1. Missä on oikeaoppisten adventistien Taivas?
2. Millainen on Ellen Whiteen uskovien Taivas?
3. Pääseekö kaikki adventistipapit ja Ellen White ko. Taivaaseen ja miksi?
Adventistien Taivas
40
317
Vastaukset 40
- kusynpävaan
Vastaan kohta.3 En minä tiedä kuka pääsee ja kuka ei Eihän näitä asioita ihmiset päätä jätetään nämä asiat Jumalalle.
- eiköse.ole.selvinnyt
Eiköhän heitin taivas ole siellä, mistä kirjoitukset viestivät.
Syy siihen on, että pelastuksesta puhuvat, siis siitä, mikä ennen aikoja oli suunnitelmissa - Jumalalla - mitä sijaisuhri merkitsi ja mikä nyt kertakaikkinen uhri merkitsee. Synnin sovittamista - sekä vaellusta uskomassa - sekä seurata Herraa.
Ensimmäinen ylösnousemus on varmasti heille tosi - ja siihen he tähtäävät armosta.
Loppu onkin heille sitten sitä taivasta - Jumala heidän kanssaan.
Miksi tuollaista kysymään, kun sen tiedämme muutoinkin.
Miksi jankkaat vanhoilla kysymyksillä, eli oletko kuin joku virus, joka yrittää sisälle uudestaan ja uudestaan.? - Mitäjärkeäismissä
Adventismissa uskotaan ismin oikeaoppiseen helvettiin mutta Taivastietämys on heikkoa.
Pedonmerkki kyllä tunnetaan.- Yksi-usko
Taivaassa ei ole enää itkua eikä surua. Siellä rakkaus vallitsee.
- hyvät.sykkyrät
Mitäjärkeäismissä 24.1.2017 19:55
todetaan sinulle näistä päivämaileista, että vaikeeta se on sinullakin elämässä. Koskahan pääset vapaaksi - todella vapaaksi.
- Bisnestä.kaavun.alla
Mihin katosi pelastusvarmuus?
Satujen vallassa ja lumoissa elävät pähkäilevät, että kuka mahtaa pelastua ja miksi?
Kaikki uskovat ovat epävarmoja omasta taivaspaikastaan ja yrittävät miellyttää kiivasta ja sotajalalla olevaa Jahvea, että taivaspaikka edes hitusen tulisi varmemmaksi. Ja pastorit lyövät vettä kiukaalle ja kertovat satujaan siitä, kuinka pelastus tulee varmemmalle pohjalle maksamalla pastoreiden palkat ja lahjoittamalla omaisuutta lahkolle
Saanen nauraa uskonlahkojen pölvästeille.
Pastorinne kusettavat teitä lahkoissaan mielin määrin ja se on heidän tehtävänsäkin, että lahkon kassaa saadaan kartutettua.- kysynpävaan
Miten sinä ymmärrät pelastusvarmuuden ?
- omantunnon.tehtävä
Huomaan, että sinulla ei ole omaatuntoa, tai se on paatunut.
Sillä meinaan on sellainen tehtävä, että terveellä tavalla se "syyttää" teoista, että tulisi tarvetta muuttaa elämäntapaansa.
Miksi muuttaa, on se, että kaverisi kärsii siitä.
- Cycl0ne
1. Missä on oikeaoppisten adventistien Taivas?
V: Jeesuksen luona
V: Sama kuin muidenkin taivas
3. Pääseekö kaikki adventistipapit ja Ellen White ko. Taivaaseen ja miksi?
V: Jos käyttäytyvät kristillisesti, on siihen pieni mahdollisuus, mutta epäilen että suurin osa adventistipapeista päätyy johonkin kuumaan saunaan.- kysymystä
missä Jeesuksen luona ? Maan päälläkö?
- pilviin.ja.tuuliin
Missä on niiden taivas, jotka temmataan tuuliin ja pilviin ? Näin olen kuullut TUULIIN JA PILVIIN.
- Yksi-usko
Cycl0ne epäilee: "mutta epäilen että suurin osa adventistipapeista päätyy johonkin kuumaan saunaan".
No, no. Nyt kannattaisi mennä vähän itseensä ja miettiä, mikä minä olen tuomitsemaan toisia. Raamatussa sanotaan, että niin kuin te tuomitsette, niin teidätkin tuomitaan. Adventistipapit ovat nöyriä Jumalan palvelijoita. En epäile vähääkään, etteivätkö he pääsisi taivaaseen ja saisi siellä kirkkaimpia kruunuja. - kerettiläinen-
Yksi-usko kirjoitti:
Cycl0ne epäilee: "mutta epäilen että suurin osa adventistipapeista päätyy johonkin kuumaan saunaan".
No, no. Nyt kannattaisi mennä vähän itseensä ja miettiä, mikä minä olen tuomitsemaan toisia. Raamatussa sanotaan, että niin kuin te tuomitsette, niin teidätkin tuomitaan. Adventistipapit ovat nöyriä Jumalan palvelijoita. En epäile vähääkään, etteivätkö he pääsisi taivaaseen ja saisi siellä kirkkaimpia kruunuja.>> En epäile vähääkään, etteivätkö he pääsisi taivaaseen ja saisi siellä kirkkaimpia kruunuja. <<
Uskotko, että siellä "taivaassa" jaetaan ihan konkreettisia kruunuja?
Entä uskotko, että "uusi Jerusalem" on ihan konkreettisesti "kultainen kaupunkijärkäle", joka laskeutuu tänne maan päälle?
Mihin perustat uskosi? - Cycl0ne
Yksi-usko kirjoitti:
No, no. Nyt kannattaisi mennä vähän itseensä ja miettiä, mikä minä olen tuomitsemaan toisia. Raamatussa sanotaan, että niin kuin te tuomitsette, niin teidätkin tuomitaan. Adventistipapit ovat nöyriä Jumalan palvelijoita. En epäile vähääkään, etteivätkö he pääsisi taivaaseen ja saisi siellä kirkkaimpia kruunuja.Anna anteeksi epäuskoni. :)
- Cycl0ne
kysymystä kirjoitti:
missä Jeesuksen luona ? Maan päälläkö?
Taivas on vertauskuva. Jeesus on taivaassa, mutta hänen henkensä on täällä. Vertauskuva sekin. Ei siis kysymys fyysisestä jutusta.
- pyhpyhjapyh
kerettiläinen- kirjoitti:
>> En epäile vähääkään, etteivätkö he pääsisi taivaaseen ja saisi siellä kirkkaimpia kruunuja. <<
Uskotko, että siellä "taivaassa" jaetaan ihan konkreettisia kruunuja?
Entä uskotko, että "uusi Jerusalem" on ihan konkreettisesti "kultainen kaupunkijärkäle", joka laskeutuu tänne maan päälle?
Mihin perustat uskosi?Uusi Jerusalem on kirjaimellinen kaupunki. Ihan sama mitä sinä muuta väität.
- kerettiläinen-
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Uusi Jerusalem on kirjaimellinen kaupunki. Ihan sama mitä sinä muuta väität.
Mihin perustat uskosi?
Ellen Whiteko on näin kertonut? - kerettiläinen-
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Uusi Jerusalem on kirjaimellinen kaupunki. Ihan sama mitä sinä muuta väität.
Mitä tarkoittaa sinun mielestäsi juhla-asuinen morsian tai Karitsan vaimo?
"1. Missä on oikeaoppisten adventistien Taivas?
3. Pääseekö kaikki adventistipapit ja Ellen White ko. Taivaaseen ja miksi?"
"1. Missä on oikeaoppisten adventistien Taivas???"
_ - Mihinähän nyt oikia taivas pitääs olla? >> -Lue Ilm 20 luku. Siellä kuvataan pelastuneiden taivas 1000 vuoden aikakauden aikana, ennen uuden maan luomista.
Sen kummempaa taivasta ei "adventisteilla" ole -niillä yksilöillä jotka sinne pääsevät.
"2. Millainen on Ellen Whiteen uskovien Taivas???"
- Ei yhtään sen kummemaksi muutu Ellenin taivas.
"3. Pääseekö kaikki adventistipapit ja Ellen White ko. Taivaaseen ja miksi?"
- Taivaaseen pääsöö ne tuostakin sakista jokka pääsöö.
t. jarinhotelli- kukatietäätämän
Onko adventistien taivas taivaassa vai uudistettuna tämän telluksen eli maan päällä niin kuin Jehovan todistajilla?
- kerettiläinen-
kukatietäätämän kirjoitti:
Onko adventistien taivas taivaassa vai uudistettuna tämän telluksen eli maan päällä niin kuin Jehovan todistajilla?
Eikös Jehovan todistajien taivas ole taivaassa, mutta sinne pääsee vain 144 000 eli "uskollinen ja ymmärtäväinen orjaluokka" ja tänne maan päälle jää sitten se "alempi maanpäällinen orjaluokka", joka ahkeroiden puhdistaa tämän telluksen kaikesta saastasta paratiisitilaan...
Näin ainakin olen ymmärtänyt...lienenkö sitten väärässä...? kerettiläinen- kirjoitti:
Eikös Jehovan todistajien taivas ole taivaassa, mutta sinne pääsee vain 144 000 eli "uskollinen ja ymmärtäväinen orjaluokka" ja tänne maan päälle jää sitten se "alempi maanpäällinen orjaluokka", joka ahkeroiden puhdistaa tämän telluksen kaikesta saastasta paratiisitilaan...
Näin ainakin olen ymmärtänyt...lienenkö sitten väärässä...?Huomenta!
Kumosin kuumat aamuteet jaloilleni, ja tässä uutta aamuteetä odotellessa vastaan jalkaterät punaisina.
"Eikös Jehovan todistajien taivas ole taivaassa, mutta sinne pääsee vain 144 000 eli "uskollinen ja ymmärtäväinen orjaluokka" ja tänne maan päälle jää sitten se "alempi maanpäällinen orjaluokka", joka ahkeroiden puhdistaa tämän telluksen kaikesta saastasta paratiisitilaan..." ????
Kommentoin;
Ilm 20 luvussa on koko Kosmosta kohtaava prosessi, joka tapahtuu välittömästi
tämän maailman loppumisen jälkeen.
Harvinaisen selvä luku ilman liikoja vertauskuvia.
Ilm 20 mukaan maa on tuhannen vuoden ajan (joka voi olla kuitenkin vertauskuvallistakin lukua) uudistamatta, ja koko 1000 v ajan pelastetut pyhät ovat taivaassa jokainen.
1000 v jälkeen maa on uusi paratiisi.
Yhteenveto-tiivistelmä Ilm 20 tapahtumista;
- Kristus tulee takaisin maan päälle II-adventtina
- Elävät ja kuolleet pyhät otetaan taivaaseen
- Jumalattomat kuolevat Kristuksen tullessa
- Saatana sidotaan 1000 vuodeksi
1000 vuoden aikana:
- Pyhät hallitsevat Kristuksen kanssa taivaassa
1000 vuoden jälkeen;
- Jeesus Kristus ja pyhät sekä uusi Jerusalem laskeutuvat maan päälle
- Jumalattomat herätetään kuolleista = II ylösnousemus
- Saatana on hetken vapaana, jolloin se hyökkää pyhää kaupunkia vastaan
- Viimeinen tuomio pannaan täytäntöön
- Saatana ja syntiset hävitetään lopullisesti
- Maa "luodaan uudesti" eli uudistetaan pyhien ikuiseksi asuinsijaksi; Ilm 21-22.
Jehovan todistajien teoria ei löydy Raamatusta.
Tuhatvuotiskauden aikana saatanan vaikutus on rajoitettu ja Kristus hallitsee pyhiensä kanssa. (jae 1-4)
Peto ja väärä profeetta Ilm 13, 16:13, 19:19-20)saavat lopun Kristuksen tullessa. Muutkin elävät joita ei ole Kristuksen tullessa aiemmin temmattu ylös Herraa vastaan, (1 Tess 4:13-18) saavat loppunsa Herran tullessa; Ilm 21, Jes 26:21.
Saatana sidotaan, kahlitaan ja syöstään syvyyteen 1000 vuodeksi; Ilm 20:2-3. Hetkeksi saatanan toiminta loppuu koska saatanalla ei ole mitään tekemistä tyhjällä maapallolla. Kun 1000 vuotta tulee täyteen saatana johtaa jälleen kansoja harhaan. Ketä saatana johtaa harhaan?
Saatana johtaa harhaan niitä jotka ovat saaneet ylösnousemuksen toisessa ylösnousemuksessa. Toinen ylösnousemus jakeissa 5-6 on tuomion ylösnousemus. (Joh 5:28-29)
Pyhät hallitsevat Kristuksen kanssa 1000 vuotta.
"Minä näin valtaistuimia ja niille jotka asettuivat istuimelle annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaana eivätkä käteensä.
He heräsivät eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa 1000 vuotta;" Ilm 20:4.
(Dan 7:27, 1 Kor 6:2-3)
Vanhurskaat ovat heränneet ja nousseet ylös ensimmäisessä ylösnousemuksessa. (jae 6) Jumalattomat silloin kuolivat ja maapallo on ilman asukkaita. (Jer 4:23-25)
"Minä tulen pian ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan;" Ilm 22:12; -Ihmisen pelastuksen tuomio positiivinen tai negatiivinen on päätetty taivaan pyhäkön palveluksessa ihmisen armonajan päättyessä; -eli tuomio on valmis kun ihmisen päivät päättyvät.
20 luvun toinen ylösnousemus on kuoleman ylösnousemus, jossa ihminen saa kuulla että on itse päättänyt suhteensa Jumalaan elinpäivinään, ja itse torjunut lukuisat Jumalan puhuttelut elinpäivinään.
Jeesuksella on tullessansa II- adventtina siis "palkka" valmiina.
Hebrealaiskirje kuvaa taivaan elävää palvelusta ihmisen uskoontulon, uskon ylläpitämisen, ja pelastuksen eteen; Jeesus on "Ylipappi;" Hebr 1-2, 4:14-16; (koko luku.)
T. jarinhotellikerettiläinen- kirjoitti:
Näin ainakin olen ymmärtänyt...lienenkö sitten väärässä...?Kommentoin ensin väärälle henkilölle, ja tässä sama uudelleen Sinulle;
"Eikös Jehovan todistajien taivas ole taivaassa, mutta sinne pääsee vain 144 000 eli "uskollinen ja ymmärtäväinen orjaluokka" ja tänne maan päälle jää sitten se "alempi maanpäällinen orjaluokka", joka ahkeroiden puhdistaa tämän telluksen kaikesta saastasta paratiisitilaan..." ????
Kommentoin;
Ilm 20 mukaan maa on tuhannen vuoden ajan (joka voi olla kuitenkin vertauskuvallistakin lukua) uudistamatta, ja koko 1000 v ajan pelastetut pyhät ovat taivaassa jokainen.
1000 vuoden aikana:
1000 vuoden jälkeen;
- Maa "luodaan uudesti" eli uudistetaan pyhien ikuiseksi asuinsijaksi; Ilm 21-22.
Tuhatvuotiskauden aikana saatanan vaikutus on rajoitettu ja Kristus hallitsee pyhiensä kanssa. (jae 1-4)
Peto ja väärä profeetta Ilm 13, 16:13, 19:19-20)saavat lopun Kristuksen tullessa. Muutkin elävät joita ei ole Kristuksen tullessa aiemmin temmattu ylös Herraa vastaan, (1 Tess 4:13-18) saavat loppunsa Herran tullessa; Ilm 21, Jes 26:21.
Saatana sidotaan, kahlitaan ja syöstään syvyyteen 1000 vuodeksi; Ilm 20:2-3. Hetkeksi saatanan toiminta loppuu koska saatanalla ei ole mitään tekemistä tyhjällä maapallolla. Kun 1000 vuotta tulee täyteen saatana johtaa jälleen kansoja harhaan. Ketä saatana johtaa harhaan?
Saatana johtaa harhaan niitä jotka ovat saaneet ylösnousemuksen toisessa ylösnousemuksessa. Toinen ylösnousemus jakeissa 5-6 on tuomion ylösnousemus. (Joh 5:28-29)
"Minä näin valtaistuimia ja niille jotka asettuivat istuimelle annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaana eivätkä käteensä.
