Miksi ei Pattayalle

eipattayalle

3. Pattaya

Matkustajien kokemukset Pattayasta ovat melko yhteneviä Balin kanssa. Tämäkin "paratiisi" paljastuu saastuneeksi ja erityisesti rannat ovat todella likaisia.

Kuten Bali, myös Pattaya elää turismille, minkä on sanottu pilanneen kohteen. Pattaya on Thaimaan mittapuulla kallis, ja turisteja yritetään huijata jatkuvasti. Myös prostituutio on melko avointa.

Pattayan kohdalla turismissa on jotain positiivistakin. Monet ovat kuulleet tutuiltaan Pattaya-kokemuksia, ja ennakko-odotukset vastaavat hyvin todellisuutta. Sinne matkatessaan turistit eivät edes odota kosketusta autenttiseen thaimaalaiseen kulttuuriin.

85

1177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eijatkoontuokirjoitus

Vertaukset ontuu nyt aika pahasti. Taas tuo Bali, josta täällä joku usein jauhanut. Rantojen vertailu ei riitä vertailupohjaksi Balin ja Pattayan välillä. Aika hatusta revitty tuo analyysisi. Ettei vaan lerppa...?

Jos on rantalomaihmisiä, niin Pattayan välittömästä läheisyydestä löytyy siihen erinomaisia rantoja. Pattayallakaan ei yksikään ranta ole "todella likainen", koska ne siivotaan joka päivä. Vesi Pattaya beachilla on aika ajoin mitä on, mutta muita rantoja löytyy rantaloman ystäville.

Muutoin eihän näitä voi mitenkään verrata. Pattaya on moderni metropoli ja bilecity, kaikkine mahdollisine palveluineen ja Bali on taas rantachillaijoiden rentoutumiskohde, josta tehdään rajallinen määrä retkiä sinne sun tänne.

Pattaya on Thaimaan mittapuussa yksi edullisimmista isommista kaupungeista. 2 kertaa halvempi kuin Phuket ja muut saaret, joten tuokin kohta meni pieleen.
      Hotelleja ja ravintoloita on niin valtava määrä, että kilpailu pitää hinnat kurissa. Turistien huijaukset on nykypäivänä urbaania legendaa tai hölmön turistin itkua muutamasta eurosta, kun ei kysynyt hintaa.

"Kosketus thaimaalaiseen kulttuuriin"? Sitäkö kaipaa henkilö joka vertailee Balia Pattayaan? Jokainen turistikohde maailmassa elää turistien ehdoilla. Voithan aina piipahtaa maaseudulla, jota löytyy jo 5km päästä Pattayalta. Mutta kysynpähän vaan että mitä sä siellä teet? Pöljistelet maalaiselämää 2 viikkoa puuhökkelissä asuen vai kuinka?

Thaimaa on sen verran monimuotoinen maa, että "autenttista thaimaalaista kulttuuria" ei ole olemassakaan. Ihan sama kuin vertaisit saamelaista autenttista kulttuuria stadilaiseen autenttiseen kulttuuriin.

Kirjoituksesi oli ylipäätään aivan pöljä. Kokeile seuraavalla kerralla verrata omia kokemuksiasi paikkojen kesken, äläkä googlematkaile.

• NainJuuri

Hyvin argumentoitu. Ihmeitten tuota aloitusta. Miksi joku viitsii moisen tuhertaa?

• selvästilerpandeerus
        NainJuuri kirjoitti:

Hyvin argumentoitu. Ihmeitten tuota aloitusta. Miksi joku viitsii moisen tuhertaa?

Kun tarpeeksi katkeroituu, viitsii yllättävän älyttömiä juttuja, mm eri nimimerkein, päivittäin tuhertaa s-----a p----a matkailu palstalle. "ystävämme hiekkaharjusta" unohti tälläkertaa uudella nimerkillään resuperseet ja reppanat, liekö ollut kiire soskun viimeisille aukiolohetkille, kun jäi aivopieru vajaaksi tältä osin?

• missäonaitomaa

rantojen likaisuudesta pitäisi jokaisen turistin katsoa peiliin. jätinkö jälkeeni tupakan tumpit, rikottuja pulloja ynnä muuta roskaa. että voi palata vielä 20 vuoden jälkeenkin.
        puhdas merivesi on pian harvinaisuutta. ihminen on laskenut kaikki jätteensä mereen vuosikausia ja loppua ei näy.
        pattayalla hintataso on korkeampi kuin syrjässä. mutta näin on jokaisessa turisti kohteessa.
        jos menet bussiretkelle katsomaan nähtävyyksiä huomaat bussin pysähdyttyä valtavasti myyyntikojuja. hyvällä lykyllä näet nähtävyydenkin.
        jos haluaa nähdä ja kokea kulttuuria, pitäisi tuntea paikallinen ihminen ja asua tämän luona. maaseudulla maa on aina aidoimmillaan. tekemistä löytyy, se on itsestä kiinni. ei tarvi pöljistellä. jokainen asuu varojensa mukaan. sossu ei maksa asumista.
        prostituutio on keskittynyt muutamalle kadulle ja tulee esiin aurinlaskun jälkeen. kumpi on parempi avoin vai maan alla oleva?

• eibalille

Harkinnut joskus Balilla käyntiä. Balin keskustelupalstoilla sama kaksijakoisuus kuin kaikkialla. Toiset höpöttää pommeista, rabieksesta, slummeista ja saasteista. Toiset taas ihastelee paratiisia. Minä en niitä pelotteluita ikinä kuuntele eikä ole ikinä ollut mitään ongelmia missään, mitä en itse olis aiheuttanut. Pelkään vaan että tuollainen Bali on tylsä meikäläiselle. Elämässä pitää olla elämisen maku eikä mikään ryhmämatka matkaoppaan kanssa jonnekin turistipolulle jossa myydään kaulakäätyjä väkisin reitin varrella tekohymy naamalla. Pattaya on paras tukikohta. Siellä ja sieltä käsin lyhin matka kaikkialle aktiviteetteihin ja järkihintaan.

Oliskohan matka numero 20 jotakin alkamassa ensi kuussa. Jokainen matkani alkaa ja loppuu Pattayalle. Pari viikkoa kiertelen siinä välis muualla.

• balinbimberoo

Balilla jopa hotellin tytöt tarjosivat pimperoa, kyllä siellä palvelut pelaa

• UnetonSeatissa

Aloittaja on selkeästi matkustanut Iltalehden matkailuosiossa. Sieltä saa matkakohteista yhtä hyvän käsityksen matkailusta, kuin maailmanpolitiikasta saa Iltalehden ulkomaat- osion kautta. Pääosin pelkkää propagandaa ja parhaimmillaankin vain popularistista mainontaa.

Tällä hetkellä Herra Trump on tosin vienyt Iltalehden toimittajilta järjenvalon ja yöunet, joten he keskittyvät lähinnä kirjoitus / asiavirheisiin.

• selvästilerpandeerus

• SiksiKylläPattayalle

Pattayn lähellä monia saaria jos rantaelämää haluaa kuten Koh Larn jonne kulkee lautta 40 THB hintaan/ suunta, monesti päivässä. Jomtien Beachille pääsee kätevästi 2nd roadin päästä Songthaewilla (lavataksi) 20 THB/henkilö.

Kerro yksi Thaimaan kaupunki johon tehdään valmismatkoja jossa on ns. auteentista Thaimaata. Pattayalta pääsee bussilla lukuisiin Thaimaan kohteisiin jos sitä auteetisuutta haluaa kokea. Esimerkiksi Chonburin kaupunki on 40 minuutin päässä.

• alunperinNainen

Amazonin viidakoissa ja muutamissa muissa paikoissa elää edelleen kymmeniä heimoja, jotka eivät ole kosketuksissa ulkomaailmaan. Sinne vaan sekaan kokemaan autenttista originellia tunnelmaa ilman Wi-fiä ja taulutelkkareita, eikä tule ilmastoinnistakaan kurkku kipeäksi.

Tosin jotkut heimot tuppaa ampumaan tunkeutujia jouskarilla ja ripustaa ruumiin puuhun, mutta aina kannattaa kokeilla!

Jotkut reppureissaajat ovat löytäneet Intian saarilta autenttisen tunnelman hulluruohon parista. Loppuelämän kestävä tunnelma valtaa mielen. Kulkevat zombieina muutaman viikon saarella alasti ruohoa pureskellen ja sitten alkaa kotimatka makuuluokassa.

• 6575437886

Jep jep vaikka Hua Hin 50 kilsaa länteen niin löydät jopa aitoa sademetsää, aidosta Thaimaasta nyt puhumattakaan.

• 654767567657

Tarkoitat varmaan itään, lännessä on Pattaya vastassa.

• 6575437886

En tarkoita näiden sällien mielestä pattayalla on ihan kaikkea, lieneekö syynä mielenterveyden ongelmat, minä näen siellä vain maksullisia katu jos toinenkin, täynnä, yleisin väri on punaiset lyhdyt, ja niitä on paljon.

• MitäSinäSielläTeet
        6575437886 kirjoitti:

En tarkoita näiden sällien mielestä pattayalla on ihan kaikkea, lieneekö syynä mielenterveyden ongelmat, minä näen siellä vain maksullisia katu jos toinenkin, täynnä, yleisin väri on punaiset lyhdyt, ja niitä on paljon.

Ja edelleenkin sinä vietit siellä punaisten lyhtyjen keskellä joulun vaimojesi ja lastesi kanssa ja kävit vastikään lautalla siellä punaisten lyhtyjen keskellä ja käyt siellä vähintään 6 kertaa vuodessa siellä punaisten lyhtyjen alueella...

Etkä vieläkään ole kertonut miksi.

• FaktaaEiFiktioita
        6575437886 kirjoitti:

Pienellä alueella olet sitten Pattaylla kävellyt. Pattayalla on ostoskeskuksia, kansainvälisiä ravintoloita, aktiviteettejä, lähisaaria ja paljon muutakin nähtävää enemmän kuin muissa Thaimaan kohteissa.

• eiturvallista

Harri Järvinen, 63, on reissannut säännöllisesti Kaakkois-Aasiassa siitä lähtien, kun hänen poikansa muutti Thaimaahan. Rannalla otetun hieronnan aikana Harrin ihon alle pääsi luikertelemaan loiseläimen toukkia. Toukat ehtivät elää hänessä reilun kuukauden, kunnes sietämättömäksi yltynyt syyhy ajoi hänet lääkäriin.

Harri Järvinen nautti lomastaan Koh Sametin paratiisisaarella. Hän makoili rantahietikolla taitavan hierojan käsittelyssä valtavan lehtipuun varjossa. Hierontamatto oli levitetty niin lähelle rantaa, että aallot melkein huuhtelivat varpaita.

– Otin 3,5 tunnin hieronnan alkaen thaihieronnasta, sitten tuli öljyhieronta, niska- ja hartiaseudun hieronta, jalkahieronta ja lopuksi manikyyri sormiin ja varpaisiin. Koko lista käytiin läpi, ja olin aivan ekstaasissa siinä puun juurella.
      Mainos

Harri ei hieronnan aikana huomannut, että hierojan käyttämä matto oli täynnä larva migransin toukkia – loisia, jotka elivät kulkukoirissa ja kissoissa. Toukat leviävät eläinten ulosteiden mukana, ja rantahietikolla lojunut matto oli saastunut.

Usean tunnin hierontasession aikana toukilla oli hyvin aikaa tunkeutua Harrin ihon alle.

– Eniten niitä tunkeutui selkääni. Selkärangan eri puolilla oli muistaakseni neljä toukkaa, yksi oli takareidessä ja yksi rinnassa.
      Toukkien luikertelu aiheutti sietämättömän syyhyn

Harri huomasi tapahtuneen vasta Suomeen palattuaan, kun toukat alkoivat pikku hiljaa kaivaa tietään eteenpäin ihon alla.

– Kun ne lähtivät ihon alla luikertelemaan, ne jättivät jälkeensä punaisen vanan. Siinä vaiheessa, kun ne olivat kuukauden päivät luikerrelleet, vanat olivat sellaisia 5–6 sentin pituisia. Ne osoittivat reitin, missä toukka oli kulkenut.

Ikävin oire oli kuitenkin toukkien ruokailusta aiheutunut kutina.

– Se syyhy oli aivan sietämätöntä. Siihen kyllästyin tietenkin minä, mutta siihen kyllästyi myös vaimo, kun ne olivat niin pahassa paikassa, etten ylettynyt niitä raapimaan. Sehän oli sitten hänen tehtävänsä raapia selkääni.

– Eikä niiden ruoka-aika ollut yhtä aikaa. Jos joku niistä oli hiljaa, niin joku toinen ruokaili ja teki käytävää lisää. Se oli aika tuskallista.
      Lääkäri katsoi silmät pyöreänä

Toukat ehtivät tehdä tuhojaan kuukauden päivät ennen kuin Harri näytti syyhyäviä juovia lääkärilleen.

– Muistan oikein hyvin lääkärin ilmeen, kun hän silmät pyöreänä katsoi ja sanoi, ettei ole ikinä nähnyt tuollaista.

Omalääkäri kutsui kollegansakin paikalle, mutta vasta soitto Tampereen yliopistolliseen keskussairaalaan toi tilanteeseen selvyyttä.

– Omalääkäri soitti Taysiin infektiolääkärille ja selosti oireet hänelle puhelimessa. Sieltä tuli kuin apteekin hyllyltä arvaus, että tuo kuulostaa larva migransilta. Lähetäpä se potilas tänne.

Tampereella diagnoosi varmistui. Kyseessä todella oli larva migrans, vaeltava toukka, jonka sai hoidettua erikoisantibiooteilla.

– Vuorokauden sisällä kutina lakkasi. Niitä punaisia juovia ei enää kauaakaan näkynyt sen jälkeen. Ne toukat jäivät sinne ihon alle, mutta luultavasti elimistö on pikkuhiljaa hoitanut ne sieltä pois, joten tuskinpa niistä on jäljellä edes jäänteitäkään.

DSCN0054
      Hieroja ei vaikuttanut yllättyneeltä, kun Harri kertoi hänelle toukista kaksi vuotta myöhemmin.

Parin vuoden kuluttua Harri palasi vaimonsa kanssa samalle saarelle, ja kohtasi saman hierojan rannalla. Harri kertoi saamistaan loisista, mutta hieroja ei tuntunut olevan lainkaan yllättynyt. Vaikutti siltä, kuin tällaista olisi tapahtunut ennenkin.

– Sanoin, että hierojana olet hyvä. Suostun kyllä edelleenkin hierottavaksi, mutten missään tapauksessa enää sinun mattosi päällä täällä rannalla.

• välikysymys

Miten tuo copy pastaus liittyi Pattayaan?

• PeräaukkoTaavi
        välikysymys kirjoitti:

Miten tuo copy pastaus liittyi Pattayaan?

Paskaista ja hygieniaosaaminen on tasan nolla. Koskee Pattayaa samallalailla.

Mitähän hierojalutka on ymmärtänyt kun Harri meni 2 vuoden päästä selittämään jotain. Ei varmastikaan mitään.

• varokaalerppavaaraa

lento kapteeni lerppa jaksaa noita aloituksia tehdä!
      Mielenhäriönsä on todella vakavaa laatua ja pahenee jatkuvasti.
      Onko hänen kanssaan tekemisissä olevia varoitettu riittävästi?

• eipattayalle
    • Jorma_Hua_Hinissa

Eräs Jorma Tuppurainen, joka työskentelee huoltoasemalla Kuopijossa tuulilasinpyyhkijän laskijana, kertoo seuraavaa.

"Lähdin Hua Hiniin lomalle.
      Minut vietiin rämällä minibussilla niin sanottuun hotelliin. Jouduttiin työntämään sitä bussia vähän väliä kun se sammuili matkalla.
      Välilevyni pullistui työntäessä ja kipu oli sietämätön.

Toisaalta oli hyvä saada välillä raitista ilmaa, kun bussiin tunki häkää lattiassa olevista reijistä. Kuski oli varastanut repustani aurinkolasit ja snorkkelin sillä välin kun työnnettiin.

Saavuimme hotellille, jossa respan väki pyysi passia. En löytänyt sitä heti reppuni taskusta, niin ne hakkasi minut ja erään samassa bussissa olleen vanhan rouvankin siinä sitten.

Poliisi kirjoitti minulle 20 tuhannen bahtin sakon mellakoinnista yleisellä paikalla ja ampui taserilla selkään ihan huumorimielessä, tai ainakin ne nauroi päälle. Vanhalle rouvalle ei käynyt yhtä hyvin.

Sain lopulta huoneen. Kaikki 5 neliömetriä. Olin asettamassa reppua hetekalle, kun sen alta syöksyi ajokoiran kokoinen rotta sääreeni kiinni ja näykkäsi pohkeestani ison palan. Sain hakattua sen jakkaralla kuoliaaksi, niin että suolet lensi sängylleni.

Kutsuin paikalle henkilökunnan, joka taasen kutsui paikalle poliisin. Sain isohkot sakot eläinrääkkäyksestä ja huoneen siivoamisesta, jonka jouduin tekemään itse. Sain kuitenkin vanhan mopin ja vajaan vessapaperirullan jota oli pidetty kakkaisessa kädessä.

Päätin siitä sitten lähteä apteekin kautta vetämään lohtukännit. Jalkani märki jo tuossa vaiheessa pahoin ja ihoni muuttui vihreäksi.

Juotuani lähibaarin etanolin makuista myrkkyviinaa muutaman lasillisen, joku tuli paikalle ja laittoi ison käärmeen niskaani vaatien rahaa. Sanoin etten anna kun en ole mitään käärmettä tilannutkaan. Samassa alkoi käärme kuristaa minua niin etten saanut henkeä. Pääni ei kuitenkaan mahtunut käärmeen suuhun, vaikka paikalliset kovasti kannustivat "eat eat eat" huudoilla.

Joku otti lompakon taskustani siinä hötäkässä ja vei sieltä sisällön. Vain valokuva koirastani jäi sinne. Kun heräsin baarin nurkasta rytmihäiriöön, niin minulta tivattiin rahaa baarilaskuun, joka oli 14000 bahtia. No eihän mulla rahaa ollut siinä sitten enää. Oudon kalliit neljä drinkkiä muutenkin minun mielestäni.
      (Minulle oli piirretty tussilla silmälasit vielä päähän ja kikkelinkuva)

Lievän pahoinpitelyn ja poliisin käynnin jälkeen sain soittaa Suomeen yhden puhelun mummolleni, joka laittoi Western Unionin kautta minulle rahaa. Sain asian hoidettua, vaikka märkivästä jalastani oli jo mennyt tunto nivusien alapuolelta.

Yritin yhdellä jalalla kinkata sairaalaan, mutta kevyen liikenteen väylän puuttumisen alle jäin pienkuormurin alle. Kuski syytti minua maskin ja karjapuskurin rikkomisesta ja maksoin hänelle 4000 bahtia käteen. Räkäisi minua naamaan lähtiessään ja näytti sormella kurkunleikkaamis-elettä.

Matka kohti sairaalaa jatkui, mutta noin 100 metriä ennen sairaalaa vieressäni oleva kukkaruukku yllättäen räjähti ja minulta irtosi päänahka ja toinen korva.

Pääsin ryömimällä sairaalaan, jossa tyly henkilökunta antoi minulle jotakin halpaa lääkettä, jolle olen allerginen. Vihreä ihoni muuttui kirjavaksi ja silmämunista katkeili verisuonia. Päänahkaani ei korjattu, mutta sain paikallisen grillin mainoslippiksen, joka oli jäänyt kuolleelta mieheltä aulaan.

Respan väki ei päästänyt minua huoneeseen, koska olin niin erinäköinen kuin kirjautuessani. Koisasin kulkukoirien kanssa yhdessä pusikossa siinä lähellä sitten. Heräsin siihen kun nuorisojoukko luuli minua Hulkiksi ja hakkasivat kepeillä. Pakenin syvemmälle viidakkoon ja koetin huonolla menestyksellä liittyä apinalaumaan. (Rabies parani sittemmin vasta TYKSissä)

Erinäisten vaiheiden jälkeen pääsin pakenemaan Burman rajan yli ja hain sieltä turvapaikkaa. Ei meinanneet ensin antaa, mutta sitten kerroin että olen tulossa Hua Hinista. Sain heti turvapaikan ja sympatiaa.

Lopulta Suomen suurlähetystö hoiti minut Suomeen, mutta jouduin kolmen kuukauden karanteeniin kahden koiran ja yhden aasin kanssa, jotka myöskin oli tulleet Hua Hinistä. Jalkapohjastani (toinen amputoitiin) poistettiin vielä vuosien jälkeen huumeneuloja.

Voin mennä vielä uudelleenkin Hua Hiniin, mutta kyllä minun täytyy olla varovaisempi seuraavalla kerralla.

Lääkärit punoi päätään eivätkä uskaltaneet kätellä minua. Nykyään vuosien jälkeen minua on taas alettu pitää ihmisenä ruokakaupassakin"

-Jorma Tuppurainen-

• Tylypahkassakerran

Ei mennyt Jormalla niinkuin Strömsössä, mutta hyvin harvalla menee, jos matkakohde on Hua Hin. Sen minäkin kerralla huomasin. Huaa kutsutaan lempinimellä "Aasian Tylypahka"

• Tylypahkassakerran

Hauska tarina rattayaboissin matkasta. Kyllä imbesilli trolli osaa, kun sattuua hoidot kohilleen.

• Partyanimaali
        Tylypahkassakerran kirjoitti:

Hauska tarina rattayaboissin matkasta. Kyllä imbesilli trolli osaa, kun sattuua hoidot kohilleen.

Lerpalla oli sen verran aktiivinen trolli viikonloppu varsinkin Onkopojan roolissa, että tänään vähän huokaisuttaa? Otikko Samsongia oikein urakalla?

Todenmukainen tarina Hua HInin kauhuista. Toivottavasti Jorma jo toipunut.

• Partyanimaali
        Partyanimaali kirjoitti:

Lerpalla oli sen verran aktiivinen trolli viikonloppu varsinkin Onkopojan roolissa, että tänään vähän huokaisuttaa? Otikko Samsongia oikein urakalla?

Todenmukainen tarina Hua HInin kauhuista. Toivottavasti Jorma jo toipunut.

On se vaan turvallista ja kotoista olla Pattayalla rottien kanssa.

• 7575678855788

Totta rotat levittävät muistaakseni 7 vaarallista tartuntatautia, ja sinne resuperseet vievät lapsensa, kun aikuiset menevät ns. aktiviteetteihinsa.

• PattayaParadise
        7575678855788 kirjoitti:

Totta rotat levittävät muistaakseni 7 vaarallista tartuntatautia, ja sinne resuperseet vievät lapsensa, kun aikuiset menevät ns. aktiviteetteihinsa.

Kaikille tauteja Pattayalta.. Iskällä kutisee mutteri ja lopuilla salmonellasta alkaen kaikkea rottien levittämää.

• 5vuottaPattayalla
        PattayaParadise kirjoitti:

Kaikille tauteja Pattayalta.. Iskällä kutisee mutteri ja lopuilla salmonellasta alkaen kaikkea rottien levittämää.

Laskinpa tuossa Pattayalla vietetyn ajan parin prossan marginaalilla. Niitä on noin 2050 vrk.

Olen aktiivinen ja harrastan urheilua päivittäin. Uin meressä vähintään joka toinen päivä. Altaissa joka päivä, jos en ole käymässä altaattomassa paikassa.
        Seksiä noin joka toinen päivä. Mopolla tai autolla ajan myös joka päivä. Golfailen ja veneilen silloin tällöin.

Luettelen tässä nyt kaikki sairaudet, rikokset ja onnettomuudet jotka ovat minua kohdanneet täällä.

Yhden kerran ruokamyrkytys seafoodista ja kaksi kertaa kurkunpääntulehdus ilmastoinnista.

Nolla kappaletta sukupuolitauteja.

Nolla kappaletta onnettomuuksia.

Nolla kappaletta ryöstöjä tai varkauksia.

Nolla kappaletta pahoinpitelyitä / tappeluita.

Nolla kertaa huijauksia.

Nolla kertaa ongelmia rotista. Muutaman nähnyt. Ne hävitettiin 2015 käytännössä olemattomiin. Aiemminkaan en nähnyt tosin sen kummemmin.

• 654767567657

Resuperse kerro uutisesi niille 10 - 20 Suomalaiselle jotka saavat hiv infection,

kerro uutisesi niille sadoille tai tuhansille viattomille naisille jotka sairastuvat vastaavasti ja elinikää on jäljellä kymmenen vuotta,

kerro tuo uutisesi sille vakio leidarillesi, jolla on sama ongelma,

thaimaan valtiolla ei ole varaa kustantaa kalliitta hiv-lääkkeitä potilaille, onneksi Thaimaan valtio piutpaut välittää lääkelisensseistä ja itse valmistaa kopiolääkkeitä aids potilaille jolloin niiden hankinta jää potilaan vastuulle noin 250b päivässä,

kerro uutisesi Suomessa veron maksajlle jotka maksavat resuperseiden aiheuttaman noin 75.000 - 150.000 euron vuotuiset kustannuksen / tartunta, tartunnan saajan loppuelämän, ainoastaan sen takia että kulli ja järki seisoi samaan aikaan.

Ennen kaikkea kerro uutisesi sille orvolle lapselle, joka on vailla isää ja äitiä, sen takia että he olivat köyhiä, eikä äiti saanut töistä mistään kun ei ollut koulutusta, ei ollut rahaa lääkkeisiin, perus thaikku tienaa 300b päivässä, sillä ei lääkkeitä juurikaan ostella, onneksi on olemassa avustusjärjestöjä jotka kustantavat köyhille näitä,

minä lahjoitan joka vuosi tähän työhön noin 5000 usd, mitä resuperseet tekevät, kertovat täällä nautinnoistaan, miten useampi nainen samalla kertaa, ihmetteletkö miksi kutsun näitä resuperse, reppanoiksi. Väitän että ovat aikamoisia narsistisia kusipäitä.

Hyi Helvetti... mitä ihmisiä.

JA sitten sinä vielä valehtelet rotista, olen nähnyt ne itse omin silmin pariviikkoa sitten.

• 654767567657
        654767567657 kirjoitti:

Resuperse kerro uutisesi niille 10 - 20 Suomalaiselle jotka saavat hiv infection,

kerro uutisesi niille sadoille tai tuhansille viattomille naisille jotka sairastuvat vastaavasti ja elinikää on jäljellä kymmenen vuotta,

thaimaan valtiolla ei ole varaa kustantaa kalliitta hiv-lääkkeitä potilaille, onneksi Thaimaan valtio piutpaut välittää lääkelisensseistä ja itse valmistaa kopiolääkkeitä aids potilaille jolloin niiden hankinta jää potilaan vastuulle noin 250b päivässä,

kerro uutisesi Suomessa veron maksajlle jotka maksavat resuperseiden aiheuttaman noin 75.000 - 150.000 euron vuotuiset kustannuksen / tartunta, tartunnan saajan loppuelämän, ainoastaan sen takia että kulli ja järki seisoi samaan aikaan.

Ennen kaikkea kerro uutisesi sille orvolle lapselle, joka on vailla isää ja äitiä, sen takia että he olivat köyhiä, eikä äiti saanut töistä mistään kun ei ollut koulutusta, ei ollut rahaa lääkkeisiin, perus thaikku tienaa 300b päivässä, sillä ei lääkkeitä juurikaan ostella, onneksi on olemassa avustusjärjestöjä jotka kustantavat köyhille näitä,

minä lahjoitan joka vuosi tähän työhön noin 5000 usd, mitä resuperseet tekevät, kertovat täällä nautinnoistaan, miten useampi nainen samalla kertaa, ihmetteletkö miksi kutsun näitä resuperse, reppanoiksi. Väitän että ovat aikamoisia narsistisia kusipäitä.

JA sitten sinä vielä valehtelet rotista, olen nähnyt ne itse omin silmin pariviikkoa sitten.

Äläkä itke että hiv potilaan hinta-arvio on pielessä ei ole.... http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/liikemies-nosti-aids-laakkeen-hinnan-yli-50-kertaiseksi-raivostutti-hillary-clintoninkin/5323828

• 5vuottaPattayalla
        654767567657 kirjoitti:

HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHHHHHAAAAHAH!!!

Nyt repesin lopullisesti!!! Lerpan valheisiin ja paisutteluun perustuvan terveysvalistuksen ja bakteerikammon lisäksi hän on jo suuri hyväntekijäkin viidellä tuhannella US dollarilla vuosittain!!! :DDD Riisipussimies paukuttaa tuhansia hyväntekeväisyyteen. 500 bahtia vuodessa olisi sinunlaisellesi jo liikaa.

Älä oikeesti tapa minua nauruun.

Googlasin tuossa ja HIV lääkitys maksaa Suomessa nykyään vain muutamia tonneja vuodessa. Vielä 2010 se oli 20 tuhatta, mutta ei koskaan noita lukemia joista sinä paasaat.

Lääkitetty HIV potilas ei ole nykymittapuussa enää edes sairas ja voi elää normaalia elämää:

"Paitsi että lääkehoito hyödyttää potilaan omaa terveyttä, se näyttää hyvin toteutettuna käytännössä poistavan tartuntariskin jopa suojaamattomassa seksissä (Cohen ym. 2011, Sutinen ym. 2013). Maailmanlaajuisesti tällä on suuri merkitys uusien tartuntojen ehkäisyssä. Lääkehoidon suojassa HIV-positiiviset naiset voivat turvallisesti hankkiutua raskaaksi ja synnyttää lapset normaalisti"

Mikään mainitsemasi asia ei liity minuun millään tavalla. Minulla on testattu tyttöystävä, josta pidän huolta.

Veronmaksaja on yhdyssana ja sinä et sika-amalia ole koskaan plussalle päässyt verotuottojesi kanssa.

Vai "viattomille naisille"...? Nytkö sinä huoritteleva apina olet taas sitä mieltä että naiset ovat uhreja? Useimmitenhan ne miehet on reppanoita resuperseitä ja uhreja sinun tarinoissasi.

On vaikeaa sanoa, että kenelle oikein luulet puhuvasi? Muutamalle kännihörhölle jotka kerran eläissään pääsee lomalle vai kelle? Luulenpa ettei täältä löydy kohderyhmää sinun jutuillesi.

Huuda vaikka paskapöntön reiälle noita juttujasi. Se on juttujesi tasoinen kuulija.

Olet kyllä maailman uskomattomin spede.

Laitapas nyt malliksi yksi uutinen siitä, että Pattayan rotat ovat aiheuttaneet jonkun taudin turistille tai laita edes yksi uutinen siitä, että joku turistilapsi on joutunut rikoksen kohteeksi.

Suomessa näköjään neljä sarjapedofiiliä tuomittu viikon sisällä, joilla uhreja yhteensä yli 200.

• Äläjauhapaskaa

• Bulll-Shit
        654767567657 kirjoitti:

Sinä et ole ollut Pattayalla pari viikkoa sitten etkä koskaan aiemminkaan. Jos olisit ollut ja nähnyt rottia, niin olisit ottanut niistä tuhat kuvaa ja postittanut ne tänne tuhat kertaa. Mutta kun et ollut etkä nähnyt niin et postittanut.

Runkkarilla alkaa krapula helpottaa viikonlopun jäljiltä ja taas alkoi tolkuton paskanjauhaminen.

Kuten tuossa pyydettiin, niin pistäpäs linkki uutiseen, jossa Pattayan rotat ovat turistille aiheuttaneet ongelmia, kiitos.

• 654767567657

Resuperse prostituutiossa on maksun saajat aina uhreja, reppana... ja niin kuin sanoin reppana, narsisteja kaikki tyyni, eikä tuossa 150.000 ole edes mukana kaikkia kustannuksia, lisäksi tulee vielä erilaiset muiden infectioiden hoitoon käytetyt kulut ja sairaalapäivät, työstä poissaolot, lista on pitkä

vuonna 2008 yhteiskunnalle lääkkeistä aiheutuneet 20.000 euroa, kun lääkelisenssit vanhenivat, uusia mikrobilääkkeitä tulee vuosittain jotka ovat erittäin kalliita, ja kela kustantaa ne.

Eikä tämä ole edes ainoa ongelma, on vielä joukko muita std sairauksia johon lääkkeet eivät enää tehoa, ja pattayaja on niiden suurin levittäjä eurooppalaisille...

Kuvitteletko tosissaan että nämä maksulliset myyvät persettään sen takia että se on heistä hauskaa tai 130 kiloinen tynnyri on heidän päiväuni, ei he myyvät sen takia että Thaimaassa ei ole vaihtoehtoja, yleensä koulutustaso on surkea, palkalla ei pärjää mitenkään,

Tietätkö muuten että täällä Thaimaassa on paljon lääketieteelliset yliopistot tehneet tutkimuksia maksullisten sielunelämästä, ja heidän tulevaisuudestaan.

95% maksullista vihaa asiakkaitaan, noin 65% aiheuttaa tilanteen jossa heidän on pakko jatkaa ammattiaan, sen takia että että eivät pysty pudottamaan elintasoaan, hieman vanhempana heillä on paljon mielenterveysongelmia, arvottomuutta, itsetuhoisuutta, erilaisia pakkomielteitä ja he kokevat olevansa yhteiskunnan ulkopuolella, onneksi nykyinen terveysministeri on lähtenyt puolustamaan maksullisia, ja yrittää tarjota heille vaihtoehtoisen ammatin.. joka on todella hienoa.

Niin kuin resuperseiden kirjoituksesta näkee, olette nimenomaan Suomalaisen yhteiskunnan ala ja alempaa keskiluokkaa, jo keskiluokka on reppanoita huomattavasti fiksumpaa... Vain resuperseet käyttävät huoria.

• LerppaHirteen
        654767567657 kirjoitti:

Resuperse prostituutiossa on maksun saajat aina uhreja, reppana... ja niin kuin sanoin reppana, narsisteja kaikki tyyni, eikä tuossa 150.000 ole edes mukana kaikkia kustannuksia, lisäksi tulee vielä erilaiset muiden infectioiden hoitoon käytetyt kulut ja sairaalapäivät, työstä poissaolot, lista on pitkä

vuonna 2008 yhteiskunnalle lääkkeistä aiheutuneet 20.000 euroa, kun lääkelisenssit vanhenivat, uusia mikrobilääkkeitä tulee vuosittain jotka ovat erittäin kalliita, ja kela kustantaa ne.

Eikä tämä ole edes ainoa ongelma, on vielä joukko muita std sairauksia johon lääkkeet eivät enää tehoa, ja pattayaja on niiden suurin levittäjä eurooppalaisille...

Kuvitteletko tosissaan että nämä maksulliset myyvät persettään sen takia että se on heistä hauskaa tai 130 kiloinen tynnyri on heidän päiväuni, ei he myyvät sen takia että Thaimaassa ei ole vaihtoehtoja, yleensä koulutustaso on surkea, palkalla ei pärjää mitenkään,

Tietätkö muuten että täällä Thaimaassa on paljon lääketieteelliset yliopistot tehneet tutkimuksia maksullisten sielunelämästä, ja heidän tulevaisuudestaan.

95% maksullista vihaa asiakkaitaan, noin 65% aiheuttaa tilanteen jossa heidän on pakko jatkaa ammattiaan, sen takia että että eivät pysty pudottamaan elintasoaan, hieman vanhempana heillä on paljon mielenterveysongelmia, arvottomuutta, itsetuhoisuutta, erilaisia pakkomielteitä ja he kokevat olevansa yhteiskunnan ulkopuolella, onneksi nykyinen terveysministeri on lähtenyt puolustamaan maksullisia, ja yrittää tarjota heille vaihtoehtoisen ammatin.. joka on todella hienoa.

Niin kuin resuperseiden kirjoituksesta näkee, olette nimenomaan Suomalaisen yhteiskunnan ala ja alempaa keskiluokkaa, jo keskiluokka on reppanoita huomattavasti fiksumpaa... Vain resuperseet käyttävät huoria.

Siinä oikea kotiasiantuntija jolla ei ole mitään kokemusta mistään eikä kenestäkään.

Lueskelen yksinäsi pimeässä joitakin feministien tekopyhiä blogeja ja vetelet niistäkin vielä mutkat suoriksi.

Tunnen henk koht hyvin toistasataa baarityttöä ja toisen mokoman muissa ammateissa työskenteleviä Thaimaasta. Montakos sinä?
        Minulla on Facebookissa 550 thaikaveria.

Thainaisia on monenlaisia ammatista riippumatta ja niin on myös farangi miehiä monenlaisia.

Minun tuntemani baaritytöt ovat onnellisempia ja menestyvämpiä keskimäärin kuin nuo "siviilitytöt". Heillä menee hyvin eikä kukaan heistä ole inhonnut minua eikä ketään tuttuanikaan. Ählämeistä ja inkkareista ne ei hirveästi diggaa.

Sinulla ei ole mitään käsitystä näistä Thaimaan naisista eikä Thaimaasta ylipäätään.

Onet pelkkä vanha juoruämmä joka on katkera menetettyään oman elämänsä.

• Menevittuun
        654767567657 kirjoitti:

Et sinä huoritteleva seniili sekopää usko itsekään noihin juttuihisi. Elät ihan jossakin 7-päivää lehden "tietojen" varassa johon olet sekoittanut jotakin lestadiolaisuutta ja mielikuvitusta. Elämä on jotakin muuta kuin tuo ankea veisusi.

• LerppaOnAitoTrolli-Rotta
        7575678855788 kirjoitti:

Numero-Lerppa levittää noin 150 Pattaya trollia viikossa. Turhaan nimittäin Pattayan suosio jatkaa kasvuaan. Eritoten lapsiperheet näyttävät löytäneet Pattayan ja sen monipuoliset aktiviteetit.

• lopetaidiootti
      • Teroymmärtäähetken

Asiaa, mutta omatekoinen lento kapteeni, huvijahdinomistaja purjehtija, Bangkokin suurcondon omistaja, NASA:n tärkein avustaja ym, ym ei tuosta häntä varsin hyvin kuvaavasta uutisesta, ymmärrä mitään.
        Dissosiatiivinen identiteettihäiriönsä estää sen, vain Tero nimimerkkinsä ymmärtää sen hetken verran ja toiset ovat aivan hiljaa, ymmärtämättä tällaisista asioista mitään...

• oumaigaaaaad

Menee niin paksuksi jo nuo numeromiehen jutut ettei enää viitsi edes kommentoida. Nyt se on jo suuri AIDS-hyväntekijäkin ja ihmisoikeustaistelija, joka maksaa dollareilla viidentuhannen avustuksia vuosittain. Tuolle lierolle olisi paikka siellä rakastamassaan Disney Landissä.

• 654767567657

Resuperse se ei ole disney land vaan DIsneyworld.

• lerppaDlsneyworld
        654767567657 kirjoitti:

Resuperse se ei ole disney land vaan DIsneyworld.

lerpalla ei tuo oikeinkirjoitus ole niitä vahvimpia puolia, mutta apukoulunkäneeksi kuitenkin tunnistaa kirjaimet, hyvä niinkin.

• 654767567657

Resuperse ei se oikein sinullakaan näytä olevan vahvin puolesi, reppana... et osaa edes koulusi nimeä oikein kirjoittaa, ja siinäkin on jo kaksi virhettä... sitä se sukulaisrakkaus teetättää, eikö vain reppana... wannabe opettaja.

• kyllerppaossaa
        654767567657 kirjoitti:

Resuperse ei se oikein sinullakaan näytä olevan vahvin puolesi, reppana... et osaa edes koulusi nimeä oikein kirjoittaa, ja siinäkin on jo kaksi virhettä... sitä se sukulaisrakkaus teetättää, eikö vain reppana... wannabe opettaja.

lerpp tarkoittaa, että apu koulu kirjoitetaan kuin lento kapteeni, hienoa lerppa.

• 76575675678

Onko lääkitys perseellään, reppana.

• 654767567657

Joo resuperse yritän olla ruokkimatta sinua.

• vonmynhausenisyndrooma

Miten sairas yksilö näkee noin paljon vaivaa trollitehtaansa eteen.

• Nakluan.ketku

Suomalainen katkeroitunut nainen pystyy uskomattomiin suorituksiin suomimiesvihassaan.

• LerppaOnNainen

Sanos ketku muuta. Kaverini on asianajajana erikoistunut avioeroihin Suomessa. Sanoi että välillä oksettaa tuo homma, kun naiset menevät aivan sekaisin omaisuutta jaettaessa ja kostavat kaikin mahdollisin keinoin. Huippuvirassa oleva akateeminen muija saattaa keksiä insestisyytöksiä isästä ja hakea tapaamiskieltoa jne. Kaikki kiristykset on käytössä. Miehet on kiltimpiä ja alistuvampia yleensä eroissa. Naiset eivät kuulema älyä lopettaa edes voitettuaan raastuvassa. He jatkavat vuosia ja vuosia. Soittavat poliisin paikalle kun isä on 5 minuuttia myöhässä hakemassa lapsia ja tekevät rikosilmoituksia heitteillejätöstä yms.

Vanha vitsi tähän sopii.
        Miksi pyörremyrskyt nimetään naisten mukaan? Nainen on tullessaan kuuma ja kostea. Lähtiessään se vie talon ja auton.

• Vekkuko
        LerppaOnNainen kirjoitti:

Sanos ketku muuta. Kaverini on asianajajana erikoistunut avioeroihin Suomessa. Sanoi että välillä oksettaa tuo homma, kun naiset menevät aivan sekaisin omaisuutta jaettaessa ja kostavat kaikin mahdollisin keinoin. Huippuvirassa oleva akateeminen muija saattaa keksiä insestisyytöksiä isästä ja hakea tapaamiskieltoa jne. Kaikki kiristykset on käytössä. Miehet on kiltimpiä ja alistuvampia yleensä eroissa. Naiset eivät kuulema älyä lopettaa edes voitettuaan raastuvassa. He jatkavat vuosia ja vuosia. Soittavat poliisin paikalle kun isä on 5 minuuttia myöhässä hakemassa lapsia ja tekevät rikosilmoituksia heitteillejätöstä yms.

Vanha vitsi tähän sopii.
        Miksi pyörremyrskyt nimetään naisten mukaan? Nainen on tullessaan kuuma ja kostea. Lähtiessään se vie talon ja auton.

Siitä tietää että on oltu naimisissa liian pitkään, kun vaimossa ei ole enää muuta kiinteää kuin kulut.

• iepattayalle

Paikallislehti: Suomalaisparin Thaimaan-lomalle ikävä alku - ohi ajanut motoristi repi korut kaulasta

Tässä on yksi syy miksi Pattayalle ei kannata mennä.

Torstai 2.2.2017 klo 18.30

Thaimaan media kertoo suomalaispariskunnasta, joka joutui ryöstön kohteeksi Pattayalla.
      Lehtitietojen mukaan ryöstö tapahtui Pattayalla. Arkistokuva Pattayan rannalta.
      Lehtitietojen mukaan ryöstö tapahtui Pattayalla. Arkistokuva Pattayan rannalta. (MOSTPHOTOS)

Thaimaalainen paikallismedia on torstaina raportoinut ryöstön kohteeksi joutuneesta suomalaispariskunnasta.

Mies ja nainen olivat tulleet Pattayalle viettämään lomaa. Lehtitietojen mukaan he olivat olleet kaupungissa vasta joitakin tunteja, kun rikollinen iski.

Thaimaalaiselta näyttänyt mies ajoi pariskunnan ohi moottoripyörällä ja nykäisi mennessään naiselta kaksi kultaista kaulakorua väkivalloin kaulasta.

Mies pakeni paikalta nopeasti, mutta hänestä jäi kuva valvontakameraan. Ryöstö tapahtui torstaina kello puoli kahden aikaan iltapäivällä.

Lehtitietojen mukaan kaulakorujen arvo oli reilut tuhat euroa. Repäisy aiheutti naiselle ilmeisesti ruhjeita kaulaan.

Silminnäkijöiden mukaan paikalle syntyi ryöstön jälkeen jonkin verran hälinää.

Pattayalla on ollut viime viikkoina ongelmia varkaiden kanssa. Poliisi on suunnitellut tavallista vahvempaa valvontaa turistialueilla. Varkaiden kiinniottoihin johtavista virheistä on luvattu myös palkkioita.
      SOLMU SALMINEN
      [email protected]

• miesmaailmalta

Kamalaa luettavaa. Onneksi saimme lomamatkamme siirrettyä Hua Hiniin. Ei tuonne rikollisten valtaamalle Pattayalle uskalla metkustaa.

• lerpanjutut
        miesmaailmalta kirjoitti:

Kamalaa luettavaa. Onneksi saimme lomamatkamme siirrettyä Hua Hiniin. Ei tuonne rikollisten valtaamalle Pattayalle uskalla metkustaa.

Lerppa jälleen rakkaissa puuhissaan, toivottavasti et koskaan tule Pattayan, Aasian matkailuhelmen, loistavia anteja nauttimaan.

• MetkuNakluasta

"Metkustaminen" onkin sitten eri vänkää puuhaa. Joskus olen jopa matkustellut. Heti kun näin Iltalehden otsikon, niin arvasin että Lerppa Lerppassän sen tänne postittaa.

• 654767567657

EI ole turhaan sanottu pattayaa viemäriksi, jossa rotat on pääosassa, niin eläinkunnan kuin ihmiskunnan.

• mikämättäälerppa
        654767567657 kirjoitti:

EI ole turhaan sanottu pattayaa viemäriksi, jossa rotat on pääosassa, niin eläinkunnan kuin ihmiskunnan.

Millos Lerppa menet seuraavan kerran vaimojen ja lapsiesi kanssa Pattayalle? Sanot käyväsi "asioilla" ja "kavereiden luona" siellä, mutta et ole kertonut että mitä vaimosi ja lapsesi tekee siellä? Eikö ne usko sinun varoituksia? Miksi kaverisi eivät tule Hua Hiniin? Mikä vika on Hua Hinissa, että käyt peräti 6 kertaa vuodessa Pattayalla?

• VappunaSuomeen

Sesongin aikana jokaisen maan suurkaupunkeihin minne turistit matkustaa on taskuvarkaita esim. Roomassa, Pariisissa; Orlandossa; Amsterdamissa jne.jne. löytyy turisteja ryösteleviä varkaita. Niin myös Pattayalla kuten muissakin Thaimaan kohteissa.
      Omaa hölmöyttä on kävellä missä maailman kaupungissa vain ja tulla ryöstetyksi kun kävellään puoli kiloa kultaa kaulassa. Oliko niillä Passit ja koko budjetti mukana kuten televisiossa Australian Suurlähetystön arkea kuvaavassa dokumentissä Suurlähetyksen Villi Arki missä Aussi parin kaikki ja rahat ja passit varastettiin Tuk Tuk kyydissä Bangokissa mopo pojat asialla.

Itse kannan passin kopiota ja päivän käyttörahat mukana. Loput safty boxissa kuten Passikin. Palsoilla väiteltiin ettei kopio riitä. Riittää ainakin pankissa.

• 122kglihaa

60 kiloinen aasialainen ei ikinä vie meikäläiseltä ketjua kaulasta. Pidän ihan vittuillessani peukalon paksuista kultaketjua kaulassa ja toivon että joku tulisi kokeilemaan. Ei ole koskaan tullut. Olen nukkunut rannallakin sama ketju kaulassa. Siinä jatkaa mopo yksin matkaa hetken aikaa jos kokeilee tätä ketjua.

• 656546456456
      • mikämättäälerppaska

Miksi pelkäät tanskalaista pidätettyä homoa? Meinaatko mennä putkaan seurustelemaan sen kanssa?

Millos Lerppa menet seuraavan kerran vaimojen ja lapsiesi kanssa Pattayalle?
        Sanot käyväsi "asioilla" ja "kavereiden luona" siellä, mutta et ole kertonut että mitä vaimosi ja lapsesi tekee siellä? Eikö ne usko sinun varoituksia? Miksi kaverisi eivät tule Hua Hiniin? Mikä vika on Hua Hinissa, että käyt peräti 6 kertaa vuodessa Pattayalla?

• lerpallefaktaa

• 656546456456

Resuperse puoleen miljoonaan vankiin mahtuu yksi jos toinenkin seksuaalirikollinen....

• 656546456456
        mikämättäälerppaska kirjoitti:

Miksi pelkäät tanskalaista pidätettyä homoa? Meinaatko mennä putkaan seurustelemaan sen kanssa?

Millos Lerppa menet seuraavan kerran vaimojen ja lapsiesi kanssa Pattayalle?
        Sanot käyväsi "asioilla" ja "kavereiden luona" siellä, mutta et ole kertonut että mitä vaimosi ja lapsesi tekee siellä? Eikö ne usko sinun varoituksia? Miksi kaverisi eivät tule Hua Hiniin? Mikä vika on Hua Hinissa, että käyt peräti 6 kertaa vuodessa Pattayalla?

Resuperse kysymykseksi jo säälittää... Reppana.

• Faktatehdas
        656546456456 kirjoitti:

Resuperse puoleen miljoonaan vankiin mahtuu yksi jos toinenkin seksuaalirikollinen....

Pistäs faktaa kehiin. Montako vankia ja montako seksuaalirikollista Thaimaassa?
        USA:ssa 6 kertaa enemmän raiskauksia väkilukuun suhteutettuna ja maailman eniten vankeja. 4% maailman väestöstä pitää 24% maailman ihmisistä vankilassa USA:ssa. Mitäpäs luulet lerppa, että missä maassa on eniten seksuaalirikollisia vankilassa?

• Faktatehdas
        Faktatehdas kirjoitti:

USA:ssa 6 kertaa enemmän raiskauksia väkilukuun suhteutettuna ja maailman eniten vankeja. 4% maailman väestöstä pitää 24% maailman ihmisistä vankilassa USA:ssa. Mitäpäs luulet lerppa, että missä maassa on eniten seksuaalirikollisia vankilassa?

Painovirhe. Tarkoitin tietysti että USA:ssa asuu 4% maailman väestöstä, mutta siellä on vankilassa 24% koko maailman vangeista.

• 656546456456
        Faktatehdas kirjoitti:

Niin mitä usan tilastot tänne kuuluvat, vankien määrän ja heidän tekemät rikokset löydät vaikkapa Amnestyn sivuilta Thaimaassa on kolmanneksi eniten vankeja maailmassa, heti USAn ja venäjän jälkeen, suomen väkilukuun suhteutettuna 13x määrä, USAssa taas ovat idiootteja kun vankilat on liikelaitoksia.

• 656546456456

Pattayalla näyttää olevan eniten seksuaalirikollisia vapaana, maailmassa.

• matkailupalsta
        656546456456 kirjoitti:

Niin mitä usan tilastot tänne kuuluvat, vankien määrän ja heidän tekemät rikokset löydät vaikkapa Amnestyn sivuilta Thaimaassa on kolmanneksi eniten vankeja maailmassa, heti USAn ja venäjän jälkeen, suomen väkilukuun suhteutettuna 13x määrä, USAssa taas ovat idiootteja kun vankilat on liikelaitoksia.

Mitä koetat sanoa ja kelle?

• tilastotieteilijä
        656546456456 kirjoitti:

Mistä olet sellaista lukenut?

• Numero-RottaOtaLääkkeet
        656546456456 kirjoitti:

Numero-Rotta olet suomi24 palstan typerin tyyppi, lukuisilla muillakin nickeillä esiintyvä trollaaja. Et osaa muuta kuin vihakirjoittelun, narsistinen kusipää joka ei ymmärrä mikä on matkailupalsta.

http://yle.fi/uutiset/3-7466029

• 654767567657

resuperse yritän olla sinua ruokkimatta, reppana. Miellä on hieman eri käsitys ns. vihakirjoittelusta sekä narsismista, reppana. Höm mikä on matkailupalsta reppana... tämä ja täällä kerrotaan pattayan huonoista puolista joita todella piisaa....
        https://www.thailandnews.co/category/pattaya/

Murhia, tappoja ryöstöjä, pedareita yms roskasakkia....

• mennäänkaffeelle
        654767567657 kirjoitti:

resuperse yritän olla sinua ruokkimatta, reppana. Miellä on hieman eri käsitys ns. vihakirjoittelusta sekä narsismista, reppana. Höm mikä on matkailupalsta reppana... tämä ja täällä kerrotaan pattayan huonoista puolista joita todella piisaa....
        https://www.thailandnews.co/category/pattaya/

Murhia, tappoja ryöstöjä, pedareita yms roskasakkia....

Juu ihan kuten Helsingissäkin, joka on suunnilleen samankokoinen kaupunki Pattayan high seasonin aikaan, mutta huomattavasti vähemmän tapahtuu rikoksia Pattayalla. Oliko sulla muuta?

Milloin muutes meet lasten ja vaimojen kanssa taas Pattayalle?

• LerppaLueAlibia
        mennäänkaffeelle kirjoitti:

Juu ihan kuten Helsingissäkin, joka on suunnilleen samankokoinen kaupunki Pattayan high seasonin aikaan, mutta huomattavasti vähemmän tapahtuu rikoksia Pattayalla. Oliko sulla muuta?

Milloin muutes meet lasten ja vaimojen kanssa taas Pattayalle?

24 kertaa olen Pattaylla käynyt enkä yhtään pahoinpitelyä, varkautta tms. ole nähnyt. Olen käynyt muuallakn Thaimaassa ja ainoastaan Khon Kaenissa (hyvä mesta) näin kun eräs turisti joutui onglemiin paikallisten kanssa kun yritti livahtaa baarista maksamatta.
        Tämä eräs henkisesti 11-vuotiaan tasolla oleva postilee nautinnokseen noita Pattayan rikosuutisia. Todistaa henkisen tason.

• jälleen

Suomalaisia käy paljon vuosittain Pattaylla sekä muissa Thaimaan lomakohteissa.
      Koska monet menevät yhä uudelleen täytyy heidän pitää kohteista.
      Joten jokainen tehköön kuten haluaa.

• eipattayalle

Kukaan rantaelämästä pitävä ei voi matkustaa Pattayalle, koska ranta on paskainen, kapea ja rottia täynnä. Lapsiperheille kauhea paikka.

• unohduksiasattuu

eipattayalle kertoi tosi tarinaa Hua Hinin rannasta, paitsi unohti Thaimaan kalleimmat hinnat, samean veden ja hevosten ulosteet.

• ThaimaanYkkönen

Lerppa lerppa, älä jaksa jauhaa. Kaikki tietää että Pattaya on Thaimaan suosituin kohde ja jengi matkustaa sinne uudestaan ja uudestaan. Siihen asiaan ei vaikuta sinun parjauskampanjasi hevonpaskaakaan. Menepäs kastelemaan kukat ja haukkaa raitista ilmaa välillä.

Kumman hyvin näytti Maisa Torppakin viihtyvän Wongamat beachillä. Jostakin syystä julkkiksetkin matkustaa Pattayalle. Ei ole formulakuskeja, näyttelijöitä ja huonekalukeisareita vissiin Hua Hinissa näkynyt?

Siksi ei näykään, kun ne on Pattayalla. Loirikin on taas paikanpäällä erään tunnetun suomalaisen rahamiehen yhdessä monista asunnoista.

• scubadiverPattaya

Pattayalla n kauniita saaria lähellä puhtailla kirkkailla vesillä missä sukeltajat viihtyvät.

• 654767567657
        scubadiverPattaya kirjoitti:

Pattayalla n kauniita saaria lähellä puhtailla kirkkailla vesillä missä sukeltajat viihtyvät.

Onpas taas hehkutusta kaatopaikasta, kannattaa tutkia ilmasto ja vesibarometrit ja sitten tutkia kannattaako sinne lapsineen matkustaa...

• 654767567657
        scubadiverPattaya kirjoitti:

Resuperse saaret eivät ole pattayaa, kuten eivät ole lähikaupungitkaan...

• YhdeksänSaarta
        654767567657 kirjoitti:

Resuperse saaret eivät ole pattayaa, kuten eivät ole lähikaupungitkaan...

Pattayan läheltä niitä saaria kuitenkin löytyy. Toisin kuin Hua Hinistä ja sehän Lerppa-Rottaa vituttaa. Joihin Thaimaan helmestä pääsee helposti.

• eipattayalle

Tämä potilas pääsi vapauteen ja ilmeisesti suuntaa Pattayalle kaltaistensa seuraan. Tästä syystä Pattayalle ei uskalla mennä.

Niuvanniemen sairaalassa syttyi tulipalo - potilas sytytti

Sunnuntai 5.2.2017 klo 19.06

Kuopion Niuvanniemen oikeuspsykiatrisessa sairaalassa syttyneessä palossa loukkaantui yksi henkilö.
      Niuvanniemen oikeuspsykiatrisen sairaalan käytävää.
      Niuvanniemen oikeuspsykiatrisen sairaalan käytävää. (KARI KAUPPINEN / IL)

Kuopiossa Niuvanniemen oikeuspsykiatrisessa sairaalassa syttyi alkuillasta tulipalo potilashuoneessa sairaalan toisen kerroksen potilasosastolla.

Pelastuslaitoksen mukaan palon sytytti yksi sairaalan potilaista.

- Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että palo oli tahallaan sytytetty, mutta poliisi tutkii, totesi Kalevi Bruun Kuopion pelastuslaitokselta.

Pelastuslaitos sai palon nopeasti sammumaan ja pelasti palosta yhden henkilön, joka loukkaantui palossa lievästi hengitettyään savukaasuja. Hänen kuntonsa tarkistettiin ensihoitohenkilökunnan toimesta ja hän palasi osastohoitoon tarkistuksen jälkeen.

Kyseinen toisen kerroksen potilasosasto on suljettuna vesi- ja savuvahinkojen takia mahdollisesti huomiseen saakka.

- Osaston henkilökunta toimi tilanteessa esimerkillisesti, Bruun kiitteli pelastuslaitoksen puolesta.

TAIKA DAHLBOM
      [email protected]

• Jyväskylänkyselijä

Näin nopeaanko eipattayalle onnistui karkaamaan Niuvannimestä, va saavatko potilaat siellä kirjoitella nettiin?

• Osasto5

Saa...mulla on laitoksen puolelta hommattu honor7 jossa rajaton netti puheaikaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen kannatusromahdus ilahduttaa

Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.
      Maailman menoa
      199
      4740
    2. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      204
      3410
    3. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      121
      2952
    4. Pitkän päivän ilta

Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel
      Ikävä
      156
      2932
    5. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      44
      2860
    6. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      13
      2297
    7. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      52
      2288
    8. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      73
      2186
    9. Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon

ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu
      Maailman menoa
      55
      2025
    10. En selvinnyt ilman naarmuja

Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa
      Ikävä
      13
      1995
    Aihe