Partio enää rikkaiden harrastus?

epätoivoapukkaa

Tuli viestiä partiosta, ensi kesän leiri kyseessä. Mulla on 2 lasta partiossa, koska olen YH ja köyhä. Lapset innoissaan kesän leiristä mutta eivät tule pääsemään sinne!

4pv leirin hinta kevyet 140€/lapsi eli 280€, TELTTAMAJOITUKSELLA!!!!

Kuka tässä nyt rahastaa? Aiemmin esim vkl leirit olleet n. 20-30€ eli 10-15€ vrk sisältäen kuljetukset!

Erosin kirkostakin vuoden lopussa koska rahat niin tiukalla, ex ei osallistu lasten kuluihin koska työtön, saan minimielarit KELAsta ja lapsilisäkin putosi 150€ tälle vuodelle.

7

1216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eieieiieiennounou

      Ei voi olla totta, mulle tulee sit vissiin tänään tietoa tosta....

    • epätoivoapukkaa1

      AP jatkaa:

      Olen AMK-kouluttautunut naisvaltaisen alan työntekijä. Tienaan sen mitä muutkin, TES palkat. Asun kaupungin asunnossa, vuokra pienehkössä kolmiossa 970€. En harrasta itse mitään maksullista, lenkkeilyä ja kirjastoa ainoastaan, en juo enkä polta. Kävin viime vuonna ulkona syömässä 3 kertaa, joka kerta alle 20€. Toinen lapsista harrastaa liikuntaa ja musiikkia, toinen kuvataidetta ja liikuntaa. Ulkomailla olemme käyneet yhden kerran, sukulaisilla Ruotsissa. Teen kaiken ruoan itse ja syön myös töissä eväitä. Karkkipäiviä meillä ei ole, taskurahaakaan lapset eivät saa.

      tiedoksi: KAUPALLISETkin leirit maksavat 150€-200€ leiri per VIIKKO, keskimäärin. Osa näistä tuettuja, ainakin joltain osin, mutta suuri osa ei. Eipä ole tällaisiin varaa.

      Partioleireillä työntekijät ovat vapaaehtoisia. Teltta ei maksa järjestäjille mitään. Leiri on Hangossa, joten Helsingistä kaupallinen kuljetus edestakaisin maksaisi noin 10€/suunta per matkustaja ILMAN alennuksia tms.

      Tietääkseni leirillä ei ole mitään erityistä ohjelmaa joka tulisi maksamaan mitenkään järjestäjille. Leirille osallistuu 3000 nuorta, yleensä isoissa kävijämäärissä hinta per osallistuja LASKEE kustannuksia.

      Lapsen ruokailu maksaa raaka-aineina n. 5€/pv. Sen verran menee myös toki kotona. Leirin hinnassa on siis voittoa eli ilmaa n. 100€/lapsi. Kerro se 3000:lla niin saat selville voiton määrän.

      http://uusimaa.partio.fi/ohjelma-ja-tapahtumat/piirileirit/

      • Partiojohtajanvanhempi

        Mutta tietäsitpä millaista on olla nykypartioleirin keittiössä hommissa. Janika-Mirkka ei saa syödä kalaa, Sipuliinalta on kielletty kaikki paitsi vege, Nicho (kirjoitetaan hoolla) ei siedä mausteita. Yhdellä on laktoosi-intoleranssi, toisella maitoallergia, kolmanella keliakia (tai sen joka asiaan puuttuvalla äidillä on joku juttu tai ainakin kuulolaite). Onnin äiskäpäiskä on huolissaan osaako Onni mennä yksin pissalle ja kakalle. Emma-Aliina on yliherkkä kaikelle.

        Että kyllä siellä joudutaan tekemään tosissaan hommia, että saadaan kaikkien 3000 lapsen maarut täyteen pari kertaa päivässä. Lippukunnat joutuvat vuokraamaan pakettiautoja yms yms eikä se suinaan ole ilmaista sekään.


    • Kohtatuleekonkurssi

      ja yhdistykset eivät maksa edes veroja....eli aikashyvällä katteella toimivat !

    • Edullisiaharrastuksia

      Kannattaa itse liittyä partioon ja mennä järjestämään kympin leirejä kun kerran tietoa näyttää olevan. Mikäli itse tietää miten mikäkin kannattaa tehdä niin älä sitä yksin sohvalla mietiskele, touhuamaan vaan.
      Onhan ne teltatkin pitänyt ostaa, huolto, maanomistajien vuokrat, kaikki keittiökalusteet etc. Ja missä on nykyään talkooväki joka ennen koostui lasten aktiivisista vanhemmista osallistuen varainkeruuseen, kuljetuksiin ja kaikkeen mihin apua lippukunnissa tarvittiin.
      Maailma on muuttunut paljon ja ihmiset sen myötä.

    • PersuIsämmaanAsialla

      Olen filosofian maisteri ja lapsemme eivät menneet partioon. Vaimoni on lastentarhanopettaja. Syynä menemättömyyteen olivat seksuaaliset asiat. Partio vetää puoleensa pervoja, jotka eivät ole tervettä seuraa juuri kenellekään paitsi toisilleen. Jos lapsi ei törmää partiossa pervoon se joutuu kuitenkin seuraan, joka ei ole hyvästä. Lapsi voi oppia partiossa mm. tupakoimaan, pieremään tai jopa runkkaamaan. Partio on laitos ja järjestö, joka tulisi kieltää Isänmaan vastaisena.

      • Mihinkähän_lippukuntaan

        olet tutustunut?
        Ei liene täkäläisiä?
        Ja kaikki varmaan osaa pierrä ennen ensimmäistäkään leiriä.
        Tupakoinnista ja runkkaamisesta sen verran, että ethän toki laita lastasi peruskouluun ??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe