Lunta tulee talvella

Hiljennä!

Onnettomuus on ikävä, mutta miksi etsiä syyllisiä niistä, jotka eivät syyllisiä ole? Aura-autot eivät ehdi yhtä aikaa joka paikkaan, hiljentäkää, ajakaa varovasti silloin kun keli on huono. Ja laittakaa turvavyöt kiinni.

6

584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuljettaja jolla ei ole ajokokemusta, ylikuormaa, eikä käytetä turvavöitä, niin on aivan turha etsiä syyllisiä tienpitäjistä. Suurin osa suomen teistä kuuluu siihen ryhmään, joilta ei tarvitse heti hoitaa lunta ja sohjaa pois.

    • Ei Kämäläinen

      Yksityistetään vain enemmän ja laitetaan tienhoitoon ihmisiä joilla ei ole resursseja eikä taitoa hoitaa asioita niinkuin niillä tielaitoksen miehillä, joilla on lopputili edessä tai muuten sioitetaan ennenaikaiselle eläkkeelle. Tämän kaiken takana on ihmisten ahneus ja säästämispakko. Täällä Savonmaalla on säästämiset huipussaan on menty ajassa ja tekniikassa parikymmentä vuotta takapakkia. Tiet on kuin lumirännejä joita putsaillaan vanhoilla auraautoilla ja risoilla lumilingoilla, syykin on selvä halvin tarjous voitti ja kuten tiedetään halpaa ja hyvää ei ole olemassakaan. nämä kyseiset kolarin uhrit ovat säästökampanjan uhreja ja sormeni osoittaa valtiovaltaa kohtaan.... hävetkää päättäjät.. ostetaan yksityisiltä lisää niitä moottoritien pätkiä...

      • EIKS SILLE TEHDÄ MITÄÄN

        TAIKKA NÄÄ VARUSMIESUKOT SÄKYLÄSTÄ.PANSIOSTA.UPINNIEMESTÄ JNE EIKS ESIM HEIDÄNKIN ASIOITAAN VOIDA MYÖS AJATELLA. TIELAITOS VOISI PITÄÄ TALVISIN TIET KUNNOSSA


      • *mä*
        EIKS SILLE TEHDÄ MITÄÄN kirjoitti:

        TAIKKA NÄÄ VARUSMIESUKOT SÄKYLÄSTÄ.PANSIOSTA.UPINNIEMESTÄ JNE EIKS ESIM HEIDÄNKIN ASIOITAAN VOIDA MYÖS AJATELLA. TIELAITOS VOISI PITÄÄ TALVISIN TIET KUNNOSSA

        Jos kalusto ei kerkiä auraamaan kaikkialle niin, pitää myös varusmiesten hillitä kaasujalkaa. Joka vuosi Suomeen tulee lunta ja liukkaat kelit. Ei ollu ensinmäinen talvi kun, näin kävi. Ajetaan kelin mukaan. Toki tälläinen kolari on ikävää mutta usein syy löytyy penkin ja ratin välistä. Ja kuten myös tässä tapauksessa niin, kuskina oli kokematon nuori just kortin saanut. Ei ollu kerinnyt suorittaa liukkaan kelin ajoa. Näinköhän pitäisi muuttaa ajokortin saantia ettei saisi korttia ennenkuin on kaikki suoritettu??


      • auttaa

        Voisit varmaa itsekin auttaa tielaitosta tai muutakin tienpitäjää.
        Laitat vai joka kuukausi muutaman sata euroa työn tekijän tilille, niin ehkä sillä jotakin tehdäänkin. Jos kampanjaan osallistuisi esim 100 100 niistä, jotka motkottavat aurauksesta, niin olisi varmaan puhtaanpaa.
        KAnsantaloudellisinta olis se, että jokainen joka osataa kossunsa joka viikonloppu ostaisi vain kome kuussa.
        Tienpito paranisi, rattijuoppojen aiheuttamat vahingot pienenisi, harvempi muija tulisi hakattua jne.
        Oletko valmis tällaiseen motkottamisen sijasta???


      • blackmagictiger
        auttaa kirjoitti:

        Voisit varmaa itsekin auttaa tielaitosta tai muutakin tienpitäjää.
        Laitat vai joka kuukausi muutaman sata euroa työn tekijän tilille, niin ehkä sillä jotakin tehdäänkin. Jos kampanjaan osallistuisi esim 100 100 niistä, jotka motkottavat aurauksesta, niin olisi varmaan puhtaanpaa.
        KAnsantaloudellisinta olis se, että jokainen joka osataa kossunsa joka viikonloppu ostaisi vain kome kuussa.
        Tienpito paranisi, rattijuoppojen aiheuttamat vahingot pienenisi, harvempi muija tulisi hakattua jne.
        Oletko valmis tällaiseen motkottamisen sijasta???

        mutta on suomessa paremmat tiet esim verrattuna ETELÄ-AMERIIKAN MAIHIN


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      113
      910
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      556
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      520
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe