Kuinka kauan teillä koirat ovat yksin? Siis yhteensä eripäivinä.
Joka puolelta saa lukea "koirani ei ole yksin muutakuin työpäivän eli noin 7 h päivä, ei koskaan enempää". Tästä herääkin kysymys, että eikö ihmiset käy esim. kaupassa, kahvilla, ravintoloissa, shoppailemassa, kuntosalilla, ystävien luona. Eikai sitä koiraa nyt oteta esim. kuntosalille mukaan???? Vai käyttääkö ihmiset sitten vain kaikki illat koiriensa kanssa, eivätkä arkisin käy missään??
Teen 3-vuorotyötä ja mies vain aamuvuoroa, joten meillä koira yksin 3-10 h. Jos koiran yksinolo venyy yli 10 h, pyydetään joku käyttämään koira ulkona tarpeillaan. Meillä ei sitten kyllä arkisin käydä muutakuin kaupassa ja tehdään kotihommia. Kuntosalille tekisi mieli, mutta mietin onko koira liikaa sitten yksin?
Kuinka kauan koira on yksin
19
645
Vastaukset 19
- lopunk
Ne ovat yksin niin kauan kuin haluat....joskus lopun elämänsä.
- Näinsemenisi
0-7tuntia päivässä, riippuen päivästä. Useimmiten 0h kun on kotitoimisto. Ei välttämättä mitään hinkua lähteä iltaisin minnekään. Ainakaan ilman koiraa.
- Mammanajadi
On 10:kin tuntia, työajan 8 t ja matkat päälle, tunti suuntaansa. Kaupassa käyn ruokatunnilla ja kylässä vapaapäivinä. Kesällä jätän yleensä koiran ulos työajaksi ja pikkumökin oven auki että pääsee sisälle halutessaan.
Aina välillä voin ottaa koiran töihin mukaani. - nimeninonniminin
Jotkuthan pitävät koiraansa päivät pitkät ulkona yksin häkissäan. Kyllä koira voi olla onnellinen, vaikka joutuukin olemaan pidempään yksin, etenkin kun huolehditte tarpeille pääsytä.
- herääkysymys
onko koiraa pakko ottaa, jos tarkoitus on, että se viettää suurimman osan ajasta yksin. Tottakai voit mennä muutaman kerran viikossa salille. Tietty koiran liikunnan tarve pitää myös tyydyttää, eikä vain sinun. Koirat masentuvat yhtälailla tylsästä yksitoikkoisesta elämästä. Etkö voi pyytää ystävää mukaan koiralenkille. Siinä saisitte kaikki liikuntaa ja samalla voit rupatella ystävän kanssa. Ei niitä ystäviä ole pakko aina kahvilla tavata ja nykyään on joitakin koiraystävällisiä kahviloita.
- Muttu1
Aivan samaa mieltä; onko pakko olla koira ja miksi. Onko siinä vain ihmisen ja ihmisten hyvä olla. Koirien kanssa liikkuminen ja osallistuminen on ihan sinusta itsestä kiinni. Antoisaa jos vain uskaltaa ja jaksaa. Koska koirat ei koskaan kyllästy, jos olet itse mukana. Ota vinkkejä ja uskalla olla koirasi kanssa.
- 406087
Yleensä tunnin-pari.
No meillä eläkeläisillä ei kuin pieniä hetkiä mutta siinä on huonotkin puolensa. Se ei halua olla yksin, protestoi voimakkaasti haukkumalla.
Muuten nuorempana olivat (silloin aina kaksi, oli myös seuraa toisistaan) yksin normaalin työpäivän verran. Ensimmäisen kerran jätettiin koirille hoitaja kun nuorempi poika meni naimisiin ja oltiin yö maalla. Vain sen kerran. Hän kävi meillä kotona ulkoiluttamassa, syöttämässä ja oli viettänyt koko sen illan katselemalla telkkaria eli eivät koirat sitten olleetkaan yksin kun sen sydänyön.
Seuraavana päivänä hän tuli hakemaan meidät juhlapaikalta koirat takakontissa.
Muutoin ollaan menty aina sellaisiin paikkoihin että koirat voi ottaa mukaan.
Mutta kyllä koira yksinoloa sietää pitempäänkin kunhan se ei ole jatkuvaa.- rakkirakas
Itse olen kolmekymppinen nainen eläkkeellä joten kotona kokoajan. Mieheni käy töissä. Meillä 3 koiraa ja ei meillä ei koirat kärsi eroahdistuksesta sillä koiria kuvataan webbikameralla kun ovat yksin. Sillä koirat on koulutettu että sitte ku asioille mennään ni ollaan hiljaa. Pankki, posti, kauppa ovat esim paikkoja joissa käydään. Me harvoin käydään ihmisten luona, he tulee meidän luo. Eli koirat ei juuri yksin joudu oleen. Jos mä olisin myös työelämässä, tuskin meillä koiria olis. Koska minusta koiraa ei pidä ottaa jos sille ei ole aikaa. Meille koirat ovat elämäntapa joten minä nautin niistä ja niiden seurasta. Itseasiassa vielä neljäs koira hakusessa. Koirat on rakkaus.
- miksiköhän.rääkkäävät
Koira on sosiaalinen eläin ja yksinolo on sille kamalampaa kuin ihmiselle. Koira ei voi helpottaa oloaan esim taiteilemalla tai roikkumalla netissä, kuten ihmiset. Se on yksin ja sillä on hirveää. Koiranomistajat jotka jättävät koiran yksin aina työpäivän ajaksi, syyllistyvät eläinrääkkäykseen. Koira kököttää siellä yksin ja itku-ulvoo yksinäisyyttään ja kusihätäänsä.
Tällaista aiheuttavien narsististen koiranomistajien tulisi joko luopua koirasta, joka heillä on vain omaksi ilokseen, ei koiran, tai sitten hankkia sille toinen koira tai vaikka kissa kaveriksi.
En tästäkään syystä ymmärrä, miksi kukaan hankkii koiran eikä kissaa, joka älykkäämpänä ja itsenäisempänä viihtyy yksin vallan mainiosti. Ovatko koiraihmiset piittaamattomia minäminä-narsisteja, vai ainoastaan typeriä?- 123a
Jos koira ulvoo kusihätäänsä, niin miten koirakaveri auttaa siinä? Ehkä silloin jos sattuu olemaan tavallista fiksumpi osaten avata ovet. Silloinkaan ei varmaan montaa kertaa tee kun ovet lyödään takalukkoon.
- teryeryer
123a kirjoitti:
Jos koira ulvoo kusihätäänsä, niin miten koirakaveri auttaa siinä? Ehkä silloin jos sattuu olemaan tavallista fiksumpi osaten avata ovet. Silloinkaan ei varmaan montaa kertaa tee kun ovet lyödään takalukkoon.
1. Vedä käteen. 2. Ulvoo yksinäisyyttään, kusipää. Kastemadotkin osaavat katsoa, mihin kusevat, mutta koirien kohdalla tämä on ylivoimaista ja ne pitää viedä kuselle pari kertaa keskellä yötä. Tosi hyvä lemmikki!
- kerrostaloasuja
ei meidän koiraa ainakaan keskellä yötä käytetä kusella. Se pääsee vielä illalla ennen nukkumaan menoamme kuselle ja seuraavan kerran aamulla. Tietty sillon, jos sillä sattuu olemaan ripuli se voi yölläkin pyytää päästä ulos ja vinkuu ovella.
123a kirjoitti:
No meillä oli sitten tällainen tavallista fiksumpi. Se ei koskaan protestoinut yksin jäämistään. Marssijärjestys oli tämä: ensin isä lähtee duuniin, sitten äiti lähtee duuniin ja sen jälkeen kaksi kouluikäistä poikaa lähtee kouluun siinä järjestyksessä miten heidän koulupäivänsä sattuivat kulloinkin alkamaan.
Sitten eräänä iltapäivänä vai oliko se miten pian puolen päivän jälkeen, en muista, mutta vanhempi poikani soitti mulle töihin että ulko-ovi oli sepposen selällään ja nuori sakumme Jero oli häipynyt.
Siitä on nyt aikaa lähes 30 vuotta. Asuttiin Helsingissä ja pienkerrostalossa (asunto oli kahdessa kerroksessa).
Kaikki ovenkahvat niin ulko-ovessa kuin sisäovissakin kääntyivät alas. Joten tämä "fiksumpi" vain laittoi kahvat alas ja lähti ulos kun viimeinenkin oli huushollista poistunut.
Siinä ihan vieressä oli K-kauppa jossa edelleen toimin silloin tällöin tuuraajana kun joku oli pois.
Koira oli jonkun asiakkaan vanavedessä mennyt kauppaan josta se tietty oli häädetty pihalle. Vasta myöhemmin kaupan väki sai tietää ettää se oli meidän koira. Olisivat syöttäneet ja soittaneet mulle kun olisivat tienneet.
Jero oli tallustettut pitkin aluetta, käynyt naapurilähiönkin puolella.
Vanhin poikani lähti sitä etsimään ja saikin yllättävän paljon silminhavaintoja irti yksin kulkevasta koirasta. Mutta ei mennyt kauaakaan kun se tuli takaisin omalle alueelle ja omalle tutulle pihapiirille. Poliisitkin oli jo kuulema soittanut, Jero olisi varmaan antanutkin itsensä kiinni. Se ei ollut vihainen kellekään eikä millekään mutta joku muuhan olisi ollut.
No mitäs sitten. Ovenkahvat käännettiin ylösalaisin ja koira pysyi sisällä.
Se muuten harjoitteli asuntovaunulla jo tätä samaa tekniikkaa. Lähdettiin kalaan ja Jero jäi vaunuun. Ei mennyt kuin hetki kun se juoksi peräämme. Vietiin takas ja panttiin pönkkä oveen. Nyt päästiin jo järvenrantaan asti kun puuskutus kuului ja "tässähän minä".
Sitten se että se ei päässytkään enää ovissa kulkemaan jurppi sitä sen verran että se yritti syödä rappuset yläkertaan. Pieni pala oli alarapusta po..,is mutta sekin jäi siihen.
Tämä Jero kuoli 3 vuotta ja 4 kk vanhana verisyöpään. Se sairasti viikon ja joka päivä (maanantai-torstai) kävimme lääkärissa. Torstaina sen peffa heitti. Lääkäri sanoi että kuljeta sitä tässä (ulkonna) eikä se siinä just heittänyt. Jerolla oli korkea kuume ja hain sieltä työpaikastani (se kauppa jossa olni joskus) sille jauhelihaa, keitin sen mutta se söi murusen. Antibiootit tungin väkisin sen kurkkuun.
Aamulla heräsin seitsemän aikaan. Menin alakertaan ja Jero makasi välioven edessä silmät auki mutta ei muuta. Tönäisin sitä ja sanoin että nyt mennään ulos. Ei tapahdu mitään. Sitten tajusin, Jero ei pääse ylös.
Mieheni tuli alas ja pian vaatteet päälle ja auto niin lähelle kuin mahdollista. Itseasiassa olimme pieneläinklinikalla tasan seitsemän eli kyllä noustiin muistia aiemmin.
Eli mieheni kantoi Jeron autoon ja matkalla oli pakko hakea bensaa. Silloin Jero nosti viimeisen kerran päätään eli mihin se ukko nyt lähti. Klinikalla hakivat sen kärryillä autosta, annettiin tiedot ja sairashistoria, ja tiesin että en näe Jeroa koskaan enää.
Mentiin kotiin ja odotettiin puhelinsoittoa klinikalta. Se tuli reilu tunti siitä kun päästiin kotiin. Olivat olleet viemässä Jeroa röngteniin kun se kuoli. Halutaanko tulla katsomaan. Ei haluttu. Jero oli joo koomassa maatessaan kotona aamulla, vain silmät seurasi.
Surullinen loppu ja siinä se nähdään että vaikka käyt 4 kertaa viikossa lääkärissä, niin menee kun on mennäkseen.
Nykyinen koirani on nyt 3 vuotta 2 kk vanha, vain 2 kk nuorempi kuin Jero oli.
- helppohommakunosaa
Hyvin vähän on koira yksin. Onnekseni olen saanut vapautuksen töistä, työsopimus loppui, joten koira on ollut viimeksi kesällä yksin kotona. Joo, käydään kaupassa, koirapuistoreissulla, koira odottaa autossa, joskus odottelee yksin autossa, kesäaikaan ei ole koskaan autossa yksin.
En pahemmin shoppaile, kun netistä saa kaiken, eläintarvikeliikkeisiin saa koiran mukaan, en todellakaan käy kuntosalilla ja harvemmin käyn kyläilemässä, niissäkin suurimpaan osaan saa koiran ottaa mukaan tai odottelee autossa. - Näin.On.Näkyleipä
Kun koiria (ja kissoja) on enemmän kuin yksi, niitten ei tarvitse olla koskaan yksin. Koirat ovat paljon tyytyväisempiä laumassa.
- Tylsääyksin
Lähes 9 tuntia joka päivä ma-pe. Siksipä ei tule käytyä viikolla yhtään missään, ettei yksinolo vielä tuosta pitenisi. Viikonloppuna voin välillä kyläillä muutaman tunnin tai käydä vaikka leffassa, muun ajan viikonlopusta vietän kyllä koirakaverieni kanssa.
Jos töissä joutuu ylitöihin tms. pyydän kyllä ystävää viemään koirat pissalle siihen normaaliin kotiintuloaikaani, ettei tarvi tassut ristissä odotella. - duunissamukana
Eipä meillä koirat yksin ole, siksipä me ollaan kaksi koiraa hommattukkin. Yhteinen yritys mieheni kanssa jonne joka pv koirat mukaan. Jos koira joutuu yksin olee työpäiväsi älä edes harkitse koiran ottamista. Itsekästä!
- Häkkikoira
Tyttäreni hommasi norjanharmaan entiselle puolisolle..Koiralle tehtiin häkki.. Koira on nyt 10v. Tämä "koiranhoitaja" ei ole lenkittänyt koiraa itse kuuteenvuoteen...Jos minä yritän lenkittää,häkki laitetaan LUKKOON.Soitin läänin eläinlääkärille ,kävi katsomassa.. Totesi että häkki on sopivan suuri ettei tarvitse lenkittää..Tässähän takana on sairalloinen mustasukkasuus..Koirahan elää napusilla..mutta antaisin tavallistakin ruokaa mutta se on SOTKUA..ja jonkun muun tekemää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761550
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.101767En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58725Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203588- 48546
- 126546
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50528- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15500- 25493