Eikö Jumalan Sana enää kelpaa?

Lopunajatko

Mikä ihmisille on tullut, kun ei kelpaa enää Jumalan Sana?
Seurojen kävijämäärät ovat laskeneet kaikkialla Suomessa.
Ei siis rajoitu vain tiettyihin siioneihin.
Minä tiedän sen myös itse, koska liikun paljon kotimaassa. Usein tulee käytyä seuroissakin siellä, missä sitten ikinä olenkin.
Seurasalit eivät täyty enää entiseen tapaan. Isot seurat ja joululauluillatkaan eivät enää kerää porukkaa niin kuin joskus hyvinä aikoina. Vain suviseurat ovat pitäneet pintansa, joskin siellä näkee yhä enemmän maallistunutta porukkaa.
Viekö sosiaalinen media enemmän ihmisten aikaa, vai mistä tämä mahtaa johtua?

Tämän keskustelupalsta tuskin on vaikuttanut väestökatoon, sillä suurin osa osaa sivuuttaa Melperin yms rakkikoirien räksytyksen. Olen usein ihmetellyt, mistä ihmeestä Melperin ja muiden helluntailaisten pohjaton viha meitä Jumalan lapsia kohtaan kumpuaa. He tietysti nauttivat, kun meidän rivit harvenevat. He tuskin on kuitenkaan syynä väestökatoon... Syy on jossain muualla.

36

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TervetuloaJumala

      Kyllä Jumalan sana kelpaa mutta sitten hänen pitää tulla kylään henkilökohtaisesti puhumaan. Kyllä minä kakku kahvit tarjoan ja jos tämä ei kaikkivaltiaalle kelpaa niin ei sitten.

    • vcxcvcv

      Ei ihmiset enää usko srk:n laatimia uskon ohjeita vaan ovat oppineet ajattelemaan itse omia ajatuksia ja huomaamaan kuinka ristiriitainen usko lestadiolainen oppi on. Tässä on juurisyy. Ei sitä muuta enää mikään vaan historia toistaa jossain vaiheessa itseään ja tulee uusi hajoaminen.

    • Erityisesti nuoremmat vanhoillislestadiolaiset ovat kyllästyneet niihin saatanallisiin Raamatun vastaisiin VALHEOPPEIHIN, joita SRK ja vl-saarnamiehet opettavat.

      Perälauta vuotaa kovasti ja ihmiset hakeutuvat sellaisten kristillisten yhteisöjen pariin, joissa kunnioitetaan Jumalan sanaa ja opetetaan Raamatun pohjalta.

      Tämä on hienoa!

      VAIN ME!

      • hehehellurei

        En ole mitenkään erikoisemmin, mutta kuitenkin olen kyllästynyt sinun helluntaihörhön palstalle kirjoittamaan saastaan.


      • vainte

        VAIN ME = tämäkö sinua kismittää eniten tässä maailmassa?


      • ewrwvcvbc867

        mikä on jumala ja missä?


      • hehehellurei

        Sinä syytät vl-oppeja valheopeiksi. Kuules nyt ihmisraunio, miten minä koen teidän helluntailaisten hulluuden. Sinä itse polvikkyykässä pakotin jumalan muka viemään tahtonsa tietä ja veljesi helluntaissa kesitas seonneena vanhan kirkon lattialta löysi jeesuksen. Olette te eri veijareita, saastan kasaumia. Tutustukaa Raamattuun.


      • Karhunpeijakas

        Kyllä sinä olet harhainen opetuksissaan. En ole ikinä noin kiihkohelluntalaista kohdannutkaan.... Uskosihan on suorastaan vihaa täynnä! Vihaa muun uskoisia kohtaan. Pelottaa tollaiset Melperin kaltaiset fundamentalistit!


      • Karhunpeijakas

        Haista Hellperi paska! Nuoret eivät pidä oppeja minään saatanallisina. He tosin saattavat ajatella monista asioista vapaamielisemmin. Uskoisin, että moni vl-nuori sitä paitsi kuuntelee seurat nykyisin netistä. Olisi kuitenkin hyvä, jos jaksettaisiin kokoontua yhteenkin!


      • Karhunpeijakas

        Antoiko Jumala taivaan valtakunnan avaimia useille joukoille? Hä? Vastaappa nyt Hellperkele tähän!
        Antoiko Jumala ihmisille oikeuden estää muita syntymästä tänne.
        Ja vielä sulle Hellperkele, me olemme uskovaisia.... Vanhoillislestadiolaisuus on vain tämän ajan ihmisten antama nimitys meille. Meitä on kutsuttu aikain saatossa jos milläkin nimellä. Itse kuitenkin tiedämme, että me olemme uskovaisia ja se tieto riittää meille.


      • hehehellurei

        Voi sinua alhainen hulluntairiepu. Mielesi on musta ja saastainen omavanhurskaan tiellä. Missä ne saarnamiehet ovat sinua opettaneet? Pietarissa tiblat opetti sinulle syntistä limaista hekumaa, melkein samaa kuin helluntailaisuus. On se likaista, äärettömän likaista.


      • hehehellurei kirjoitti:

        Sinä syytät vl-oppeja valheopeiksi. Kuules nyt ihmisraunio, miten minä koen teidän helluntailaisten hulluuden. Sinä itse polvikkyykässä pakotin jumalan muka viemään tahtonsa tietä ja veljesi helluntaissa kesitas seonneena vanhan kirkon lattialta löysi jeesuksen. Olette te eri veijareita, saastan kasaumia. Tutustukaa Raamattuun.

        Kerro, mitä en tunne Raamatusta?


      • hehehellurei
        Kesitas kirjoitti:

        Kerro, mitä en tunne Raamatusta?

        Vastaus kysymykseesi on: tunnet ehkä kirjaimen, mutta se on täydellisesti kuolettanut sinut, kun oikea Henki ei ole saanut valaista. Ei Jeesus lymyä vanhan kirkon lattialla, vaan istuu Isän Jumalan oikealla puolella taivaassa.


      • vajailla_kierroksilla
        Karhunpeijakas kirjoitti:

        Antoiko Jumala taivaan valtakunnan avaimia useille joukoille? Hä? Vastaappa nyt Hellperkele tähän!
        Antoiko Jumala ihmisille oikeuden estää muita syntymästä tänne.
        Ja vielä sulle Hellperkele, me olemme uskovaisia.... Vanhoillislestadiolaisuus on vain tämän ajan ihmisten antama nimitys meille. Meitä on kutsuttu aikain saatossa jos milläkin nimellä. Itse kuitenkin tiedämme, että me olemme uskovaisia ja se tieto riittää meille.

        ##Antoiko Jumala taivaan valtakunnan avaimia useille joukoille?##

        Kopioitko Raamatusta tähän jatkoksi kohdan, jossa kerrotaan Jumalan antaneen taivaan valtakunnan avaimet vain vanhoillislestadiolaisille.

        Et tunnu käyvän ihan täysillä...


      • hehehellurei

        Tuota samaahan sinä sääliys olet jankannut varmaan 15 vuotta. Nyt kysynkin, kun rakas helluntaiveljesi pikkasen horjahti polulta.
        "Minua vuosia raiskannut helluntaimies vaipui aina aktin jälkeen polvirukoukseen sängyn viereen ja rukoili Jeesukselta ääneen "erehdystään" anteeksi. Joka kerta hän jossain vaiheessa kertoi, että nyt Jeesus vastasi, häntä ei enää syytetä taivaassa. Minulta hän ei pyytänyt anteeksi, haukkui vain huoraksi, ettei saisi "antaa" miehille, jos ei ole naimisissa. Sen sijaan helluntaimies vannotti, että jos minä Jeesukselta polvirukoiltua ja rukousyhteydssä anteeksisaatua syntiä alan muistella kenellekään, joudun tulimereen. Uskoin kaiken, pidin suuni visusti kiinni."
        Tämä teikäläinen uskonveljesi kuitenkin sai pienen hairahduksen anteeksi Jeesukselta, miksi sinä kuollut kaipaat Jumalaa, joka on sinut unohtanut?
        Muuten edelleen, missä vl-saarnamiehet ovat sinua opettaneet noin? Jos ymmärtäisit sairaan mielesi, joka tuottaa paholaista palvelevia aistimuksia, voisit harkita vapauttavaa siirtoasi.


      • hehehellurei kirjoitti:

        Vastaus kysymykseesi on: tunnet ehkä kirjaimen, mutta se on täydellisesti kuolettanut sinut, kun oikea Henki ei ole saanut valaista. Ei Jeesus lymyä vanhan kirkon lattialla, vaan istuu Isän Jumalan oikealla puolella taivaassa.

        Et kertonut; MISSÄ EN TUNNE RAAMATTUA?


      • hehehellurei

        Et missään, kun Henki ei kirkasta.


      • hellulaaju

        Tuohan on teidän epäuskoisten tai vääräuskoisten tulkinta. Ihmettelen, miten olette tuohon päätyneet. Mahtaneeko helluntailaisuus rivetä Raamatun opetuksesta ja olette tulleet tuohon tulkintaan, kun oma oppi ei tuo rauhaa. Kuvittelette olevanne muita uskovaisia? Kaukaa haettu, uskotte vain omaan erinomaisuuteen ja teette kaiken sen , mikä on Jumalan työ, itse.


      • Huolestunut_psykiatri
        hellulaaju kirjoitti:

        Tuohan on teidän epäuskoisten tai vääräuskoisten tulkinta. Ihmettelen, miten olette tuohon päätyneet. Mahtaneeko helluntailaisuus rivetä Raamatun opetuksesta ja olette tulleet tuohon tulkintaan, kun oma oppi ei tuo rauhaa. Kuvittelette olevanne muita uskovaisia? Kaukaa haettu, uskotte vain omaan erinomaisuuteen ja teette kaiken sen , mikä on Jumalan työ, itse.

        Oletko päässyt avohoitoon?


      • noinkinvoikuvitella
        Huolestunut_psykiatri kirjoitti:

        Oletko päässyt avohoitoon?

        Olet nyt erehtynyt, olet potilas, et suinkaan hoitaja.


      • missäsulleopetettiin

        Mutta eihän tuolla ole mitään merkitystä, kun se on hörähtäneet hellurein tulkinta.


      • hehehellurei
        hehehellurei kirjoitti:

        Tuota samaahan sinä sääliys olet jankannut varmaan 15 vuotta. Nyt kysynkin, kun rakas helluntaiveljesi pikkasen horjahti polulta.
        "Minua vuosia raiskannut helluntaimies vaipui aina aktin jälkeen polvirukoukseen sängyn viereen ja rukoili Jeesukselta ääneen "erehdystään" anteeksi. Joka kerta hän jossain vaiheessa kertoi, että nyt Jeesus vastasi, häntä ei enää syytetä taivaassa. Minulta hän ei pyytänyt anteeksi, haukkui vain huoraksi, ettei saisi "antaa" miehille, jos ei ole naimisissa. Sen sijaan helluntaimies vannotti, että jos minä Jeesukselta polvirukoiltua ja rukousyhteydssä anteeksisaatua syntiä alan muistella kenellekään, joudun tulimereen. Uskoin kaiken, pidin suuni visusti kiinni."
        Tämä teikäläinen uskonveljesi kuitenkin sai pienen hairahduksen anteeksi Jeesukselta, miksi sinä kuollut kaipaat Jumalaa, joka on sinut unohtanut?
        Muuten edelleen, missä vl-saarnamiehet ovat sinua opettaneet noin? Jos ymmärtäisit sairaan mielesi, joka tuottaa paholaista palvelevia aistimuksia, voisit harkita vapauttavaa siirtoasi.

        Vastaapa melperi.


      • näihänseon

        Toisaalla todettua helluntailaisista.
        "Omasta mielestään pyhiä ja juuri niitä ainoita oikeita uskovaisia. Ihmisiä, jotka eivät kestä elämän epävarmuutta ja kysymyksiä, kaikki vastaukset plarataan raamatusta ja sillä paukutetaan itseä ja toisia päähän. Mustavalkoisia. Toinen toisensa kovimpia ja armottomimpia tuomareita."
        Tunnistatko mielisairas itsesi?


    • sutinaa_seuroihin

      Vanhoillis lessujen pitää uudistua. Julkihomot saarnaajat kaappihomojen tilalle, tuo seuroihin vipinää.

      • melperi__

        Älä tarjoa hulluntailaisuuden suolaa muille.


    • ddddeeedd

      Jumalan Sana kyllä kelpaa, mutta ei omaan korvasyyhyyn sovitettu Jumalan sana.

    • Seuraisäntä-

      Valitettavasti näin on päässyt käymään. Paljon on ollut viime aikoina uskonsa kieltäjiä. Liian usein saa kuulla suru-uutisia, että ihmiset ovat jättäneet tämän rakkaan uskon. Lopun aikoja elämme!

    • Erkaantunut

      Elin 18 ensimmäistä vuottani vanhoillislestadiolaisuudessa. Epäilemään aloin jo 8-9-vuotiaana. Luin raamattua, vaikka lestadiolaiset eivät sitä ainakaan meidän perheessä lukeneet. Kuuntelevat vain saarnamiesten valikoituja ja suodatettuja tekstejä. Huomasin, että vl:t yrittävät totella vain omalle oppimääritykselleen sopivia osia Raamatun suorista ohjeista ja ohittivat muut. Erottuani liikkeestä tunnen joka päivä kiitollisuutta, että minulla on lupa täysin vapaaseen ajatteluun, elämän tutkimiseen ja tiedon hakuun. Vl-liikkeessä srk määritteli omantunnon, oikean ja väärä. Se ei sisäistynyt. Sama tilanne oli Neuvostoliitossa, jossa piti olla ainut oikea poliittinen usko kommunistisen keskuskomitean määrittelemänä, jolla piti luoda korkemoraalinen sovjet-ihminen. Se ei sisäistynyt ihmisiin, joka näkyi kommunistivaltion hajoamisen jälkeen. Vl:sta erottuani minullakaan ei ollut sisäistynyttä omaa tuntoa, vain ulkopuolelta saneltu.jouduin/sain vähitellen rakentaa oman, minunlaiseni moraalin ja omantunnon. Voin sanoa vipittömästi, että olen vapaa ja onnellinen siitä.

      • Huomasitko_että

        epäuskoisen prototyppi Heinolasta vuolaasti kiittelee sinua kun olet hukannut taivasosuutesi. Joskus täällä ajassa se saattaa utntua mukavalta, mutta vain joskus... huomaatko: nytkin olet tullut itkeskelemään vanhoillislestadiolaisuuspalstalle? Todistelemaan, että kaikki on Ok, vaikka mielessäsi tiedätkin, että kaikki on sulla nyt päin helvettiä.


      • Ja_vielä
        Huomasitko_että kirjoitti:

        epäuskoisen prototyppi Heinolasta vuolaasti kiittelee sinua kun olet hukannut taivasosuutesi. Joskus täällä ajassa se saattaa utntua mukavalta, mutta vain joskus... huomaatko: nytkin olet tullut itkeskelemään vanhoillislestadiolaisuuspalstalle? Todistelemaan, että kaikki on Ok, vaikka mielessäsi tiedätkin, että kaikki on sulla nyt päin helvettiä.

        yöllä puoli kahden aikaan!


      • GMa-

        Ite menin lessun nimellä vielä pitkään varsinaisen uskon kuoltua jo kymmenisen vuotta sitten. Olin jotenkin omaksunut lestadiolaisen identiteetin, että pidin jopa itseä välillä oikeestikin uskovaisena. Toisen roolin opin pitämään erillisenä ja se ei ollut uskomassa. Se kävi viihteellä ja sillä oli jopa eri mielipiteet. Toinen rooli nousi vallalle mm. työpaikoilla. Jos sinne tuli vanhoillislestadiolainen sijainen, oli vaikee toimia niin, ettei jää kaksoiselämästä kiinni. Tuolloin en kiroillut. Kaksoiselämän eläminen kävi kuitenkin niin ylitsepääsemättömän vaikeaksi, että päätin hiljattain lakata käymästä seuroissa kokonaan. Olen nyt ihan julkisesti uskonsa kieltänyt.



      • OikeaOnOsoite
        Huomasitko_että kirjoitti:

        epäuskoisen prototyppi Heinolasta vuolaasti kiittelee sinua kun olet hukannut taivasosuutesi. Joskus täällä ajassa se saattaa utntua mukavalta, mutta vain joskus... huomaatko: nytkin olet tullut itkeskelemään vanhoillislestadiolaisuuspalstalle? Todistelemaan, että kaikki on Ok, vaikka mielessäsi tiedätkin, että kaikki on sulla nyt päin helvettiä.

        """kaikki on sulla nyt päin helvettiä."""

        Hyvin veli tietää VAIN ME -vanhoillislestadiolaisten osoitteen.


      • Hei_Kalevi
        OikeaOnOsoite kirjoitti:

        """kaikki on sulla nyt päin helvettiä."""

        Hyvin veli tietää VAIN ME -vanhoillislestadiolaisten osoitteen.

        TÄTIRYHMÄ

        22.1.2017 14:36
        Ei rannalla tään maailman
        oo rauhaa lepoa...

        https://www.youtube.com/watch?v=gFH534RO0uw


    • GMa-

      Itse aloin epäilemään tätä uskoa 10-vuotta sitten. Epäilykseni kasvoivat lopulta niin suuriksi, etten vain enää kyennyt uskomaan. Tekolessun nimellä menin kuitenkin useita vuosia. Kaksoiselämän eläminen oli kuitenkin niin vaikeeta, että hiljattain päätin lopettaa leikin kesken.... Minua ei näy enää seuroissa!

    • Hanssoninkinkku

      Ei ole mitään Jumalan sanoja. On vain erilaisia taruja jumalista. Kuka uskoo globaaliin vedenpaisumukseen nykyaikana? Kuka uskoo veden päällä käveleviin Jeesuksiin?

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3023
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2364
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2112
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1943
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1797
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe