Taloyhtiöön vaihtui netin haltija. Uusi haltija asensi olkkariin laatikon, johon siirtyy koko huushollin laajakaistat. Mutta kun en halua sitä kaapelia vetää olohuoneen halki naapurihuoneeseen, missä on tietokone, enkä halua tuoda konetta olkkariin. Mitä vaihtoehtoja mulla on?
Nettikaapeli
2
204
Vastaukset
- kewadq
Ensinnäkin, onko tuo oh:n laatikko siis ensimmäinen paikka asunnossa, jossa nettiyhteys tulee seinästä ulos?
Vaihtoehtoja
a) tunget ethernet-kaapelin mahdollisesti valmiina oleviin kaapelikouruihin tai listojen alle, tai kiinnität muuten huomaamattomasti lattianrajaan
b) hankit reitittimen (jos sellaista ei vielä löydy), ja käytät nettiä wlan-yhteyden välityksellä. Tämä on aina hieman lankayhteyttä huonompi vaihtoehto, ja erityisesti silloin jos kerrostalossa on hyvin läpäisevät seinät ja välipohjat, jolloin koko talon wlan-verkot häiritsevät ja sotkevat yhteyttä.
Jos tietokoneessa ei ole sisäistä wlan-verkkosovitinta, siihen voi hankkia usb-sovittimen, esim jonkun tuollaisen:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/19473/gngjx/TP-LINK-TL-WN722N-WiFi-adapteri Kiitos vastauksesta.
Laatikko tuli tämän kesän rempan yhteydessä. Piuha porattiin parvekkeen vierestä sisälle.
a) ei onnistu ja matkalla on myös yksi ovi (vanha talo)
b)minulla on ennestään reiitin edellisen operaattorin kautta. Nyt sitten nämä kaapelit poistuvat käytöstä. Reiittimessä on Wlan-ominaisuus. Jos hankin tietokoneeseen wlan-sovittimen, voinko käyttää tätä vanhaa reiitintä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko991516Kerran oltiin mekin kahdestaan
Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik131166- 2231146
Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi
Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen251975Oikeasti, voitais mennä kahville
ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o81959- 141930
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi179913Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos15859- 71767
Yritin keväällä unohtaa sinut nainen
mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie31743