H-autokuski teki väärin

mieIipiteeni

Ei ole siviiliasia pysäytellä rekkoja moottoritiellä. Hänen olisi pitänyt ilmoittaa ongelmista hätäkeskukseen ja jatkaa matkaansa.

Toinen asia on se, että ajan päivittäin tuota tietä ja minä säälin rekkakuskeja, koska henkilöautokuskeilla on lähes poikkeuksetta tapana kiilata rekkojen eteen välittömästi ohituksen jälkeen. Ajan h-autoa, mutta minä ymmärrän antaa rekoille tilaa.

Olen minäkin moottoritietä ajaessani ilmoittanut häkeen kun kerjäläinen on pysäyttänyt rampilla liikennettä. Ei olisi tullut mieleenkään pysähtyä paikan päälle järjestelemään asioita.

Saattaa olla että säiliöauton kuljettaja, joka menehtyi, pelasti lukemattomien ihmisten hengen omalla toiminnallaan.

Nestekuljetukset ovat kaikkein vaikeimmin hallittavia.



Rekkakuskeille ja heidän omaisilleen: voimia!

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005050742.html

11

405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järkeäpeliin

      Olen samaa mieltä kanssasi.

    • Missä puhuttu säiliöautosta...Öljy tynnyreitä kuskas ja perään rysäyttäneen vika.Vai koska laki on muuttunut?

      • mieIipiteeni

        "henkilöauto ohitti rekan ja PAKOTTI sen pysähtymään noin sata metriä Orosmäen tunnelista Turun suuntaan" kertoo lohjalainen L-U -lehti.

        Eli jos h-autolla ajaa rekan eteen niin, että sen on pakko pysähtyä tai rekalla ajettava h-auton yli niin rekkakuskin vika?

        Nyt ovat KAIKKI epäiltyinä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta kertoo poliisi.

        Missä kohtaa ensimmäinen rekka on hätävilkut saanut päälle jos h-auto on yllättäen PAKOTTANUT rekan pysähtymään? Säiliöitä sisältänyt rekka on kuitenkin ehtinyt väistää edellään olevaa rekkaa eikä ole törmännyt sen PERÄÄN vaan kylkeen.
        Jos taaimmainen rekka olisi ajanut edellä olevan perään, niin toinenkin rekkakuski ja h-autokuski olisivat kuolleet ja ties moniko perässä ajava.


      • mietittävää

        Rekasta putosi jotakin h-auton päälle eli vaurioitti tätä autoa. Kyseessähän on kolari, jonka selvittelyyn odotettiin poliisia. Syyllinen on rekankuljettaja,jonka rekasta irtosi tavaraa.
        Miettiköön tämän rekan kuljettaja, miksei ollut varottamassa muuta liikennettä ja missä oli varotuskolmio? Peräänajohan tapahtui paljon myöhemmin kuin näiden autojen pysähtyminen.
        Kannattaa myös selvittää, puhuiko perään ajaneen rekan kuljettaja kännykkään ja siksi ei havainnut pysähtyneitä, vai näpertelikö jotain muuta, mikä vei huomion pois liikenteestä. Mikä olikaan nopeus?


      • mieIipiteeni
        mietittävää kirjoitti:

        Rekasta putosi jotakin h-auton päälle eli vaurioitti tätä autoa. Kyseessähän on kolari, jonka selvittelyyn odotettiin poliisia. Syyllinen on rekankuljettaja,jonka rekasta irtosi tavaraa.
        Miettiköön tämän rekan kuljettaja, miksei ollut varottamassa muuta liikennettä ja missä oli varotuskolmio? Peräänajohan tapahtui paljon myöhemmin kuin näiden autojen pysähtyminen.
        Kannattaa myös selvittää, puhuiko perään ajaneen rekan kuljettaja kännykkään ja siksi ei havainnut pysähtyneitä, vai näpertelikö jotain muuta, mikä vei huomion pois liikenteestä. Mikä olikaan nopeus?

        Ei ole voinut pahasti vaurioittaa koskapa h-autokuskilla on ollut varaa kiihdytellä rekan eteen ja PAKOTTAA tämä pysähtymään.

        Ei siviileillä ole oikeutta PAKOTTAA toisia ihmisiä yhtään mihinkään.

        Koko juttu kuulostaa pikemminkin maantieraivolta. Naisella on ollut mahdollisuus ottaa rekisterinumero ylös ja pysäyttää autonsa turvalliseen paikkaan.
        Missä on itsehillintä...


