Paljonko kokki tienaa?

Apua tarvitseva

Kun olisi mahdollisesti vihdoin tiedossa työtä,ja kyseessä olisi kokin työ ravintolassa,tes:n mukaisella palkalla ja täysipäiväisesti tai siis kokoaikainen paikka.
Paljonko teillä vastaavasti työskentelevät on palkka noin nettona,lisineen,tuossakin työssä ilta -ja vkltyötä.
Kiitos tuhannesti jos joku ehtisi vastata!

12

8138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mobiili

      6) 1414 (8,89) 0-2 v.
      1442 (9,07) yli 2v.
      1473 (9,26) yli 5 v
      1507 (9,48) yli 10v

      Tässä I- pkl:n tietoja.Lisää löydät tietoa http://www.pamliitto.fi/
      - p.s suluissa tuntipalkka
      lisäksi tulevat mahdolliset ilta-, yö- ja sunnuntailisät

      • mä taas..

        siis tosi vähän!eihän siitä jää käteen kun tonnin verran kuussa,ja mun jokaikinen kaveri tienaa jossain shellin myyjänäkin esimerkiksi enemmän..*huoha*


      • Mobiili
        mä taas.. kirjoitti:

        siis tosi vähän!eihän siitä jää käteen kun tonnin verran kuussa,ja mun jokaikinen kaveri tienaa jossain shellin myyjänäkin esimerkiksi enemmän..*huoha*

        Riippuuhan tietysti omasta veroprossastasi mitä käteen jää...Jos sulla on tilissä useampi pyhä / sunnuntai iltatyötä ja yötyötä, niin kyllä palkka nyt reilusti yli tonnin jäänee...

        Tuskin noilla myyjillä kuitenkaan ihan hirveän paljon enemmän palkka on?

        Onhan kokki / keittäjä kuitenkin hyvä ammatti ja kokemusta, kun kertyy , saat ikälisiä!


      • Mobiili
        mä taas.. kirjoitti:

        siis tosi vähän!eihän siitä jää käteen kun tonnin verran kuussa,ja mun jokaikinen kaveri tienaa jossain shellin myyjänäkin esimerkiksi enemmän..*huoha*

        Riippuuhan tietysti omasta veroprossastasi mitä käteen jää...Jos sulla on tilissä useampi pyhä / sunnuntai iltatyötä ja yötyötä, niin kyllä palkka nyt reilusti yli tonnin jäänee...

        Tuskin noilla myyjillä kuitenkaan ihan hirveän paljon enemmän palkka on?

        Onhan kokki / keittäjä kuitenkin hyvä ammatti ja kokemusta, kun kertyy , saat ikälisiä!


      • Mobiili
        Mobiili kirjoitti:

        Riippuuhan tietysti omasta veroprossastasi mitä käteen jää...Jos sulla on tilissä useampi pyhä / sunnuntai iltatyötä ja yötyötä, niin kyllä palkka nyt reilusti yli tonnin jäänee...

        Tuskin noilla myyjillä kuitenkaan ihan hirveän paljon enemmän palkka on?

        Onhan kokki / keittäjä kuitenkin hyvä ammatti ja kokemusta, kun kertyy , saat ikälisiä!

        taas vaivaa tätä palstaa, kun tuplaa vastaukset?


      • 11234567
        Mobiili kirjoitti:

        taas vaivaa tätä palstaa, kun tuplaa vastaukset?

        Kysymyksessä on toinen pk-luokka..ja miten neuvottelut keittiömestarin kanssa menevät:)


    • Stogen

      Kokit ovat munkin mielestäni palkkakuopassa. Suuret yleensä pyrkivät maksamaan ihan alinta TES:in palkkaa, ja erilaisilla konsteilla saavat kokit lopulta tohon "jamaan". Pääkaupunkiseudulla, jossa itse työskentelen, on kokin palkka tasolla 1.700 e / kk. Tarkoita, että aina, kun asioista jutellaan, tuo tulee esille, ettei valtavia heittoja ole. Siis joku ei saa esim. 50 % enemmän, kuin joku toinen.

      Parhaimmat kokit pääsevät noin 12 e tuntiansioihin, tämän jälkeen pitää tavallaan olla mukana yrittäjänä ravintolassa, vaikka tekisikin kokin työtä.

      Pidemmän päälle keittiömestarit/ravintolapäälliköt taitavat ansaita noin 2.500 e / kk parhaimmillaan. Tossa on uran kuva.

      Lisät on sitten ihan asia erikseen.

      Kun ajatellaan, mitä nykyään kokilta vaaditaan, niin palkka on mielestäni kuopassa verrattuna muihin aloihin. Tiedän monta kokkia, jotka ovat alkaneetkin esimerkiksi tuotepäälliköiksi tms. tehtäviin, koska liksaa alkaa saada ihan toiseen malliin. Ikävää, näin vain on, enkä oikein ymmärräkään, miksi tämä tulisi muuttumaan.

      Tämä on ja pysyy matalapalkka-alana, näin on mun näkemys. Silti suosittelen alaa, jos vaan tulet muutoin toimeen palkalla, tää on ihan mukavaa hommaa, ja tulevaisuuskin liksaa lukuun ottamatta näyttää ihan hyvältä.

      Vanhemmiten voi ravintolakokki aina mennä suurtalouteen, eli työajatkin ovat sitten ma-pe, tai muutoin siedettävät perheelliselle.

      Pääkaupunkiseudulla minimitasoinen perheasunto maksaa vuoraa 700 - 800 e, joten tosta voi repiä huumoria, kun kokki tienaa käteen 1.100 - 1.200 e, niin millaista se elämä on. Muutoin edullisimmillaan sinkku elää sanoisinko 400 - 500 e asumiskustannuksilla, joten niukkaa ja työteliästä on elämä, mutta nykyäänhän on muotia olla kokki. Kukapa ei haluasi puolisokseen iki ihanaa ravintoalan ammattilaista, kun muistaa, että ensikohtaamisella hänen kätensä haisivat sipulille ja tukka paistirasvalle.

      :) Aina pilkettä silmäkulmassa

      Stogen

      P.S. Mä extrana ansaitsen 11 e / h nykyisin, kesälomarahat.

      • Fretus

        Kyllä palkka on ihan neuvottelukysymys ja jos hoidat hyvin duunisi niin palkkakin kyllä nousee nopeaa tahtiin. Itse olen ollut laivoilla,ulkomailla,kaupungissa sekä lapissa duunissa ja palkkani on tällä hetkellä 12.60e/h. Ikää itselläni on 27v ja nyt olen alkanut tekemään vasta vuoropäällikön töitä. keittiöpäällikköjen palkkaus on kans tulokseen perustuva ja huiput pääsevät siihen 3-4000/kk ja aivan top keittiöpäälliköt vetävät sen 4000-6000e/kk. Että haastetta on =)


    • kokkimamma

      niin huono palkka kokilla yms. verrattuna duuniin!

    • eevamaria k

      olen koeajalla ja saan kokkina 2000e.ravintolan lounaskokki

    • ------

      1780e lounaskokkina

    • kokkionkokillekokki

      Kaksi viimeistä vastaajaa: Jo pelkät indeksit tekevät tuon muutoksen vuodesta 2005. Vuonna 2012 ollaan edelleen palkkakuopassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe