Luin kerrostalon asukkaiden kokemuksista ko, mittarin ja kulutuksen mukaisista laskutuksista. Meillä rivitalossa siirryttiin ko. järjestelmään myös 1,5 vuotta sitten. Sain ensin puolelta vuodelta lisälaskun noin 40 euroa, mutta nyt vuoden lisälasku oli 140 euroa, vaikka aloin säännöstellä vedenkulutusta. Ensimmäisen kyllä uskon, mutta en viimeistä vuoden lisälaskua.
Tiskaan käsin, ostin vaatteiden huoltoon uuden pesukoneen, jonka piti olla energiaystävällisempi, tautien estämiseksi olen hygieeninen ja pesen käteni aina wc käynnin yhteydessä ja lapseni opetti jo huutaen kotona asuessaan minua vetämään vessan joka käynnillä, ettei haise.
Nyt joudun kaiketi uudelleen koulutukseen.Vaatteet ja sänkyvaatteet likaisina ja tiskit tiskaamatta pitäisi kaiketi opetella elämään.
Kuitenkin eniten kiusaa tietoisuus siitä, että mittaus on uskon asia. Mittari on kuulemma isännöintitoimistossa luettavissa ja laskutus kerran vuodessa, lasku voi olla mitä vain. Putkiremontin yhteydessä kylpyhuoneen kattoon laitettiin luukku, josta voi tarkistaa jos epäillään mittaria vialliseksi, ei kaiketi itse. Tarkistus on myös vaikea siksi, että luukkuun kiinni asennettiin suihkuseinä. Voiko vaatia mittarin lukemista useimmin ja/tai sellaista mittaria, jonka lukemat näkee itse.
Meillä lämmin vesi maksaa 9,5 euroa ja kylmä 3,5 euroa m3. Lämmin keskimääräistä enemmän. Taloyhtiössä kokonaiskulutus nousi mittareiden asennuksen jälkeen .Etukäteen kerätään 18 euroa kuukaudessa.
Kulutuksen mukainen vesilasku miten tarkistetaan?
Alkuasukkaaksiko
2
192
Vastaukset
- Mitattu
Ennakkomaksusi on pieni meidän taloyhtiössä 25 e henk. kk riittää minulle yleensä tulee takaisin tasausmaksuna. Ei mittaus uskon asia ole koska on huneistokohtaiset mittarit.
- vfvfdvddfdffd
Käy isännöitsijän luona tarkistamassa lukema aina ohikulkeissa.
Isännöitsijä vaihtoon jos kitisee vierailuistasi.
Irroita suihkuseinä ja vertaile kahden mittarin tuloksia.
Isännöitsijöiden kanssa ei pidä olla liian sinisilmäinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1377689Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4839Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33783