BMW 635

salkunkantaja

Pitkien neuvotteluiden jälkeen sain vihdoin
vaimolta hyväksymisen ostaa itselleni uuden lelun.

Olen jo pidemmän aikaa katsellut kesäautoksi BMW
635:sta. En muuten ole bemarimiehiä mutta tuossa
mallissa on sitä jotakin.

Ja asiaan: paljonko vm 84-88 yksilöstä, suht
hyväkuntoisesta sellaisesta, joutuu pulittamaan?

Onko mallissa jotain mitä pitäisi huomioida
ostettaessa, eli vikakohtia ym. Entäs käyttö? Onko
kallistakin?

Tiedoista kiitollinen.

9

1785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 528i

      että hinta voi olla mitä vain 30 ja 70 tuhannen
      väliltä.

      Kokemuksesta voin sanoa, että pahimmat
      ruostepaikat ovat konehuone ja takapenkin alunen.
      Jos kynnyskoteloissa on mätää, veikkaan, että
      sitä on muuallakin.

      Käytöstä voi tulla tosikallista, jos auto alkaa
      hajoilla yllättävästi. KOrimalliin ei saa
      tarvikkeena juuri muuta kuin suodattimia. Auto on
      tehty E28-mallin pohjalle, eli alustassa on
      melkoisesti kumipuslia ym. Jotkut E28-osat käyvät
      suoraan alustaan.

      Suosittelisin etsimään jostain käsiisi BMW-kerhon
      bemaristi-lehden (muistaakseni numero 2/99),
      jossa on asiaa ko. autosta ja ansiokkaasti
      lueteltu katsomisen arvoisia paikkoja.
      Oma lehteni on mökillä, josta haen sen tämän
      viikon aikana. Minulta saat kopiot esim. faxilla,
      jos tarve vaatii.

      • Late

        Haave täälläkin ...

        Saksassa näyttäis olevan kohtuuhintaan tuota
        mallia, mutta mikä on veron osuus?
        Tulis ainoastaan kesäkäyttöön.

        Voishan sen hommata pihaan odottamaan mahdollisia
        V-e-r-o helpotuksia ;)


    • aki M

      on siis malli. Tahtoo usein nuo mallimerkinnät
      olla aika puutteellisia tällä palstalla. E24
      korin ollessa kyseessä ei tosin ole niin suurta
      vaaraa sotkeutumiselle, mutta kun puhutaan esim
      320-mallista, niin silloin pitäisi heti syttyä
      lamppu, että kyseessä on E21-kori, kun taas 320i
      voi olla E21, E30, E36jne. Onhan ne tosin
      kaasarimallit E24:stäkin, mutta itse asiaan:

      E24 kori on hieno, ja alkuperäisenä erittäin
      arvostettu. Ensimmäinen huomioitava seikka on
      siis se, että älä erehdy mihinkään
      korinvaihtoviritelmään. Niistä ei tule kuin
      murheita. Varaosia ostaessasi et voi olla ikinä
      varma, että pitääkö tämä osa katsoa nyt kanta-
      auton, vai korin mukaan, koska kanta-autosta on
      pitänyt siihen koriin vaihtaa tekniikan lisäksi
      paljon muutakin. Lisäksi on aina se veropeikko...
      Ja yleensä nuo korinvaihdot ovat aika kauheita
      rävellyksiä, kun ne on kuitenkin tehty nopeasti
      hutaisemalla, rahankiilto silmissä. Tekniikan
      vaihdot ovat pikkuisen helpompia, mutta omat
      epävarmuustekijänsä niissäkin. Alä siis sorru
      korinvaihtoon!

      Muita tarkestaltavia kohteita on tietysti kuten
      muissakin vanhoissa Bemareissa. Ruoste,
      tekniikka, ruoste, alusta... Muista, että
      vanhusta ostaessa kunto ei välttämättä ratkaise
      ostopäätöstä, se vain kertoo tulevan työn määrän,
      ja määrittää autolle sen arvon. Esim Practical
      Classics-lehdessä on jonkinmoista hintahaitaria
      vanhoille autoille niiden kunnon mukaan, tietysti
      punnissa.

      Luulempa, että sinä kyllä tiedät paljonko siihen
      635CSi:n joudut sijoittamaan, varsinkin jos olet
      jo tovin niitä katsellut... Harrasteauton
      käyttökustannukset tuskin ovat ensijainen
      huolenaihe, maksaa joka tapauksessa.

      Ei tästä varmaankaan juuuri apua ollut, mutta
      vastasinpa kuitenkin.

      • aki M

        Éttei jää epäselväksi, niin E24:n
        kaasutinmallithan olivat 630CS ja 630CSA. BMW:n
        tyylihän on erotella automaatit omiksi
        malleikseen.

        Noita kaasutin E24:sia (tähän ei lasketa
        korinvaihtoja!) ei taida Suomessa juuri ollakaan.


    • 528i

      Lohjan laatuautot-nimisessä liikkeessä (Muijalan
      kaupunginosassa) on joku 600-sarjalainen
      myytävänä.
      En muista, onko kyseessä mikään 635 vai
      pienemmällä koneella varustettu auto. Soita ja
      ota selvää, jos vielä kiinnostaa.

    • Itsekin ottaisin

      Kieltämättä CSi on yksi kauneimmista ja
      linjakkaimista autoista. Laatukin on kohdallaan,
      ja auto pysyy ryhdissään vaikka muutaman
      valitettavan huonosti pidetyn yksilönkin olen
      nähnyt. Moottorit ovat kestäviä. Mutta sitten ne
      osat. Moottorissa pärjää pitkälle 7-sarjan
      palikoilla, jotka nekään eivät ole ilmaisia.
      Nimimerkkisi mukaan voit siis varautua kantamaan
      salkulla rahaa osaostojen tullessa - ja niitä
      tulee - ajankohtaiseksi. Kulutusosista esim.
      pakoputki 12-14.000 mk, kannattaa siis teettää.
      Muutkin palikat maksavat maltaita, uita Saksasta
      tai Ruotsista kohtalainen yksilö varaosiksi. Jos
      saat hankittua hyvän 635:n ja pidettyä sen yllä,
      niin toivottavasti se koristaa kesäteitä pitkään.
      Aito klassikko. Lycka till.

      • aki M

        Tarkoitatko, että 700-sarjan moottorin osat ovat
        halvempia, kuin 600-sarjan? No, entäs 500-sarjan?
        Eikös ne käy myös E24:n pellin alle?

        Mistä tuo pakoputken hintatieto?


    • Näätä

      Terve!

      (Aina kun harvoin on puhetta isonumeroisimmista
      bmw:stä, niin täytyy avata suu)

      Täytyypi sanoa, että tuo 600-sarjanen on kyllä
      yksi mukavimmista moottoriteillä ajettavista
      autoista. Kuten olen jo pariinkin otteeseen
      todennut täällä, että tuo moottoritiemukavuus
      johtuu varmaankin suurelta osin painosta (noin
      1600 kg). Jos mahdollista suosittelen kokeilemaan
      myös automaattivaihteista yksilöä, sillä se jos
      mikä tuo mukavuutta etenkin tuohon vehkeeseen.
      Tietty 3-ohjelmainen automaattiloota olisi
      varmasti vielä nautinnollisempi (en ole itse
      kokeillut ja se vieläpä taitaa löytyä vaan siitä
      erikoisemmasta L6 mallista :)

      Tosiaankin, kehityskaaren alussa (v. -76) korien
      ruostekestävyys oli aika heikko. Osa myydyistä
      autoista palautettiin jopa tehtaalle.
      Muistaakseni vuonna -78 aloitti Karmann (tuttu
      varmaankin Karmann Ghiasta) E24 korien
      valmistamisen. Nuo Karmannin korit olivat
      ruostekestävyydeltään paljon normaaleja paremmat.
      Mainittakoon, että 80-luvun taitteessa nuo 600-
      sarjan keulat näyttävät paljon massiivisemmilta
      kuin esim. ennen vuotta -85 valmistettujen. Liekö
      sitten syy massiivisuuteen eri korinvalmistajalla.
      BMW otti kuitenkin korivalmistuksen takaisin
      itselleen 80-luvun alussa.

      Että tällästä. Menipä vähän ohi aiheen, mutta
      kaippa se suodaan. Vuosiluvuissa voi olla
      heittoja ja muitakin tietoja saa tietty korjata.

      (Jos kesä on erikoisbemaristin kulta-aikaa niin
      on sitä ehdottomasti syksykin lehtien lentäessä
      ruskamaisemallisella asfalttitiellä :) )

      • Karmann mitt rost

        Sen verran, että ruoste-Karmann tarina menee
        hieman eritavalla kuin kerroit. Tuotannon päästyä
        vauhtiin kokoonpano nimenomaan siirrettiin
        Karmann:ilta omalle tehtaalle huonon laadun
        vuoksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

      Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      347
      2784
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

      Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1549
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

      vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Ruumis kanavassa

      Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1026
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

      Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      997
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

      Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      944
    7. En sano tätä pahalla

      Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      923
    8. Ei mitään menetettävää

      Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

      Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

      Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe