Nainen-Spiresis-E-epa

pianhiukseton

Kannan korteni kekoon, jospa joku kohtalotoveri täältä löytyisi tai joku, joka osaa kokemuksista kertoa.
Minulle läheinen henkilö sairastui vakavasti vuosi sitten ja jouduin saattohoitotilanteeseen. Siitä meni noin puolisen vuotta eteenpäin ja hiuksista noin puolet tippui ehkä vähän vähemmän. Menin lääkärille ja sanoi että minulle oli tullut miespuolinen kaljuuntuminen. Hiukset ovat lähteneet joka kohdasta päästä, ei mitenkään minkään kaavan mukaan, vaan ihan jokapaikasta. Ihmettelin miten sekin oli tähän kaiken päälle tullut se miestyyppinen hiustenlähtö. Lääkäri kirjoitti minulle Spiresis-lääkettä. Olen sitä nyt syönyt kolme kuukautta. Ei mitään vaikutusta. Annostus on 100mg päivässä.
Mietin mikä on muiden naisten annostus ja minkä aikaa tätä ovat käyttäneet.
Tuosta E-epasta luin ja jotkut selittävät miten se heille on auttanut. Säälittää kauheasti. Siinä pillerissä on teelusikallisen kärjellinen öljyä. Ei se oikeasti auta mitään. Minäkin yhden purkin ostin ja ikinä en toista. Olen muitakin hiustenlähtökuureja ostanut. Priorinia, Biotiinia. Ei mistään mitään apua ole. Nyt pari viikkoa sitten mietin että stressi alkaa hälvetä, mutta olen vieläkin ihan reunalla ja herkillä, mutta viimenen vuosi-reilu on minulle yksi musta aukko,en muista siitä mitään.

4

257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinenhiuksetonainen

Tulee heti mieleen, että hiustenlähtösi olisi stressiperäistä ja siksi lääke ei auta.

• hiim

Kuka sinulle totesi miestyyppisen hiustenlähdön? Naisille yleensä harvenee hiukset päälaelta, keskijakuksesta ja ohimoilta. Joskus tosin myös sitten ympäri päätä. Lähteekö sulta paljon hiuksia? Kuullostaa enemmänkin stressiperäiseltä hiustenlähdöltä.

• Pientä_perustietoa

Otetaanpa kertauksena mitä tarkoitetaan miestyyppisellä ja naistyyppisellä hiustenlähdöllä.

- Naistyyppisessä hiustenlähdössä hiukset lähteen kauttaaltaan päästä tasaisesti, eli hiusmäärä vähenee.

- Miestyyppisessä hiustenlähdössä ohimolahdekkeet nousee vähitellen kohti päälakea. Yleensä päälaki kaljuuntuu ensimmäisenä ja em. ohimolahdekkeiden ja päälakikaljun laajetessa ja yhdistyessä jää viimeiseksi jäljelle korvalta korvalle takaraivon kautta kiertävä "rovastinkranssi".

Läiskittäin epämääräisistä paikoista ja nopeasti lähtevät hiukset osoittavat yleensä jotain päänahan sairautta.

Kun nainen ikääntyy estrogeenituotanto vähenee ja vähäinenkin testosteroni saa ylivallan aiheuttaen naiselle miestyyppistä hiustenlähtöä.

• mietinminäkin
        Pientä_perustietoa kirjoitti:

Otetaanpa kertauksena mitä tarkoitetaan miestyyppisellä ja naistyyppisellä hiustenlähdöllä.

- Naistyyppisessä hiustenlähdössä hiukset lähteen kauttaaltaan päästä tasaisesti, eli hiusmäärä vähenee.

- Miestyyppisessä hiustenlähdössä ohimolahdekkeet nousee vähitellen kohti päälakea. Yleensä päälaki kaljuuntuu ensimmäisenä ja em. ohimolahdekkeiden ja päälakikaljun laajetessa ja yhdistyessä jää viimeiseksi jäljelle korvalta korvalle takaraivon kautta kiertävä "rovastinkranssi".

Läiskittäin epämääräisistä paikoista ja nopeasti lähtevät hiukset osoittavat yleensä jotain päänahan sairautta.

Kun nainen ikääntyy estrogeenituotanto vähenee ja vähäinenkin testosteroni saa ylivallan aiheuttaen naiselle miestyyppistä hiustenlähtöä.

Eikös kaikilla miehillä ole testosteronia. Eihän niiltä kaikilta lähde tukka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe