Oon 21 vuotias mies ja mulla alko tosi paha hiustenlähtö yli vuosi sitten kun sairastuin alopeciaan.. nyt viimeinkin hiukset kasvaa takaisin ja enää siis takaata puuttuu hiukset.. Mutta , mulla noi hiusrajat on lähteny karkaamaan :s Epäilen että Alopecia aloitti sitten kaljuuntumisen ( ? ) Ketuttaa kyl ku joutuu näiden hiusten kanssa taistelemaan koko ajan :( Kannattaisko miettiä noihin hiusrajoille hiustensiirtoa tässä iässä ? Käytän nyt Minoxilidia mut oon kuullu että ei se hirveesti auta noihin hiusrajoihin :/ Kaipa sit pitää käydä osamaksulla ottamas hiustensiirto jos tämän ikäsiä ottaavat vastaan.
Milloin hiustensiirtoon ?
4
294
Vastaukset
- pälvikaljunuori
Tyttärelläni tuli alopecia 4 v, sitten sinun iässäsi...muutama vuosi sitten.
Nyt on tilanne taas ok.
Kyllä sinullekin vielä hiukset kasvaa takaisin , odota ihan rauhassa.
Meillä aikoinaan kokeiltu kaikki mahd hoidot, mutta hiukset kasvaa sitten kun kasvaa. Lääkkeistä ei ole hyötyä!
Yleensä alopecia liittyy mm stressiin tai muuttuneeseen elämän tilanteeseen.- Jepajee9595
Kyllähän noi hiukset tosiaan näyttää että kasvaa takaisin viimeinkin mutta nuo hiusrajat ei.. Tossa oikealla puolella on tosi ohutta hiusta joten en tiiä/muista oliko joskus siinä sitten läikkä ollu. :I vasen puoli ei oo niin paha kuin oikee josta näkyy selvästi kohta mistä puuttuu hiuksia.
- 987987
Alopecia synonyymi sanalle kaljuus. On erilaista kaljuutta, kaljuutta eli hiustenlähtöä, joka on pysyvä ja sellaista, joka ei ole. Pysyvässä hiustenlähdössä tarkastellaan onko päässä alueita, joissa hiukset ovat pysyviä, jos niitä ei ole, hiuksia ei voida siirtää.
Diagnoosissasi on varmasti sanottu, minkä tyyppisestä kaljuuntumisesta on kyse.
Voit laittaa suoraan kysymyksen esimerkiksi Nordströmille. Sillä ei ole merkitystä tulisitko heidän palvelujaan käyttämään, tiedon soveltuvuudestasi saat heiltä. Olen itsekin niin toiminut, mutta diagnoosina on arpeuttava kaljuuntuminen ja silloin hiustensiirto ei tule kysymykseen.
Iästäsi. Olet aikuinen mies, en käsitä miksi epäilet, etteikö sinua otettaisi vastaan. Kirjoituksestasi voisi päätellä, että kärsit myös miestyyppisestä eli androgeenisestä; geneettisestä hiustenlähdöstä.- Jepajee9595
Ei oo pysyvää hiustenlähtöä kun hiukset tosiaan kasvaa nyt vuoden jälkeen !
Ahaa , kiitos vinkistä ! Pitää kysyä sieltä kans kun aikasemmin kysyin siluettispa:sta mutta pitää mennä paikan päälle käymään mutta asun niin kaukana ..
Mitä nyt monilla sivuilta oon lukenu , niin sanotaan että max pitäis olla 25 vuotias koska jos kaljuuntuminen jatkuu , niin hiukset näyttää sen jälkeen oudoilta jos on tehtyä hiustensiirtoja. Epäilen kanssa samaa koska suvussa on kaljuuntumista mutta pitääpi kysyä tuolta paikasta mitä ehottelit. Kiitti vinkistä ! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.424696- 572376
Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2601693Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2691684Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151649Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ921166Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain501157Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331107- 671093
Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2691087