Parikkalan investointi parantaisi liikenneturvallisuutta Kuutostieltä raja-asemalle johtavalla tiellä.
— Luvassa on mittava remontti. Kun rahoituspäätökset tehdään tänä vuonna, työt voisivat alkaa ensi vuonna, Wuorinen sanoo.
Venäjän puolella tiet ovat kunnossa rajalta Pietariin saakka Wuorinen arvioi.
http://www.ita-savo.fi/uutiset/lahella/kaakkois-suomen-ja-venajan-hankkeitten-listaa-ei-julkisteta-viela-ei-tiedeta
Parikkalan rajanylityspaikka
35
1355
Vastaukset
- Aivanturhaa
Ainoa lohtu, että nyt jokunen ropo laitettaisi Suomen puolelle. Venäjällehän rahaa sopii kärrätä ja ottajia kyllä löytyy. Hankkeena aivan turha.
- Ei_kärrätä
Ei sinne tiehankkeeseen ole ainakaan Suomesta rahaa kärrätty. Venäläiset ovat rakentaneet tiensä omin varoin. Pietari-Sortavala tieyhteys on valmiina jo pitkän matkaa.
- Aivanturhaa
Otahan hieman selvää, rajalta lähtevään tiehen on upotettu eräskin miljoona täältä kärrättyä rahaa. Näillä rahoilla saatiin aikaiseksi 42 tonnin tie, eli venäläiset voivat jatkossakin myydä ylipainolupia suomalaisille rekoille.
- Järkikätehen
Turhin hanke ikinä, nythän rajanylittäjämäärät on kolmanneksen pienempiä kui muutama vuos sitte ja Imatraa ja Nuijamaata on suunniteltu suljettavaksi yöaikaan.
Eihä Parikkalasta ole Imatralle kui 60km käykää Imatralla ettei sitä suljettas- Toisin_puolin
Raja-aseman tarkoitus on parantaa yhteyttä Pietarista Itä- ja Pohjois-Suomeen. Lisäksi uusi tieyhteys parantaa Pietarin ja Sortavalan väliä. Alueelle on tulossa jätti-investoinnit.
Nuijamaa ja Vaalimaa palvelevat eteläisen Suomen yhteyksiä.
Svetogorskin raja-asema on heikosti saavutettavissa Venäjän puolelta. Tieyhteys Viipurista on huono. - Ålåöp
Toisin_puolin kirjoitti:
Raja-aseman tarkoitus on parantaa yhteyttä Pietarista Itä- ja Pohjois-Suomeen. Lisäksi uusi tieyhteys parantaa Pietarin ja Sortavalan väliä. Alueelle on tulossa jätti-investoinnit.
Nuijamaa ja Vaalimaa palvelevat eteläisen Suomen yhteyksiä.
Svetogorskin raja-asema on heikosti saavutettavissa Venäjän puolelta. Tieyhteys Viipurista on huono.Ei Putinlandiasta ole tulossa itä-ja pohjoissuomeen muuta kuin korkeintaan sotilaita ja sotakalustoa.
- Anonyymi
Mitä mieltä päätöksestä? Pohjois-Karjalaiset jo närkästyneet...
- Anonyymi
Ei pohjoiskarjalaisia liikuta koko asia, mutta savonlinnalaisia ottaa kaaliin, kun se 50 miljoonan euron luvattu tuki alueelle meneekin kokonaan tuon raja-aseman rakentamiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pohjoiskarjalaisia liikuta koko asia, mutta savonlinnalaisia ottaa kaaliin, kun se 50 miljoonan euron luvattu tuki alueelle meneekin kokonaan tuon raja-aseman rakentamiseen.
Etelä-Savon alueelle (ml.Savonlinna) rajanylityspaikan avaaminen on todellinen taloudellinen jättipotti. Samppanjapullot poksahtelevat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etelä-Savon alueelle (ml.Savonlinna) rajanylityspaikan avaaminen on todellinen taloudellinen jättipotti. Samppanjapullot poksahtelevat.
Kyllä pullot poksahtelevat Venäjällä. Rahaa on tulossa ja suomalaiset hölmöt maksavat kaiken mitä ilkeävät pyytää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä pullot poksahtelevat Venäjällä. Rahaa on tulossa ja suomalaiset hölmöt maksavat kaiken mitä ilkeävät pyytää.
Älä mene, muut hölmöt voivat seurata mukana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä mene, muut hölmöt voivat seurata mukana.
Lie tuossa ylempänä tarkoitettu, että venäläisille on kannettava rahaa kasoittain, että saavat jotain omalla puolellaan ylityspaikan rakennettua. Ja tunnetusti välistävetäjiä riittää.
Tankkarien rahat sitten erikseen joskus 2030 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lie tuossa ylempänä tarkoitettu, että venäläisille on kannettava rahaa kasoittain, että saavat jotain omalla puolellaan ylityspaikan rakennettua. Ja tunnetusti välistävetäjiä riittää.
Tankkarien rahat sitten erikseen joskus 2030Suomi ei rahoita Venäjän raja-asemia. Keksi uusia pläjäyksiä jos joku menisi jakeluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi ei rahoita Venäjän raja-asemia. Keksi uusia pläjäyksiä jos joku menisi jakeluun.
No, seuraapa kuinka käy. Parikkalan kohdallakin on jo joku miljoona annettu venäläisille tähän mennessä, tiehen yms. Ja tietysti eu:lta lisää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, seuraapa kuinka käy. Parikkalan kohdallakin on jo joku miljoona annettu venäläisille tähän mennessä, tiehen yms. Ja tietysti eu:lta lisää.
Näytäpä linkki niistä miljoonista vai onko ne niitä Sinun lottovoittoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näytäpä linkki niistä miljoonista vai onko ne niitä Sinun lottovoittoja.
https://www.ekarjala.fi/liitto/blog/parikkala-syvaoron-rajanylityspaikan-tietyot-etenevat-aikataulussa/
Edellisen remonti rahoitusta, ylihintainen työ Venäjältä, rahaa täältä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.ekarjala.fi/liitto/blog/parikkala-syvaoron-rajanylityspaikan-tietyot-etenevat-aikataulussa/
Edellisen remonti rahoitusta, ylihintainen työ Venäjältä, rahaa täältä.Millä lailla ylihintainen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä lailla ylihintainen?
Avustuskohteissa venäläinen työ ja sora hinnoitellaan tietenkin paikallista tasoa korkeammalle. Myös tie tehdään kantavuudeltaan sellaiseksi, että se kyseisessä tapauksessa mahdollistaa ylipainolupien myynnin ulkomaalaisille rekoille. Reilu peli....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avustuskohteissa venäläinen työ ja sora hinnoitellaan tietenkin paikallista tasoa korkeammalle. Myös tie tehdään kantavuudeltaan sellaiseksi, että se kyseisessä tapauksessa mahdollistaa ylipainolupien myynnin ulkomaalaisille rekoille. Reilu peli....
Ainakin suomalaisille liikennöitsijöille hyvä. Voi ajaa isoilla rekoilla, tulee edullisemmaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin suomalaisille liikennöitsijöille hyvä. Voi ajaa isoilla rekoilla, tulee edullisemmaksi.
Niin, kun ensin maksaa ne ylipaino- ja mahdolliset kelirikkoluvat...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kun ensin maksaa ne ylipaino- ja mahdolliset kelirikkoluvat...
Eivät maksa jos muuten on edullisempaa vaan ajavat paikallisten määräysten mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät maksa jos muuten on edullisempaa vaan ajavat paikallisten määräysten mukaan.
Jos et maksa, niin 42 tonnia kokonaispaino. Eli vajaa kuorma. Kai se sitten kannattaa ja on edullista. Siksipä suomalaisia autoja ei enää esim pyöreää puuta ole ajamassa.
- Anonyymi
Aika tiheässä on noita raja-asemia sitten, kun esim. Kesälahdelta on yhtä pitkä matka tankkaamaan menipä Niiralan tai Parikkalan kautta.
- Anonyymi
Ei tästä kuitenkaan mitään tule ,tiedättehän san Ryssittiin koko homma. Milloinkas on venäjän puolella tehty työ loppuun saakka kun rahat on varastettu jo hyvissä ajoin.
Rinteen lupaukset on samalla tasolla venäjän kanssa luvataan paljon mutta mitään ei toteudu eii ole rahaa.....- Anonyymi
No, onhan tuosta jo tullut valmista Venäjän puolella.
Venäjän puolella on rakennettu tiet. Suomen puolella kaikki on entisellään.
Syväoron kautta kuljetetaan jatkuvasti puuta Suomeen, mutta ei se päättäjiä kiinnosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, onhan tuosta jo tullut valmista Venäjän puolella.
Venäjän puolella on rakennettu tiet. Suomen puolella kaikki on entisellään.
Syväoron kautta kuljetetaan jatkuvasti puuta Suomeen, mutta ei se päättäjiä kiinnosta.Olkaa huoleti, kyllä venäläisille rahaa tarvitaan. Täytyy monta tietä rakentaa, ylityspaikka rakentaa, henkilökunnan asunnot, maastureita ostaa jne. Ja me hölmöt maksetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, onhan tuosta jo tullut valmista Venäjän puolella.
Venäjän puolella on rakennettu tiet. Suomen puolella kaikki on entisellään.
Syväoron kautta kuljetetaan jatkuvasti puuta Suomeen, mutta ei se päättäjiä kiinnosta.Tänään Ylen verkkosivuilla on juttu tuosta Venäjän teiden parantamisesta ja kehutaan niiden kuntoa ja samalla kehutaan tien varrella olevia matkailupalveluja ja kuvitetaan juttu hyvillä maisemilla. Samalla kuitenkin odotetaan Parikkalan raja-aseman myötä isoja matkailijavirtoja Suomeen. Miksi ne venäläiset tänne tulisivat, kun jutun perusteella siellä on paljon parempia matkakohteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänään Ylen verkkosivuilla on juttu tuosta Venäjän teiden parantamisesta ja kehutaan niiden kuntoa ja samalla kehutaan tien varrella olevia matkailupalveluja ja kuvitetaan juttu hyvillä maisemilla. Samalla kuitenkin odotetaan Parikkalan raja-aseman myötä isoja matkailijavirtoja Suomeen. Miksi ne venäläiset tänne tulisivat, kun jutun perusteella siellä on paljon parempia matkakohteita.
Pietarin seudulla on ihmisiä saman verran kuin koko Suomessa, sieltä matkailu on lisääntynyt venäjän karjalaan ja jo ennen noita tieremontteja on näkynyt yllättävän paljon Pietarin rekkareissa olevia autoja Niiralan raja-asemalta Suomeen tulossa. Parikkalan raja-asema tasoittaa matkailuvirtoja Suomeen ja Venäjälle vähentäen ruuhkia Imatran ja Nuijamaan rajanylityspaikoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pietarin seudulla on ihmisiä saman verran kuin koko Suomessa, sieltä matkailu on lisääntynyt venäjän karjalaan ja jo ennen noita tieremontteja on näkynyt yllättävän paljon Pietarin rekkareissa olevia autoja Niiralan raja-asemalta Suomeen tulossa. Parikkalan raja-asema tasoittaa matkailuvirtoja Suomeen ja Venäjälle vähentäen ruuhkia Imatran ja Nuijamaan rajanylityspaikoilla.
Pietarin seudun väestö ei aiheuta ruuhkia rajalla. Ruuhkia aiheuttavat vain suomalaiset tankkaajat. Ilman niitä riittäisi pari raja-asemaa koko itärajalle. Mutta onhan se hyvä, että tiet Venäjän puolella paranevat. Putin ja Kreml laskeekin, että maiden välinen raja poistetaan lähitulevaisuudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pietarin seudun väestö ei aiheuta ruuhkia rajalla. Ruuhkia aiheuttavat vain suomalaiset tankkaajat. Ilman niitä riittäisi pari raja-asemaa koko itärajalle. Mutta onhan se hyvä, että tiet Venäjän puolella paranevat. Putin ja Kreml laskeekin, että maiden välinen raja poistetaan lähitulevaisuudessa.
Halla-Aho lupasi laittaa kaikki itärajat kiinni kun, venäläiset lihantuojat tukkii rajat.
- Anonyymi
Hieno homma nyt on lyhyt matka parikkalasta lahdenpohjaan hakemaan votkaa ja naisiin, saapahan parikkalan terveyskeskuksenkin porukka töitä kun tauteja hoitelevat, joutuvat varmaan palkkaamaan lääkärin ja hoitsuja lisää töihin.
- Anonyymi
Suataappi avo-ja avioerolukemat nousta tappiin parikkala /savonlinna akselilla, kiitos rajan avaukselle.
- Anonyymi
Milloinkahan ne saa sen Imatra-SPb Lastochka radan valmiiks?
- Anonyymi
Kaikki loppuu aikanaan elikkä nyt.
- Anonyymi
Ja tämä hanke samoin kuin junamatkustajaliikenne välillä Imatra-Viipuri pitkäksi aikaa tauolle, jäihin. Ehkä pysyvästikin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä722419Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721782Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2561429- 841259
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3871232Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3481176