Miten puhdistaa kylpyhuoneen lattialaatat?

Kalle

Osaisiko joku neuvoa jonkun tehokkaan aineen kylpyhuoneen lattialaattojen puhdistamiseen? Laatat ovat vaaleita ja etenkin suihkun alla, siinä missä seistään, ne ovat kovin tummuneita ja maitokaupan tökötit, Andyt Vimit ym. eivät auta yhtikäs mitään.

58

60888

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeiltu

      Meillä käytettiin saunapesua laattojen puhdistamiseen ja hyvin tehosi...

      • Kalle

        Sellaista ainetta kuin "Ihan puhdas sauna" olen kokeillut heikoin tuloksin, Mahtaako tuo Saunapesu olla eri aine?


      • hinkkaaja
        Kalle kirjoitti:

        Sellaista ainetta kuin "Ihan puhdas sauna" olen kokeillut heikoin tuloksin, Mahtaako tuo Saunapesu olla eri aine?

        hinkkasin patapatalla laatat että saumat, nahkakin lähti sormista, mutta puhasta tuli


      • rakentaja
        hinkkaaja kirjoitti:

        hinkkasin patapatalla laatat että saumat, nahkakin lähti sormista, mutta puhasta tuli

        patapadat naarmuttaa laatat,tiilipesu on tehokas ja kaakelipesu vähän miedompi,rautakaupasta löytyy ja tulee ne saumatkin taas oikean värisiksi.


      • kokeiltu on
        Kalle kirjoitti:

        Sellaista ainetta kuin "Ihan puhdas sauna" olen kokeillut heikoin tuloksin, Mahtaako tuo Saunapesu olla eri aine?

        Elikkä tuo meillä kaakeleihin "tehonnut" superaine on: Johnsonin "Saunan TehoPesu". Taiettiin ostaa ihan prismasta.


    • keltakirppu

      tee ruokasoodasta ja vedestä tahnaa ja levitä kaakeleille. Anna vaikuttaa jonkun aikaa, jonka jälkeen esim. pesuharjalla pesemällä lähtee pinttynytkin lika aika hyvin pois.

      Hammasharjalla taasen saa hyvin myös saumat valkoiseksi!

      • Kalle

        Tulipahan tämä soodakonstikin sitten vielä kokeiltua tuossa paikkoja kuivatellessa mutta jälleen tuloksetta. Kyllä asia nyt taitaa olla sellainen, että kovasti pinttyneihin lattiaklinkkereihin ei tälläiset miedot aineet auta jos mitkään. Katsotaan... kunhan siirrytään kunnon troppeihin...


    • tehoaa

      Levitä, liota, pyyhi (ei tarvi edes suuremmin hangata) ja huuhtele - Helppo homma.

      • Kalle

        No nyt tuo konetiskikonstikin tuli saunomisen yhteydessä kokeiltua sen "kaakelipesun" jälkeen, mutta ei minkäännäköistä tulosta, ehkäpä vielä kaakelipesuakin huonompi lianirroituskyky! Kokeilu jatkuu...


    • Kalle

      Noniin, nyt on kokeiltu Rakennuskemian tököttiä nimeltä "Kaakeli- ja tiilipintojen pesuaine, vahva" ja vaikutus oli yhtä tyhjän kanssa! Eli mitääntekemätön aine ainakin tähän tarkoitukseen.

      Seuraavaksi täytyy kokeilla tuota ruokasooda ja ellei sekään auta niin sitten automaalarikaverin triklooretyleeniä, se kun vie kuulemma auton pellitkin ihan kirkkaalle pinnalle!

      • hartiapankki

        Kokeile Wurthin Pipelineä laimentamattomana. Anna vaikuttaa riittävän kauan. Aine on myrkytön.

        Loctiten Fast Orangea käytetään myös paljon käsiepesun "ulkopuolella".


      • Kalle
        hartiapankki kirjoitti:

        Kokeile Wurthin Pipelineä laimentamattomana. Anna vaikuttaa riittävän kauan. Aine on myrkytön.

        Loctiten Fast Orangea käytetään myös paljon käsiepesun "ulkopuolella".

        Nuo tuo Würthin tököttikin tuli hieman kuin vahingossa kokeiltua. Mutta jos sen olematonta tehoa nyt pitäsi arvioida, niin se on kaikista kokeilemistani tähänsaakka ehkäpä surkein, siis ihan hyvä:) Eli terveisiä vain sinne Riihimälle ja vuolkaa jatkossakin rahnoo tehottomine tökötteineenne.


      • Laitoshuoltaja

        Usko tai älä mutta minulla on kotona 40-vuotta vanha pinttynyt ja pintansa menettänyt amme ja olin sen kanssa ihan epätoivoinen, kunnes ystäväni kehotti minua ostamaan K-raudasta Akro-Meleco taikasienen ja hinkkamaan ammeen sillä. En kyllä ammattilaisena uskonut sen voimaan vähääkään, mutta kokeilin silti. Yllätys oli kyllä melkoinen kun se amme lähti ihan valkoiseksi. Se sieni on sellainen ettei siihen tarvitse mitään pesuainetta vaan pelkkää vettä. Ja se kyllä murenee pikkuhiljaa niin ettei sillä nyt yhdellä sienellä kovin suuria alueita saa puhdistettua, mutta kokeile, jos siitä on sinulle apua niin osta sittn lisää niitä. Maksaa noin viisi euroa.


      • siisteysfriikki

        Ihana ihme-etikka !!!
        Oon 7 vuotta kärsinyt ja kauhistellut karmivia pinttyneitä harmaita likalaattoja ammeen alla vaaleassa mattalaatassa. Eilen levittelin raakaa etikkaa, annoin vaikuttaa, hankasin. Silminnähtävä vaikutus! Pahimpiin paikkoihin YÖKSI kastelin pumpulitukot vaikuttamaan ja aamulla - siististi vain pyyhkeilin loput pois ! Hallelujaa! Oon kokeillut pata pataa, klorinia, yms tujut temput ilman vaikutusta. Meillä asuu myös kiva kissa, senkään tähden ei ole kiva käyttää "myrkkyjä". PAKKO jakaa tämä kokemus, oon nyt ihkuonnellinen ja kylven tänä iltana 1. kerran oikeesti puhtaassa kylpyhuoneessani, Kannattaa kokeilla !!!


    • santtu

      Nahkurin kanssa samaa mieltä. Universal Stone paras! Katso www.wariotrading.fi siellä on luettelo kaupoista joista löytyy tai tietenkin voi tilata. Suosittelen.

    • Kalle

      No, tuli sitä Pata-pataa sitten vielä tänään ostettua ja kyllä sillä jo lika jollakin lailla irtosi, muuta ei mitenkään hyvin.

      Eli kyllästyin noiden miljoonien litkujen ostoon ja kokeiluun, joten panin Kemiran naamarin päälle ja hinkkasin laatat naapuriautomaalarilta saamallani triklooretyleenillä. Kyllä rasvat lähti laatoista, jopa ihan täysin mustatkin laataut muuttuivat jälleen vaaleiksi. Tosin saumausaine taisi paikoitellen ottaa hieman itseensä ja myrkyn dunkku oli valtaisa, ja on vieläkin! Mutta, tehokas oli tökötti.

      • varottava

        "myrkyn dunkku oli valtaisa, ja on vieläkin"


        Aine voi imeytyä elimistöön hengitysteitse ja nieltynä. Tästä aineesta voi syntyä melko nopeasti haitallinen pitoisuus ilmaan haihtumalla 20°C:ssa.

        Aine ärsyttää silmiä ja ihoa. Nesteen nieleminen voi aiheuttaa aineen joutumisen keuhkoihin ja kemiallisen keuhkotulehduksen vaaran. Aineelle altistumisesta voi seurata vaikutuksia keskushermostossa, johtaen hengitysvajeeseen. Altistuminen voi aiheuttaa tajunnantason laskua.

        Toistuva tai pitkäaikainen ihokosketus voi aiheuttaa ihotulehduksen. Aineelle altistumisesta voi seurata vaikutuksia keskushermostossa, johtaen muistikatkoksiin. Aineelle altistumisesta voi seurata vaikutuksia maksassa ja munuaisissa. Tämä aine on todennäköisesti ihmisessä syöpää aiheuttava.

        Biomonitoroinnin toimenpideraja BTR: virtsan trikloorietikkahappo 360 umol/l. Raskauden aikana sovelletaan toimenpiderajana arvoa 90 umol/l (Työterveyslaitos 2003).
        Suositeltavia suojakäsinemateriaaleja: polyvinyylialkoholi, fluorokumi, etyleenivinyylialkoholi.
        Aineelle altistumisen työssä katsotaan aiheuttavan työministeriön päätöksen 1044/91 mukaan vaaraa perimälle, sikiölle tai lisääntymiselle. Naistyöntekijöitä neuvotaan ottamaan yhteys työterveyshuoltoon heti raskauden alettua tai raskauden suunnitteluvaiheessa.


      • minä112

        kyllähän ne varmaanki lähti puhtaiksi mutta niin myös meni luultavasti pinta rikki joten saat olla tästä eteenpäin jatkuvasti hinkkaamassa niitä puhtaiksi...


      • Toweri
        minä112 kirjoitti:

        kyllähän ne varmaanki lähti puhtaiksi mutta niin myös meni luultavasti pinta rikki joten saat olla tästä eteenpäin jatkuvasti hinkkaamassa niitä puhtaiksi...

        Xsyleeni on myös voimakas myrkky, syöpä, mutaatiot, keskushermostohäiriöt. mutta moni lika lähtee sillä.


    • cooler

      Etikalla lähtee ainakin vihree joka on irronnut kupari putkistoista...

      • murusi

        Miten sitä etikkaa oikein käytetään puhdistukseen? Pitääkö sitä laimentaa ja täytyykö sen kanssa hangata kovasti? Tenniskyynärpää-vaivaisena en pysty paljoa rättiä heiluttamaan.


      • cooler
        murusi kirjoitti:

        Miten sitä etikkaa oikein käytetään puhdistukseen? Pitääkö sitä laimentaa ja täytyykö sen kanssa hangata kovasti? Tenniskyynärpää-vaivaisena en pysty paljoa rättiä heiluttamaan.

        Ihan raakana kuivalle pinnalle, ja antaa vaikuttaa noin tunnin.


    • Ostan aina

      Erikoisliikkeessä on ko tarkoitukseen sopiva aine. Kiilto niminen firma tekee ja nimi muistaakseni Kalkkis...mene erikoisliikkeeseen ja saat oikean aineen.

    • Tex
    • Mikset käytä

      sellaisia pesuaineita, jotka samalla tekevät pinnat vettä ja likaa hylkiviksi. Yksi sellainen on esim. Novosilan.

    • Kokemusta on

      Kiillon Kylpyhuonespraylla sain itse laattalattian puhtaaksi hyvin tuloksin eikä tarvinnut hinkata. Samassa sarjassa on hyvä vaha tarkoitettu ihan laatoille ja saumoille.

    • kyllä lähtee

      Kokeilkaapa glorittia, kehuvat että kyllä kalkki lähtee

      • Toweri

        Jos vaaleissa saumoissa on orgaanista likaa, esmerkiksi punahometta, niin helpompi keino kuin uusia saumaukset, on valkaista ne.

        Varsinkin enne asunno myyntiä.


    • Nimetön

      kokeile swipe kotimyyjiltä saatavia tuotteita itse olen niillä päässyt tosi hyviin tuloksiin monessa kohteessa

    • Kokeilemalla

      Oletko kokeillut GNLD:n Super10:ä. Super 10 on tiiviste jota käytetään yleispesuaineena 1:10 Likaisemmissa kohteissa voidaan käyttää myöskin 1:3 Suihkuta sitä ja anna vaikuttaa esim. 5 min sillä vaikutusaika on myöskin tärkeä tekijä, jonka jälkeen suihkuta suihkulla mahdollisesti voit käyttää myöskin harjaa tai karhunkieltä lisäksi.

    • Annukka

      Olen siivousfirmassa töissä, ja me käytämme tuohon tarkoitukseen hapanta pesuainetta. Pesuainetukuista ainakin saa sitä. Eri valmistajilla on tietenkin eri nimet pesuaineilla, mutta se jota me käytämme on nimeltään CLEAN TOP H.

    • valopetroolia

      sieneen ja hankaa.pese sen jälkeen kiillon laattapesuaineella.

    • Marika

      Saa rautakaupoista ja sopii myös kaakeleiden pesuun. Liuotin aine eli aika tehokas ja vahva myrkky! Hanskat käteen ja hommiin!

    • saa siivoustarvikeliikkeistä

      Vahvasti hapan 0-1,9pH tai hapan 2-4,9 aine poistaa saostumat tehokkaasti. Kastele pinnat ensin...tee pesuaineliuos...levitä ja anna vaikuttaa...voit tehostaa hankaamalla hankauslevyllä ja /tai harjalla (harja puhdistaa myös saumat hyvin). Huuhtele hyvin ja muista NEUTRALOIDA jollain heikosti emäksisellä aineella!!! Tämä on tärkeää etteivät saumat ym. vaurioidu!! Primatorilla esimerkiksi ja tietysti muillakin jotka valmistavat puhdistusaineita teolliseen käyttöön löytyy paljon näitä em. aineita.Jatkossa kannattaa käyttää heikosti hapanta ainetta silloin tällöin>>estää saostumien syntymistä!

    • Toweri

      Bensiinillä älä kokeile, se valuu viemäreihin, kaasuuntuu ja koko talon viemäriverkosto voi räjähtää kerralla.

    • siistiä tuli

      minä hommasin höyrypesimen, jolla, omaksi ihmeeksenikin, sain puhtaaksi mm. keittiön laatat, kylpyhuoneen seinät ja paljon muuta. Höyry liuotti laattojen saumauksetkin puhtaaksi, eikä mitään pesuaineita tarvittu. en tiedä, tehoaako lattiaan, mutta mikäpä ettei? jos jollakin tutulla on ko. laite, pyydä lainaksi. kannattaa kokeilla! terveisin tyytyväinen laattojen pesijä :-)

    • Tellu

      En lukenut kaikkia edellisiä ehdotuksia. Voi olla, että niissä oli jo tämä konsti mainittu, jonka naapurin rouva minulle kerran kertoi. RUOKASOODAa tummuneelle kaakelille ja vähän vettä. Anna liota hetki ja muistaakseni juuriharjalla viimeksi hankasin suihkun alusen puhtaaksi.Hyvä, halpa ja ei rasita luontoa! Pesen soodalla myös nykyään vessapöntön kloriten asemasta.

    • Lika turpoaa

      Yleispesuaineella tai saunapesulla lähtee aika hyvin kun ensin levittää pesuveden lattiaan ja antaa vaikuttaa kunnolla. Lika turpoaa (imee itseensä vettä) ja lähtee sen jälkeen kevyemmällä mekaanisella työllä. Saa turvota vaikka puoli tuntiakin. Jos koitat hangata lähes kuivaa lattiaa niin saat hangata kovasti -> tulee naarmuja -> ensi kerralla lika on entistä tiukemmassa.

      Pekka

      • pintajannitys

        Lika turpoaa, jos se vesi pystyisi tunkeutumaan pinttyneen ts. vuosia kovettuneen pinnan lapi.
        Vedesta pitaa poistaa pintajannitys ja lisata tai vahentaa happamuutta, silloin on mahdollista tunkeutua lian alle tai sisaan.
        Tub & Tile on paras mahdollinen ja kuitenkin hellavarainen eika ole myrkyllinen seka ehkaisee homekasvua tulevaisuudessa. Sol-U-Mel pehmentaa kovimmankin likapinnan ja irroittaa jopa kynsilakan.
        Molemmat erikseen ja/tai yhdessa ovat ratkaisu ongelmaasi, etka tarvitse naamaria tai kasineita.


    • ammattilainen

      Kokeile HG muurauslaastin irrotusainetta laatoille.Varmasti lähtee!

      • puhdis

        Pakkohan tähän on vielä laittaa oma vinkki. Sooda on hyvä aine, mutta ruokasooda ydympää on kristalli- eli kidesooda, vanha kunnon puhdistusaine. Siitä kun tekee tarpeeksi vahvan sekoituksen ja jaksaa vähän hinkata, lähtee monenmoinen lika, mm. juuri tummentumat kaakeleista ja home niiden saumoista. Aine on ympäristöystävällinen, maksaa 2,50-3,50 eukkaa kilon pussi (riittää pitkään) ja sitä voi käyttää monipuolisesti kodin puhdistamiseen (tavallisesti mietona liuoksena). Vahvan liuoksen kanssa kannattaa pitää suojahansikkaat. Ei tarvitse ostaa neitstä tai hämäräperäiseltä markkinamyyjältä, vaan saa ihan reilusti Tarjoustalosta tai Stockalta tai mistä hyvänsä rautakaupasta (Teesissä on muistaakseni edullisin hinta).


      • puhdasta ja halpaa

        kokeile uutta viledan miraclean sientä.Itse pesin sillä tänään kaakeleita.On ihan taikaa kaik lähtee,puhdasta tulee.Neljän sienen paketti maksoi 2,85e aholaidassa. Suosittelen!


      • puhdasta ja halpaa kirjoitti:

        kokeile uutta viledan miraclean sientä.Itse pesin sillä tänään kaakeleita.On ihan taikaa kaik lähtee,puhdasta tulee.Neljän sienen paketti maksoi 2,85e aholaidassa. Suosittelen!

        Tavallinen etikka on yhtä hyvää kuin pussillinen uusia konsteja


      • koknt
        vaateri kirjoitti:

        Tavallinen etikka on yhtä hyvää kuin pussillinen uusia konsteja

        Kokeile Gillit Bangia,kyllä lähtee!Itse olen kokeillut tätä ja erittäin hyvin tuloksin.Muista aineen antaa vaikuttaa noin 10minuuttia,sitten harjalla kuuraus,huuhtominen ja kuivaus.


    • Ihmettelevä

      Jos noin suurella työllä ei laattoja saa puhtaiksi, niin ne kannattaa vaihtaa. Ei laatanpesu voi olla noin hankalaa. Normaalit puhdistusaineet ja likaisempaan kohtaan kevyt harjaus irroittavat lian. Helppohoitoisuushan on juuri laattojen idea.

    • Maija-Maria

      Kokeile Viledan Miraclean- sieniä, löytyy myös toiselta merkiltä mutta itse suosin näitä. Muistaakseni 4kpl maksaan noin 4euroa, kaupan siivoustarvikepuolelta löydät. Et tarvitse mitään pesuaineita, ihanteellinen siis allergisille! Ihanteellinen kaakeleihin ja saumoihin. Kokeile myös saunan lasioveen, hanoihin, liesikuvun pleksin puhdistamiseen...mihin vain. Olen myös käyttänyt valkoisten nahkasohvien puhdistamiseen :) Helppoa ja nopeaa.

      • Nanonano

        Kannattaa käsitellä puhtaat laatat ja saumat. Useamman vuoden suoja tulee. Helppo puhdistaa sen jälkeen pelkällä vedellä.


      • janne n.kovala

        Martathan noita testasivat ja totesivat taikasieni akron parhaimmaksi. Olen ostanut tuotetta k-supermarketista.


    • kokeilleppas

      on näppärä laite. Sillä lähti ainakin meillä laatoista lika komiasti irti.

      • Nanoa pintaan

        Pintaan kun on täysin puhtaat niin on helppo pitää sitten puhtaana. 5-10 vuoden suoja
        ja vesipesu riittää. Ei tartu kalkit jne


    • tahvo

      Hahhah! Tyyppi käyttää miljoonat eri pesunesteet, tekniikat ja sienet ja aina vaan "pesutulos oli surkea, ei auttanut yhtään, laatat edelleen likaiset". Suosittelen räjäyttämään kylppärin tai sit ihan vain ammattimiehen vaihtamaan laatat. Tulee puhdasta jälkeä!

      • mamu1234

        auton liuotinpesu liuotus 10 min hankaa kattilasienellä jakuumalla vedellä


    • ammattilainen

      Varsinkin valkoiset saumat saattavat olla läpiasti pinttyneitä.
      silloin aineet ei auta.ensiavun saa hiekkapaperilla hiomalla..taittaa sopviksi, että sopii saumaan.vaivatonta.mutta jossain vaiheessa täytyy kaapia saumasta osa pois ja saumata uudelleen, sekään ei vaikeaa ja samalla saa uutta ilmettä esim.sauman värin vaihdolla.

    • Saumaton lattia

      Kaakeli helppo puhdistaa?
      meillä ollut Mattopinta Kylppärissä n 10 vuotta.
      Ei mitään pinttyneitä Likoja tai muuta. Pelkkä moppaus on riittänyt.

      Kaakeleissa on varsinkin Saumat ongelma.

    • helppo ja halpa

      saumat sa puhtaaksi saumaharjalla

    • niin tai näin

      Omassa kylppärissä on myös suihkun kohdalla pari alimmaista seinälaattaa sekä samalla alueella lattiaklinkkerit tummuneet. Eli suurimmilta vesiroiskealueilta. Asiantuntijat sanovat laattojen tummuminsen johtuvan siitä, että laatat ovat liian huokoisia jollon ne läpäisevät vettä. Vesi jää sitten laatan ja seinämän väliin liian tiiviin lattian silikonisaumauksen vuoksi ja ennen pitkää laatta tummuu. Tuo voi pitääkin paikkaansa, mutta eiköhän lika ja muut veden mukana tulevat epäpuhtaudet (kalkki, ruoste yms.) sotke niitä laattoja enimmäkseen. Esim. omassa kylppärin laatoissa on selkeästi pinnalla sitä tummaa pinttymää, joka lähtee vaikka kynnellä raaputtamalla pois.

    • niin tai näin

      Tulipa sitten eilen puhdistettua nuo suihkun ympäristöstä tummuneet klinkkerit ja laatat. Niiden pinnoilla oli tahmeaa, mutta kynnellä irtoavaa likaa. Kaapissa sattui olemaan vielä Cillit Bang puhdistusaineitta, joka oli tarkoitettu nimenomaan kylpyhuoneen puhdistukseen. Käytin karheaa sientä puhdistuksessa. Suihkautin pesuainetta klinkkereille ja seinään, mutta seinästä se valui, joten suihkautin sitten sieneen ja hankasin laatat puhtaiksi. Tällä välin pesuaine vaikutti klinkkereissä, joten seinien jälkeen hankasin ne puhtaiksi. Tuon Cillit Bangin pitäisi siis antaa vaikuttaa noin minuutin verran ennen puhdistusta. Sitten vaan suihkulla loppuhuuhtelut. Lopputuloksena kuitenkin oli puhtaat seinälaatat ja lattiaklinkkerit.

      • Anonyymi

        Minäkin onnistuin Cillit Bangilla, violetti pullo ja oranssi kalkinpoisto. Kylpyhuoneessa hankalia paikkoja, vessan pytyn nurkka, peilikaapin yläosa ym. En ylety jollain sienellä hinkkaamaan joka saumaa edes maalarintikkailla. Olin kokeillut vimit, etikan, kristallisoodaliuoksen, höpö höpö. Laitoin hengityssuojaimen, hanskat, sumutin kahden pullon tekniikalla joka paikan. Annoin ns. liuotoshoitoa n. 15 min. Suljin oven, join kahvit. Katku oli kauhea. Sitten suihkutin niin kuumalla vedellä kuin vaan suihkusta tuli kattoa myöten. Ja ihme tapahtui, puhtaan kiiltävää. Ei rantuja, kuivasin liinoilla lattian. Ehkä onni, että kylpyhuone on kaakeloitu muuten, paitsi katto ja sähköjutut on rakenteissa. Tänään maalaan sen tyhmän paneelikaton. Eikä se vessanpytyn pesukaan niin vaikeaa ole. Tyhjentää vedet pois, kaataa pullollisen Mr Musclea, kansi kiinni, pissii vaikka ämpäriin ja huuhtelu 12 tunnin päästä. Mikä omassa pisussa on ällöä? Tai lattiakaivossa, omia karvonnehan ne ovat, putsaa samantien, kun käy suihkussa, menee 15 sek.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1858
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe