Fasaanit...

hemuska

Mietityttää sellainen asia, että missä fasaanit nukkuu? Tai siis nukkuuko maassa vai puussa? Ruvennut häiritsemään tuo asia liikaa. =)

15

2708

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minätäällähei.

ne taitavat nukkua esim. kuusien alla tai pusikoissa, kuten rusakotkin.

• hemuska

Hyvä tietää kun niin paljon häiritsi. Ajattelin vaan että kun niilläkin siivet on niin miksei menis puuhunkin..=)

• zzz
        hemuska kirjoitti:

Hyvä tietää kun niin paljon häiritsi. Ajattelin vaan että kun niilläkin siivet on niin miksei menis puuhunkin..=)

fasaanit nukkuvat kyllä puissa petoeläimiltä suojassa...

• hemuska
        zzz kirjoitti:

fasaanit nukkuvat kyllä puissa petoeläimiltä suojassa...

Tuota kyllä itsekin vähän meinasin, että miksei menisi puuhun kun kerran siivetkin omistaa. Päivälläkin niitä joskus puussa näkee, varsinkin jos jotakin karkuun lähtevät.

• Sanere

Sen vähän mitä fasaanit vuorokaudessa nukkuvat ne viettävät pensaiden tai heinätiheikköjen alla.

• Sanere

Koska fasaanien elianlueilla eli pelloilla ja niityillä ei välttämättä aina edes ole puita. Mutta puuhun kyllä myös menevät jos sellainen siis on.

• Aaro Takala

Mä luulisin että ne nukkuu puis ku petoeläimiä liikku yölläki tappamassa fasaaneja
        .Ku siivetki on!:D

• fasu kasvattaja
        Aaro Takala kirjoitti:

Mä luulisin että ne nukkuu puis ku petoeläimiä liikku yölläki tappamassa fasaaneja
        .Ku siivetki on!:D

Se fasaani joka ei yöksi opi puuhun menemään, on ennenpitkää kuollut fasaani.
        Pellolla päivällä ja puittaa yöksi, eli ei jää tasamaalle, muuten on helppo saalis.
        Paljon fasaaneja kyllä jää maahan, mutta lumen tullen ne on jo petojen persiissä sellaset tyhmyrit.

• fassu

varmaan nukkuu tai pikemminki lepäilee pansaikoissa ja ruohikon seassa ja muutenki suojassa vaaroilta ja kylmältä mut en sit tarken´mmin tiiä. Tai sit niil on maan alla joku salanen yhteisö mis niil kaikil on luksuskämpät ja siel ne vaan bilettää ja nauraa muille elukoille

• Jaaha

Talvisin fasaanit tulevat pelloilta pihoihin. Omalla pihalla olen tehnyt havaintoja puiden oksilla ja pensaiden suojissa nukkuvista fasaaneista.
        Kesäisin fasaanit varmasti nukkuvat heinikoiden ja pensaiden alla.

• lintufani

eikö se niin ole että illantullen fasaanit lentävät puuhun yöpymään.

• Ansku

Fasaanit nukkuvat mieluummin puussa kuin maassa jotta ovat suojassa pedoilta. Pihallamme vierailleet fasaanit nukkuivat aina männyissä tai joskus ne lehahtivat kuusen oksalle nukkumaan. Ikävästi kuitenkin kävi noille kahdelle fasaanille kun joutuivat kissan saaliiksi:( Naapurissamme asustaa kissa joka on varsinainen peto; ison rusakonkin se on pihaansa raahannut.

• kissafani-82
      • Saara

meijän talon vieressä on pieni metsä.meijän pihassa vilisee urosfasaaneja aina.kesällä ja talvella.talvella mä näin myös yhen naaraan.mä oon nähny niien pesän ja niien oliivinvihreet munat.se pesä on maassa.tänä kesänä yks fasaani meni meijä kasvihuonedeseen ja sitten mä,äitii ja pikkusisko menbtiin kasvihuoneen ulkopuolelle kattoon mitä se tekee.siellä se tallo kukkasia.kun se huomas meijät niin siitä tuli ihan kreisi.se koitti päästä pois kasvihuoneesta mutta ei löytäny ovee.mun piti kiertää kasvihuonetta huom.ULKOPUOLELLA en mennyt sisälle,se ois saanu sydärin.kun mä menin sen eteen (olin lasin toisella puolella) niin se lösi oven juoksi äkkiä nokkospuskaan.

• Fasaani puun oksalla

Fasaani nukkuu yleensä puun oksalla usein männyn tai kuusen oksalla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1816
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      75
      1011
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe