Jännityksestä

Pelokasmorsian

En oikein tiedä mihin kategoriaan tää kuuluu, mutta onko muita joita jännittää se huomion keskipisteenä oleminen? Itse olen ujo luonteeltani ja kauhistuttaa jo etukäteen koko hääpäivä, vaikka vieraat ovatkin tuttuja. Pelkään että punastelen, lauon noloja vitsejä tai pyörtyilen. :D Miten tästä selviää?

4

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei

      Useita kymmeniä pareja vihkineenä voin sanoa, ettet ole yksin. Minusta näyttää siltä, että suurin osa morsiamista ja myös sulhoista jännittää tätä tärkeää päivää. Mielestäni se on ihan luonnollista. Suureen päivään kohdistuu monenlaisia odotuksia niin omalta osalta kuin myös häävieraiden taholta.
      Me suomalaiset kun vielä olemme kovia jännittämään.
      Ei kai siihen mitään poppaskonstia olekaan, mutta mitäs jos vaan annat itsellesi luvan jännittää, punastella, olla sellainen kuin olet. Kun ei väkisin koeta saada jännitystä tukahdutettua, voi olla ettei loppujen lopuksi jännitäkään itse tilanteessa ainakaan niin paljon kuin oli luullut.
      Toinen ehkä apua tuova asia on ajatella, että te olette kutsuneet teille läheiset ja rakkaat ihmiset viettämään elämänne suurta juhlaa kanssanne. Ne ihmiset katsovat teitä hyvällä, eivät arvostellen. He iloitsevat kanssanne, eivät kyttää ilmeitäsi ja vahdi puheitasi.

      Kolmas asia ainakin vihkitoimitukseen liittyen: muista hengittää!

      Suurenmoista juhlapäivää teille molemmille!

      Pappi Elisabet

      • Pelokasmorsian

        Kiitos. Ehkä eniten häiritsee juuri nuo omat odotukset. Minussa asuu pikku perfektonisti, mutta samalla ajattelen ettei kaikki voi mennä täysin kovien odotusten mukaan.
        Ja tästä hengityksen muistamisesta... Nimenomaan itse vihkitoimituksen aikana seisoessani pelkään, että taju lähtee. :D Toivon kovasti voivani vain tukeutua puolisooni siinä tilanteessa, hän kun luultavasti jännittää aivan yhtä paljon.
        En nyt osaa pukea ajatuksiani sanoiksi, mutta viestisi toi lohdutusta, kun toit esiin omat kokemuksesi. En siis ole ainoa.


      • Pelokasmorsian

        Täytyy vielä lisätä se, että olet oikeassa. Vieraat ovat rakkaimpia ihmisiä (meillä on pienet häät), joten he tuntevat meidät ja tietävät varsinkin minusta että olen ujo ja kova jännittäjä. Joten he tuskin sitä pitävät niin suurena ongelmana kuin minä. Täytyy kai vaan yrittää olla mahdollisimman rentona ja nauttia päivästä. :)


      • Hei
        Kiitos kivasta viestistä :-) Tuo perfektionismi on sekin varsinkin meidän naisten ongelma. Ymmärrän siis erittäin hyvin ne paineet.. Mutta samalla uskon, että juuri noilla eväillä päivästänne tulee ihana ja ikimuistoinen. Se ei oikeastaan voi mennä pieleen mitenkään. Koska te menette naimisiin! Se on se pääasia, ja ystävienne ja läheistenne tuki. Kaikki muut ovat vain muotoseikkoja. Kun muistatte molemmat keskittyä myös hengittämiseen, te ette pyörry alttarille. Mutta vaikka niinkin tapahtuisi, se ei olisi katastrofaalista.

        pappi Elisabet


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe