Oon kohta 12 ja oon 5lk,painan melki 70kg ja 158cm pitkä. Onko mitään laiduttamiskeinoja?? Ja tää ei oo normaalipaino.
Laiduttamiskeinoja 12-vuotiaalle?
6
280
Vastaukset
- 123456789101112
Se on normaali paino
- olen.tosikko
Syöt vähän vähemmän ja liikut vähän enemmän. Ihan oikeasti kannattaa keskustella koulun terkkarin kanssa tai vaikka lääkärin, koska oot vielä kasvuiässä.
- ajatollah.Khomistus
Katso kedon maasaita https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRk_2Yf4ItoYyYkpau_7IMwtcdnu2x6bw3zCLWzQEedEX0e_bwF ja opi että eläimistökunnan tuotteiden syönti ei oo hirvee virhe, poikkeuksetta lihottavaa eikä kuolemansyntistä, vaikka TöHLö niin opettaa sormi sojosa. Väittää että kasveilla kyllä nälkä läksii poijs, mutta mitä vjiäl! Karkeilla vaan paikataan sitten liiallisen kasvistelun jälkeensä jättämää nälkää. Lihaa ja rasva täytyy soada että herkunnälkä pysyis pois tai edes pienempänä
- merkki9
Kasvikunnan tuotteista löytyy myös sellaisia ruokia, joilla nälkä pysyy poissa pitempään, kuin jos söisi pelkkää porkkanaa ja salaattia. Esimerkiksi täysjyvävilja, keitot, proteiinipitoiset kuten herneet, pavut, linssit, linssipihvit, hirssi, pähkinät, siemenet, raakasuklaa. Hyvälaatuista rasvaa saa esimerkiksi oliiviöljystä, rypsiöljystä, kookosöljystä, pellavaöljystä, hamppuöljystä, pähkinöistä ja siemenistä. Pitempään olen kasvissyöjänä ollut ja on kyllä melko hyvin karkin ja herkunnälkä pysynyt poissa, jollei lasketa herkullisten kasvisruokien syönnin haluamista :D Kunnon aamupala, esim. kaurapuuro saattaa pitää nälän hyvin poissa sekä monipuoliset ja runsaat tarpeeksi energiapitoiset ateriat. Ja makeanhimoa voi tyydyttää vaikka raakasuklaalla ja erilaisilla marjoilla. Tai vaikka karpalosuklaapatukalla, jos sattuu sellaisesta tykkäämään :D
Hei!
Käypä kouluterveydenhoitajan luona juttelemassa. Olet vielä lapsi ja kasvuiässä, joten laihduttaminen ei ole minun mielestäni järkevää. Terveydenhoitaja osaa neuvoa sinua paremmin. Minun neuvoni on: liiku. Kävele vaikka neljänä päivänä viikossa puoli tuntia niin, että tulee lämmin. Ehkä jo liikutkin? Jos herkut ja karkit ovat houkutuksesi, pidä herkkupäivä kerran viikossa. Käy kouluterveydenhoitajan luona juttelemassa siitä, millaista ruokaa sinun on järkevä syödä.
Kirsi NettiSaapas -ohjaaja Hyvinkää- merkki9
Suosittelen metsässä kävelemistä, koska se on kivempaa ja monipuolisempaa kuin kaduilla ja teillä käveleminen ja luonnossa voi myös hiljentyä ja tarkkailla ympäröivää luontoa katselemalla, kuuntelemalla ja kaikilla aisteilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673