Laiduttamiskeinoja 12-vuotiaalle?

Keinoja

Oon kohta 12 ja oon 5lk,painan melki 70kg ja 158cm pitkä. Onko mitään laiduttamiskeinoja?? Ja tää ei oo normaalipaino.

6

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 123456789101112

      Se on normaali paino

    • olen.tosikko

      Syöt vähän vähemmän ja liikut vähän enemmän. Ihan oikeasti kannattaa keskustella koulun terkkarin kanssa tai vaikka lääkärin, koska oot vielä kasvuiässä.

    • ajatollah.Khomistus

      Katso kedon maasaita https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRk_2Yf4ItoYyYkpau_7IMwtcdnu2x6bw3zCLWzQEedEX0e_bwF ja opi että eläimistökunnan tuotteiden syönti ei oo hirvee virhe, poikkeuksetta lihottavaa eikä kuolemansyntistä, vaikka TöHLö niin opettaa sormi sojosa. Väittää että kasveilla kyllä nälkä läksii poijs, mutta mitä vjiäl! Karkeilla vaan paikataan sitten liiallisen kasvistelun jälkeensä jättämää nälkää. Lihaa ja rasva täytyy soada että herkunnälkä pysyis pois tai edes pienempänä

      • merkki9

        Kasvikunnan tuotteista löytyy myös sellaisia ruokia, joilla nälkä pysyy poissa pitempään, kuin jos söisi pelkkää porkkanaa ja salaattia. Esimerkiksi täysjyvävilja, keitot, proteiinipitoiset kuten herneet, pavut, linssit, linssipihvit, hirssi, pähkinät, siemenet, raakasuklaa. Hyvälaatuista rasvaa saa esimerkiksi oliiviöljystä, rypsiöljystä, kookosöljystä, pellavaöljystä, hamppuöljystä, pähkinöistä ja siemenistä. Pitempään olen kasvissyöjänä ollut ja on kyllä melko hyvin karkin ja herkunnälkä pysynyt poissa, jollei lasketa herkullisten kasvisruokien syönnin haluamista :D Kunnon aamupala, esim. kaurapuuro saattaa pitää nälän hyvin poissa sekä monipuoliset ja runsaat tarpeeksi energiapitoiset ateriat. Ja makeanhimoa voi tyydyttää vaikka raakasuklaalla ja erilaisilla marjoilla. Tai vaikka karpalosuklaapatukalla, jos sattuu sellaisesta tykkäämään :D


    • Hei!

      Käypä kouluterveydenhoitajan luona juttelemassa. Olet vielä lapsi ja kasvuiässä, joten laihduttaminen ei ole minun mielestäni järkevää. Terveydenhoitaja osaa neuvoa sinua paremmin. Minun neuvoni on: liiku. Kävele vaikka neljänä päivänä viikossa puoli tuntia niin, että tulee lämmin. Ehkä jo liikutkin? Jos herkut ja karkit ovat houkutuksesi, pidä herkkupäivä kerran viikossa. Käy kouluterveydenhoitajan luona juttelemassa siitä, millaista ruokaa sinun on järkevä syödä.

      Kirsi NettiSaapas -ohjaaja Hyvinkää

      • merkki9

        Suosittelen metsässä kävelemistä, koska se on kivempaa ja monipuolisempaa kuin kaduilla ja teillä käveleminen ja luonnossa voi myös hiljentyä ja tarkkailla ympäröivää luontoa katselemalla, kuuntelemalla ja kaikilla aisteilla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe