Nettikauppoja?

kakkakkakieut8

Moro
Olen tehnyt joitakin hankintoja saksalaisesta svb.de –verkkokaupasta ja olen kyllä ollut siihen aika tyytyväinen.
Mitä muita nettikauppoja olette suosineet ja millä menestyksellä? Olen hankkimassa plotteria, köysiä ja muutakin pientä ja vinkit kiinnostaisivat. Tullien vuoksi lähinnä EU-alueelta mutta muutkin vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan.

18

583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikannata

      Minä en ole enää moneen vuoteen ostanut svb:ltä mitään kun kotimaisten liikeiden hinnat ovat tulleet samalle tasolle tai allekin.

      • banaanivaltio

        Kuljetus on Saksasta Suomeen joskus halvempi, kuin maamme sisällä... Mietitään tätä vaikka saunan lauteilla joskus .


      • tuulitaavi
        banaanivaltio kirjoitti:

        Kuljetus on Saksasta Suomeen joskus halvempi, kuin maamme sisällä... Mietitään tätä vaikka saunan lauteilla joskus .

        Lähes aina


      • Postipekka_rosvoaa
        banaanivaltio kirjoitti:

        Kuljetus on Saksasta Suomeen joskus halvempi, kuin maamme sisällä... Mietitään tätä vaikka saunan lauteilla joskus .

        Johtuu Suomen postista. Se on hinnoitellut itsensä ulos markkinoilta. Toki osa postimaksusta leivotaan tuotteiden hintaan, mutta kun kilpailu on kovaa, niin aina ei voi. Ja silloin se toimtiusmaksu nousee, kun siitä pitää veloottaa todellinen kulu.

        Pyösitän Suomessa verkkokauppaa (ei veneala) ja tämä postin hinnoitteluongelma on hyvin tuttu.


    • SuomaLaine

      Hintataso Euroopassa alkaa olemaan jo aika vakiintunut, eli Suomesta saa tavaraa lähes samoilla hinnoilla kun muista EU-maistakin. Suosin suomalaista siksi, että haluan jatkossakin saada palvelua Suomesta ja hoitaa mahdolliset ongelmat myös täällä.
      Kaveri pilasi yhden purjehduskauden lähettelemällä vene-elektroniikkaa edestakaksin Suomen ja Englannin välillä, vika kun ei tullutkaan takuuhuollossa kuntoon....

      • tuulitaavi

        Hankintalistalla liesi/uuni Dometic Origo 6000 , toimituskulut Fi yli 20€ /Nl alle 10€ kokonaishinta ero kotiovelle tuotuna 160€ arvaatte varmaan kumman eduksi. Minulle se on rahaa , kateusveron aikakautena.


      • Oranss
        tuulitaavi kirjoitti:

        Hankintalistalla liesi/uuni Dometic Origo 6000 , toimituskulut Fi yli 20€ /Nl alle 10€ kokonaishinta ero kotiovelle tuotuna 160€ arvaatte varmaan kumman eduksi. Minulle se on rahaa , kateusveron aikakautena.

        Mikä tämä Nl:ssä sijaitseva nettikauppa on?


      • tuulitaavi

      • tuulitaavi

        Kalliimmaksi se tulee jos sen löysänä lusikoi


    • Pilssirotta
      • ReinnoF

        SVB ja Hjertmans kokemukseni mukaan ihan OK. Jotkut tuotteet voivat olla merkittävästi halvempia kuin Suomessa, mutta aika paljon hintataso täällä lähentelee mannermaista. Brittikaupat ovat edullisia aina kun punta on halpa, viimeksi oli näin 6-7 vuotta sitten. Nyt punta heiluu jälleen ...


    • ostasuomesta

      SVB:ltä minäkin olen usein tilannut. Nyt olin kuitenkin uuden ankkurivinssin tarpeessa ja selvitin hintoja. Lofransin vinssin sain selvästi edullisemmin Mastervoltilta suomesta. Kotiintoimitettuna hintaero oli tarvikkeineen (pääkytkin ja automaattisulake) suunnilleen 150€

    • Ostajasuomi

      Ebay Saksa ja Englanti on täynnä ilmoituksia tarvikeliikkeistä ja etenkin Saksan postikulut ovat sikahalvat verrattuna Suomen sisäisiin hintoihin. Mm Whale Gusherin huoltosarja maksoi briteissä postikuluineen n. 40% vähemmän kuin Suomen hinta joka oli hinnastossa mutta eivät viitsineet edes tarjota. Tietysti Suomen lopullinen hinta jäi tuon osalta arvoitukseksi mutta eipä ollut ainoa kerta kun ei kaupanteko kiinnosta. Saksasta saa ison pahvilaatikon täynnä tavaraa sillä hinnalla jonka Suomessa ottavat esim. Navionics karttakortin postittamisesta.

    • Tuo postikuluista tuskailu on hieman ihmeellistä hommaa. Viiden sadan tilauksessa kympin postikulut turmelee koko homman vai miten? Suomen postikin kyllä osaa jo pistää pelisilmää kehiin, kun kilpailu on kiristynyt markkinoilla. Volyymillä saadaan kyllä jo hintojakin neuvoteltua alaspäin.

      Ongelmana on juuri se volyymi. Ei täällä tuppulandiassa mitään volyymiä mihinkään saa. Tai voisi saada, jos olisi rahaa, munaa ja uskallusta. Yleensä löytyy vain kaksi ominaisuutta, jolla ei päästä pitkälle. Euroopan volyymit taas mahdollistavat tehokkaan logistiikan, verkkokaupan ja ostokanavan kombinaation, jolla päästään tuuttaaaan tehokkaasti tavaraa yli rajojen. Ai niin, ja tietenkin se viiden prosentin ero suomen arvonlisäverokantaan.

      Kaikki allle 35kg, joka ei räjähdä, valu tai syövytä, jonka mitta ei ole yli 120cm kulkee vielä suhteellisen edullisesti. Sen jälkeen alkaa suomessa rahti maksamaan ja hommaa joutuu vähän katselemaan tai yksinkertaisesti subventoimaan. Samaa tekee sakemannitkin.

      Euroopan hintatason harmonisoinnissa auttaa se, etä paikalliset jakelijat on pikkuhiljaa tippuneet pois. Käytännössä kaikilla suurimmilla elektroniikkamerkeillä jakelu hoidetaan keskitetysti ja hintataso on sama koko euroopassa. Kama lähtee samasta hubista jostain euroopasta. Kaikki pelaa samoilla säännöillä, paitsi tietenkin se alv.

      Nippelinappelin jakeluun taas tarvitaan kassaa ja varastologistiikkaa, ja nippeleitä ei kannata lähetellä ympäri eurooppaa. Niitä hoitaa paikalliset jakelijat ja tavarasta riippuen ollaan sitten kilpailukykyisiä eli ei. Sielläkin euroopan isot tukut pukkaa voimalla markkinaan.

      Murros on ollut kova viimeisen kymmenen voden aikana ja tulee kovenemaan. Paljon tuttuja venetarvikeliikkeitä on suljettu suomesta ja tullaan vielä sulkemaankin useita lähivuosina, uskokaa pois. Kahdessa vuodessa tulee häipymään useita.

      Verkossa homma kyllä toimii, kun sitä vaan osaa käyttää. Hommaa pyöritetään nykyään aika paljon pienemmällä miehityksellä kuin aikaisemmin. Sitä yhtä tiivistesarjaa varten ei tahdo olla enää yhdelläkään aikaa alkaa myymään. Ne tiivisteet on pantava sinne verkkoon ja johonkin muualle josta ne itsepalveluna hoidetaan. Ainoastaan vaikeampiin ja isompiin asioihin voi jäädä hetki aikaa.

      Verkkokauppa muuttaa koko palveluaspektia totaalisesti. Kun siihen kelkkaan on lähdetty ei oikein enää voida palata. Ei voi saada niitä vanhoja hyviä aikoja ja euroopan hintatasoa yhtäaikaa. Jotain välimallia voidaan yrittää, mutta ei loputtomiin asti.

      Olen nyt työskennellyt noiden venealan verkkokauppojen kanssa pian kymmenen vuotta. Ollut tekemässä kolmea, joista kaksi rakentanut nollasta pystyyn. Kolmas on nyt ihan ikioma. Sitä olen tehnyt kuusi vuotta. Viimeisen vuoden kokopäivätoimisena. Voin kertoa, että ihan hullun hommaa. Pitkää päivää ja pitkää yötä. Onneksi siellä kumminkin on aina se rako kotimaisellekin kauppiaalle ollut.

      • nettipurjehtija

        Onko sillä ollut mitään vaikutusta, että nykyään etämyynnissä kauppiaan ei tarvitse maksaa palautuksen postikuluja? Suomessa suurin osa nettikaupoista ilmeisesti tarjoaa edelleen ilmaisen palautuksen (eli maksattaa postikulut asiakkaalla jotenkin muuten), mutta isossa maailmassa taitaa olla yleisempää, että palautus tapahtuu asiakkaan kustannuksella.


      • Ei mitään vaikutusta. Ainakin meillä on hupitilaajien prosentti liki nolla. Jos joku tarvii veneeseen lämmittimen tai paskapytyn, se tarvii sen, eikä vaan ehkä tarvii, eikä se sovita, että mahtuuko pefa pytylle. Vaate ja krääsäkaupassa on palautusprosentti suurempi.

        Merkittävämpi muutos oli "tilaa netistä, nouda myymälästä, maksa noidettaessa" tavan poistaminen. Noutohylly huusi hoosiannaa ennen tätä eksoottisista noutamattomista tilauksista.

        Ylsinongelma on noutamattomat postiennakkopaketit. Tilataan ja jätetään hakematta. Ne aiheuttaa satojen eurojen kulut vuosittain. Maksat ensin rahdin postiin ja sitten vielä takaisin. En pitänyt postiennakkoa viime kesänä päällä ollenkaan. Ainoastaan SVEA rahoituksen lasku tai pankkimaksu vaihtoehdot. Ruuhka-aikaan et halua yhtään lisäsäätöä. Kappas vain, palautusprosentti tippui nollaan. Joku siitä marmatti, mutta saahan aina tilattua meilillä tai puhelimella, jos oikeasti tarvii.

        Posti itsessään on sitten kyllä ihan hanurista. Se ei ilmoita ollenkaan tai harvoin, että paketti olisi noudossa. Paketti lepää kaksi viikkoa hyllyssä ja palautuu meille takaisin, kukaan ei ole kertonut, että tavara on noudossa. Sitten maksat vielä kolmannen kerran omaan piikkiin rahdin. Tämä ei taas liity noihin noutamattomiin postiennakkopaketeijin.

        Rahdit on esim. Meillä erittäin merkittävä kuluerä vuosittain. Summa liikkuu kymmenissä tuhansissa, joten pikkujutusta ei ole kysymys. Jokainen euro, minkä saa asiakkaalta perittyä takaisin on merkittävä. Mekin subventoimme rahteja aika paljon. Paketit on tällä hetkellä 35kg saaakka aina 7,90€ Ja yli 800€ ostokset rahtivapaina. (Pitäisi pärjätä jo saksalaisillelin) kalliissa kamasaa ongelmaa ei ole, mutta 10 metrin ilmaletkun pätkän lähettäminen onkin sitten hauskaa, kun kamalle lasketaan kuutiopaino...

        Ai niin ja se Navionicsin karttakortin lähettäminen, mistä joku valitti tuossa ylempänä, että suomessa sen maksaminen maksaa yhtä paljon, kuin häkillisen tavaraa saksasta.

        Jos laitan plotterikortin (200-300€) kirjeeseen, (2€) on noin 80-90% todennäköisyys, että kirje menee perille ehjänä ja että postin käsittelykone ei riko kirjettä ja korttia ja se ei heitä sitä korttia ulos sieltä kirjeestä. Tai että kirje ei ole matkalla kolmea viikkoa. Myöskin on mahdollista, että asiakas sanoo, että en ole saanut korttia, vaan on lähetettävä uusi kortti. Mistään tätä ei voida todeta oikeaksi tai vääräksi ja tullaan kissanhännän veto tilanteeseen.

        Kun lähetät kortin postipakettina (nettokustannus noin kympin) on lähetyksessä seurantakoodi ja lähetys kuitataan vastaanotetuksi. Lisäksi kun sen pakkaa laatikkoon (1€) paketointi (2-3€ reaalikustannus) tulee se takuulla kyydissä perille. Plotterikartoissa lisäksi myjälle jäävä osuus on aika pieni, jolloin pelivaraa postikustannusten kanssa ei ole.


      • nettipurjehtija
        vanhami kirjoitti:

        Ei mitään vaikutusta. Ainakin meillä on hupitilaajien prosentti liki nolla. Jos joku tarvii veneeseen lämmittimen tai paskapytyn, se tarvii sen, eikä vaan ehkä tarvii, eikä se sovita, että mahtuuko pefa pytylle. Vaate ja krääsäkaupassa on palautusprosentti suurempi.

        Merkittävämpi muutos oli "tilaa netistä, nouda myymälästä, maksa noidettaessa" tavan poistaminen. Noutohylly huusi hoosiannaa ennen tätä eksoottisista noutamattomista tilauksista.

        Ylsinongelma on noutamattomat postiennakkopaketit. Tilataan ja jätetään hakematta. Ne aiheuttaa satojen eurojen kulut vuosittain. Maksat ensin rahdin postiin ja sitten vielä takaisin. En pitänyt postiennakkoa viime kesänä päällä ollenkaan. Ainoastaan SVEA rahoituksen lasku tai pankkimaksu vaihtoehdot. Ruuhka-aikaan et halua yhtään lisäsäätöä. Kappas vain, palautusprosentti tippui nollaan. Joku siitä marmatti, mutta saahan aina tilattua meilillä tai puhelimella, jos oikeasti tarvii.

        Posti itsessään on sitten kyllä ihan hanurista. Se ei ilmoita ollenkaan tai harvoin, että paketti olisi noudossa. Paketti lepää kaksi viikkoa hyllyssä ja palautuu meille takaisin, kukaan ei ole kertonut, että tavara on noudossa. Sitten maksat vielä kolmannen kerran omaan piikkiin rahdin. Tämä ei taas liity noihin noutamattomiin postiennakkopaketeijin.

        Rahdit on esim. Meillä erittäin merkittävä kuluerä vuosittain. Summa liikkuu kymmenissä tuhansissa, joten pikkujutusta ei ole kysymys. Jokainen euro, minkä saa asiakkaalta perittyä takaisin on merkittävä. Mekin subventoimme rahteja aika paljon. Paketit on tällä hetkellä 35kg saaakka aina 7,90€ Ja yli 800€ ostokset rahtivapaina. (Pitäisi pärjätä jo saksalaisillelin) kalliissa kamasaa ongelmaa ei ole, mutta 10 metrin ilmaletkun pätkän lähettäminen onkin sitten hauskaa, kun kamalle lasketaan kuutiopaino...

        Ai niin ja se Navionicsin karttakortin lähettäminen, mistä joku valitti tuossa ylempänä, että suomessa sen maksaminen maksaa yhtä paljon, kuin häkillisen tavaraa saksasta.

        Jos laitan plotterikortin (200-300€) kirjeeseen, (2€) on noin 80-90% todennäköisyys, että kirje menee perille ehjänä ja että postin käsittelykone ei riko kirjettä ja korttia ja se ei heitä sitä korttia ulos sieltä kirjeestä. Tai että kirje ei ole matkalla kolmea viikkoa. Myöskin on mahdollista, että asiakas sanoo, että en ole saanut korttia, vaan on lähetettävä uusi kortti. Mistään tätä ei voida todeta oikeaksi tai vääräksi ja tullaan kissanhännän veto tilanteeseen.

        Kun lähetät kortin postipakettina (nettokustannus noin kympin) on lähetyksessä seurantakoodi ja lähetys kuitataan vastaanotetuksi. Lisäksi kun sen pakkaa laatikkoon (1€) paketointi (2-3€ reaalikustannus) tulee se takuulla kyydissä perille. Plotterikartoissa lisäksi myjälle jäävä osuus on aika pieni, jolloin pelivaraa postikustannusten kanssa ei ole.

        Hyviä huomioita, joita ei näin nettiostajan näkökulmasta tule ajatelleeksi. Itse sitä vain katsoo tavaran postikulujen loppusummaa ja yrittää löytää hyvän yhdistelmän sopivaa hintaa ja luotettavalta vaikuttavaa myyjää. En osta halvinta juuri koskaan, enkä tietenkään kalleinta.

        Postista on vähän saman suuntaisia kokemuksia. Ei niin kovin kauan sitten odottelin yhtä satasen arvoista lähetystä pari viikkoa. Kun sitä ei alkanut kuulua, niin otin yhteyttä myyjäliikkeeseen. Selvisi, että paketti on odottanut koko ajan läheisessä postissa, mutta saapumisilmoitusta ei koskaan tullut minulle asti. Kaupan avustuksella sain lopulta paketin itselleni päivää ennen kuin posti olisi palauttanut sen lähettäjälle. Kauppias olisi toki voinut lähettää seurantatunnuksen minulle heti tilauksen mukana, niin ei olisi tarvinnut kysellä perään, mutta selvisi se näinkin.

        Seurantatunnuksella myyjä voisi seurata paketin kulkua ja pommittaa asiakasta muistutuksilla, että tavara olisi nyt noudettavissa. Se olisi täysin automatisoitavissa, mutta en tiedä mihin hintaan.


    • BåtligaTillbehör

      Kelpaisiko tämä
      ht tps://www.benns.se/

      Laitoin yhden tyhjän, jottei automaatti poista viestiä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      153
      9049
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2729
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      29
      2511
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2501
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1885
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1837
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1763
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      46
      1295
    9. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1207
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1156
    Aihe