Lähtee käsistä.

mitä-mä-teen

Olen sairastanut kaikkia syömishäiriöitä. Nyt on ollut jo vuosia BED. Menee tosi heikosti tällä hetkellä ton kanssa. Repesi ihan täysin käsistä oikeestaan jo viime vuoden puolella. Mä ole syönyt niin paljon, että pelkän että maha halkee, ihan oikeesti. Mä en käsitä miten mä voin syödä tällasia määriä. Pari päivää sitt ostin kaks isoa pizzaa pizzeriasta - muka kahdelle päivälle. No jossain vaiheessa oksensin sitt vessassa ja aamulla söin loppuun. Tänään seisovassa pöydässä aivan järjettömät mätöt ja kun tulin himaan täällä leipää, suolakurkkuja rasia suklaata, nakkeja, mehuja aamulla hirvee määrä jukurttia. Mä en tiedä mitä mä teen. Tän on pakko loppua.
Mä oon ihan finaalissa tän homman kanssa.
Joskus puhuin psykiatrille tästäja kysyin onko tähän jotain lääkettä. Mä lulen, että se ei ottanut tosissaan asiaa tai sitt niitä lääkkeitä ei ole. Onks täällä kellään mitään tietoa?
Tää koko helvetin homma aiheuttaa järkyttävän määrän ahdistusta ja ei oo kiva lihoo hirveetä määrää. En tiiä, mä olen vaan niin väsynyt tähän.

3

585

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjhdfgdsfas

Kokeile saada joku toinen ammattilainen kuulemaan. Kyllä ahmimishäiriöisillekin on hoitoa tarjolla. Tosin puhdas anoreksia on paljon helpompi hoitaa kuin ahmimishäiriöt, johtuen siitä, että ihminen tarvitsee ruokaa syödäkseen, eli ahmijalla oma addiktio on joka päivä voitettavana uudelleen ja uudelleen.

Eli oikeasti, yritä saada apua. Ahmiminen ole hyväksi sen enempää kehollesi kuin mielellesikään. Voisiko koulu- tai työterveyshuollon tai terveyskeskuksen kautta saada lähetettä johonkin? Aiempi psykiatrisihan oli kyvytön kohtaamaan ongelmaasi. Se ei muuten ole sinun vikasi. Kallonkutistajat ovat ihmisiä siinä kuin muutkin, ja heillä on omat puutteensa ja kipupisteensä. Olen itse jonkinlaisessa suhteessa terapeutin (en tosin omani) kanssa, joten tiedän, että yhtä kahelia väkeä ollaan hoitaja - potilas -akselin molemmilla puolin...

• Hypnoosi123

Asutko pk-seudulla? Saatan tietää terapeutin, joka voisi auttaa.

• Yritä kirjoittaa kaikki syömäsi ylös aina ennen kuin syöt. Mulla se auttoi ahmimiseen, että syömiset joutui kirjoittamaan ylös. Oksentaminen kannattaa lopettaa. Ahmimisesta tulee paha olo ja jos et saa oksentaa, ahmimiskynnys on suurempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      402
      4898
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      158
      2814
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      91
      2399
    4. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      36
      1578
    5. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      48
      1554
    6. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      46
      1530
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      86
      1372
    8. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      10
      1105
    9. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      157
      1090
    10. MTV: Vappu Pimiä lataa yllättävän kommentin Helena Puolakasta: "Eihän Helena Puolakkakaan..."

Miten Vappu Pimiä pärjäsi mielestäsi MasterChef-tuomarina? Pimiä aloitti MasterChef-tuomarina uudessa pestissä. Nyt Pim
      Tv-sarjat
      14
      1032
    Aihe