Vanhurskaat ovat heränneet ja nousseet ylös ensimmäisessä ylösnousemuksessa. (jae 6) Jumalattomat silloin kuolivat ja maapallo on ilman asukkaita. (Jer 4:23-25)
"Minä tulen pian ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan;" Ilm 22:12; -Ihmisen pelastuksen tuomio positiivinen tai negatiivinen on päätetty taivaan pyhäkön palveluksessa ihmisen armonajan päättyessä; -eli tuomio on valmis kun ihmisen päivät päättyvät.
20 luvun toinen ylösnousemus on kuoleman ylösnousemus, jossa ihminen saa kuulla että on itse päättänyt suhteensa Jumalaan elinpäivinään, ja itse torjunut lukuisat Jumalan puhuttelut elinpäivinään.
Hebrealaiskirje kuvaa taivaan elävää palvelusta ihmisen uskoontulon, uskon ylläpitämisen, ja pelastuksen eteen; Jeesus on "Ylipappi;" Hebr 1-2, 4:14-16; (koko luku.)
T. jarinhotelli- kerettiläinen-
jarinhotelli kirjoitti:
Huomenta!
Kumosin kuumat aamuteet jaloilleni, ja tässä uutta aamuteetä odotellessa vastaan jalkaterät punaisina.
Kommentoin;
1000 vuoden aikana:
1000 vuoden jälkeen;
T. jarinhotelli>> - Jeesus Kristus ja pyhät sekä uusi Jerusalem laskeutuvat maan päälle. <<
No vastaa edes sinä kysymykseeni, kun Yksi-usko ja pyhpyhjapyh eivät ole siihen vastanneet eli onko "uusi Jerusalem" mielestäsi todellakin kultainen kaupunkijärkäle, joka laskeutuu taivaasta tänne maan päälle?
Entä mikä on Adventtikirkon näkemys asiasta ja mihin näkemyksenne perustuvat? kerettiläinen- kirjoitti:
>> - Jeesus Kristus ja pyhät sekä uusi Jerusalem laskeutuvat maan päälle. <<
No vastaa edes sinä kysymykseeni, kun Yksi-usko ja pyhpyhjapyh eivät ole siihen vastanneet eli onko "uusi Jerusalem" mielestäsi todellakin kultainen kaupunkijärkäle, joka laskeutuu taivaasta tänne maan päälle?
Entä mikä on Adventtikirkon näkemys asiasta ja mihin näkemyksenne perustuvat?Hei-
"Uusi Jerusalem" - On ihan hyvä että pikku kirjoitusvirheitä osoitat., Pikku virheitä löydän itsekin aina kun tekstejäni katson, ja kirjoitukseni elävät koko ajan.'
Aikanaan minulla on Raamatun perusasioissa kelpo tekstit. Tässä ikää takuta.
Uusi Jerusalem on vertaus uudesta maasta. Jerusalem oli hengellisen elämän keskuspaikka itämailla aikanaan.
Ei kai tuota muuta tarvi selittää, Jeesus laskeutuu kyllä; Ilm 1:7-8 mm.
Mutta Jumalan pyhiä laskeudu enkeleitä kummempia koskaan.
T. jarinhotellikerettiläinen- kirjoitti:
>> - Jeesus Kristus ja pyhät sekä uusi Jerusalem laskeutuvat maan päälle. <<
Entä mikä on Adventtikirkon näkemys asiasta ja mihin näkemyksenne perustuvat?Hei-
"Uusi Jerusalem" - On ihan hyvä että pikku kirjoitusvirheitä osoitat., Pikku virheitä löydän itsekin aina kun tekstejäni katson, ja kirjoitukseni elävät koko ajan.'
Uusi Jerusalem on vertaus uudesta maasta. Jerusalem oli hengellisen elämän keskuspaikka itämailla aikanaan.
T. jarinhotelli- kerettiläinen-
jarinhotelli kirjoitti:
Hei-
T. jarinhotelli>> Uusi Jerusalem on vertaus uudesta maasta. <<
Laskeutuuko tänne siis uusi maapallo tämän vanhan Telluksen tilalle, joka siis häviää olemattomiin vai mitä tarkoitat? Ilm 21 luku on profetiaa uudesta maasta, uudesti luodusta Eedenistä; Jerusalem oli hengellisen elämän keskus.
Osa siis on vertauskuvallista lmaisua. Apostoli Johannes oli Patmoksen saarella roomalaisten vankeudessa, kun hän kirjoitti vertauskuvin Ilmestyskirjan koska tekstin piti päästä roomalaisten vartijoiden sensuurin läpi.
t. jarinhotelli
Adventisteilla on sellainen teoria, että kaikki adventistit menevät pilvivaunuissa tuhanneksi vuodeksi sinne jonnekin toiselle planeetalle syntejä ynnäämään. Jälleen siis pelehditään niiden syntien kanssa ja ihan kokonaista 1000 vuotta.
Sitten 1000 vuoden jälkeen, kun adventistien pää siellä taivaassa on jo niin syntejä täysi, palaavat he tänne Telluksen päälle Jerusalemin kaupunki mukanaan katselemaan näytelmää, jossa porukkaa alkaa nousta haudoistaan ja haudoista ylös tulleet "zombiet" perustavat tehtaita, joissa aletaan valmistamaan sotaan tarvittavia sotatarvikkeita. Panssarivaunuja, hävittäjiä, ydinkärkiä, robotteja jne.
Kun sotakalusto on valmiina, niin zombiet hyökkäävät sinne Jerusalemiin ja tuhoavat niin adventistit kuin heidän johtajansakin.- pyhpyhjapyh
Valheesi ei hetkauta.
No sinä pyhpyhjapyh jäätkin tänne ja muutut sitten vasta 1000 vuoden jälkeen zombiksi. Muut siellä pilven reunalla ynnäävät sinunkin syntejäsi ja sanomisiasi. Eli pilvivaunumatka ei kohdallasi toteudu.
- airut.ottaa.vaarin
Hyvinhän sinä olet asian ymmärtänyt. Vielä kun otat vaarin elämässäsi, voit ehkä vaivoin pelastua, ettei siihen toiseen ylösnousemukseen tarvitse zombieksi jäädä, ja alkaa sotimaan Kaikkivaltiasta vastaan.
Kun ja koska sen tiedät, et voi tuomiostasikaan valittaa.
Taivaaseen ei ole muuta tietä, kun Ylösnoussut Herra. Ei ole mitään tarvetta uskoa adventismin ja Raamatun satuihin.
Vielä vähemmän kaipaan Raamatun saduissa esiin tuodun tyrannin ja murhanhimoisen Jahven seuraa.- airueen.paukkupanokset
Adventtiairut kirjoitti:
Ei ole mitään tarvetta uskoa adventismin ja Raamatun satuihin.
Vielä vähemmän kaipaan Raamatun saduissa esiin tuodun tyrannin ja murhanhimoisen Jahven seuraa.ateistin pienenmarginaalin poskisolisti taas veisaa virttään.
Otahan kuppi kahvia ja vedä henkeä. Katso hieman ikkunasta ulos ja ymmärrä, että kuinka pieni on seurasi määrä ja veisuutasi seuraamassa.
Mutta, tuntuuhan se itseltään mahtavalle, kun käy ostamassa ylisuuret polvihousut ja paukuttelee henkseleitään, että katsokaa, mulla on takataskut.
Neuvoisin sinua. Jätä tuo nallipyssysi ja paukkupanokset, niissä ei ole kuin turhaa mekkalaa. - pyhpyhjapyh
Adventtiairut kirjoitti:
No sinä pyhpyhjapyh jäätkin tänne ja muutut sitten vasta 1000 vuoden jälkeen zombiksi. Muut siellä pilven reunalla ynnäävät sinunkin syntejäsi ja sanomisiasi. Eli pilvivaunumatka ei kohdallasi toteudu.
Valheesi ei kuule hetkauta.
- pyhpyhjapyh
Adventtiairut kirjoitti:
Ei ole mitään tarvetta uskoa adventismin ja Raamatun satuihin.
Vielä vähemmän kaipaan Raamatun saduissa esiin tuodun tyrannin ja murhanhimoisen Jahven seuraa.Valheesi Jumalasta ei sinua pelasta.
airueen.paukkupanokset kirjoitti:
ateistin pienenmarginaalin poskisolisti taas veisaa virttään.
Otahan kuppi kahvia ja vedä henkeä. Katso hieman ikkunasta ulos ja ymmärrä, että kuinka pieni on seurasi määrä ja veisuutasi seuraamassa.
Mutta, tuntuuhan se itseltään mahtavalle, kun käy ostamassa ylisuuret polvihousut ja paukuttelee henkseleitään, että katsokaa, mulla on takataskut.
Neuvoisin sinua. Jätä tuo nallipyssysi ja paukkupanokset, niissä ei ole kuin turhaa mekkalaa.No niin. Nyt tiedämme, mitä tunteita sinussa herättää kirjoittaja nimimerkki Adventtiairut.
Mitä sanottavaa sinulla on keskustelun aiheesta?
Minusta olisi parempi keskittyä asioihin eikä keskusteleviin henkilöihin. Aika moni on samaa mieltä kanssani.
Haluatko todella Raamatun Jahven hallinnoimaan kuvitteelliseen taivaaseen? Niin ailahtelevan ja äkkipikaisen jumalan alaiseksi?
Siellä sinun pitää perse pystyssä ja kuset housussa aamusta iltaan palvoa Jahve-tyrannia, huutaen hallelujaata. Koskaan ei nimittäin tiedä, milloin Jahven kuuppa kiehahtaa yli ja nöyrän palvelijan persekarvat kärähtävät.
Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."
Naah. 1:2,6 "Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen... Kuka seisoo hänen tuimuutensa edessä, ja kuka kestää hänen vihansa hehkua? Hänen vihastuksensa vuotaa niin kuin tuli, ja kalliot halkeilevat hänen edessänsä."
Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa..."- kysynpävaan
Olisin kysynyt olivatko vanhempasi advareita vaimitenkä olet tutustunut ?
- airuen.lapsiuhrit
Sinulle ei voi antaa edes television ohjekirjaa- vaan pyytää naapurin 5- vuotiaan kylään, että hän virittää sen.
Miksi, koska sinä et ymmärrä mistään mitään. Et osaa lukea- etkä käsittää, niin siksi olet kysymyksinesi ja päätelminesi pihalla.
Jokainen tavis - ymmärtää asian, muttet sinä.
Jer 19:1 Herra sanoi näin: "Mene ja osta savenvalajalta ruukku ja ota mukaasi kansan ja pappien vanhimpia.
Jer 19:2 Lähde sitten Ben-Hinnomin laaksoon, joka on Sirpaleportin edustalla, ja julista siellä sanat, jotka minä sinulle puhun.
Jer 19:3 Ja sano: Kuulkaa Herran sana, te Juudan kuninkaat ja Jerusalemin asukkaat: Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Katso, minä annan sellaisen onnettomuuden kohdata tätä paikkaa, että jokaisen korvat soivat, joka sen kuulee,
Jer 19:4 sentähden että he ovat hyljänneet minut ja muuttaneet vieraaksi tämän paikan, ovat polttaneet siinä uhreja muille jumalille, joita he eivät tunteneet, eivät he eivätkä heidän isänsä eivätkä Juudan kuninkaat, ja täyttäneet tämän paikan viattomain verellä,
Jer 19:5 ovat rakentaneet uhrikukkuloita Baalille ja polttaneet tulessa lapsiansa polttouhreiksi Baalille, mitä minä en ole käskenyt enkä puhunut ja mikä ei ole minun mieleeni tullut.
Jer 19:6 Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin tätä paikkaa ei enää sanota Toofetiksi eikä Ben-Hinnomin laaksoksi, vaan 'Murhalaaksoksi'.
välikommentti.
/////
Toisinsanoen - ihmiset jumalattomuudessa OVAT uhranneet ihmisuhreja - panneet lapsensa uhriksi -- ja kun Jumala antaa rangaistuksensa, tavallaan joutuvat vastuuseen, eli syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa - on juuri sitä vastuuta, jonka he noista uhreista joutuvat kantamaan.
Mutta jumalaton typerä ja ajattelematon airu itkee jumalattomien lapsenmurhaajien tuomiota ja itkee jollottaa palstalla ja huutaa Jumalaa vastuuseen....
Ei pojat... kyllä te omatkin tuomionne tästä ajasta kannatte, eli syötte ne syntinne ja se tulee teille ahdistukseksi tuomiolla.
ON YMMÄRRETTÄVÄ lukemaansa, eikä kannata tyhmyyttää julistaa noin avoimesti. /////
jatketaan.
Jer 19:7 Ja minä teen tyhjäksi Juudan ja Jerusalemin neuvon tässä paikassa ja annan heidän kaatua miekkaan vihollistensa edessä, annan heidät niiden käsiin, jotka etsivät heidän henkeänsä, ja annan heidän ruumiinsa ruuaksi taivaan linnuille ja maan eläimille.
Jer 19:8 Ja minä teen tämän kaupungin kauhistukseksi ja ivan vihellykseksi. Jokainen, joka ohitse kulkee, kauhistuu ja viheltää kaikille sen haavoille.
Jer 19:9 Ja minä panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa, jolla heitä ahdistavat heidän vihollisensa, ne, jotka etsivät heidän henkeänsä.
Jer 19:10 Särje ruukku niiden miesten nähden, jotka ovat tulleet sinun kanssasi.
Eikös tuomiolla pidäkin panna tyhjäksi jumalattomien jatkoteot.
Siis he joutuvat kaatumaan miekkaan - sanan miekka tulee tuomiolla julistamaan jumalattomat, se on tosi.
Muistan erään tarinan - joutsenesta - kurjesta ja sammakosta.
Sammakko ei tahtonut taivaaseen, koska siellä ei ole sammakoita.
TAvallaan jumalaton ei tahdo taivaaseen, kun siellä ei tehdä haureutta, varasteta, polteta hassista, juopotella jne.
He ovat niintä sanansammakoita, ja siksi he jäävätkin tahtonsa mukaan tuomion julistuksen jälkeen olkiukoiksi ja tulen ruuaksi.
Kuinka paljon airutkin kylvää kadottavaa sanaa ympärilleen ja saa lapsensa näin tämän arjentuleen maailman uhrikukkuloille poltettavaksi. Se on airuen - naurajan - bushmannin tulet.
Se ei saa aikaiseksi kuin jälkipolvilleen sen uhritulen, koska he polttavat lapsiaan epäjumalille.
Siksi he syövät lastensa lihaa - kun syntinsä perintäsyy heille selviää.
He tietoisena tekemisensä summasta saavat palkkansa.
Jos tätä ei käsitä, on aikatoopea porukkaa ja sitähän se ateimi onkin, muutoinhan tämä maa olisi aikaa sitten tehnyt parannuksen ja tavallaan eläisimme paratiisissa, heidän lapsensa ja lapsenlapsensa. Mutta ei - he edelleen uhraavat ihmisuhreja tänäänkin.
Ja sekö pitäisi päästä kuin koira veräjästä. Ei sammakot pääse taivaaseen, eikä Jumala sammakoista taivaassa pidä, vaan antaa ne taivaan linnuille syötäväksi.,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten yksi ihminen
Voi kolahtaa näin kovaa? Saada ajatukset vallattua näin totaalisesti? Taidan oikeasti tarvita ammattiapua tämän kanssa,921636- 811375
Olet lihonut kuin pullataikina
Olet lihonut kuin pullataikina. Et ole yhtä kaunis kuin aikaisemmin. Oletko ryyppäämässä käynnyt joka ilta?831361- 56912
Kyllä on ihmisillä paha olla
Harmi, kun se pitää kipata toisten niskaan. Noh, huhuhan kertoo, että koko palsta on menossa kiinni. Pitäneekö paikkan164905Mustikanpoimintaa
Raskasta ja hidasta hommaa on vaikka kyllä pääsisi ihan hyville tuntipalkoille jos ämpärin tunnissa ehtisi hyvältä paika92845Festivaaliko?
Ei kunnon valoja tai mitään rakenteita, amatöörien puuhastelua äänentoistoa myöten.Yksi soittotaitonen bändi! Luisia kyl45837- 58750
Mies viimeinen viestisi..
Minkä verran panostit? Oliko jotain kokreettista. Pyysitkö treffeille? Ilmoititko halusta tavata? Epämääräisiin ei mon133699Ammoniakkivuoto
Oliko tämä Kiantaman tehtaalla? Ei heitä huonot uutiset Kiantamaa kiertämästä. Pitäsikkö jo laittaa lappu luukulle ja mu20667