Reumaepäilystä keliakia

sainib

Eli tosiaan mulla on nyt ollu useiden vuosien ajan jo ihan jäätävän kamalia nivelkipuja jotka on vaellellu nivelestä toiseen, tulehduksista kertoivat heti nivelten paisuminen kaksinkertaiseksi. Reumaepäilyjen takia sitten viimein verikokeisiin ottamaan kaikki mahdolliset reumatekijät ja jotain keliakiakokeitakin kuulemma, ihan vaan varmuuden vuoks. Julkisella eivät ole moneen vuoteen osanneet sanoa mitään muuta kun että syö tulehduskipulääkkeitä niin eiköhän homma ala toimimaan. :-D No kun ei alkanut, vaan viime viikolla tulokset sitten tuli, ei yhtäkään epäilyttävää reumatekijää mut keliakia sensijaan...

Onks kohtalontovereita? :-( Lääkäri sanoi että kovin on harvinaista, joskin mahdollista että keliakia oireilee niveltulehduksilla eikä normaaleilla oireilla, esim. suolisto-ongelmilla.

3

375

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keliaatikko

Keliakia voi aiheuttaa kipuja minulla iölmenee kuin olisi sokeritauti. Neljä lääkäriä jopa "arvasivat", mutta vides sanoi ettei voi olla sillä se on niin tarkkaan tutkitu. Oma arvioni juuri keliakia joka on todettu jo vuosia sitten

• apua-saatu

Aloittajalle. Minulla dignosoitiin nivelreuma, mutta sitä se ei ollut, vaan kolme vuotta sinnittelin ja ihmettelin ja kestin epäspsesifiä kipuja (jänteissä, nivelten ympärillä sidekudoksissa, patteja, jne) Kunnes= Eräs lääkäri keksi tutkia keliakiaa! Ja siitä se löytyi! Lääkäri ihmetteli, että kun ei kolmen vuoden "hoitamattoman nivelreuman" (?) perästä näy nivlpinnoissa eroosioita ( syöpymiä). Katseli röntgenkuvia... No, keliakia tekee monenlaisia oireita: iho-oireita, turvotuksia, jänteisiin, jne.
      Kun siis aloitin gluteenottoman ruokavalion, KAIKKI muut oireetkin katosivat, ja verenkuva tuli normaaliksi 4 kk:ssa. Vatsaoireita ei juurikaan ollut! Sehän siinä kummaa oli!

• viljatonna

Viljat voivat aiheuttaa vaikka mitä

http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2250
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      67
      861
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      835
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      22
      832
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      538
      761
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      80
      687
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      600
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe