karate vs krav maga

tyrmääjä

Aikoinani opettelin karatea. Nyt oppini ovat jo hieman "unohtuneet", mutta krav maga torjunnat toivat mieleen vanhat karate torjunnat.

Gedan barai - eikö se muistuta alhaalta tulevan puukoniskun torjuntaa.

utsiuke - sivusta tulevaa puukon isku

Jodanuke - ylhäältä tulevan iskun torjunta

12

4409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hutkija

      Niin kauan kun suurimmalla osalla ihmisistä on kaksi kättä ja kaksi jalkaa, niin erilaisia kamppailussa sovellettavia liikkeitä on vain rajallinen määrä.

      Krav magaan on otettu tekniikoita monesta muusta lajista, mainitsemasi tekniikat voivat olla karatesta, tai ne voivat olla peräisin jostain muualta...

      • Varjo

        Karate, potkunyrkkeily, KM, thainyrkkeily, nyrkkeily, taekwondo, hanmoodo, jne.

        Kaksi kättä ja kaksi jalkaa. Niillä ei voi tehdä mitään kovin eri tavalla - niinpä kaikki torjunnat ja lyönnit, sekä potkut muistuttavat kuitenkin lopulta toisiaan.

        Lajit ovat vain harjoittelutapoja, eivätkä lopuksi poikkea niinkään paljon toisistaan kuin aina väitetään.


      • Piikki
        Varjo kirjoitti:

        Karate, potkunyrkkeily, KM, thainyrkkeily, nyrkkeily, taekwondo, hanmoodo, jne.

        Kaksi kättä ja kaksi jalkaa. Niillä ei voi tehdä mitään kovin eri tavalla - niinpä kaikki torjunnat ja lyönnit, sekä potkut muistuttavat kuitenkin lopulta toisiaan.

        Lajit ovat vain harjoittelutapoja, eivätkä lopuksi poikkea niinkään paljon toisistaan kuin aina väitetään.

        Nuo torjunnat ovat täyttä paskaa.
        Voit tietysti uskoa mihin haluat jos haluat kasvattaa itseluottamustasi harhaoppien avulla.
        Mitään torjuntoja ei kannata harjoitella kun niitä ei käytännössä ehdi tekemään.
        Sellaista Krav magaajaa ei ole joka torjuu veitsilyöntini paljain käsin.
        Joku tumpelo voi lyödä veitsellä niin kuin Krav magassa luullaan, mutta ei sellainen joka haluaa oikeasti pistää tai viiltää. Täyttä paskaa.
        Jos haluat puolustautua veistä vastaan niin hanki veitsi tai ase. Paljain käsin puolustautuminen vaatii todella paljon taitoa, eikä Karate tai Krav maga torjunnoilla tee muuta kuin teloo itsensä.
        Periaate on väärä, ei niin.
        Käsi on nopea, ei se pysähdy torjuntaan, eikä siitä oteta kiinni noin vaan. Käsi tekee palautusliikkeitä ja iskee uudestaan, se tekee myös hämäyksiä ja lyö sarjaa. Tee siinä sitten gedan barai ja kuole.


      • Law man
        Piikki kirjoitti:

        Nuo torjunnat ovat täyttä paskaa.
        Voit tietysti uskoa mihin haluat jos haluat kasvattaa itseluottamustasi harhaoppien avulla.
        Mitään torjuntoja ei kannata harjoitella kun niitä ei käytännössä ehdi tekemään.
        Sellaista Krav magaajaa ei ole joka torjuu veitsilyöntini paljain käsin.
        Joku tumpelo voi lyödä veitsellä niin kuin Krav magassa luullaan, mutta ei sellainen joka haluaa oikeasti pistää tai viiltää. Täyttä paskaa.
        Jos haluat puolustautua veistä vastaan niin hanki veitsi tai ase. Paljain käsin puolustautuminen vaatii todella paljon taitoa, eikä Karate tai Krav maga torjunnoilla tee muuta kuin teloo itsensä.
        Periaate on väärä, ei niin.
        Käsi on nopea, ei se pysähdy torjuntaan, eikä siitä oteta kiinni noin vaan. Käsi tekee palautusliikkeitä ja iskee uudestaan, se tekee myös hämäyksiä ja lyö sarjaa. Tee siinä sitten gedan barai ja kuole.

        Piikki, sinunko mielestäsi tilanteita ei pidä harjoitella? Onko parempi vaihtoehto ottaa heti reikä kehoonsa
        olen torjunut veitseniskuja maga torjunnoilla oikeasti ja en puhu mistään karaten gedan baraista vaan kokonaisvaltaisesta Krav magasta, jossa koko vartalon käyttö otetaan huomioon, on muuten pirun toimiva refleksi tuo vartalon sisäänveto yllättävässä iskussa, se antaa aikaa ja et kuole ensimmäiseen lyöntiin, krav magassa on paljon järkeä ja asennetta ja tekniikat on kyllä tositilanteissa testattu, aina paremmat valmiudet on sillä joka harjoittelee realistista lajia kuin ei mitään, joten piikki puhut todella tyhmiä, kyllä käytäntö opettaa.


      • Piikki
        Law man kirjoitti:

        Piikki, sinunko mielestäsi tilanteita ei pidä harjoitella? Onko parempi vaihtoehto ottaa heti reikä kehoonsa
        olen torjunut veitseniskuja maga torjunnoilla oikeasti ja en puhu mistään karaten gedan baraista vaan kokonaisvaltaisesta Krav magasta, jossa koko vartalon käyttö otetaan huomioon, on muuten pirun toimiva refleksi tuo vartalon sisäänveto yllättävässä iskussa, se antaa aikaa ja et kuole ensimmäiseen lyöntiin, krav magassa on paljon järkeä ja asennetta ja tekniikat on kyllä tositilanteissa testattu, aina paremmat valmiudet on sillä joka harjoittelee realistista lajia kuin ei mitään, joten piikki puhut todella tyhmiä, kyllä käytäntö opettaa.

        Asuin Riiossa 7 vuotta ja näin monta puukotusta.
        Sain kerran myös itse puukosta. Slummissa monet rikolliset käyttivät veitisä taidokkaasti, vaikka eivät olleet koskaan harjoitelleet mitään taistelulajia. siellä oli paljon kokeneita taistelulajien harrastajia ja vanhoja häkkitappelijoita, sekä Jujutsumiehiä, mutta jokainen heistäkin joiden kanssa tutustuin ei olisi paljain käsin puolustautunut veistä vastaan. Siellä päin tosin monet kadun miehet kantavat asetta. Haluaisin nähdä sinut siellä tekemässä Krav maga torjuntoja. Veistä vastaan on puolustauduttava aseella. Veitsi antaa niin suuren ylivoiman aseetonta vastaan, että tilanne on vähintäänkin epäreilu. Jos hyökkääjällä on tarkoitus tappaa, eikä pelotella niin olet kusessa torjuntojesi kanssa. Tositilanteessa testatut jutut ovat pitkälle markkinointia kai tiesit sen.

        Jos olet niin varma torjunoistasi, oletko valmis kokeilemaan niitä oikeaa veistä vastaan.


      • law man
        Piikki kirjoitti:

        Asuin Riiossa 7 vuotta ja näin monta puukotusta.
        Sain kerran myös itse puukosta. Slummissa monet rikolliset käyttivät veitisä taidokkaasti, vaikka eivät olleet koskaan harjoitelleet mitään taistelulajia. siellä oli paljon kokeneita taistelulajien harrastajia ja vanhoja häkkitappelijoita, sekä Jujutsumiehiä, mutta jokainen heistäkin joiden kanssa tutustuin ei olisi paljain käsin puolustautunut veistä vastaan. Siellä päin tosin monet kadun miehet kantavat asetta. Haluaisin nähdä sinut siellä tekemässä Krav maga torjuntoja. Veistä vastaan on puolustauduttava aseella. Veitsi antaa niin suuren ylivoiman aseetonta vastaan, että tilanne on vähintäänkin epäreilu. Jos hyökkääjällä on tarkoitus tappaa, eikä pelotella niin olet kusessa torjuntojesi kanssa. Tositilanteessa testatut jutut ovat pitkälle markkinointia kai tiesit sen.

        Jos olet niin varma torjunoistasi, oletko valmis kokeilemaan niitä oikeaa veistä vastaan.

        Totta Hitossa Piikki veistä vastaan puolustaudutaan aseella, mutta aina asetta ei ole saatavilla, tietenkin käytän vaikka kenkää tai kolikkoja, mutta aina on se mahdollisuus ,että joudut aseettomana puolustautumaan ja siksi siihen on HATRJOITELTAVA, ennen magaa harjoittelin modernia jujutsua 8. vuotta ja luulin tietäväni paljon, mutta olen löytänyt Krav magasta paljon uutta tietoa ja taktiikkaa ja mielestäni se toimii ja minä olen torjunut veitsenkin paljain käsin ja olen hengissä, siksi uskon siihen, aina on oltava mahdollisuus!


      • Filipino
        law man kirjoitti:

        Totta Hitossa Piikki veistä vastaan puolustaudutaan aseella, mutta aina asetta ei ole saatavilla, tietenkin käytän vaikka kenkää tai kolikkoja, mutta aina on se mahdollisuus ,että joudut aseettomana puolustautumaan ja siksi siihen on HATRJOITELTAVA, ennen magaa harjoittelin modernia jujutsua 8. vuotta ja luulin tietäväni paljon, mutta olen löytänyt Krav magasta paljon uutta tietoa ja taktiikkaa ja mielestäni se toimii ja minä olen torjunut veitsenkin paljain käsin ja olen hengissä, siksi uskon siihen, aina on oltava mahdollisuus!

        Jämerää tämä veitsikeskustelu! Olen harjoitellut seitsemänkymmentäluvulta alkaen aktiivisesti eri lajeja. Osassa on ollut myös puolustautumista/ harjoittelua astaloilla ja veitsillä. Vasta kymmenen vuotta sitten omalta kohdaltani löysin etsimäni eli filippiiniläiset taistelutaidot. Niissä lähtökohta on realistinen, koska ei aivopestä, etteikö "takkiin tulisi". Kaikille veitsiharjoittelusta kiinnostuneile suosittelen lämpimästi escrimaa/ kalia/ arnista. Lisäksi Westersundin Kaitsu vetää veitsitekniikkaleirejä.


      • Piikki
        Filipino kirjoitti:

        Jämerää tämä veitsikeskustelu! Olen harjoitellut seitsemänkymmentäluvulta alkaen aktiivisesti eri lajeja. Osassa on ollut myös puolustautumista/ harjoittelua astaloilla ja veitsillä. Vasta kymmenen vuotta sitten omalta kohdaltani löysin etsimäni eli filippiiniläiset taistelutaidot. Niissä lähtökohta on realistinen, koska ei aivopestä, etteikö "takkiin tulisi". Kaikille veitsiharjoittelusta kiinnostuneile suosittelen lämpimästi escrimaa/ kalia/ arnista. Lisäksi Westersundin Kaitsu vetää veitsitekniikkaleirejä.

        Westersundia en ole vielä tavannut, mutta erittäin uskottavilta tyypeiltä olen kuullut, että kaverilla on tietoa. No, tapaan Hemmon vielä kun olen rantautunut Suomeen...

        John Pellegriinin seminaarilla kävin vierailemassa ja arvostin Hemmon veitsitaitoja, ne olivat realistisia ja hyvin perusteltuja.
        Liikkuvaan veitsikäteen suhtauduttiin hyvin liikkuvalla tavalla ja ymmärrettiin, että terä on terävä, eikä siitä kannata ottaa osumia.
        John kertoi myös omaavansa useita aseita ja kertoi henkilökohtaisesti minulle niiden toiminta tavoista. Tunnen aseet melkoisen hyvin jo ammattini vuoksi ja John tiesi mistä puhui.

        Westersund on arvostettu opettaja erityisesti aseiden osalta. Odotan innolla tulevaa seminaaria.

        Olen myös kokeillut miltä tuntuu kun ammutaan liiveihin ja tuntenut miltä veitsi tuntuu mahassa.

        Takana on 20 vuotta kamppailua silatin ja Hapkidon parissa. Jotain näkemýstä asiaan on.


      • Piikki
        Piikki kirjoitti:

        Westersundia en ole vielä tavannut, mutta erittäin uskottavilta tyypeiltä olen kuullut, että kaverilla on tietoa. No, tapaan Hemmon vielä kun olen rantautunut Suomeen...

        John Pellegriinin seminaarilla kävin vierailemassa ja arvostin Hemmon veitsitaitoja, ne olivat realistisia ja hyvin perusteltuja.
        Liikkuvaan veitsikäteen suhtauduttiin hyvin liikkuvalla tavalla ja ymmärrettiin, että terä on terävä, eikä siitä kannata ottaa osumia.
        John kertoi myös omaavansa useita aseita ja kertoi henkilökohtaisesti minulle niiden toiminta tavoista. Tunnen aseet melkoisen hyvin jo ammattini vuoksi ja John tiesi mistä puhui.

        Westersund on arvostettu opettaja erityisesti aseiden osalta. Odotan innolla tulevaa seminaaria.

        Olen myös kokeillut miltä tuntuu kun ammutaan liiveihin ja tuntenut miltä veitsi tuntuu mahassa.

        Takana on 20 vuotta kamppailua silatin ja Hapkidon parissa. Jotain näkemýstä asiaan on.

        Vielä pitää sanoa, että kommenttini ei ole kovin rakentavaa kun keskustellaan Krav maga osastolla.
        Tämä pitäisi käydä jossain muissa foorumeissa.
        En siis jatka väittelyäni täällä, koska olen väärän lajin osastolla.


      • Vanha kettu
        Piikki kirjoitti:

        Vielä pitää sanoa, että kommenttini ei ole kovin rakentavaa kun keskustellaan Krav maga osastolla.
        Tämä pitäisi käydä jossain muissa foorumeissa.
        En siis jatka väittelyäni täällä, koska olen väärän lajin osastolla.

        Huolimatta ilmoittamastasi pitkästä kamppailu-urasta et ole viisastunut yhtään, vaan pullistelet aloittelijan tavoin. Panee epäilemään...

        Lainvartijan pointtihan oli, että aina kannattaa yrittää (siis harjoitella myös epätoivoisia tilanteita) ennemmin kuin antautua. Olet ilmeisesti lammasten sukua, kun kannatat suoraa antautumista.

        Siis - jos minä olen Sig Sauerini kanssa (ammun nopeasti ja tarkasti) lähietäisyydellä ja vakaasti aion tappaa sinut, niin sinä, pikku-piikki (veitsi kädessäsi) et yritä mitään, vaan luovut hengestäsi vastaan hangoittelematta. Luuserin oppeja....


      • kalju
        Piikki kirjoitti:

        Vielä pitää sanoa, että kommenttini ei ole kovin rakentavaa kun keskustellaan Krav maga osastolla.
        Tämä pitäisi käydä jossain muissa foorumeissa.
        En siis jatka väittelyäni täällä, koska olen väärän lajin osastolla.

        piikki puhu asiaa...voihan noita puukko tilanteita reenata mut eipä niistä oikeessa tilanteessa ole hirveesti apua...noh ehkäpä hyvällä tuurilla mut se ei ole taitoa.eipä kannata olla siinä uskossa et jos joskus on saanu jonkun puuko tilanteen hoidettua paljain käsin tuurilla ni et pärjäisi paljain käsin puukoa vastaan.tietenkin jos on tilanne että et pääse karkuun ja pakko yrittää jotain tehä ni onhan se kuolema taistelussa jalompaa tai jotain.tai voihan siitä taas tuurilla selvitä...


      • Don12
        Piikki kirjoitti:

        Nuo torjunnat ovat täyttä paskaa.
        Voit tietysti uskoa mihin haluat jos haluat kasvattaa itseluottamustasi harhaoppien avulla.
        Mitään torjuntoja ei kannata harjoitella kun niitä ei käytännössä ehdi tekemään.
        Sellaista Krav magaajaa ei ole joka torjuu veitsilyöntini paljain käsin.
        Joku tumpelo voi lyödä veitsellä niin kuin Krav magassa luullaan, mutta ei sellainen joka haluaa oikeasti pistää tai viiltää. Täyttä paskaa.
        Jos haluat puolustautua veistä vastaan niin hanki veitsi tai ase. Paljain käsin puolustautuminen vaatii todella paljon taitoa, eikä Karate tai Krav maga torjunnoilla tee muuta kuin teloo itsensä.
        Periaate on väärä, ei niin.
        Käsi on nopea, ei se pysähdy torjuntaan, eikä siitä oteta kiinni noin vaan. Käsi tekee palautusliikkeitä ja iskee uudestaan, se tekee myös hämäyksiä ja lyö sarjaa. Tee siinä sitten gedan barai ja kuole.

        piikillä suppea näkökanta; mikäli veitsenkäyttäjä on osaava ja ennenkin pistänyt,viiltänyt ihmistä niin totta on että paljain käsin on pieni mahdollisuus, toisaalta muistathan että kaikki eivät ole veitsenkäsittelyn taitajia ja silti puukottavat toisen kuoliaaksi. esim.äkkipikaistuksissaan keittiön pöydältä napattu veitsi, jopa naisen raivon ohjaamana, sieltä "psyko" tyyppinen hyökkäys niin krav magan tai minkä vaan tuntemani lajin toimiva ylätorjunta ja ennenkaikkea vastahyökkäys oikein ja kovaa tehtynä kyllä pysäyttää hyökkääjän.
        jos vastassa tappaja niin ei se edes anna mahdollisuutta vaan hoitaa hommansa minimiriskillä ja aivan sama mitä osaat kun sinut vaiennetaan. en sanoisi ketään kovin taitavaksi jos vaikka miten tulee veitsen kanssa ja jättää toiselle mitään mahdollisutta. mistä tällainen kaveri voi tietää onko kohteella vaikka ampuma-ase ja taito nopeaan aseen käyttöön, tai veitsi mukana ja myös taito käyttää sitä.
        erottakaa nyt hyvät ihmiset yksittäinen raivohyökkäys veitsitaistelijasta, eroa on ihan samoin kuin ammattitarkka-ampujalla vs. aseen sattumalta käsiinsä saava ja sillä tappamista yrittävällä.
        anyway, veitsihyökkäystilanteessa jos kohde näkee hyökkääjän niin varmasti on mahdollisuus, oli veitsenkäyttäjä sitten miten taitava vaan. veitsi itsessään ei tapa ketään vaan se ketä käyttää sitä, siksi pitää vaikuttaa ihmiseen, taktiikalla, tekniikalla.
        piikki; on muitakin ihmisiä jotka ovat tekemisissä näiden asioiden kanssa oikeasti, ja ovat hengissä. tämä kasvoton foorumikirjoittelu vaan helposti unohduttaa sen, kuka tahansa voi näitä lukea ja kommentoida. hyvä että kuitekin olet hengissä, vaikket pystynytkään silloin torjumaan hyökkäystä, toivottavasti hoisit hyökkääjän silti, sillä vaikka saatkin veitsestä niin usein pystyt vielä toimimaan ja selviämään hengissä.
        en tyrmää etukäteen intoasi mutta mene mainitsemasi kouluttajan seminaarille hieman alhaisemmin odotuksin. itse luotan mieluummin kouluttajaan joka oikeasti elää väkivalan ja teräaseiden maailmassa mutta ei jaa oppejaan julkisesti.
        henkilökohtaisesti en halua joutua enää veitsihyökkäyksen kohteeksi mutta jos niin kuitenkin käy niin olenpahan valmistautunut.
        parempi harjoitella kuin olla harjoittelematta, niin aseetonta kuin aseellista toimintaa ja niitä vastaan. tyhmä kuolee väkivaltatilanteessa, viisas voi selvitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      108
      2142
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1640
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1256
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe