Kolmen viikon Giulia kokemuksia

Toimii hienosti! Bensakone on hiljainen ja ZF laatikko vaihtaa nopeasti, harvoin yli 2300 r/min niin seuraava pykälä päälle. Laskin että löytyy viisi erilaista tapaa ajaa, ajaminen on nykyään "teknillistä taidetta" ajamisen optimointia. Ainoa kysymys oli miten öljyn määrä tarkistetaan kun ei ole öljytikkua...Alfa huolto näytti apsin kautta miten pylväät pitää tulkita. Sen kyllä huomasin että on etu jos kengän numero on alle 42, mahtuu paremmin.
Ilmianna
Jaa

21 Vastausta



Onnittelut hienosta autosta.

Tuo sama ongelma on itselläni omien "neljäviitosten" ja Giuliettan kanssa. Jotenkin ne on ajan mittaan kuitenkin oppinut sinne jalkatilaan sovittelemaan.
Ilmianna
Jaa
Lakeeri kenkillä vai spittareilla, onnistuu homma?
Ilmianna
Jaa
Kuinka toimii alfan luistonesto liukkaalla alustalla? Luistonestoahan ei saa pois päältä ja ainakin Bemarissa luistonesto leikkaa lähes kaikki tehot pois.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kokeilin jäisellä ylämäessä ja tasakaasulla, sellaiset "naksnaks" äänet molemmilta takapyöriltä, ei mitään erikoista dramatiikkaa, sellaiset leveät ajolinjat mitä yleensä muistaa vanhoista BMW ja Volvo ajoilta voi unohtaa täysin. Esto reagoi melkein ennen kuin pito pettää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mitkä Giulia mallit on takavetoisia?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Ne mallit jotka eivät ole nelivetoisia, Veloce.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kerrotko vielä että milloin tuota Giulia mallia on alettu valmistaa? 2010?

Taitaa tulla aika iso vero (vai mikä se tullille meksetaan), jos noin uusia Alfoja Italiasta hakee...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2016 aloitettu valmistaa, voitti testeissä mersun ja bemarin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Joko osaat lisätä öljyä?
Ilmianna
Jaa
Millaisia talviajokokemuksia Giuliasta? Itseäni auto kovasti miellyttää ja herättää intohimoa mutta pieni maavara ja etupuskurin mataluus mietityttävät, etenkin talviajossa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Talvi 2017 ei tuottanut mitään ongelmia, kitkoilla ajettiin ja pintakaasulla kaarteet, matala alusta toki rajoittaa kinoksien läpi ajo. Luistonesto hoitaa kyllä loput jos itse ei hellitä ajossa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Itse mietin myös pitkään alfan hankkimista. Oli loistava ajaa ja ihan oikeastaan omaa luokkaansa saksalaisiin verrattuna. Tajusin kuitenkin lopulta sen tosiasian että se ikävä "yllätys" tulee kun alfaa menee joskus vaihtamaan...ja se yllätys ei ole mieluinen. Nimittäin alfaa enempää arvoa ei tiputa kuin ehkä jeeppi ja fiatti. Sen vuoksi on parempi ajaa saksalaisella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kyllä ranskalaiset pääsee samaan arvon alenemassa etenkin PSA-värkit.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Meinaatko että ranskalaiset pitää hyvin arvonsa?
Vanhat Alfat on eri juttu, mutta ei esim. Giuliettan arvonalenema ole mitenkään poikkeuksellinen.
Ilmianna
Jaa
Kokemusta on Opel Astrasta 2.0 CDTI A. Uutena 37000€ ja kolme vuotta myöhemmin 19000€. kun vaihdoin toiseen Astraan. Toisen Astran vaihdoin sitten Gulia bensaan 2017, SCC antoi saman hyvityksen Astrasta kun Länsiauto. Nyt käytettyjä Gulia löytyy vähän ajettuja hintaan 48000€, aika hyvä hinta jos auto uutena on maksanut juuri tuo 50000€.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Keskimääräinen auto menettää kolmessa ja puolessa vuodessa, puolet arvostaan.

Tuon astran laskennallinen hinta kolmen vuoden ikäisenä on 20200 euroa, joten hyvityshinta ei ollut paljon pielessä.

Autoilu nyt vaan on.... kallista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tosiasia on vaan se että alfa on kaunis ulkoa ja sisältä erikoinen. Se siinä kiinostaa. Erilaisuus. Jos kuitenkin haluaa auton jonka voi joskus myydäkkin hyvään hintaan niin suosittelen mersua. Mulla ei mitkään ole niin hyvin hintaansa pitäneet kun mersut, no yksi porsche 911 piti mutta kyse oli klassikosta joka on edelleen samoissa hinnoissa. Siinä taas sai laittaa tonnitolkulla korjauksiin ja ylläpitoon. Mutta harrastukset maksaa. Monet laittaa tonnin kuussa viihde elämään eli dokaamiseen ja sen oheiskuluhin jota myös juhlmiseksi kutsutaan. Itsellä menee se sama summa kuussa autoon ilman bensoja ja vakuutuksia. En tiiä mut ehkä kuitenkin parempi ajaa urheilupelillö kun urheilla ne rahat baarissa? Säästäminen ei ole mua varten, elämää täytyy elää ja nauttia joka päivä...mitä se sitten kenellekkin tarkoittaa:)?
Ilmianna
Jaa
Eikö niitä Giulioita saa ns.normaalilla, korotetummalla alustalla ollenkaan? Onko ne kaikki tommosia rata-alustoilla varustettuja?
Eihän nuo suomen lumiolosuhteisiin sovi, eikä näihin tietöyssyihin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Muutaman viikon talviajokokemuksella alusta on loistava talviolosuhteissa; paras alusta missään autossa mitä olen tähän asti ajanut. Mitään ongelmia lumiolosuhteissa ja töyssyjen kanssa ei ole ollut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ostat giulian 50 niin sen hyvitys on 25 tonnia ekan vuoden jälkeen ajoit mitä tahansa. Et kerkee edes lyhentää sitä vaa velkaa jää reilusti enempi
Ilmianna
Jaa
Voi kamalaa, nyt en kyllä saa nukuttua yöllä. Olis vaan pitänyt hankkia se tylsä tojota.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Kolmen viikon Giulia kokemuksia

Toimii hienosti! Bensakone on hiljainen ja ZF laatikko vaihtaa nopeasti, harvoin yli 2300 r/min niin seuraava pykälä päälle. Laskin että löytyy viisi erilaista tapaa ajaa, ajaminen on nykyään "teknillistä taidetta" ajamisen optimointia. Ainoa kysymys oli miten öljyn määrä tarkistetaan kun ei ole öljytikkua...Alfa huolto näytti apsin kautta miten pylväät pitää tulkita. Sen kyllä huomasin että on etu jos kengän numero on alle 42, mahtuu paremmin.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta