Haetaanko aikuisopintorahaa samalla tavalla kuin opintorahaa eli Kelalta? Mikä ero on aikuis - ja opintorahalla?
aikuisopintorahaa
3
281
Vastaukset
- aluksi
Samanlaista rahaa ne ovat molemmat, aikuisopintoraha on vain paljon parempi kuin Kelan opintoraha, riippuu palkasta.
Aikuisopintorahan saamisen kriteerit ovat kovemmat. Vaaditaan vähintään 8 vuoden työelämä takana voimassa oleva ja työsuhde, josta on oltava opintovapaalla. Työttömät siis älkööt vaivautuko.
Itse voit googlata lisää tietoa.- tvKela
Semmoista kuin aikuisopintoraha ei ole oloemassakaan. Kaikki opintoruki raha on samaa, mutta sitä kyllä myönnetään vanhemillekkin iästä riippumatta.
- vähäntiedänasiasta
Aikuiskoulutustuki on tulosidonnainen etuus, jota haetaan Koulutusrahastolta. Ehtoina on mm. vakituinen työsuhde. Viikoittaisen työajan on oltava vähintään 18 tuntia viikossa. Hakijalta vaaditaan vähintään 8 vuoden kokonaistyöhistoria (voi olla monta työnantajaa tänä aikana).
Työnantajalta haetaan lupaa jäädä opintovapaalle. Työnantaja tekee kirjallisen päätöksen opintovapaasta. Päätös liitetään aikuiskoulutustukihakemukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5136602Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3142478Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3871984- 1241179
- 301122
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51104- 79922
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60894Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel94892- 40780