Vielä on sitikka alla joka kylläkin erittäin luotettava ja ajolleen hyvä mutta pian ajattelin myydä pois kun mersukuume on iskenyt pikkuhiljaa.
Mitä mersua voisi suositella alle 2000 E hintaluokasta? Väkisinkin aika vanhaan menee, mutta mikä malli olisi varmatoiminen, ruosteeton ja vieläpä tehokin olisi plussaa. W124 vai W210? Joku muu?
Hyvä ja halpa Mersu hakusessa
25
3006
Vastaukset
- waystar
Tohon hintaan ei löydy ku paska linttoja!
- hyvähyvähy
Hyvää merssua ei olekaan mutta halpoja on ja paljon. kahella tonnilla saa oikein halvan.
- Vituttaa_ostan_Skodan
No haistakaa kaikki paska sitten! Kuinka vitun paljon sitä rahaa on oltava että pääsee ajamaan mersulla? Riittääkö saatana sata tuhatta/vuosi vai enemmän, perkele? Ei se nyt saatana ole rahasta kiinni mutta ei ole jumalauta mitään järkeä maksaa saatana AUTOSTA enempää kuin muutama tonni! Vai onko nämä niin saatanan paskoja autoja kaikki ettei niillä vittu pysty ajamaan jos ei perkele ole milliä taskussa huoltoihin saatana?
- mee_hoitoon
Poitsu sai itku-potku raivarin. Tuommosen ois kyllä parempi pysyä kokonaan pois auton ratista ja liikenteestä ylipäätään ja mielellään hakea apua mielenterveysongelmiinsa ammatti-auttajilta ennenkuin tilanne lähtee kokonaan lapasesta.
- menkääkaikkihoitoon
mee_hoitoon kirjoitti:
Poitsu sai itku-potku raivarin. Tuommosen ois kyllä parempi pysyä kokonaan pois auton ratista ja liikenteestä ylipäätään ja mielellään hakea apua mielenterveysongelmiinsa ammatti-auttajilta ennenkuin tilanne lähtee kokonaan lapasesta.
Älähän nyt. Poitsun itkussa oli myös pointtia
- Anonyymi
onse ihme joo maksaa 100 000 euroa autosta joka on tien varessa ekan viikon aikana
- Anonyymi
mersut on iha vitu paskoja. Ostin mersun 90k ja oli tehtaalta asti ruosteinen
- Pomminvarma_
Suht simppeliä tekniikkaa: W202 1.8 bensakone automaattilaatikolla. Ruoste noita vähän vaivaa...
- bensaa
mersu bensakoneella on aika sairasta
- ostelee
Mutta kuitenkin taloudellinen ja mukava ajaa!
- C180TAS205
bensaa kirjoitti:
mersu bensakoneella on aika sairasta
Ehkä ennen, mutta nyt on nyt. Mersukin on oppinut downsizing-filosofian edut ja nykyisillä pikku bensanelikoilla saa hyvinkin kelvollista kyytiä ilahduttavan pienellä kulutuksella (ja lähes siedettävällä autoverolla). Alle 15 tkm vuodessa ajava (kuten minä) ei ole sairas valitessaan bensa-M-B:n. Ainakaan en ole tunnistanut itsessäni saati ajokissani mitään sairauden oireita.
- Gmph
Ajele vaan sitikalla niin ei tartte kokoajan olla näpit rasvassa. Sellaista messua ei olekaan joka olisi huoleton, ovat surkeita kopperoita kaikki. Kaverini osti uuden Mersun ja kehui että nyt on kestävin ja laadukkain preemiumiin alla mutta ei ei kehu enää, vuodessa seitsemän kertaa trailerilla korjaamolle.
- Gmph_
Sinä se kans jaksat suoltaa tuota samaa sontaa aina vaan.
- kyllä.löytyy
Tuolla hinnalla saat jo 2001 mallisen alle 400 tkm ajetun 220cdi Eemelin. Niistä on ylitarjontaa ja vaikea päästä eroon isommalla hinnalla.
- Mersukuski
Ennen Mersu oli Mersu, sitä ei saanut ajamalla loppumaan, nykyiset eivät ole muita automerkkejä kummoisempia...
Närästää kun näkee Mesen hintalapun...
Ennen laatu maksoi, nyt maksaa vain merkki!- E220_CDI
Itse asiassa taloudellisten voimalinjojen vuoksi Mersun hinta on vuosien kuluessa laskenut muihin samankokoisiin verrattuna pienen kulutuksen pudottaessa veroa.
Vielä mukavampaa on, että se pystyy normilukemiinsa myös todellisuudessa pitkän ajan keskiarvona, mikä ei enää nykyaikana ole enää samanlainen itsestäänselvyys kuin vielä 15 vuotta sitten.
- lueppatämä
Ei ne kilometrit tee mersusta huonoa jos mittarissa onkin vaikka 650000km.
Aloittajalle tiedoksi.
Miksi et ostanut minulta kun oli torilla ilmoitus noin kaksiviikkoa siiten?,toki täällä kun kerroin niin paskanahan ne piti kun on tai oli vanha mersu.
Minulla oli myytävänä 800e c sarjan farmari 220 cdi eli turbolla oleva shampanjan värinen mersu.
-Varusteena oli ilmastointi joka oli huolettu vielä ja webasto joka toimi moitteetta,lisäksi vetokoukku ja hyvät talvirenkaat sekä auto oli pakettiauton verolla siis noin 70e vuodessa.
-Penkit taakse sai mukaan,liuta varaosia joita oli kerännyt hyllylle.
Juuri vaihdettu polttoainesuodatin ,öljyt synteettiset sekä suodatin,ajoaikaa olisi ollut heinäkuun loppuun.
Minua kummastutti kun ei ehjää autoa kukaan osta kun on niin vanha.
Lisäksi oli täys huoltokirja,sekä kuitit laitoista.
Suuttimien alle kaikkiin vaihdettiin uudet tiivisteet sekä polttoaineputkistoon 12kpl tankilta saakka.
-Monitoimi viiksi oli uutta sekä laturi ja startti, tuulilasinpyyhin moottori.
Kone ei syönyt öljyjä eikä nesteitä.
Pyysin tästä 800euroa,2000 luvun cdi farmari paketista.
Alle 2000 tuhannella pitää saada todella hyvä mersu.
E sarjan väyrynen eli w210, 320cdi ja 2002 mallia oleva farkku.
Jos ei saa niin ilmaa on hinnoissa roimana.
3000eurolla on jo saatava w211 korisia 2003 mallin 500000km ajettuja 220cdi mersuja, jos on yli tuon pahemmin hinnaltaan niin kannattaa jättää pois,noissa kun hemmetisti ongelmaa sielä ja täällä jos vaikka farkku.
5000e eurolla pitää saada todella vähän ajettu mersu ja c tai e sarjaa.
Ruosteet on noiden ongelma sekä paljon ajetuissa noita pikku juttuja kuten korkeapainepumppu,sekin olisi mulla ollut varastossa hylyllä,samoin autoon vaihdoin uuden ilmamassamittarin ja lisäksi oli toinen vielä hyllyllä.
Hemmetin paha auto myydä,pitää olla sitten kaikki laittettu jos on vanhempi mersu tai kannattaa jättää se ostamatta.
Monet eivät pidä autoaan niin kuin minä 14 mersua omistaneena tietää jotain pientä noista,ne rusotuu 100% varmuudella aikalailla uutena jo,vito mersun vito,se kannattaa kiertää,toki hyvä auto ajaa mutta älä osta.
No tuossa noita on nyt ,1000-2000eurolla on saatava todella hyvä cdi mersu tai jättää sen myyjän tarpomaan paikalleen.
Jos ei ole huoltokirjaa niin länttäse luuri korvaa,sellainen ei ole oikea mersu mies jolla sitä ei ole. - lueppatämä
Aloittajalle hieman lisää tietoa mahdollisen ostovimman olessa päällä.
Dieseliä jos meinasit,niin mieti kaksi kertaa.
Useammasta vanhasta dieselistä tulee ensi syksynä täysin arvoton auto.
"Eli pitää tietää nyt enemmänkin kummalla arvolla kyseinen auto katsastetaan.
. Jatkossa uuden ohjeistuksen mukaan käytetäänkin autonvalmistajan ilmoittamaa arvoa – oli se yleistä kerrointa suurempi tai pienempi.
Muutos voi aiheuttaa katsastuksessa haasteita niille vanhemmille dieselautoille, joiden tyyppikilven k-kerroin on huomattavasti yleiskerrointa pienempi.
Mikäli auto ei läpäise savutuskoetta, edessä voi olla arvokas moottori- tai pakokaasujen puhdistuslaitteiston remontti."
"Aihe on herättänyt keskustelua muun muassa Mercedes-Benz-harrastajien keskuudessa"
https://tekniikanmaailma.fi/autot/trafi-paivitti-dieselautojen-katsastusohjeita-aiheuttaa-yllattavia-hylkayksia/
Juuri nyt on mersu riskiostos niin kuin muutkin vanhat dieselit,en itse enään ostaisi,nyt kannattaa katsoa kuinka käy ,bensaa suosittelen jos järjellä mietit ,toki en bensa mersua vaan jotain muuta.
Moni havahtuu myymään liian myöhään ja varmuudella useat mersut jää leimatta.
Soitin tästä aiheesta dieselkorjaamolle niin ei voi säätää,suosittelen ettet osta edes 2000 eurolla nyt tai sitten sinun tulisi saada todella hyvä,jos käy niin ettei mene läpi.
Eli valmistaja jos on lupaillut liikoja autostaan niin helvetti on irti .Ja auto joko korjataan tai se menee paalaamoon,lisäksi autoveron alennus
koskee todennäköiesti jo syksyä.
Matit tulevat heräämään tähän liian myöhään ja homma kasahtaa reisille.
Jospa vielä harkitset ennen kuin uskot nyt muita.- E220_CDI
No mikäpä ongelma se ehjän dieselin katsastuksen kanssa muka olisi?
Laita tänne tulemaan niitä ilmaisia dieseleitä, jos oikeasti uskot siihen mitä sanot. - lueppatämä
E220_CDI kirjoitti:
No mikäpä ongelma se ehjän dieselin katsastuksen kanssa muka olisi?
Laita tänne tulemaan niitä ilmaisia dieseleitä, jos oikeasti uskot siihen mitä sanot.No onhan se ongelma,jos valmistaja on laittanut liian hyvät arvot tai matalat ja auto ei läpäise niitä enään.Ei ole ehkä koskaan edes läpäissyt niin kuin olemme saaneet lukea tästä.
Siinä ei siis auta onko auto ehjä vaan kyse on valmistajan ilmoittamista arvoista.Ja se on sitten varmasti ongelma.
Kokeile miten käy,katso omalta kohdalta onko valmistajalla mitkä arvot vai meneekö nyky mallin mukaan katsastus.
Ja noista sen verran ettei niitä vielä olla testattu ,jahka uusi päästötesti alkaa niin alkaa monilla vipinä,se on vain liian myöhäistä.
Ootko sinä humalassa kun mikään ei ole mennyt vieläkään perille? lue hyvä mies tietoa äläkä elele usvassa,mutta muista ,mitä minä sanoin. - E220_CDI
Noin yleisesti, jos auto on ehjä, silloin se täyttää valmistajan normit.
Oman autoni kohdalla normilla ei ole merkitystä, koska vanhan puolitoistasataatuhatta ajetun dieselin savutusmittauksen tulos on sama riippumatta siitä onko moottori käynnissä mittauksen aikana vai ei. Syy on siinä, ettei katsurin mittareiden mittaustarkkuus riitä erottamaan savua EHJÄN dieselin pakokaasuissa ja mittaustulos on 0.00 kolmella merkitsevällä numerolla. Eli siis uutta bensa-autoa vähemmän.
Jos tällä saadaan savustimet pois liikenteestä, niin sehän on loistava juttu. Jo nyt asennellasn ensimmäisiin bensa-autoihin hiukkassuodattimia, eikä onneksi kestä pitkään ennen kuin myös bensakäyttöiset suoraruiskukoneet mitataan oikeasti hiukkaspäästöjen osalta, kuten oikein onkin.
Onko sinulle täysin mahdoton ajatus viedä katsastukseen ehjä auto?
- linttoja
Mersu kuume on saatanallista, touhua? Siinä voi käydä köpelösti?
- Anonyymi
Takuulla.Sitten tien varressa se joko käryää tai jotain maan ja taivaan väliltä.
Aloitus on vanha, mutta kommentoin silti.
Käytin varttitunnin aikaa ja katsoin aivan mielenkiinnosta Autoscoutista mitä
€ 5.000,- ja alle 300.000 km:n tänään on tarjolla.
Esimerkki 1. MB C220 dieselfarkku.
Viisi autoa, vanhin 2007 ja uusin 2010.
Ajokm. välillä 269t ja 298t.
Hinnat: 4.500,- - 4.990,-
Yksi jopa täydellisellä huoltokirjalla ja vain yksi omistaja!
Etelä-Saksassa.
Esimerkki 2. MB E220 dieselfarkku.
Jätin rajoituksen 300.000 pois mutta lisäsin täydellisen huoltokirjan hakuun.
Kolme autoa täydellisellä huoltokirjalla !!!
Ajokilometrit tosin isohkot, 353t, 374t ja 446t., kaikki vuodelta 2007 eli W211
Face Lift.
Hinnat € 2.750,- - € 3.500,-
Kaksi näistä Kölnin alueelta, jonne pääsee koneella suoraan Vantaalta.
Lentoliput € 150 - 200,-
Näistä etenkin ne, joissa on täydellinen MB-huoltokirja, (Scheckheftgepflegt)
ovat paljon murheettomimpia kuin ne, joita Suomessa viidellä tonnilla saa.
Uusia eivät 15 vuotiaat mersutkaan ole, eikä niissä ole toisia vanteita
renkaineen!
Edellinen leimahan saattaa olla aivan tuore! Silloin ainakin jarrut, iskunvaimennus
ja nivelet ovat ehjiä.
Kaikki myynnissä autoliikkeissä.- Anonyymi
Hyvä ja halpa on unelmaa. Halvat on usein ruostepesiä, fataalistisi koneongelmaisia ja kolaroituja jotka parsittu kasaan ja ostajalle ei kerrota.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065520Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453683Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503245Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4532568Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611610- 871356
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131309Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321283- 771248
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1501192