Päämäärätietoisuutta, kykyä ja vauhtia

Kirjoitan valtionhallinnosta. Poliittisilla päättäjillä täytyy olla visioita eli näkemyksiä tulevaisuudesta, tiedettävä keinot ratkaisuihin ja olla voimia viedä asiat päätökseen.

Nyt meillä on äänestäjien toimesta eduskunta ja hallitus, jonka toimiin ja kykyihin voidaan luottaa.

Valtio nimeltä Pers Aukinen. on maan omistajana huono. Kukkaroon on saatavaa rahaan niin, että velkataakka saadaan siedettäväksi.

Tarvitaan mnestyviä yrityksiä, jotka pystyvät kilpailemaan maailmanmarkkinoila. Suomalaisten osaamiset kyllä riittävät kun annetaan mahdollisuudet.

Tällä palstallakin on esitetty väite, että vain työntekijät pystyvät työllään saamaan aikaan menestystä.

Totta puolittain tuokin jos työtä on jota tehdä.

Demarit ovat olleet paljon ja pitkään vaikuttamassa. On eletty hyviä aikoja Nokian ja neuvostokaupan rahantuotoilla. Sosiaalimenot kasvoivat humisten kun niitä oikein tyrkytettiin. Työnsä juoneista tai menettäneistä sosiaalipummeista tuli hyviä demarivallan pönkittäjiä.

Nyt on rahat kulutettu samoin velat, joiden kulut "juovat kansan verta", duunarinkin.

Nyt pitäisi silmien aueta kuin kissanpojilla konsanaan. Aivokoneiston ajatteluosasto on kaikilla pantava käyntiin ja toimittava.

Olen omassa sosiaalisessa asemassani törmännyt virheisiin esimerkiksi sosiaalitoiminnan piirissä. Kun olen virheistä huomannut olen niistä myös päin pläsiä huomauttanut. Kun olen huomaamistani virheistä huomauttanut olen saanut aran pyynnön puutua asioihin.

Ei sitä koskaan tiedä vaikka kirjoittaisin.

8

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yxkansalainen

      Meillä on liian monta puoluetta usein erimieltä monistakin muutoksista tärkeistä päätöksistä, miten siinä mitään kaikkia osapuolia kuunnellaan.
      Neljä viisi korkeintaan tämän kokoseen maahan, vilkasin googleen ja siellä on sivutolkulla, jo lopetettuja osa mutta aivan riittävästi silti toimivia, ja jokaisella tietty omat näkemykset.
      Kahdeksan suurinta ja vielä rekisteröityjä minipuolueita joilla ei eduskunnassa edustajaa. Kai sen verran toimintaa että varallisuus riittää ylläpitoon.

      Ei ole hyvä myöskään sellainen kuin itäisessä naapurissa.

    • Paikkansa tuo pitää.

      Pieni sirpalepuolue, rkp, on melkein aina halllituksessa ja ministerien pätevyyskin on ollut korkeata luokkaa. Oikeus-tai muuksi ministeriksi ei juuduta panemaan "duunaria" niin kuin nyt. Persusten kieliviha työnsi svenskit syrjään.

      Riittävän alhaisella äänikynnyksellä saataisiin rkp teoriassa pois. Kuitenkin jopa suomalaiset siirtyisivät äänestämään rkp:tä vaikka se kielipuolue onkin. Yhtään typerää pässinpäätä ei rkp:llä ole koskaan ehdokkaana ja suomen kielikin sujuu usein mainiosti.

      Rahakkaat ruotsalaiset kielisuvut, kuten Ehrnroothit ym:t ovat ihan jotain muuta kuin vaikka persus Hakkarainen.

    • totuus.tämä

      Ei ole mitään kielivihaa, kun vihdoin RKP putosi hallituksesta. Se on siinä aivan aiheetta ollut kymmeniä vuosia vahtimassa ruotsin kielen etuoikeuksia, jotka sortavat enemmistöä.

      • Sorto on luuloasi.

        Rikkaat ruotsalaissuvut ovat kielitaitonsa ja varallisuutensa pohjalta umpisuomalaisia etevämpiä ja osaavampia.

        rkp:n kautta Suomi saa sellaista ulottuvutta, ettei sitä ymmärretä.


      • näin.on

        Sinä se jaottelet palstalaiset ja koko kansan rupusakkiin ja osaaviin.
        Mitä ulottuvuutta on pakkoruotsissa ? Kyllä ainakin nuoriso kokee sortona sen, että ruotsinkielisten on paljon helpompi päästä korkeakouluihin. Paljon enemmän olisi hyötyä vaikka ranskasta tai veäjästä. Tämä pieni eliitti pitää keinotekoisesti yllä ruotsin kielen vaatimusta virkoihin. He ovat aina ensisijalla ruotsin kielen takia, vaikka muuten olisi huonommat paperit.


    • Olohvi

      Kustafssoniksi olisi nimi vaihettava onhan se heti osaavampi se kustfssoni

    • Eiköhän tuokin vähin erin ole jäämässä toisarvoiseksi asiaksi, maailmanlaajuisten vaikutusten ollessa meneillään.

      On helppoa kaavailla hallituksen osalle, miten olisi ihanteellista, puheita on riittänyt joka tuutista!

      Itse maamme päättäjille ei eteenpäin ole selviä näköaloja,..joka aamu-uutisten anti kertoo mutkikkaimmista (Donald Rumppanin tylytyksestä) kauppasuhteista niin kotimaan kuin EU:n osalta.

      Pörssikurssit nousivat hetimiten,...jonkinlainen uudelleenjärjestäytyminen lie pakollinen kaupankäynnissä maailman valtioiden välillä.

      • Ihmettelen,ruotsinkielistenhän hallitus olisi pitänyt muodostaa ja ruuneman pääministerinä, kaikki umpisolmut olisi avattu jo aikoja sitten ja valtionkirkko julistettu pannaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      420
      9106
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2416
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      39
      1785
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1639
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      89
      1408
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1339
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      363
      1225
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      132
      1112
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      18
      1093
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1032
    Aihe