      • mieIipiteeni

        Lisään, että itselleni kävi niin, että työkoneesta lensi kivi autoni lamppuun (ei tosin motarilla vaan kaupungin keskustassa). Ilmoitin asiasta samana päivänä kaupunkiin. En ollut ottanut ylös edes rekisterinumeroa vaan ilmoitin paikan ja kellonajan. Näillä tiedoilla sain korvauksen.

        Minun ei tarvinnut pakottaa kyseistä ajoneuvoa pysähtymään, saatikka käydä kuljettajan kimppuun. Asia ratkesi rauhanomaisesti.


    • kolisevat

      Akkojen logiikka taas, rahti reiska uneksinut Floridan biitsi keleistä ja poks pam?

    • PitipäsSattua

      Onneksi en ole tämä h-auton kuljettaja. Todettiin häntä sitten osittain syylliseksi tähän niin ikävään tapahtumaketjuun tai ei niin varmasti miettii mielessään että kannattiko ottaa oikeus omiin käsiin ja mennä pätemään. Jos hän olisi soittanut häkeen ja jatkanut matkaansa niin tältä olisi varmaan vältytty. Siinä on tälle h-auton kuljettajalle painolastia kannettavaksi.

      • ammattitöppäilyä

        Yleensä jäädään onnettomuuspaikalle selvittelemään tilannetta, kuten tässäkin tapauksessa. Rekkakuskin kuului lainkin mukaan laittaa varotuskolmio riittävän kauas.
        Tekikö rekkakuski näin? Varottiko muuta liikennettä poliisia odottaessa?
        Henkilöauton kuljettaja oli ensimmäinen rekkakuskin uhreista, toinen oli sitten tämä, joka kuoli rekkakuskin kaksinkertaisen laiminlyönnin uhrina.
        Ajoneuvon kuljettajan pitää huolehtia ettei ajoneuvosta putoile mitään ja huolehtia myös varoituskolmiosta vaaratilanteessa. Kumpikin jäi tekemättä välinpitämättömyyden vuoksi.


      • PitipäsSattua
        ammattitöppäilyä kirjoitti:

        Yleensä jäädään onnettomuuspaikalle selvittelemään tilannetta, kuten tässäkin tapauksessa. Rekkakuskin kuului lainkin mukaan laittaa varotuskolmio riittävän kauas.
        Tekikö rekkakuski näin? Varottiko muuta liikennettä poliisia odottaessa?
        Henkilöauton kuljettaja oli ensimmäinen rekkakuskin uhreista, toinen oli sitten tämä, joka kuoli rekkakuskin kaksinkertaisen laiminlyönnin uhrina.
        Ajoneuvon kuljettajan pitää huolehtia ettei ajoneuvosta putoile mitään ja huolehtia myös varoituskolmiosta vaaratilanteessa. Kumpikin jäi tekemättä välinpitämättömyyden vuoksi.

        Mitäs jos kuski ei ehtinyt käydä varoituskolmiota laittamassa?
        Jokatapauksessa ei tehnyt h-autonkuljettajakaan oikein. Ei ole siviilien asia pysäytellä muuta liikennettä vaan poliisin.

        Ikäviä tapauksiahan nämä on. Monet pitävät rekkoja äärettömän vaarallisina tuolla tienpäällä. Joidenkin mielestä rekoilla kuljettaminen tulisi kieltää kokonaan.

        Jos liikenneturvallisuutta katsotaan tilastoista niin suurin osa kuolonkolareista tapahtuu h-autolla. Viimeisen kolmen vuoden aikana Liikenneturvan tilastokatsauksen mukaan vuosittain h-autolla kolarin ajaneista on kuollut vuosittain 143henkeä ja loukkaantunut 3500henkeä. Raskasliikenne vastaavat luvut kuollut 74henkeä ja loukkaantunut 600henkeä vuosittain.


    • mieIipiteeni

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

      Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      39
      13918
    2. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

      (Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      154
      5481
    3. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

      Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      200
      5089
    4. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      86
      4278
    5. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

      Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      87
      3561
    6. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

      Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      109
      3058
    7. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

      Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      6
      3049
    8. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

      Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      14
      2939
    9. Vanhat miehet eivät muista

      Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      12
      2801
    10. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

      Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      39
      2517
    Aihe