Pitkien neuvotteluiden jälkeen sain vihdoin
vaimolta hyväksymisen ostaa itselleni uuden lelun.
Olen jo pidemmän aikaa katsellut kesäautoksi BMW
635:sta. En muuten ole bemarimiehiä mutta tuossa
mallissa on sitä jotakin.
Ja asiaan: paljonko vm 84-88 yksilöstä, suht
hyväkuntoisesta sellaisesta, joutuu pulittamaan?
Onko mallissa jotain mitä pitäisi huomioida
ostettaessa, eli vikakohtia ym. Entäs käyttö? Onko
kallistakin?
Tiedoista kiitollinen.
BMW 635
9
1785
Vastaukset
- 528i
että hinta voi olla mitä vain 30 ja 70 tuhannen
väliltä.
Kokemuksesta voin sanoa, että pahimmat
ruostepaikat ovat konehuone ja takapenkin alunen.
Jos kynnyskoteloissa on mätää, veikkaan, että
sitä on muuallakin.
Käytöstä voi tulla tosikallista, jos auto alkaa
hajoilla yllättävästi. KOrimalliin ei saa
tarvikkeena juuri muuta kuin suodattimia. Auto on
tehty E28-mallin pohjalle, eli alustassa on
melkoisesti kumipuslia ym. Jotkut E28-osat käyvät
suoraan alustaan.
Suosittelisin etsimään jostain käsiisi BMW-kerhon
bemaristi-lehden (muistaakseni numero 2/99),
jossa on asiaa ko. autosta ja ansiokkaasti
lueteltu katsomisen arvoisia paikkoja.
Oma lehteni on mökillä, josta haen sen tämän
viikon aikana. Minulta saat kopiot esim. faxilla,
jos tarve vaatii.- Late
Haave täälläkin ...
Saksassa näyttäis olevan kohtuuhintaan tuota
mallia, mutta mikä on veron osuus?
Tulis ainoastaan kesäkäyttöön.
Voishan sen hommata pihaan odottamaan mahdollisia
V-e-r-o helpotuksia ;)
- aki M
on siis malli. Tahtoo usein nuo mallimerkinnät
olla aika puutteellisia tällä palstalla. E24
korin ollessa kyseessä ei tosin ole niin suurta
vaaraa sotkeutumiselle, mutta kun puhutaan esim
320-mallista, niin silloin pitäisi heti syttyä
lamppu, että kyseessä on E21-kori, kun taas 320i
voi olla E21, E30, E36jne. Onhan ne tosin
kaasarimallit E24:stäkin, mutta itse asiaan:
E24 kori on hieno, ja alkuperäisenä erittäin
arvostettu. Ensimmäinen huomioitava seikka on
siis se, että älä erehdy mihinkään
korinvaihtoviritelmään. Niistä ei tule kuin
murheita. Varaosia ostaessasi et voi olla ikinä
varma, että pitääkö tämä osa katsoa nyt kanta-
auton, vai korin mukaan, koska kanta-autosta on
pitänyt siihen koriin vaihtaa tekniikan lisäksi
paljon muutakin. Lisäksi on aina se veropeikko...
Ja yleensä nuo korinvaihdot ovat aika kauheita
rävellyksiä, kun ne on kuitenkin tehty nopeasti
hutaisemalla, rahankiilto silmissä. Tekniikan
vaihdot ovat pikkuisen helpompia, mutta omat
epävarmuustekijänsä niissäkin. Alä siis sorru
korinvaihtoon!
Muita tarkestaltavia kohteita on tietysti kuten
muissakin vanhoissa Bemareissa. Ruoste,
tekniikka, ruoste, alusta... Muista, että
vanhusta ostaessa kunto ei välttämättä ratkaise
ostopäätöstä, se vain kertoo tulevan työn määrän,
ja määrittää autolle sen arvon. Esim Practical
Classics-lehdessä on jonkinmoista hintahaitaria
vanhoille autoille niiden kunnon mukaan, tietysti
punnissa.
Luulempa, että sinä kyllä tiedät paljonko siihen
635CSi:n joudut sijoittamaan, varsinkin jos olet
jo tovin niitä katsellut... Harrasteauton
käyttökustannukset tuskin ovat ensijainen
huolenaihe, maksaa joka tapauksessa.
Ei tästä varmaankaan juuuri apua ollut, mutta
vastasinpa kuitenkin.- aki M
Éttei jää epäselväksi, niin E24:n
kaasutinmallithan olivat 630CS ja 630CSA. BMW:n
tyylihän on erotella automaatit omiksi
malleikseen.
Noita kaasutin E24:sia (tähän ei lasketa
korinvaihtoja!) ei taida Suomessa juuri ollakaan.
- 528i
Lohjan laatuautot-nimisessä liikkeessä (Muijalan
kaupunginosassa) on joku 600-sarjalainen
myytävänä.
En muista, onko kyseessä mikään 635 vai
pienemmällä koneella varustettu auto. Soita ja
ota selvää, jos vielä kiinnostaa. - Itsekin ottaisin
Kieltämättä CSi on yksi kauneimmista ja
linjakkaimista autoista. Laatukin on kohdallaan,
ja auto pysyy ryhdissään vaikka muutaman
valitettavan huonosti pidetyn yksilönkin olen
nähnyt. Moottorit ovat kestäviä. Mutta sitten ne
osat. Moottorissa pärjää pitkälle 7-sarjan
palikoilla, jotka nekään eivät ole ilmaisia.
Nimimerkkisi mukaan voit siis varautua kantamaan
salkulla rahaa osaostojen tullessa - ja niitä
tulee - ajankohtaiseksi. Kulutusosista esim.
pakoputki 12-14.000 mk, kannattaa siis teettää.
Muutkin palikat maksavat maltaita, uita Saksasta
tai Ruotsista kohtalainen yksilö varaosiksi. Jos
saat hankittua hyvän 635:n ja pidettyä sen yllä,
niin toivottavasti se koristaa kesäteitä pitkään.
Aito klassikko. Lycka till.- aki M
Tarkoitatko, että 700-sarjan moottorin osat ovat
halvempia, kuin 600-sarjan? No, entäs 500-sarjan?
Eikös ne käy myös E24:n pellin alle?
Mistä tuo pakoputken hintatieto?
- Näätä
Terve!
(Aina kun harvoin on puhetta isonumeroisimmista
bmw:stä, niin täytyy avata suu)
Täytyypi sanoa, että tuo 600-sarjanen on kyllä
yksi mukavimmista moottoriteillä ajettavista
autoista. Kuten olen jo pariinkin otteeseen
todennut täällä, että tuo moottoritiemukavuus
johtuu varmaankin suurelta osin painosta (noin
1600 kg). Jos mahdollista suosittelen kokeilemaan
myös automaattivaihteista yksilöä, sillä se jos
mikä tuo mukavuutta etenkin tuohon vehkeeseen.
Tietty 3-ohjelmainen automaattiloota olisi
varmasti vielä nautinnollisempi (en ole itse
kokeillut ja se vieläpä taitaa löytyä vaan siitä
erikoisemmasta L6 mallista :)
Tosiaankin, kehityskaaren alussa (v. -76) korien
ruostekestävyys oli aika heikko. Osa myydyistä
autoista palautettiin jopa tehtaalle.
Muistaakseni vuonna -78 aloitti Karmann (tuttu
varmaankin Karmann Ghiasta) E24 korien
valmistamisen. Nuo Karmannin korit olivat
ruostekestävyydeltään paljon normaaleja paremmat.
Mainittakoon, että 80-luvun taitteessa nuo 600-
sarjan keulat näyttävät paljon massiivisemmilta
kuin esim. ennen vuotta -85 valmistettujen. Liekö
sitten syy massiivisuuteen eri korinvalmistajalla.
BMW otti kuitenkin korivalmistuksen takaisin
itselleen 80-luvun alussa.
Että tällästä. Menipä vähän ohi aiheen, mutta
kaippa se suodaan. Vuosiluvuissa voi olla
heittoja ja muitakin tietoja saa tietty korjata.
(Jos kesä on erikoisbemaristin kulta-aikaa niin
on sitä ehdottomasti syksykin lehtien lentäessä
ruskamaisemallisella asfalttitiellä :) )- Karmann mitt rost
Sen verran, että ruoste-Karmann tarina menee
hieman eritavalla kuin kerroit. Tuotannon päästyä
vauhtiin kokoonpano nimenomaan siirrettiin
Karmann:ilta omalle tehtaalle huonon laadun
vuoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3472784Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201549Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151026Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57997Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27944En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82923Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839