Keuhkoputken kutina

Työnjohtaja81

Olen 36- vuotias mies. Olen yleisesti ollut terve, mutta viime keväällä 2016 Huhtikuun - Kesäkuun aikana alkoi tulla oireita joihin en ole löytänyt vastausta mistään.

Tuolloin olin kipeänä useaan otteeseen noin 8- 10 viikon ajan, Tämä alkoi perusflunssalla, flunssa tuli aaltoillen aina niin etten oikeastaan ollut missään vaiheessa kuumeessa ja pahemmin kipeä. Tuntui siltä että lämpöä olisi, mutta ei ollut mitatessa.

Nämä Flunssan oireet hävisivät noin 4 viikon kohdalla ja samalla tuli juokseva nestemäinen nuha. Tämä loppui noin viikossa ja tämän jälkeen tuli vaimea yskä ja kurkunpään kutina alkoi tuolloin.

Samaan aikaan alkoi pistely ja kielen ns kirvely, tätä tutkittiin hammaslääkärissä ja hän sanoi että suu on erittäin puhdas ja mitään siellä ei ole. Näytteet hiivan vuoksi otettiin myös, ei ollut sitäkään. Sain tämän kurkunpään kutinan, yskän ja kielen kirvelyn pois jotenkin kun jäin kesälomalle 1.7.2016

Syksyllä 2016 sairastuin uudestaan flunssaan noin Syyskuun puolessa välissä. Flunssaa kesti noin viikon verran. Tästä alkoi kurkun kutina joka on edelleen minulla, Välillä on myös tuota kielen kirvelyä mutta ei mitenkään suuremmin häiritse se

Kävin lääkärissä useasti ja pääsin kurkkulääkärin puolelle ja hän katsoi peilillä kurkkua ja sanoi että kurkunpää on punoittava, ei ollut mitään katteita, ja muutenkin näytti siistiltä hänen mielestään. Ei osannut sanoa tarkkaan syytä mutta "veikkasi" kroonista kurkunpään tulehdusta. En tupakoi ja alkoholia otan joskus kohtuudella viikonloppuisin, niin olin hiukan ihmeissäni.

Jouluna oli koko perhe taas oli influenssassa, tuosta jälkitautina tuo kurkunpään kutina on vaan lisääntynyt.

Olo on kuin siellä olisi uloshengittäessä jokin höyhen. Kun puhallan oikein kovaan ja syvään ulos tulee lopussa aivan karmea vinkuminen ja kutina, yleensä yskänkohtaus on tällöin pitkä ja keuhkojen yskä jää ns päälle.

Välillä aamuisin on olo että kutina on poissa, puolelta päivin se alkaa taas. Kutina tuntuu selvästi kurkunpäässä aataminomenan yläpuolella.

Onko kellään ollut tällaista vastaavanlaista kutinaa, mitä ihmettä se on ja miten tämän saisi pois? Lähes kaikkea on kokeiltu.

Kurkkulääkärille on aika ensi viikolla.

Kaikki apu otetaan nöyrästi vastaan

1

1485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AmalgaamitPoistanut

Onko sinulla amalgaamia hampaiden paikkana? Amalgaamissa on noin 50% elohopeaa joka on ensimmäisen luokan hermomyrkky.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      56
      2215
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      201
      2051
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1392
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1180
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      995
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      939
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      58
      887
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      855
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      746
    Aihe