Onko tämä Sukujuttu hyvä ohjelma aloittelijalle?
Googletin ja löytyi yksi arvostelu
http://www.humogen.net/node/44
En haluaisi heti aloittaa nettiohjelmasta kuten ystäväni, vaikka suomenkielellä sielläkin näkyy pärjäävän ainakin kohtuudella.
Sukujuttu vai joku muu SUOMENKIELINEN haussa
9
407
Vastaukset
- NäppäräEläkeläinen
Olen käyttänyt Sukujutut -ohjelmaa vsta 2011. Se on ihan toimiva, riittävä ja helposti hallittava ohjelma. Päivityksiä on saatavilla vuosittain. Suosittelen.
En itse käytä MyHeritagea, Geniä enkä Geneanettiä.- aloitteleva
Kiinnostaisi tuo Sukujutut, mutta maksaako ne päivitykset vielä erikseen, kun se on muutenkin kai 100 euron paikkeilla, joka on eläkeläiselle iso raha. Kiitos jos joku vastaa.
- Sukuhutkija
Maksaa erikseen, mutta jos ja kun se ostettu versio riittää, niin turha on päivittää. Minulla on joku vuosia vanha versio ja siinä on ominaisuuksia paljon enemmän kuin mitä osaan käyttää ja viitsin opetella. Vasta 61 000 nimeä on kasassa...
Ja toinen etu Sukujutuissa: Jos tulee "tenkka poo", niin ohjelman kehittäjältä voit kysyä ja vastaus tulee nopeasti. - Laurinsson
Kysynpä kokeneelta käyttäjältä neuvoa (olen nyt demokäyttäjä).
Voidaanko tuolla ohjelmalla tehdä toisiinsa liittymättömistä eri suvuista eri tiedostoja?
Minulla oli/on käytössä Suku 2004, jota ei enää saa uudelle koneelleni. Tuohon vantaan olen tehnyt eri tiedostot esim. parin ystäväni suvuille. He ovat kotoisin aivan eri puolilta maata. Olen auttanut heitä alkuun omien sukujensa tutkimisessa.
- NäppäräEläkeläinen
http://www.sukujutut.fi/sukujut/index.htm
Voit aluksi kokeilla ilmaisella demoversiolla ( 100 nimeä).
Päivityksiä ei tarvitse tilata, jos et tarvitse. - taatustitoimiva
Sukujutuissa on joskus saanut ilmaisia päivityksiä, ainakin ensimmäinen päivitys, jos ohjelman ostamisesta ei ollut kauan. Ilman päivityksiäkin pärjää. Apua saa hyvin suomeksi ohjelman valmistajalta.
Demo-versioon kannattaa tutustua. - aloittelija.kiittää
Vastauksista kiitokset, vähän viiveellä. Metkaa asiaa tuo sukututkimus, kovasti nousee mieleen asioita joista mummot ja vaarit puhelivat, itsekin olivat ne lapsena kuulleet kuin iltasatuina, vaikka olikin täyttä sukutietoa jonka vanhuksetkin olivat kuuntelemalla oppineet aikanaan. Varmaan paljon on karissut poiskin, mutta onneksi minä vielä jotain muistan ja osaan liittää ihmisiin monen vuosisadan takaakin. Ottaa vaan niskoille ja selkään, sormiinkin tämä tutkimus. Onko teillä tapana taukojumpata tutkimuksen lomassa? tämä vähän hymysuin:)
Nyt vaan pitäisi saada kaikki järjestykseen!- Sukuhutkija
Noista vanhoista tarinoista kannattaa tarkastaa kaikki, mitä voi tarkastaa. Minäkin olen jonkin verran tarinoita kuullut ja ne mitä olen pystynyt tarkistamaan, niin niissä ei ole ollut totta edes hajuksi asti. Kaikki ovat paljastuneet saduiksi. En väitä, etteikö jossakin olisi totuuttakin, mutta eipä ole vielä kohdalle sattunut sellaista tarinaa.
- niinpäon
Huomattu on tuokin, monet vanhat legendat on istutettu oman suvun piiriin. Kirjassa Naisten työt löytyy paljon niitä samoja sukujuttuja ja myös, taustana vaikuttamassa voisi ajatella olevan esim. emäntälehden, jota valistuneet emännät lukivat ääneen piioillensa. Näitä lehtikirjoituksia on tuossa em kirjassa mukana. Sen sijaan sukulinjat ovat olleet hyvinkin käyttökelpoisia, muistitiedon pohjalta vaikka järjestys ja vuosisadatkin ovat vähän kateissa. Samoin muutama kaskukirja on osoittautunut ns. sukutarinan juureksi. Kyllä minä muistitietoa kunnioitan ja sitä että mieleen painaminen torjui varmasti myös dementioita, kun muistilla oli oikeasti töitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1034583Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743851352- 1861062
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091052Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86960Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11882- 64866
tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10847