Mieli todellaki ailahtelee laidasta laitaan,monesti suutun todella mitättömästä asiasta aika kovastikin, menee muutama minuutti ja sitten olen kuin ei mitään olis tapahtunutkaan. Se ei ole mitään fyysisesti väkivaltaista käyttäytymistä mutta saatan loukata henkisesti, läheisiäkin ihmisiä todella pahasti typerällä ja lapsellisella käyttäytymisellä! En ole hakenut ammattiapua koska asia HÄVETTÄÄ ja ehkä yritän poissulkea koko asian! Jos jollakin on kokemusta tai tietoa asiasta, laitahan tulemaan neuvoa/vihjettä!
Mielen ailahtelua!
2
383
Vastaukset
Mulla aivan sama juttu ollut koko iän. Sen takia koulunkäyntikin oli aina niin vaikeaa. Siihen ei todellakaan auta muu kun hoito. Koko pienen ikäni olen istunut terapiassa ja ollut osastoillakin. Ja kun en ole ollut nyt kahteen vuoteen edes psykologilla, alkaa tilanne taas riistäytyä käsistä, joten oli pakko taas hakeutua sinne. Rankkaa tämä on, varsinkin läheisille, joten älä turhaa häpeä vaan hae apua! Heidän työnsä tarkoitus on auttaa, eikä siellä tarvitse itseään hävetä. Tsemppiä sinulle!
- Lime
Oletko ollut aina kiivasluonteinen vai ovatko tunteesi vastikään alkaneet ailahdella? Onko elämässäsi tapahtunut suuria muutoksia lähiaikoina?
Joskus kärttyisyys ja mielentilan heittelehtiminen voi johtua ihan "viattomistakin" syistä. Stressi ja elämänhallinnan paineet, käsittelemättömät pelot ja ahdistukset, epävarmuus, itseluottamuksen kolhut yms. vaikuttavat myös käyttäytymiseemme.
Tasapainoinen ihminen kykenee löytämään erilaisia kanavia tunteiden purkamiselle eikä siten patoa niitä itseensä
Holtittomuus viestii siitä, että ei enää kyetä kontrolloimaan tunnetta vaan se purkautuu väkivaltaisesti ulos, halusipa niin tai ei.
Joskus meillä kaikilla menee kuppi nurin ja tulee päästeltyä höyryjä pihalle esim. karjumalla sille kaikkein läheisimmälle. On kuitenkin ihan eri asia katua ja pyytää anteeksi tapahtunutta kuin olla niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Asian maton alle lakaiseminen kun ei ainakaan paranna omaakaan oloa vaan on omiaan vain lisäämään syyllisyydentunnetta ja turhautuneisuutta.
Kokeile löytää itsellesi sopivia apuvälineitä kuten liikunta tms, joiden avulla saat puretuksi adrenaliiniä, ja yritä ottaa elämä hiukan rennommin. Monesti raivareita saavat ihmiset, jotka yrittävät hallita kaikkea elämässään eivätkä sitten kestä pientäkään takaiskua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1613271EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403032- 1121565
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1551304- 731139
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621097Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661077Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373989- 47963
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne24938