Kotina Konnevesi

kotinakonnevesi

Sitä olen ihmetellyt, kun tuo otsikon sanapari toteutuu niin heikosti. Mistä lie johtuu se, etteivät nekään, jotka ovat kunnan töissä, maksa veroja tänne? Eikö ole asuntoja vai eikö huvita muuttaa? Ymmärtäähän sen, ettei kaikkien elämäntilanteeseen sovi muuttaa, mutta kun trendi näyttää yleistyneen; kotina ei ole Konnevesi.

14

2089

Vastaukset 14

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaisaako

Hyshys, ei saa puhua tästä.

• Vetelää

Totta on tämä. Ajetaan töihin järjettömiä matkoja. Ei tietysti voi edellyttää kunnan työntekijän asuvan kunnassa. Useimmiten olisi kuitenkin järkevää. Olen itse ajanut Konnevedeltä paljon muualle töihin ja kokenut sen turhan työlääksi. Parempi asua siellä missä työt on. Miksi tehdä ilmaista työtä pari tuntia päivässä ajamalla autoa? Liikentessä on aina riski.

Sama järjetön meno on muuallakin.

Työnantajalle aina huonoa kun tekijät tulee kaukaa. Kunnassa vähentää vastuuta ja me henkeä mikä on tärkeää.

• Anonyymi

Juuri näin!

• eihaittaisi

Moraalisesti olisi kuitenkin oikein, että työntekijä asuisi siinä kunnassa, josta palkkarahat saa. Tai ainakin vakavasti miettisi asiaa mielessään. Sitoutuminen työhön olisi parempaa, kun olisi kosketuspintaa paikkakunnan ihmisten elämään.

• pätkä_työläinen

On ennusteltu, että tulevaisuudessa tavallisen duunarin työt muuttuvat entistä sirpaleisemmiksi.
        Voi olla siinä tilanteessa hiukan hankala muuttaa aina työn perässä, jos ei ole tiedossa kuin viikon tai kuukauden pestejä.
        Varsinkin jos ei työelämään pääse sukulaisten tai muuten "hyvä velien" kautta niin työn pysyvyys saattaa olla arvoitus.

Fiksu muuttaisi kaupunkiin, mutta kalliiksi elo tulee sielläkin.

• kotinionkonnevesi

Liikkuminen yli kunnan rajojen on sallittua. Kulkeehan Konnevedeltä paljon väkeä töihin muualle - pitäisikö heidänkin sitten muuttaa sinne missä työt on? Jäisi monta kotia tyhjilleen ja viimeinen voisi sammuttaa valot lähtiessään. Ei kait nämä muualle töihin kulkijat tai muualta tulevat ole sen huonompia työntekijöitä. Olisihan se hyvä jos tänne muuttaisivat - mutta monella on perhesyyt jotka pitävät eri paikkakunnalla, se on iso asia sekin.

• Konnevesihenkeä

Kyllä vaikuttaa jaksamiseen kun ajaa pitkään joka päivä. Ne parhaat työntekijät ottaa vastuuta paikallisista hommista myös vapaa-aikanaan ja ovat tavoitettavissa.

Kyllähän Karkolan Eskokin on palkkansa ansainnut. Moni muukin tehnyt töitä ja kehittänyt paikkakuntaa vapaaehtoisena myös vapaa-ajallaan. Mitä olisi Konnevesi vaikka ilman Reijo Rantasen toimintaa? Paikkakunnalla asuvalla työntekijällä on suuri merkitys. Jos joku väittää että vaikka Rantanen olisi ollut yhtä hyvä työntekijä kulkemalla täällä jostain muualta, puhuu pötyä. Päivätyön lisäksi hyvä tyyppi tekee muutakin kotiseutunsa kehittämiseksi.

• olisitkokiltti

Olisiko mitenkään mahdollista ettet kirjoittelisi tänne toisten henkilöllisyyksiä, tai ainakaan ilman heidän omaa lupaansa?

• olisinkiltti

Eihän tuossa kirjoituksessa ole kuin kehumista kyseisistä henkilöistä ja ihan mukavaa...mikä siinä ahdistaa?

• Konnevesihenkeä

Ahdistaa kun ei huomattu sinua kehua nimeltä...

• Hehkuttaja

Suomessa,ja varmaan Konnevedelläkin pätenee perustuslaillinen oikeus valita itse
      oma asuinpaikkansa vapaasti. Nim. kotinakonnevesi ei varmaan tätä asiaa tunne
      tahi sitten on paljaasta kateudestaan ottanut asian pöydälle.
      -Hälle tiedoksi; tieto ja taito maksavat Konneveden parasta edistäessä.

• Anonyymi

Vain konsultti pystyy edistämään Konneveden parasta!

• Anonyymi

myytävät talot

• Anonyymi

Minä asua täällä jo monta vuosi. Hyvä paikka ,maukas pizza ja kalja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      128
      1966
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      51
      979
    3. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      156
      836
    4. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      756
    5. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      71
      684
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      626
    7. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      617
    8. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      59
      606
    9. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      593
    10. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      120
      552
    11. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      20
      510
    12. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      52
      503
    13. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      498
    14. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      6
      494
    15. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      55
      488
    16. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      487
    17. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      118
      486
    18. Kuollut teini Kajaanissa

Kuulemma sellaista huhua liikkeessä?
      Kajaani
      4
      469
    19. Mitä jos...

Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät
      Sinkut
      142
      453
    20. Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.

Vaimon viesti on paljastanut totuuden.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      451
    Aihe