Parikkalan investointi parantaisi liikenneturvallisuutta Kuutostieltä raja-asemalle johtavalla tiellä.
— Luvassa on mittava remontti. Kun rahoituspäätökset tehdään tänä vuonna, työt voisivat alkaa ensi vuonna, Wuorinen sanoo.
Venäjän puolella tiet ovat kunnossa rajalta Pietariin saakka Wuorinen arvioi.
http://www.ita-savo.fi/uutiset/lahella/kaakkois-suomen-ja-venajan-hankkeitten-listaa-ei-julkisteta-viela-ei-tiedeta
Parikkalan rajanylityspaikka
35
1427
Vastaukset
- AivanturhaaAinoa lohtu, että nyt jokunen ropo laitettaisi Suomen puolelle. Venäjällehän rahaa sopii kärrätä ja ottajia kyllä löytyy. Hankkeena aivan turha. - Ei_kärrätäEi sinne tiehankkeeseen ole ainakaan Suomesta rahaa kärrätty. Venäläiset ovat rakentaneet tiensä omin varoin. Pietari-Sortavala tieyhteys on valmiina jo pitkän matkaa. 
- AivanturhaaOtahan hieman selvää, rajalta lähtevään tiehen on upotettu eräskin miljoona täältä kärrättyä rahaa. Näillä rahoilla saatiin aikaiseksi 42 tonnin tie, eli venäläiset voivat jatkossakin myydä ylipainolupia suomalaisille rekoille. 
 
- JärkikätehenTurhin hanke ikinä, nythän rajanylittäjämäärät on kolmanneksen pienempiä kui muutama vuos sitte ja Imatraa ja Nuijamaata on suunniteltu suljettavaksi yöaikaan. 
 Eihä Parikkalasta ole Imatralle kui 60km käykää Imatralla ettei sitä suljettas- Toisin_puolinRaja-aseman tarkoitus on parantaa yhteyttä Pietarista Itä- ja Pohjois-Suomeen. Lisäksi uusi tieyhteys parantaa Pietarin ja Sortavalan väliä. Alueelle on tulossa jätti-investoinnit. 
 Nuijamaa ja Vaalimaa palvelevat eteläisen Suomen yhteyksiä.
 Svetogorskin raja-asema on heikosti saavutettavissa Venäjän puolelta. Tieyhteys Viipurista on huono.
- ÅlåöpToisin_puolin kirjoitti:Raja-aseman tarkoitus on parantaa yhteyttä Pietarista Itä- ja Pohjois-Suomeen. Lisäksi uusi tieyhteys parantaa Pietarin ja Sortavalan väliä. Alueelle on tulossa jätti-investoinnit. 
 Nuijamaa ja Vaalimaa palvelevat eteläisen Suomen yhteyksiä.
 Svetogorskin raja-asema on heikosti saavutettavissa Venäjän puolelta. Tieyhteys Viipurista on huono.Ei Putinlandiasta ole tulossa itä-ja pohjoissuomeen muuta kuin korkeintaan sotilaita ja sotakalustoa. 
 
- AnonyymiMitä mieltä päätöksestä? Pohjois-Karjalaiset jo närkästyneet... - AnonyymiEi pohjoiskarjalaisia liikuta koko asia, mutta savonlinnalaisia ottaa kaaliin, kun se 50 miljoonan euron luvattu tuki alueelle meneekin kokonaan tuon raja-aseman rakentamiseen. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei pohjoiskarjalaisia liikuta koko asia, mutta savonlinnalaisia ottaa kaaliin, kun se 50 miljoonan euron luvattu tuki alueelle meneekin kokonaan tuon raja-aseman rakentamiseen. Etelä-Savon alueelle (ml.Savonlinna) rajanylityspaikan avaaminen on todellinen taloudellinen jättipotti. Samppanjapullot poksahtelevat. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Etelä-Savon alueelle (ml.Savonlinna) rajanylityspaikan avaaminen on todellinen taloudellinen jättipotti. Samppanjapullot poksahtelevat. Kyllä pullot poksahtelevat Venäjällä. Rahaa on tulossa ja suomalaiset hölmöt maksavat kaiken mitä ilkeävät pyytää. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kyllä pullot poksahtelevat Venäjällä. Rahaa on tulossa ja suomalaiset hölmöt maksavat kaiken mitä ilkeävät pyytää. Älä mene, muut hölmöt voivat seurata mukana. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Älä mene, muut hölmöt voivat seurata mukana. Lie tuossa ylempänä tarkoitettu, että venäläisille on kannettava rahaa kasoittain, että saavat jotain omalla puolellaan ylityspaikan rakennettua. Ja tunnetusti välistävetäjiä riittää. 
 Tankkarien rahat sitten erikseen joskus 2030
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Lie tuossa ylempänä tarkoitettu, että venäläisille on kannettava rahaa kasoittain, että saavat jotain omalla puolellaan ylityspaikan rakennettua. Ja tunnetusti välistävetäjiä riittää. 
 Tankkarien rahat sitten erikseen joskus 2030Suomi ei rahoita Venäjän raja-asemia. Keksi uusia pläjäyksiä jos joku menisi jakeluun. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Suomi ei rahoita Venäjän raja-asemia. Keksi uusia pläjäyksiä jos joku menisi jakeluun. No, seuraapa kuinka käy. Parikkalan kohdallakin on jo joku miljoona annettu venäläisille tähän mennessä, tiehen yms. Ja tietysti eu:lta lisää. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:No, seuraapa kuinka käy. Parikkalan kohdallakin on jo joku miljoona annettu venäläisille tähän mennessä, tiehen yms. Ja tietysti eu:lta lisää. Näytäpä linkki niistä miljoonista vai onko ne niitä Sinun lottovoittoja. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Näytäpä linkki niistä miljoonista vai onko ne niitä Sinun lottovoittoja. https://www.ekarjala.fi/liitto/blog/parikkala-syvaoron-rajanylityspaikan-tietyot-etenevat-aikataulussa/ 
 Edellisen remonti rahoitusta, ylihintainen työ Venäjältä, rahaa täältä.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:https://www.ekarjala.fi/liitto/blog/parikkala-syvaoron-rajanylityspaikan-tietyot-etenevat-aikataulussa/ 
 Edellisen remonti rahoitusta, ylihintainen työ Venäjältä, rahaa täältä.Millä lailla ylihintainen? 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Millä lailla ylihintainen? Avustuskohteissa venäläinen työ ja sora hinnoitellaan tietenkin paikallista tasoa korkeammalle. Myös tie tehdään kantavuudeltaan sellaiseksi, että se kyseisessä tapauksessa mahdollistaa ylipainolupien myynnin ulkomaalaisille rekoille. Reilu peli.... 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Avustuskohteissa venäläinen työ ja sora hinnoitellaan tietenkin paikallista tasoa korkeammalle. Myös tie tehdään kantavuudeltaan sellaiseksi, että se kyseisessä tapauksessa mahdollistaa ylipainolupien myynnin ulkomaalaisille rekoille. Reilu peli.... Ainakin suomalaisille liikennöitsijöille hyvä. Voi ajaa isoilla rekoilla, tulee edullisemmaksi. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ainakin suomalaisille liikennöitsijöille hyvä. Voi ajaa isoilla rekoilla, tulee edullisemmaksi. Niin, kun ensin maksaa ne ylipaino- ja mahdolliset kelirikkoluvat... 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Niin, kun ensin maksaa ne ylipaino- ja mahdolliset kelirikkoluvat... Eivät maksa jos muuten on edullisempaa vaan ajavat paikallisten määräysten mukaan. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Eivät maksa jos muuten on edullisempaa vaan ajavat paikallisten määräysten mukaan. Jos et maksa, niin 42 tonnia kokonaispaino. Eli vajaa kuorma. Kai se sitten kannattaa ja on edullista. Siksipä suomalaisia autoja ei enää esim pyöreää puuta ole ajamassa. 
 
- AnonyymiAika tiheässä on noita raja-asemia sitten, kun esim. Kesälahdelta on yhtä pitkä matka tankkaamaan menipä Niiralan tai Parikkalan kautta. 
- AnonyymiEi tästä kuitenkaan mitään tule ,tiedättehän san Ryssittiin koko homma. Milloinkas on venäjän puolella tehty työ loppuun saakka kun rahat on varastettu jo hyvissä ajoin. 
 Rinteen lupaukset on samalla tasolla venäjän kanssa luvataan paljon mutta mitään ei toteudu eii ole rahaa.....- AnonyymiNo, onhan tuosta jo tullut valmista Venäjän puolella. 
 Venäjän puolella on rakennettu tiet. Suomen puolella kaikki on entisellään.
 Syväoron kautta kuljetetaan jatkuvasti puuta Suomeen, mutta ei se päättäjiä kiinnosta.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:No, onhan tuosta jo tullut valmista Venäjän puolella. 
 Venäjän puolella on rakennettu tiet. Suomen puolella kaikki on entisellään.
 Syväoron kautta kuljetetaan jatkuvasti puuta Suomeen, mutta ei se päättäjiä kiinnosta.Olkaa huoleti, kyllä venäläisille rahaa tarvitaan. Täytyy monta tietä rakentaa, ylityspaikka rakentaa, henkilökunnan asunnot, maastureita ostaa jne. Ja me hölmöt maksetaan. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:No, onhan tuosta jo tullut valmista Venäjän puolella. 
 Venäjän puolella on rakennettu tiet. Suomen puolella kaikki on entisellään.
 Syväoron kautta kuljetetaan jatkuvasti puuta Suomeen, mutta ei se päättäjiä kiinnosta.Tänään Ylen verkkosivuilla on juttu tuosta Venäjän teiden parantamisesta ja kehutaan niiden kuntoa ja samalla kehutaan tien varrella olevia matkailupalveluja ja kuvitetaan juttu hyvillä maisemilla. Samalla kuitenkin odotetaan Parikkalan raja-aseman myötä isoja matkailijavirtoja Suomeen. Miksi ne venäläiset tänne tulisivat, kun jutun perusteella siellä on paljon parempia matkakohteita. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Tänään Ylen verkkosivuilla on juttu tuosta Venäjän teiden parantamisesta ja kehutaan niiden kuntoa ja samalla kehutaan tien varrella olevia matkailupalveluja ja kuvitetaan juttu hyvillä maisemilla. Samalla kuitenkin odotetaan Parikkalan raja-aseman myötä isoja matkailijavirtoja Suomeen. Miksi ne venäläiset tänne tulisivat, kun jutun perusteella siellä on paljon parempia matkakohteita. Pietarin seudulla on ihmisiä saman verran kuin koko Suomessa, sieltä matkailu on lisääntynyt venäjän karjalaan ja jo ennen noita tieremontteja on näkynyt yllättävän paljon Pietarin rekkareissa olevia autoja Niiralan raja-asemalta Suomeen tulossa. Parikkalan raja-asema tasoittaa matkailuvirtoja Suomeen ja Venäjälle vähentäen ruuhkia Imatran ja Nuijamaan rajanylityspaikoilla. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Pietarin seudulla on ihmisiä saman verran kuin koko Suomessa, sieltä matkailu on lisääntynyt venäjän karjalaan ja jo ennen noita tieremontteja on näkynyt yllättävän paljon Pietarin rekkareissa olevia autoja Niiralan raja-asemalta Suomeen tulossa. Parikkalan raja-asema tasoittaa matkailuvirtoja Suomeen ja Venäjälle vähentäen ruuhkia Imatran ja Nuijamaan rajanylityspaikoilla. Pietarin seudun väestö ei aiheuta ruuhkia rajalla. Ruuhkia aiheuttavat vain suomalaiset tankkaajat. Ilman niitä riittäisi pari raja-asemaa koko itärajalle. Mutta onhan se hyvä, että tiet Venäjän puolella paranevat. Putin ja Kreml laskeekin, että maiden välinen raja poistetaan lähitulevaisuudessa. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Pietarin seudun väestö ei aiheuta ruuhkia rajalla. Ruuhkia aiheuttavat vain suomalaiset tankkaajat. Ilman niitä riittäisi pari raja-asemaa koko itärajalle. Mutta onhan se hyvä, että tiet Venäjän puolella paranevat. Putin ja Kreml laskeekin, että maiden välinen raja poistetaan lähitulevaisuudessa. Halla-Aho lupasi laittaa kaikki itärajat kiinni kun, venäläiset lihantuojat tukkii rajat. 
 
- AnonyymiHieno homma nyt on lyhyt matka parikkalasta lahdenpohjaan hakemaan votkaa ja naisiin, saapahan parikkalan terveyskeskuksenkin porukka töitä kun tauteja hoitelevat, joutuvat varmaan palkkaamaan lääkärin ja hoitsuja lisää töihin. 
- AnonyymiSuataappi avo-ja avioerolukemat nousta tappiin parikkala /savonlinna akselilla, kiitos rajan avaukselle. 
- AnonyymiMilloinkahan ne saa sen Imatra-SPb Lastochka radan valmiiks? - AnonyymiKaikki loppuu aikanaan elikkä nyt. 
 
- AnonyymiJa tämä hanke samoin kuin junamatkustajaliikenne välillä Imatra-Viipuri pitkäksi aikaa tauolle, jäihin. Ehkä pysyvästikin. 
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset424885
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut183646
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti693443
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012798
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral862670
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302620
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa161673
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161536
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2001407
- 1521311