Onko kenelläkään kokemusta wacomin piirtopöydistä? Harrastan piirtämistä ja maalaamista puoli -vakavissani, ja nyt tämä digitaalinen taide on alkanut kiinnostaa, kun pääsin vähän testailemaan wacom bamboo (muistaakseni tuon niminen) -piirtopöytää. Se oli aika vanha, eikä todellakaan kuin oikealla kynällä piirtäisi, mutta alkoi kiinnostaa.
Olen katsellut wacomin laitteita ja mitä suosittelisitte, jos haluaa hyvän laitteen, jolla voisi periaatteessa saada ihan ammattilaistasoistakin jälkeä, mutta ei nyt mitään hirmu kallista. Olisiko esim. tästä "mihinkään"?
https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/114992/ctl-490db-n/wacom-intuos-draw-pen-piirtopoyta-small-sininen
Wacomin sivuilta katselin, niin on eri malleja esim. "draw" ja "art" - mitä eroa niillä on?
Suositelkaa piirtopöytää
2
345
Vastaukset
- halvinkelpaayleensä
Ei ammattimainen jälki ole piirtopöydän mallista kiinni jos nyt esimerkikis wacon malleista puhutaan. Syy kalliimman wacomin hankintaan on yleensä halu a) piirtää isommalla piirtoalalla b) käytetyn sovelluksen tarjoamat lisäominaisuudet integroituna suoraan pöydän kontroleihin.
Halvinkin wacom malli tarjoaa tarkan paineentunnistuksen ja erottelukyvyn jotta turhaa sijoittaa rahaa tuotteeseen tarpeettomasti jos itse on harjoittelija.. - wacomjees
Ja jos tosissaan iskee kipinä tuohon, niin wacom cintiq tosin hintakin on suuri, halvin malli noin1000€. Etuna muihin että piirretään suoraan siihen "näytölle" kuten paperillekin.
http://www.wacom.com/en-us/products/pen-displays/cintiq-13-hd
Itsellä wacom intuos ja houkuttais toi cintiq.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672814
- 2012097
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.501932- 711776
- 921658
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91541- 831251
- 811080
- 951039
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes1991039