Midori sushi ravintola

Myrkytetty

Kävimme sukulaisen kanssa uudessa Prisman sushi ravintolassa, tiistaina, molemmille tuli ruokamyrkytys.
Haluan kysyä, onko kukaan muu täältä sattumoisin ollu tiistaina 17.1 siellä syömässä ja onko kellekään tullu mitään oireita? Nyt ei oo tarkoitus haukkuu ravintolaa tai pilata sen mainetta, meillä ei oikee ole mitää muuta ideaa et mistä ois voinu myrkytys tulla, emme asu samassa taloudessa ja nähdään suht harvoin. Aika 1 1 tilanne

46

8754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sushikari

      Me kävimme perheen kanssa tuossa samaisessa ravintolassa syömässä lauantaina 21.1. ja nyt on laatoitettu ja ripuloitu viime yönä. Viisihenkisestä ryhmästä 3:lla oireita. Oliskohan sushissa ollut jotain hämminkiä. Voi toki johtua muustakin. Kahdella, jotka eivät syöneet sushia, ei oireita ole ainakaan vielä.

      • HuolestunutSanteri

        Söin perheeni kanssa siellä ja kaikki 3 ihmistä ja 5 kissaa ulostivat verta ja 2 kissaa alkoi pitää outoja ääniä. Mitä minun pitäisi tehdä?


      • Timpuri1234567

        päivällä varmaan pääsitte jo saumaamaan kun laatoititte kuitenkin koko yön.


    • sushiton

      Mieheni sekä kaksi poikaani, toinen eri taloudessa asuva, kävivät syömässä tässä mainitsemassasi ravintolassa la 21.1. klo 14-15.30 Tänään aamuyöstä klo 03.00-05.00 välillä ovat kaikki alkaneet oireilla melko rajun ruokamyrkytyksen oireilla.

      • Tehkää.Näin

        Vaikuttaisi siis virus tai bakteeriperäiseltä, kun itänyt parisen päivää. Nyt tk:hon ja sieltä asiaa eteenpäin.


    • vihainenisä

      Käytiin pojan kanssa kyseisessä ravintolassa syömässä ja poikani tultiin hakemaan ambulanssilla kotoa kun ei oireet loppunut tällä hetkellä makaa sairaalassa hämeenlinnassa ja rikosilmoitus tehty.

    • Kytii

      Onk tää nyt ihan totta vai yksinpuhelua?

      • 3Jesse3

        Tällähetkellä. Hirveä kuume, oksettaa ja ripuli lentää. Koko perheelläni.


      • tuskaa187

        tästä samasta asiasta on riihimäen ryhmässä kirjoitettu/puhuttu


    • Riksusta

      Kävin ko. ravintolassa ti 17.1 ja olin to 19.1 vatsataudissa. Kiva paikka. jossa olen ollut usein, mutta näyttää siltä että sillä viikolla hygienia on pettänyt. Käyn vastakin, varmaan tämä tulee heille ltiedoksi ja ottavat asiasta onkeen.

    • sapporo_

      Jaa, ite käynnyt usean kerran eikä ikinä tullut yhtään mitään ongelmia, käyn toistekkin.

    • Kurkkuako

      Härskiä kun missään muualla ei ole tiedossa, kuin täällä suoli24 palstalla. Taitaa yksi ihminen kirjoitella ja luulla että on perheellinen. No perus Riihimäki.

      • hyväsushi

        Olen käynyt muutaman kerran. Jos pitää sushista, on se ehdottomasti paras paikka Riihimäellä. Se kirpparin vieressä oleva on sushien suhteen aika huono.
        Mahan kanssa ei ole ollut ongelmia. Taitaa nyt joku kirjoitella useammalla nimimerkillä.


      • Kurkkuako

        Ja se kenellä on mennyt maha sekaisin, on juonut kumminkin liian vähän käynyttä kiljua.


    • Faktys

      Prisma on se kauppa ja Atomi on se kauppakeskus...

    • LotinaChef

      Riisissä, kuten monessa muussakin elintarvikkeessa, voi olla Bacillus cereus -nimistä itiöllistä bakteeria.

      Itiö on riisissä lepotilassa ja säilyy pitkään. Kun riisin keittää, itiöt eivät tuhoudu vaan voivat keittämisen jälkeen aktivoitua.

      Elintarvikemääräysten mukaan kypsennetty ja kylmässä säilytettäväksi tarkoitettu
      ruoka on välittömästi valmistuksen jälkeen jäähdytettävä enintään neljässä tunnissa 6 C:n lämpötilaan.

      Kuuma tuote (yli 85 astetta) jäähdytetään ensin matalissa astioissa, ilman kantta 70 C asteeseen huoneenlämmössä. 70 C asteesta jäähdytyksessä on käytettävä ilmankierrolla varustettua pikajäähdytyskaappia, jota ei saa käyttää jääkaappina vaan heti jäähdytyksen jälkeen jäähtynyt ruoka siirretään kylmäsäilytystä varten jääkaappiin.

      Kylmänä valmistettava ja tarjottava tuote on valmistettava niin, ettei lämpötila nouse valmistettaessa eikä Buffet-tarjoilussa (kylmä buffet). Ammattikielellä: kylmäketju ei saa katketa.

      Ruokamyrkytysepäilyn sattuessa on syytä ilmoittaa epäilyn aiheuttaneeseen ravintolaan. Vastuulliset ravintolat ohjeistavat asiakkaan ja näkevät heti järjestelmistään ao. ajankohtana nautittujen, epäiltyjä tuotteita sisältäneiden, myytyjen annosten määrän (usein myytyjä annoksia voi olla kymmeniä ja ilmoituksia vain yksi). Isommista esivalmistetuista eristä on ravintolassa oltava pakastetut näytteet.

      Aiheuttajan alkuperä voi olla myös kalusteissa (ovenkahvat yms.) mikäli aterioinnin yhteydessä on joitain sorminsyötäviä tuotteita (leipä).

      Oireilevien henkilöiden on otettava asian etenemiseksi yhteyttä lääkäriin ja annettava vaadittavat näytteet mahdollisimman pian.

      • Loppukoon

        Hyvä Lotina Chef.
        Yleensä tällaisissa ketjuissa käy niin, että kun joku kirjoittaa asiantuntevan ja tyhjentävän vastauksen, niin ketju loppuu siihen.
        Kiitos asiantuntevasta lausunnosta.


    • Katriina87

      Jos ei kauhean usein sushia syö, niin levä, inkivääri, mäti ja raaka kala voi aiheuttaa vatsaoireita vaikka ei mikään ruokamyrkytys olisikaan kyseessä. Turhan helposti ihmiset alkaa puhumaan ruokamyrkytyksistä kun mahassa vähän kiertää.

    • niinkuinaina

      huhut kiertää

    • itkuaturhasta

      olen monesti käynyt eikä koskaan mitään, aivan ihanaa sushia! taitaa olla pelkkää turhanpäiväistä kitinää, kun vatta pikkaisen pipi. jos epäilee ruokamyrkytystä, niin paikka on LÄÄKÄRI eikä mikään internetin keskustelupalstat. ravintolalle voi myös laittaa palautetta, ei itkeä internetissä (edelleenkään) ja selvittää asia heidän kanssaan. ihmisillä nykyään säälittävä tapa itkeä somessa suoran yhteydenoton sijaan

    • Artsi8

      Käytiin vaimon kanssa. Molemilla seuraavana päivänä vtasa täysin sekaisin. Päivää en enää muista, joskus tammikuussa. Ei enää koskaan ko. kuppilaan.

      • Anonyymi

        Vaimon kanssa käytiin. Molemmilla seuraavana aamuna vatsa täysin sekaisin.
        Outoa, että terveysviranomaiset eivät reagoi, vaikka ruokamyrkytyksiä näyttää tapahtuneen pilvin pimein.


    • Eimitäänvikaa

      Useasti käynyt kyseisessä ravintolassa, eikä koskaan mitään ongelmaa. :) Tää ketju kuulostaa vähän yhden ihmisen kirjottamalta..

    • Myrkytetty

      Joo siis oon alkuperäinen postaaja, en oo siellä enää uudestaan käyny ja halusin tietää jos on jollakin ollu samaa, tosiaan ruoka oli hyvää mutta en enää uudestaan mee. Laitoin viestiä heille että tarkistakaa tuotteenne, pahoittelivat tilannetta. Harmi sinänsä ku oli hyvä valikoima.

    • Sushilover17

      Itse käyn siellä kerran viikossa eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Veikkaan siis minäkin että täällä joku nyt koitaa mustamaalata kyseistä ravintolaa.

    • Hyvääsushiion

      Käyn siel joka viikko, ei oo ikinä ollu mtn, ehkä alkuaikoina ku vatsa ei ollu tottunu sushiin. Joo, mä luulen et joku yrittää vaan mustamaalata, varmaa se rasisti elvispäinen mulkku riksusta

      • Anonyymi

        Minustako puhut? Nim: A. U.


    • Nimimerkitön444

      Alkuun vaikutti hyvältä, mutta sitten vähensivät ainakin yhden lihavaihtoehdon ruoista, itse en syö sushia lainkaan ja noita muita ruokia saa odottaa välillä ikuisuuden ja sitten niitä tuodaan pari hassua kauhallista ja kerran ei tuotu lainkaan, olisikohan ollut sama kerta jolloin seurasimme koko ruokailun ajan jotain työntekijöiden perheriitaa joka ei ihan pieniäänistä ollut :)

      • Hilevesi

        Miksi menet sushiravintolaan jos et syö sushia????

        Monta kertaa ollaan käyty ja joka kerta ollut hyvää.


      • Nimimerkitön444
        Hilevesi kirjoitti:

        Miksi menet sushiravintolaan jos et syö sushia????

        Monta kertaa ollaan käyty ja joka kerta ollut hyvää.

        Koska muu perhe syö niitä ja pidän kyllä niistä muista ruuista, kun niitä vain olisi tarjolla.

        Voisivat käydä vaikka Willassa ottamassa mallia.


    • Myrkytetty

      Joo ja uudelleen taas alkuperäinen postaaja tääl. Ei tosiaan ollut ideana silloin vuosi sitten mitenkään mustamaalata ketään, olen 27vuotias nuori kosmetologi nainen joka kävi pikkuveljensä kanssa salin jälkeen sushilla. Veli ei oo vieläkään käynyt missään syömässä sushia tapauksen jälkeen, Riihimäen sairaalassa tuli käytyä kysymässä mahdollisista testeistä ja toimipiteistä, ei annettu mitään neuvoa, sanottiin "voivoi". Edelleen kyllä harmittaa etten siellä voi traumojen takia käydä.

    • Helmio

      Koskaan sinne ei mahu. Aina täis. Harmittaa kun haluaisin syödä siellä.

    • NoProblemoo

      Ihan hyvä perus paikka tosin valikoimaa saisi olla hiukan enemmän. Ei valitettavaa. Ei ole ollut ongelmia

    • 87777777777vc

      Kiitos palautteesta. Tuli oikeaa reittiä perille.

      • Anonyymi

        Olen itsekin käynyt monta kertaa midori ravintolassa äitini kanssa ja mitään ei ole tullut. Todella hyvää sushia ja muut ruuat kans. Se kuka kirjoitti tämän niin on varmaan kateellinen kaveri kun oma ravintola ei suju hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itsekin käynyt monta kertaa midori ravintolassa äitini kanssa ja mitään ei ole tullut. Todella hyvää sushia ja muut ruuat kans. Se kuka kirjoitti tämän niin on varmaan kateellinen kaveri kun oma ravintola ei suju hyvin.

        Ja, ehkä huomaa kirjoituksen ulkoasusta, että ei olla ko. ravintolassa töissä.


    • Anonyymi

      Kävelin ohi ja kolme päivää teholla.

      • Anonyymi

        Se oli raju oire jo


    • Anonyymi

      Kävikö Lee Cooper koskaan Midorissa? Entä Paasikiven Artsi? Onko siellä näkynyt Janne Katajaa? Entä Hirviniemeä? Onko kukaan julkkis saanut sieltä paskatautia, vai iskeekö se vain taviksiin?

      • Anonyymi

        Käyks siellä ne Hirveeniemen yölliset teinivieraat? Onx ne saaneet paskatautia tuolta Midorista? Oliko niillä silloin paskatauti kun Hirveeniemi vei ne tutustumaan luukkuunsa?

        Oliko koko yövierailussa kyse kakkakepposesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyks siellä ne Hirveeniemen yölliset teinivieraat? Onx ne saaneet paskatautia tuolta Midorista? Oliko niillä silloin paskatauti kun Hirveeniemi vei ne tutustumaan luukkuunsa?

        Oliko koko yövierailussa kyse kakkakepposesta?

        Jos haluan ulos syömään on riihimäen ravintolat on tasan viimenen paikka mihin menisin.Ihan hirvee paikka kaikki tuntee toisensa ja juoruu toisistansa eikä ainakaan mitään hyvää.Urpo mesta ei ikinä sinne asumaan saati ravintolaan syömään.


    • Anonyymi

      Itse menin kerran tuonne vatsataudissa ja söin kaikenlaisia susheja, sitten hetken päästä alkoi hirveät vatsavaivat ja piti ravaa vessassa kokoajan. Varmasti kyseisen paikan syytä. Seuraavana päivänä koko perheelläni samat oireet...

      • Anonyymi

        Tuo on mahdotonta. Ruokamyrkytys ei helposti tartu, ei pidä käsitellä muiden paskoja.

        Joku norovirus tarttuu, sen voi saada toisesta ihmisestä.


    • Anonyymi

      Vanhaa keskustelua nyt kommentoin mutta jos aloittaja on tuolloin ekaa kertaa eläessään maistanut sushia niin se on täysin normaalia, että vatsa saattaa alkuun mennä sekaisin tai kipeäksi vähän erikoisemmasta ruoasta mihin vatsa ei ole tottunut! Tälläisten valheiden selittäminen ja toisen yritykaen haukkuminen on aika törkeetä ja lapsellista.

    • Anonyymi

      Onko kyse prismassa (kaupassa) oleva suchi Nouto paikka vai kakkosessa oleva ravintola????

    • Anonyymi

      Käyn siellä usein syömässä, ja tämä on yksi laadukkaimpia sushi/asian paikkoja joissa olen käynyt. Eikä mitään vatsavaivoja koskaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe