Oppariseminaarista kysymys

ahdistunutopiskelija94

Hei, onko jollain kokemusta, että voikohan seminaarin suorittaa jollain korvaavalla tavalla siten, ettei tarvitsisi mennä sinne oikeasti puhumaan? Kärsin ihan kauheasta ahdistuksesta ja mulla onkin diagnosoitu ahdistuneisuushäiriö, joten saisin kyllä lääkäriltäni jonkin todisteen asiasta. Kroppani reagoi ainaiseen ahdistukseen ihan liikaa ja aina kun teen opparia niin laatta lentää pahoinvoinnin takia. Pelkään siis ihan hirveästi, että sama reaktio tulisi kropalta seminaaritilaisuudessa ja päätyisin laattaamaan kaikkien niiden ihmisten edessä :( Jotenkin on niin luuseri olo tästä kaikesta etten edes tiedä kehtaanko tätä tilannettani kertoa ohjaajallenikaan. Onko kellään mitään kokemusta asiasta?

6

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhulääkärille

      Ratkaisu tilanteeseen saattaisi löytyä lääkäriltä. Tehokkaita lääkkeitä on, mutta tarvitaan resepti.

      • ahdistunutopiskelija94

        Syönkin jo lääkkeitä mutta toistaiseksi ei mitään merkittävää hyötyä :( pelkään ettei mitään helpotusta tule ennen seminaaria :(


    • Valitettava_totuus

      Kannattaa hoitaa asia kuntoon joko lääkityksellä tai terapialla. Nykymaailmassa on hyvin vähän työtehtäviä, jotka voi hoitaa yksikseen jossakin suljetussa perähuoneessa, vaan useammassa tapauksessa joutuu ainakin silloin tällöin puhumaan isolle, oudollekin ihmisjoukolle.

    • rohkeutta.pappa

      Kyllä sinä seminaarista selviydyt, kun olet kerran tähän asti elämästä ja opinnoista selviytynyt. Ei sinua kukaan syö. Muista ettet ole mikään maailman napa, jonka esiintyminen merkitsisi mitään tässä maailmassa. Kenenkään maailma ei ole keikahtanut seminaarissa, vaikka siellä on ollut jos jonkinlaista räpeltäjää. Et sinä muita kummempi otus ole.

    • Pimpiinkinyhätietenkin

      Mullakin on paniikkihäiriö, mutta ei itellä ollut mitään ongelmaa esittää opparia. Luokkakin oli melkein täynnä eli 2 luokkakaveria ja 2 opettajaa. Oli mukava esitys ja porukka vielä kyselikin aiheesta ihan ahkerasti.

    • Hdghgd

      En tiedä, helpottaisko sua yhtään, mutta ainakin meillä olisi saanut esittää seminaarin myös epävirallisesti jollekin kurssiryhmälle, esim jossakin uusien opiskelijoiden tavallisella oppitunnilla. Olisiko helpompaa esiintyä tällaiselle tuntemattomalle massalle, josta et tiedä mitään, etkä tule tietämäänkään? Miten lie teidän seminaarit järjestetty, mutta mulla oli ihan tavallisessa luokkahuoneessa, ja läsnä oli vaan muut esittäjät ja opponointisuoritusten kerääjiä. Ei muuta yleisöä. Se oli vapun jälkeen, kesäloma-aikaan siis. Suosittelen! Tää seminaari oli melkein kuin mikä tahansa powerpointti opiskelujen varrella. Ehkä helpompikin, kun porukalla sellainen yhteisymmärrys ja tsemppi päällä. Oletko selvinnyt esitelmistä? Selviät kyllä seminaaristakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe