Ainakin näin arvelee Time-lehden mukaan viimeinen neuvostojohtaja Mihail Gorbatshov.
Kauhea ajatus, mutta itse en enää viime aikojen perusteella pidä sitä mahdottomana.
Uskotko että maailmansota syttyy?
Maailma valmistautuu sotaan!
28
418
Vastaukset
- seontiina
en usko.
Ei mahdottomuus.
Sekä Venäjällä että USA:ssa arvaamattomat ja oikukkaat populistit vallassa. Merkit ovat pahat tulevaisuutta ajatellen.- ei.uutta
Valtiot ovat aina varustauneet sotaa varten.
- uutta_on
Kyllä kolmas maailmansota olisi aika uutta.
- Niinpä_kun
kaksi ensimmäistä on jo kaluttu loppuun.
Jos välähtää niin mieluimmin sitten kohdalla , sen sodan jälkeen elävät karehtii kuolleita .
Siitä huolimatta ,en aio öitäni viettää taivaalle kuikkimalla .Voisitko laittaa linkin Time-lehteen ja sen artkikkeliin johon viittaat?
koti-kiusattu kirjoitti:
Tämmönen on esillä.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000005064035.htmlKyllähän minä tuon tiesin, olin jo lukenutkin, mutta koiruus iski ja kurittaan kysyin Time-lehden artikkelia, johon aloittaja viittasi😆
korpikirjailija kirjoitti:
Kyllähän minä tuon tiesin, olin jo lukenutkin, mutta koiruus iski ja kurittaan kysyin Time-lehden artikkelia, johon aloittaja viittasi😆
Siinähän se linkki on Iltasanoman jutussa.
Miten avuton voi olla ihminen...
Tässä on se linkki, mutta en pysty klikkaamaan sitä puolestasi. Se sun pitää osata itse.
http://time.com/4645442/gorbachev-putin-trump/?xid=homepage
- eppu2
En jaksa uskoa siihen sotahulluuteen.
Niin voi käydä, että Trump sotkee USA:n niin, ettei siellä kohta keretä sotaa käymään ulkomaailman kanssa.En minäkään ainakaan haluaisi uskoa. Mutta ei tarvitse olla sotahulluutta, pelkkä hulluus voi riittää sodan aikaan saamiseen. Ja noita hullujahan on kautta historian valtaan päässyt. Enkä nyt Trumpista tai Putinista eniten ole huolissani.
- reppuriika
Kyllä se kolmas ja viimeinen maailman sota vielä joskus tulee. Luoja tietää, ollaanko me tämän ikäluokan ihmiset sitä enää näkemässä.
Nykyaikana sotaa voidaan käydä myös erilaisilla tavoilla kuin vanhempiemme nuoruudessa. Erilaisilla kauppakartelleilla ja tietotekniikka-hyökkäyksillä saadaan pahaa jälkeä. Onhan niistä jo nähty esimakua.
Ja jos muutama vallan, saatanan ja hulluuden huumaama kahjo pääsee yhtä aikaa valtaan ja alkavat selvittelemään asioita asein, niin siitä se alkaa.
Eipä ole ihmiskunta sen viisaampi tänään. Aika ihmiskunnassa on käyty sotia.
Minä kyllä uskon, että pelinarut ovat sittenkin Luojan käsissä. Hän sallii pahuuden ja ihmiskunnan valintojen kulkea sallittuun pisteeseen.
Tiedän että tämä ei mene palstalla kaikkien "jakeluun", mutta näin se vain asia on ja en häpeä sitä tuoda julki. Soisin olevani väärässä, mutta elämme tämän aikakauden viimeisiä aikoja. - Esimerkkejä
Milloin kaikkivaltias on puuttunut ihmisten tekemisiin ?
- Sodat-jatkuu-missä
Ei ole kauan siitä kun e r ä s tyyppi tokaisi "miksi niitä ydinaseita ei käytetä"? Kun hänelle esiteltiin, että niitä on ja paljon.
Ja kun tyyppi on yhtä itsepäinen ja periksi antamaton kuin Putin, niin kyllä siinä on vaara, että sapelit alkavat kalista jopa väärinymmärryksen vuoksi.
Mutta ei hätää vielä. Tänään Donalt kilauttaa kaverille eli Vladimirille ja kirveet ehkä haudataan? Ehkä pienet retkikirveet jäävät esille noin niin kuin symboliikan vuoksi? - peaceandlööv
Tuntuu siltä, että Gorba ei ole lukenut historiaa!?
Si vis pacem, para bellum.
Jos haluat rauhaa, varaudu sotaan. - kylläsetulee
Sota on mahdollinen,
mutta sitä eivät aloita rauhassa elänyt kansa
vaan sen johto marssittaa sen teuraalle
ja se tulee yhtä puskista kuin kaikki muukin eu ja sen painostus
todelliset tekijät pyrkivät pitämään itsensä piilossa
niin pitkään kuin mahdollista.
tää koko marssijärjestys on kuin suoraan DDR leipomosta.
Askele kerrallaan, vaihe kerrallaan - kyllästetään
kansa ja laitetaan se nielemään omaa oksennustaan. Palstalla on poistosota.
Nyt tiedän, että aloittaja on minun aloituksen poiston takana sen jonka käsitteli äärioikeistolaisen tuomiota.
Tästä ketjusta lähti taas hymiöni.
Eli aloittaja pahoitin jälleen hänen herkän "miehisen" minänsä.
Hyvää .huomenta😆Ihmettelin kun vastasin uuteen provo-aloitukseesi se ei mennyt läpi ja kun palasin pääsivulle aloituksesi oli poistettu. Miten se nyt silleen pääsi tapahtumaan? Olisiko lähde linkki ollut MV-lehdestä.
"Nyt tiedän, että aloittaja on minun aloituksen poiston takana sen jonka käsitteli äärioikeistolaisen tuomiota."
Mä en ole tuollaista aloitusta edes nähnyt ja munkin aloitus "Tuleeko meidän hävetä?" katosi juuri.
Joten lopeta paskanjauhanta typerys.; )))) Et taida olla parhaimmillasi tänään, Ymmärrän sinua. Ulos ja lenkille, luonto auttaa tasapainoonn ; )
- Salanikki
Vladi on ainoana uhannut sodalla ja jopa ydinaseilla.
Natosta on valheellisesti tehty hyökkäävä vihollinen. Venäjän propagandasota EU:n ja Naton murskaamiseksi käy erittäin vahvana ympäri maailmaa.
Vladi järjesti ylimääräiset 500 miljardia euroa aseistukseen normikulujen lisäksi.
Kommunismin romahtamisen -91 jälkeen Venäjä on hyökännyt 2 kertaa Tsetseniaan, kerran Georgiaan ja välillisiä tukemisia muiden sodissa. Nyt sotaprojekteina Ukraina/Krim ja Syyria. Viimeistään jo 2008 hyökkäys Georgiaan olisi pitänyt herättää maailma, mutta ei millään uskottu, että Neuvostoliitto on tullut takaisin.
Gorbatshov oli loistotapaus NL johtajista. USA:n "sotaisa" ja halveerattu näyttelijä ja Gorba saivat aikaan ydinaseiden rajoitus- ja tuhoamissopimuksen. Sotilas-pistooli on hyvä vertaus.
Harva ampuu, mutta se on hyvä olla olemassa.
-
Kolmas m-sota on parhaillaan menossa.
Mikset sitä huomaa...
johtuu siitä että sitä piilotellaan kaikin voimin.
Kansojen suuren osan typeryys rauhan-puolustajineen pakottaa siihen.
Ainoastaan Kiina ja Venäjä pystyvät tosissaan sotimaan.
Niille raakuus ja veri-virrat ovat tätä-päivää.
-
Niin kunniakkaasti kuin ennen.
Joukkojen eessä urhona kaadut...
-
Muut valtiot kysyvät Genevestä enste.
Noh, YK:n rahoitus taitaa vajota radikaalisti.
Jospa länsi-mainen sivistys pääsee siellä taas voimiinsa.
Siihen kunniaan joka sille kuuluu.
H.- Tarpeeksi.käsitelty
Pieniä sotia tulee aina olemaan, ydinasevaltiot ymmärtävät tasapaino on ainoa koossa pitävä voima maailmanrauhalle, siinä sodassa ei ole voittajia.
- huolestuttava.murto
Aloittajan nikki täytyy olla kaapattu. Aito oikea syyttäisi kädet täristen persuja maailmansodan valmistelusta ja vasureiden telottamisesta.
Sotia on ollut aina, lieneeköhän tuntemamme historian aikana hetkeä että ei jossain päin maailmaa sodittaisi.
Jos tappavat toisensa ja itsensä mukana ihmiskunta niin eipä me sitä pystytä estämään.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?801542Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,141014Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79912Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.95912Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51724Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot140680- 53664
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs48651Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51641- 76639