Mistä herätevirta lisä pitkiinlaloihin Subaru forrester
Lisävalojenkytkentä
4
726
Vastaukset
- Vanha.autosähkäri
Älä edes yritä, kun et tuonkaan vertaa osaa!
Tulee paljon halvemmaksi teettää liikkeessä. - tuleehyvä
Itse otin toisesta pitkästä valosta herätteen niin että en katkaissut itse johtoa vaan tein haaroituksen polttimon kantaan sopivalla liittimellä. Esim. https://www.motonet.fi/fi/tuote/432034/HB3-polttimon-kanta ja vastapuolelle vaikka apikoliittimet.
Tai sitten tällä saa myös tehtyä https://www.erikoistekniikka.fi/ajoneuvovalaistus/tuote/luminalights-lightswitch-pro-(xbb)-v4-kytkentarele-lisavaloille/3050120190/ - sergsr
Sulakerasiasta itse olen ottanut lisäpitkiin herätteen, ei tarvi johtoja katkoa.
Asenna rele normaalisti, eli akulta tulevaan johtoon sulake, releeltä päävirtapiirin koskettimilta lisävalaisimille. Sen "herätteen" eli ohjauksen asennat seuraavasti: Releessä olevan ohjauskelan kytket rinnan jompaan kumpaan auton pitkään valoon. Ei ole väliä kummin päin kytket ohjausjohdon lampun napoihin. Missään nimessä älä kytke kelan toista johtoa maihin.
Foresterissa on nimittäin ohjauskytkimet miinusjohdossa. Eli kun mittaat yleismittarilla, niin plussa tulee lampun läpi molempiin lampun nastoihin.
PS. Terveisiä tuolle naljailijalle. Et varmasti tiennyt tätä, etkä näin ollen itsekään ole osannut kytkeä. Varmaan joku nuori auto.sähkäri voinee kytkeä sinun valosi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦605800Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.2064757En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v174283Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k673732- 523701
- 113441
- 943406
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah693243- 332941
Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia342591