Milloin hiustensiirtoon ?

Jepajee9595

Oon 21 vuotias mies ja mulla alko tosi paha hiustenlähtö yli vuosi sitten kun sairastuin alopeciaan.. nyt viimeinkin hiukset kasvaa takaisin ja enää siis takaata puuttuu hiukset.. Mutta , mulla noi hiusrajat on lähteny karkaamaan :s Epäilen että Alopecia aloitti sitten kaljuuntumisen ( ? ) Ketuttaa kyl ku joutuu näiden hiusten kanssa taistelemaan koko ajan :( Kannattaisko miettiä noihin hiusrajoille hiustensiirtoa tässä iässä ? Käytän nyt Minoxilidia mut oon kuullu että ei se hirveesti auta noihin hiusrajoihin :/ Kaipa sit pitää käydä osamaksulla ottamas hiustensiirto jos tämän ikäsiä ottaavat vastaan.

4

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pälvikaljunuori

      Tyttärelläni tuli alopecia 4 v, sitten sinun iässäsi...muutama vuosi sitten.
      Nyt on tilanne taas ok.
      Kyllä sinullekin vielä hiukset kasvaa takaisin , odota ihan rauhassa.
      Meillä aikoinaan kokeiltu kaikki mahd hoidot, mutta hiukset kasvaa sitten kun kasvaa. Lääkkeistä ei ole hyötyä!
      Yleensä alopecia liittyy mm stressiin tai muuttuneeseen elämän tilanteeseen.

      • Jepajee9595

        Kyllähän noi hiukset tosiaan näyttää että kasvaa takaisin viimeinkin mutta nuo hiusrajat ei.. Tossa oikealla puolella on tosi ohutta hiusta joten en tiiä/muista oliko joskus siinä sitten läikkä ollu. :I vasen puoli ei oo niin paha kuin oikee josta näkyy selvästi kohta mistä puuttuu hiuksia.


    • 987987

      Alopecia synonyymi sanalle kaljuus. On erilaista kaljuutta, kaljuutta eli hiustenlähtöä, joka on pysyvä ja sellaista, joka ei ole. Pysyvässä hiustenlähdössä tarkastellaan onko päässä alueita, joissa hiukset ovat pysyviä, jos niitä ei ole, hiuksia ei voida siirtää.
      Diagnoosissasi on varmasti sanottu, minkä tyyppisestä kaljuuntumisesta on kyse.

      Voit laittaa suoraan kysymyksen esimerkiksi Nordströmille. Sillä ei ole merkitystä tulisitko heidän palvelujaan käyttämään, tiedon soveltuvuudestasi saat heiltä. Olen itsekin niin toiminut, mutta diagnoosina on arpeuttava kaljuuntuminen ja silloin hiustensiirto ei tule kysymykseen.

      Iästäsi. Olet aikuinen mies, en käsitä miksi epäilet, etteikö sinua otettaisi vastaan. Kirjoituksestasi voisi päätellä, että kärsit myös miestyyppisestä eli androgeenisestä; geneettisestä hiustenlähdöstä.

      • Jepajee9595

        Ei oo pysyvää hiustenlähtöä kun hiukset tosiaan kasvaa nyt vuoden jälkeen !

        Ahaa , kiitos vinkistä ! Pitää kysyä sieltä kans kun aikasemmin kysyin siluettispa:sta mutta pitää mennä paikan päälle käymään mutta asun niin kaukana ..

        Mitä nyt monilla sivuilta oon lukenu , niin sanotaan että max pitäis olla 25 vuotias koska jos kaljuuntuminen jatkuu , niin hiukset näyttää sen jälkeen oudoilta jos on tehtyä hiustensiirtoja. Epäilen kanssa samaa koska suvussa on kaljuuntumista mutta pitääpi kysyä tuolta paikasta mitä ehottelit. Kiitti vinkistä ! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      575
      15281
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      44
      12378
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      362
      8995
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      10
      3917
    5. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      36
      3827
    6. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      359
      2657
    7. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      2157
    8. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      130
      1928
    9. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1753
    10. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      194
      1633
    Aihe