Muuttunut siitä millanen itellä oli aikoinaan. Laskin ei sallittu? Mitä päässälaskuja siinä sit on?
Vastaukset 3
- Sisäänpäässyt
Viime kevään tekniikan koe oli ainakin suht helppo tälläiselle amis junnulle, joka ei ole lukiota käynyt. Pääsin sisään insinöörilinjalle. Panostin paljon ennakkomateriaalin lukemiseen koska siitä saa helpot pisteet, jos matikka, kemia ja fysiikka ei ole hyvin hallussa. Tuosta linkistä näät selvästi minkälaisia valintakokeet ovat. Paljon on päättelytehäviä, joissa testataan matemaattista hahmotuskykyä.
Periaatteessa noissa pääsykokeissa esiintyy tietyt samantapaiset tehtävät vuodesta toiseen. Eli kun tarpeeksi treenaa vanhoja kokeita niin osaa suunnilleen varautua. Kokeessa saa päättää tekeekö muistaakseni 2 fysiikan vai 2 kemian tehtävää. Näihin tarvii vähän perus kemian/fysiikan taitoa. Yksi klassikko on keskinopeustehtävä, joka oli viime keväänäkin.
Kirjastossa on kirja nimeltä "pääsyopas insinöörikoulutukseen". Siinä on kaikki vanhojen tekniikan pääsykokeiden tehtävät ja ohjeet miten ne ratkaistaan. Ne ovat vanhan pääsykoestandardin mukaisia (silloin sai laskinta käyttää eli ovat vaikeampia), mutta esim. päättelytehtävät ovat vieläkin samantapaisia.
Lisäksi itse käytin apuna tätä youtube kanavaa, jossa näytetään miten vanhat pääsykoe tehtävät ratkaistaan. Jos ei huono suomi haittaa niin suosittelen.
https://www.youtube.com/watch?v=a2M519LPog8&t=1289s
Tässä on viime kevään valtakunnallinen tekniikan valintakoe: http://www.metropolia.fi/fileadmin/user_upload/Hakutoimisto/Vanhat_kokeet/Tekniikan.Valtakunnallinen.Valintakoe.Kysymykset.260516.pdf
Näillä kaikilla vinkeillä "häksäsin" itteni sisään vaikka olen surkea luonnontieteellisissä aineissa. Ei ole lukio pohjaa, mutta kovalla työllä voi päästä pitkälle. - Sisäänpäässyt
Tässä vielä lisää noita pääsykokeita: http://www.metropolia.fi/haku/nain-haet/tekniikan-vanhoja-valintakoetehtavia/
- Sisäänpäässyt
Nyt menee spämmäämiseksi, mutta olkoon. Laskinta ei saa käyttää eikä kaavakirjoja tai muitakaan muistiinpanoja. Vain kynä, kumi, viivoitin, terotin ja harppi. Suttupaperia antavat talon puolesta kun menet tekemään koetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 90990
- 119843
- 143814
- 41775
- 70657
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40639Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu182577- 32549
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja61521- 80520
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti47518- 65506
Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35484- 39469
- 45453
Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i2449- 41446
Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa31446Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks61440Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys74436