Olen täysi-ikäinen ja alkoholia käytän todella harvoin, muutaman kerran vuodessa. Muutama kuukausi sitten join aika paljon, mutta en omasta mielestäni ollut todella pahassa kunnossa, vaikka join tyhjään vatsaan. Promillelaskureita käyttäen laskin kuinka monta promillea minulla tuolloin oli, ja lukemaksi tuli huimat 4,7promillea. Onko promillelaskurissa jotain pahasti vikana, vai olinko oikeasti noin suuressa humalatilassa? Tosi asiassa en tuolloin edes sammunut, ja pystyin kävelemään, tosin hoiperrellen. Muistikaan ei lähtenyt, vaikka tapahtumien järjestystä en muista. Voiko olla mahdollista, että minulle olisi jäänyt esimerkiksi pysyviä aivovammoja? Tuon juomistn jälkeen minua pyörrytti pitkään useita päiviä ja olo oli todella pöljä. Enää ei pyörrytä jatkuvasti ja jos pyörryttää, se ei luultavasti johdu siitä?
Alkoholimyrkytys?
16
325
Vastaukset
- Kk__
Jos et sekakäytä alkoholin kanssa esim. bentsoja, aivovammasta ei tarvitse huolehtia. Jos ottaa viinaa ja rauhoittavia, seuraukset ovat erittäin arvaamattomia ja yksilöllisiä.
Nykylääkkeistä Tenox-unilääke on pahin mahdollinen seuralainen alkoholin kanssa. Siinä voi käydä todella huonosti. Olen ollut teholla letkuissa ja voin kertoa. - Kk__
Jos barbituraatteja vielä myönnettäisiin, niillä pystyisi tappamaan itsensä aivan varmasti viinan kanssa, mutta ei nykylääkkeillä. Aiheutat itsellesi vain vittumaisia kokemuksia ja kadut yritystä aivan varmasti.
Kun Tenoxilla ja viinalla yritin itsaria, heräsin teholta katetri penisrei'ässä, muista letkuista puhumattakaan. Elämäni vastenmielisin kokemus oli, kun ne poisti sen. En uskalla edes kuvitella, miltä sen laitto olisi tuntunut, jos en olisi ollut tajuton. - Kylmis_
Ei aivovammaa saa muuten, kuin pitkään kestäneestä hapenpuutteesta aivoissa. Minuuttikin riittää. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä mömmöjä olet vedellyt, ellet saa hengitystäsi lakkaamaan.
- Kylmis_
Mua suorastaan vituttaa kirjoitukset tyyliin: "Apua! Join kaksi siideriä ja otin yhden tabletin unilääkettä! Miten minun nyt käy?!" ja soittavat 112.
Tyypeillä käsitystäkään, että edes viinapullollisella ja kokonaisella purkillisella unilääkkeitä tuskin saat mitään muuta aikaiseksi, kuin ikäviä seuraamuksia käytöksesi johdosta, totaalisen sammumisen, muistinmenetyksen illasta, jne.- Aloittajaaa
Itse join kyllä paljon enemmän kuin pari siideriä, vaikkakin parissa siiderissä pysyminen olisi ollut parempi vaihtoehto. Eiköhän aiemmillakin kommentoijilla ollut suuremmat alkoholimäärät jo juotuna. Unilääkkeiden vetämisten seurauksista en tiedä sen enempää.
- Aloittajaaa
Kiitos kaikille vastauksista, unilääkkeitä enkä muuta mömmöjä alkoholin lisäksi ole vedellyt samaan aikaan. Haluaisin vielä vastauksen siihen, kuinka luotettavia promillelaskurit ovat ja olinko todella noin kovassa humalatilassa ilman sammumista?
- Kokenut_PäihdeIääkäri
Olen pahoillani, mutta sait pysyvän aivovamman.
- Apll
Kokenut_PäihdeIääkäri kirjoitti:
Olen pahoillani, mutta sait pysyvän aivovamman.
Taitaa olla kyseessä aika tekaistu "päihdelääkäri
- Kokenut_päihdeIääkäri
Apll kirjoitti:
Taitaa olla kyseessä aika tekaistu "päihdelääkäri
Tekstistäsi huomaa että olet aivovammainen.
- OVIPÖNKKÄ----
Minä join eilen rankasti alkoholia ja sain kasvohalövauksen ja masennuksen.
- pröööööt
Minä sain ripuIipascat housuuni.
- OVIPÖNKKÄ----
hemmetti, kun oluen juominen on vaikeaa, kun alahuuli lerpattaa ja olutta tippuu syliin.
- hauka.neuwoo
OVIPÖNKKÄ---- kirjoitti:
hemmetti, kun oluen juominen on vaikeaa, kun alahuuli lerpattaa ja olutta tippuu syliin.
Hanki sellainen lasten kaukalo kaulaan roikkumaan. Juot loput sieltä sitten.
- OVIPÖNKKÄ----
hauka.neuwoo kirjoitti:
Hanki sellainen lasten kaukalo kaulaan roikkumaan. Juot loput sieltä sitten.
tuttipulloakin voisi kokeilla. Naamahalvauksen jälkeen olen myös alkanut hokemaan kita auki kita kiinni, kun yritän jjuoda olutta
- asdfh334
Puhallustestit eivät ole luotettavia, jos nopeasti juo ja varsinkin väkeviä, antavat yläkanttiin lukemia. Tämän vuoksi poliisikin vie veritesteihin kun ensin puhalluskokeen perusteella epäillään juopumustilaa. Jos olisi oikeasti yli 4 promillea lähtisi taju, ellei ole todella kokenut (=densu). Oireuttesi perusteella veikkaisin että 2-3 promillea olisi humalatilasi faktuaalinen taso ollut.
- Aloittajaaa
Kiitos. Tämä oli asiallinen kommentti ja se mitä hain.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3077740Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne866031Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733581Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322077Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san221916Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1951911- 361699
- 441494
- 591486
- 221441