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47701- 33683