Sitä enemmän akka rakastaa miestään ja sitä enemmän akka muuttuu miehen silmissä epähaluttavammaksi, lehmämäisemmäksi, ellottavaksi ja äitimäiseksi. Ja silloin alkaa nuorten naisten kiinteät pillut kiinnostaa yhä enemmän!
Miksihän luonto rankaisee meitä ihmisiä tällä tavalla että akat ja miehet ovat näin erilaisia että yhteiselo on aina yhtä tulta ja jäätä!
Kun suhde pitenee
87
894
Vastaukset 87
- MangwieVulvstein
Angelina Jolie, tuo maailman kaunein nainen oli Bittin silmissä enää haiseva kulahtanut maitomainen äitivittu.
- Nnnnainen
Miksi se oli Angelina joka halusi erota ja Bratt Pitt itkenyt pitkään byäää. Äitivitun se Bratt Pitt olisi halunnut pitää.
- BradHalusiNuortaPillua
Miksi valehtelet? Brad Bitt oli täysin leipääntynyt!
- Nnnnainen
BradHalusiNuortaPillua kirjoitti:
Miksi valehtelet? Brad Bitt oli täysin leipääntynyt!
Lue lehtiä niin tietäisitkin jotain. 😊
- HäpeäOikein
Olipa huono kommentti kun totuus on vähintään että Bradilla teki mieli vierasta pimppiä!
Hmm, onko sitten niin ettei miehiä olekaan luotu pitkiin suhteisiin tämän näkemyksen valossa? Olen kyllä huomannut, että miehillä on pidemmissä suhteissa monesti kausia, kun lukkiudutaan omaan itseensä. Ihan kuin suhde olisi silloin enemmän rasittava, kuin hyvä asia.
Kyllähän se menee noin. Nainen sytyttää miehen loppupelissä seksuaalisesti, ja pitkässä parisuhteessa se kipinä hiipuu. Iän myötä seksuaalisuus vähenee naisilla, mutta mies ei lakkaa koskaan ihailemasta nuoria kauniita naisia.
Parisuhteessa seksin tilalle yhdistäväksi asiaksi voi tulla mitä tahansa, mutta miehelle kyse on kompromissista. Joskus kompromissi kuitenkin on parempi kuin yksinäisyys ja puolisot voivat nauttia suhteesta eläkepäivilläänkin.
Minä koin varmaan aika tyypillisen parisuhteen. Tapasin tulevan vaimoni reilu parikymppisenä, perustettiin perhe ja rakennettiin kulissit. Vaikeuksia oli matkalla mutta pääpiirteissään asiat oli mallillaan.
Jossain vaiheessa huomasin että se kaunis ja himokas nainen jonka kanssa ryhdyin leikkimään kotia, oli muuttanut pois ja tilalle tullut täysin outo nainen. Ajatus siitä että eläkepäiviä emme vietä yhdessä alkoi hiipimään pikku hiljaa mieleeni, ja jossain vaiheessa huomasin että peli pitää puhaltaa poikki jo paljon ennen eläkeikää.
Onneksi kumpikaan meistä ei halunnut jatkaa suhdetta, ja kykenimme hyvin asialliseen avioeroon. Elimme yhdessä lähes 20 vuotta, ja uskallan väittää että noinkin pitkä liitto on vastoin ihmisluontoa.
Erosta on jo pitkälti yli 3 vuotta ja olen elellyt yksinäni sen ajan. En kaipaa ex-vaimoani enkä pidä häntä enää viehättävänä, mutta joskus palautan mieleeni niitä kivoja muistoja sieltä suhteemme alkuvuosilta.Alfabertti kirjoitti:
Kyllähän se menee noin. Nainen sytyttää miehen loppupelissä seksuaalisesti, ja pitkässä parisuhteessa se kipinä hiipuu. Iän myötä seksuaalisuus vähenee naisilla, mutta mies ei lakkaa koskaan ihailemasta nuoria kauniita naisia.
Parisuhteessa seksin tilalle yhdistäväksi asiaksi voi tulla mitä tahansa, mutta miehelle kyse on kompromissista. Joskus kompromissi kuitenkin on parempi kuin yksinäisyys ja puolisot voivat nauttia suhteesta eläkepäivilläänkin.
Minä koin varmaan aika tyypillisen parisuhteen. Tapasin tulevan vaimoni reilu parikymppisenä, perustettiin perhe ja rakennettiin kulissit. Vaikeuksia oli matkalla mutta pääpiirteissään asiat oli mallillaan.
Jossain vaiheessa huomasin että se kaunis ja himokas nainen jonka kanssa ryhdyin leikkimään kotia, oli muuttanut pois ja tilalle tullut täysin outo nainen. Ajatus siitä että eläkepäiviä emme vietä yhdessä alkoi hiipimään pikku hiljaa mieleeni, ja jossain vaiheessa huomasin että peli pitää puhaltaa poikki jo paljon ennen eläkeikää.
Onneksi kumpikaan meistä ei halunnut jatkaa suhdetta, ja kykenimme hyvin asialliseen avioeroon. Elimme yhdessä lähes 20 vuotta, ja uskallan väittää että noinkin pitkä liitto on vastoin ihmisluontoa.
Erosta on jo pitkälti yli 3 vuotta ja olen elellyt yksinäni sen ajan. En kaipaa ex-vaimoani enkä pidä häntä enää viehättävänä, mutta joskus palautan mieleeni niitä kivoja muistoja sieltä suhteemme alkuvuosilta.Tuo seksuaalisuus taitaa olla hyvin pitkälle ihan tosi juttu. Usein tuntuu suhde heräävän hetkeksi henkiin, jos seksi sujuu. Mutta heti jos seksi ei suju tai jutut käy yksiin, löydy aikaa muhinoimiselle...alkaa totisempi kausi miehen elämässä. Ja sen kyllä naisena huomaa välittömästi, että ahaa nyt taas otettiin etäisyyttä. Voidaan olla ja toimia yhdessä..hoitaa velvollisuuksia, mutta seksi vasta saa tiimihengen heräämään miehessä. Kun taas naisena nuo kuivat kaudet eivät tee samaa vaikutusta. Mies on edelleen läheinen ja tärkeä, vaikka ei seksiä olisi hetkeen ollutkaan.
Eli seksittömyys ei ainakaan itselle tee tunnetta, että nyt tää ei enää huvitakaan mua.zönggö kirjoitti:
Tuo seksuaalisuus taitaa olla hyvin pitkälle ihan tosi juttu. Usein tuntuu suhde heräävän hetkeksi henkiin, jos seksi sujuu. Mutta heti jos seksi ei suju tai jutut käy yksiin, löydy aikaa muhinoimiselle...alkaa totisempi kausi miehen elämässä. Ja sen kyllä naisena huomaa välittömästi, että ahaa nyt taas otettiin etäisyyttä. Voidaan olla ja toimia yhdessä..hoitaa velvollisuuksia, mutta seksi vasta saa tiimihengen heräämään miehessä. Kun taas naisena nuo kuivat kaudet eivät tee samaa vaikutusta. Mies on edelleen läheinen ja tärkeä, vaikka ei seksiä olisi hetkeen ollutkaan.
Eli seksittömyys ei ainakaan itselle tee tunnetta, että nyt tää ei enää huvitakaan mua.Täytyypä katsoa kuinka pitkälle tätä omaa suhdetta sitten jatkuu, jos noin. Sillä aika ei armahda minuakaan, vanhemmaksi tullaan ja kuosi muuttuu kaiken aikaa sen mukana vanhemman naisen kuosiksi. Täytyy kyllä sanoa, että olen pettynyt jos parisuhdetta jatketaan vain kompromissin vuoksi, eikä aidon välittämisen. :(
Mutta kyllä nyt olen alkanut huomaamaan, että on tullut vaiheita kun mies vetäytyy enemmän kuoreensa, mitä koskaan aikaisemmin. Väsymys, rankat vuodet työssä ja kodin tekemisessä ottaa osansa. Mutta joo joskus tuntuu, ettei perhe ja perhe elämä tainnutkaan olla ihan unelmien mukainen. Enkä aina minäkään. :)zönggö kirjoitti:
Tuo seksuaalisuus taitaa olla hyvin pitkälle ihan tosi juttu. Usein tuntuu suhde heräävän hetkeksi henkiin, jos seksi sujuu. Mutta heti jos seksi ei suju tai jutut käy yksiin, löydy aikaa muhinoimiselle...alkaa totisempi kausi miehen elämässä. Ja sen kyllä naisena huomaa välittömästi, että ahaa nyt taas otettiin etäisyyttä. Voidaan olla ja toimia yhdessä..hoitaa velvollisuuksia, mutta seksi vasta saa tiimihengen heräämään miehessä. Kun taas naisena nuo kuivat kaudet eivät tee samaa vaikutusta. Mies on edelleen läheinen ja tärkeä, vaikka ei seksiä olisi hetkeen ollutkaan.
Eli seksittömyys ei ainakaan itselle tee tunnetta, että nyt tää ei enää huvitakaan mua.Miehistäkin löytynee vähemmän seksuaalisia, mutta pääsääntöisesti seksi vetää miehiä parisuhteeseen.
Silloin kun seksiä ei ole tai se ei tyydytä, suhteelta vaaditaan muita komponentteja jotka pitävät miehen tyytyväisenä.
Mikäli naisella ei ole tarjota suhteessa miehelle mitään lisäarvoa mitä esim. mies ei voisi saada kaverisuhteesta, niin nainen on tarpeeton.
PS: kommenttini on täysin yksipuolinen ja vain miehen näkökulmasta kirjoitettu, uskon että naisillakin on odotuksensa.Alfabertti kirjoitti:
Miehistäkin löytynee vähemmän seksuaalisia, mutta pääsääntöisesti seksi vetää miehiä parisuhteeseen.
Silloin kun seksiä ei ole tai se ei tyydytä, suhteelta vaaditaan muita komponentteja jotka pitävät miehen tyytyväisenä.
Mikäli naisella ei ole tarjota suhteessa miehelle mitään lisäarvoa mitä esim. mies ei voisi saada kaverisuhteesta, niin nainen on tarpeeton.
PS: kommenttini on täysin yksipuolinen ja vain miehen näkökulmasta kirjoitettu, uskon että naisillakin on odotuksensa.Uskon kyllä joka sanan mitä kirjoitat. Käy järkeen.
zönggö kirjoitti:
Uskon kyllä joka sanan mitä kirjoitat. Käy järkeen.
Haluan painottaa sulle sitä, ettei seksin vähenemisen jälkeen suhteeseen tulevat muut ulottuvuudet ole vähempiarvoisia vaikka puhuin edellä kompromisseista.
Miehetkin ikääntyvät ja sen seksin lisäksi muutkin asiat alkavat tuntua kivoilta. Rakkaus ja välittäminen ovat pelkkiä tunteita joilla ei ole kummoista merkitystä ellei ne konkretisoidu, olisi hyvä muistaa että rakkaus pitää osoittaa hyvillä teoilla...
Minun sydämellinen ex-appiukkoni kertoi joskus että hänen ja hänen vaimonsa suhde kukoistaa siksi että he hemmottelevat toisiaan. Appiukkoni tykkäsi tehdä fyysisiä kotitöitä ja hän sanoi että hommia oli kiva tehdä kun rouva huolehti huollosta.
Jos sinä siis pyydät miestäsi vaikka korjaamaan vessan oven lukon, ja keität kahvit kun mies tekee hommaa, ja sitten nautitte yhdessä päiväkahvit. Vastavuoroisuutta ja toisen huomioimista...- näinmietin
Alfabertti kirjoitti:
Miehistäkin löytynee vähemmän seksuaalisia, mutta pääsääntöisesti seksi vetää miehiä parisuhteeseen.
PS: kommenttini on täysin yksipuolinen ja vain miehen näkökulmasta kirjoitettu, uskon että naisillakin on odotuksensa.Naisen näkökulmasta vanhempana, kun halut ovat loppuneet kokonaan, mies on tarpeeton, koska naisella on oikeus olla sellainen kuin on. Tämän takia naiset pärjäävät paremmin yksin. Miesten seksuaalisuus on erilaista kuin naisen ja se aiheuttaa riippuvuutta naisiin.
Alfabertti kirjoitti:
Haluan painottaa sulle sitä, ettei seksin vähenemisen jälkeen suhteeseen tulevat muut ulottuvuudet ole vähempiarvoisia vaikka puhuin edellä kompromisseista.
Miehetkin ikääntyvät ja sen seksin lisäksi muutkin asiat alkavat tuntua kivoilta. Rakkaus ja välittäminen ovat pelkkiä tunteita joilla ei ole kummoista merkitystä ellei ne konkretisoidu, olisi hyvä muistaa että rakkaus pitää osoittaa hyvillä teoilla...
Minun sydämellinen ex-appiukkoni kertoi joskus että hänen ja hänen vaimonsa suhde kukoistaa siksi että he hemmottelevat toisiaan. Appiukkoni tykkäsi tehdä fyysisiä kotitöitä ja hän sanoi että hommia oli kiva tehdä kun rouva huolehti huollosta.
Jos sinä siis pyydät miestäsi vaikka korjaamaan vessan oven lukon, ja keität kahvit kun mies tekee hommaa, ja sitten nautitte yhdessä päiväkahvit. Vastavuoroisuutta ja toisen huomioimista...Jep. Allekirjoitan nämäkin sanat. Minäkin uskon, että toisen huomioiminen ja hemmottelu on liimaa suhteessa, mikä saa kokemaan olon hyväksi ja tärkeäksi.
Tuossa eilen illalla menin piirtämään pariin appelsiiniin hymynaaman ja sydämen, kirjoitin toiseen I <3 U ja toiseen sen hymynaaman ja sydämen. Ne aplarit olivat siis mieheni tämän päiväisiä eväitä muiden eväiden ohessa työmaalle. En tiedä mitä ajatteli, kun on jo tähän aikaan popsinut eväänsä. Mutta joskus iskee tarve tehdä tuollaista ehkä vähän lapsellista huomioimista.
Joskus on kamalan hankalaa tietää mitä toinen tahtoo, jos puhumallakaan ei tavoita toisen sielunmaisemaa ja ei saa selville mitä pitäisi tehdä toisin tai korjata. Mä kun tykkäisin suorasta ja rehellisestä, avoimesta puheesta. Mitään ei muuten voi eikä osaa korjata tai tehdä toisin, jos hiljaa vaan mutkutetaan eikä kerrota mikä on. Kun me ihmiset ollaan erilaisia, toiset mutkuttaa omissa oloissaan ja toiset (kuten mä) haluaa puhua asioista ja tulla tietoiseksi mitä multa odotetaan. Ajatuksia en osaa lukea, ja kieltämättä otan helpommin itseeni jos toinen ei pidä vaivanarvoisena kertoa. Vain olla hiljaa ja mutkuttaa....näinmietin kirjoitti:
Naisen näkökulmasta vanhempana, kun halut ovat loppuneet kokonaan, mies on tarpeeton, koska naisella on oikeus olla sellainen kuin on. Tämän takia naiset pärjäävät paremmin yksin. Miesten seksuaalisuus on erilaista kuin naisen ja se aiheuttaa riippuvuutta naisiin.
Tuossa on paljon perää, miehen seksuaalisuus ei kait kuole niinkauan kun mies elää.
- menen.kakalle
zönggö kirjoitti:
Jep. Allekirjoitan nämäkin sanat. Minäkin uskon, että toisen huomioiminen ja hemmottelu on liimaa suhteessa, mikä saa kokemaan olon hyväksi ja tärkeäksi.
Tuossa eilen illalla menin piirtämään pariin appelsiiniin hymynaaman ja sydämen, kirjoitin toiseen I <3 U ja toiseen sen hymynaaman ja sydämen. Ne aplarit olivat siis mieheni tämän päiväisiä eväitä muiden eväiden ohessa työmaalle. En tiedä mitä ajatteli, kun on jo tähän aikaan popsinut eväänsä. Mutta joskus iskee tarve tehdä tuollaista ehkä vähän lapsellista huomioimista.
Joskus on kamalan hankalaa tietää mitä toinen tahtoo, jos puhumallakaan ei tavoita toisen sielunmaisemaa ja ei saa selville mitä pitäisi tehdä toisin tai korjata. Mä kun tykkäisin suorasta ja rehellisestä, avoimesta puheesta. Mitään ei muuten voi eikä osaa korjata tai tehdä toisin, jos hiljaa vaan mutkutetaan eikä kerrota mikä on. Kun me ihmiset ollaan erilaisia, toiset mutkuttaa omissa oloissaan ja toiset (kuten mä) haluaa puhua asioista ja tulla tietoiseksi mitä multa odotetaan. Ajatuksia en osaa lukea, ja kieltämättä otan helpommin itseeni jos toinen ei pidä vaivanarvoisena kertoa. Vain olla hiljaa ja mutkuttaa....*Yawn* huoh ja lässynlää.
- skjaflksgjaåwig
näinmietin kirjoitti:
Naisen näkökulmasta vanhempana, kun halut ovat loppuneet kokonaan, mies on tarpeeton, koska naisella on oikeus olla sellainen kuin on. Tämän takia naiset pärjäävät paremmin yksin. Miesten seksuaalisuus on erilaista kuin naisen ja se aiheuttaa riippuvuutta naisiin.
Kyllähän miestä muuhunkin tarvitaan kuin seksiin. Ei todellakaan pidä paikkansa, että kaikkien naisten halut loppuvat vanhempana, mutta se pitää paikkansa, että nainen pärjää hyvin ilman miestä, koska halu vaimenee, jos sitä ei toteuta. Mitä enemmän hyvää seksiä, sitä enemmän sitä haluaa. Mitä vähemmän seksiä, halu vaimenee. Jos seksin kokee huonona tai kumppanin ei-haluttavana, niin sitä ei tietysti kaipaakaan. Libidon vahvuudessa on suuria yksilöllisiä eroja, miten kokee kehonsa jne.
- onsukulaisssasellaisia
Alfabertti kirjoitti:
Tuossa on paljon perää, miehen seksuaalisuus ei kait kuole niinkauan kun mies elää.
Aseksuaalit miehet ovat poikkeus. Heitä ei seksi kiinnosta ollenkaan.
- paskalle.myös
zönggö kirjoitti:
Jep. Allekirjoitan nämäkin sanat. Minäkin uskon, että toisen huomioiminen ja hemmottelu on liimaa suhteessa, mikä saa kokemaan olon hyväksi ja tärkeäksi.
Joskus on kamalan hankalaa tietää mitä toinen tahtoo, jos puhumallakaan ei tavoita toisen sielunmaisemaa ja ei saa selville mitä pitäisi tehdä toisin tai korjata. Mä kun tykkäisin suorasta ja rehellisestä, avoimesta puheesta. Mitään ei muuten voi eikä osaa korjata tai tehdä toisin, jos hiljaa vaan mutkutetaan eikä kerrota mikä on. Kun me ihmiset ollaan erilaisia, toiset mutkuttaa omissa oloissaan ja toiset (kuten mä) haluaa puhua asioista ja tulla tietoiseksi mitä multa odotetaan. Ajatuksia en osaa lukea, ja kieltämättä otan helpommin itseeni jos toinen ei pidä vaivanarvoisena kertoa. Vain olla hiljaa ja mutkuttaa....Ai oikein "sielunmaisemaa"? Mainitse vielä "kemiat" niin et voisi kuluneempaa paskaa enää länkyttää.
- nautinmuutenelämästä
skjaflksgjaåwig kirjoitti:
Kyllähän miestä muuhunkin tarvitaan kuin seksiin. Ei todellakaan pidä paikkansa, että kaikkien naisten halut loppuvat vanhempana, mutta se pitää paikkansa, että nainen pärjää hyvin ilman miestä, koska halu vaimenee, jos sitä ei toteuta. Mitä enemmän hyvää seksiä, sitä enemmän sitä haluaa. Mitä vähemmän seksiä, halu vaimenee. Jos seksin kokee huonona tai kumppanin ei-haluttavana, niin sitä ei tietysti kaipaakaan. Libidon vahvuudessa on suuria yksilöllisiä eroja, miten kokee kehonsa jne.
Halu voi loppua kokonaan myös kroonisiin sairauksiin liittyen. Jos mies ei sitä ymmärrä, on parempi lähteä eri teille jos näin käy pitkässä suhteessa. Itse näen nykyään kaikki miehet pelkästään ystävinä. Jos sellaista miestä ei ole joka haluaa pelkkää ystävyytt, olen aina yksin, koska omassa tilanteessani ei ole yhtään joustamisen mahdollisuutta.
- kjfaigjairgijawåi
nautinmuutenelämästä kirjoitti:
Halu voi loppua kokonaan myös kroonisiin sairauksiin liittyen. Jos mies ei sitä ymmärrä, on parempi lähteä eri teille jos näin käy pitkässä suhteessa. Itse näen nykyään kaikki miehet pelkästään ystävinä. Jos sellaista miestä ei ole joka haluaa pelkkää ystävyytt, olen aina yksin, koska omassa tilanteessani ei ole yhtään joustamisen mahdollisuutta.
Seksuaalisuus on aika laaja asia, tarkoitan toteuttamista käytännössä. Mutta totta kai on mahdollista, ettei sitä enää halua missään muodossa ainakaan toistaiseksi. Sairaana ei seksi ole ensimmäisenä kenelläkään mielessä, mutta kosketuksella, läheisyydellä voi olla hyviä vaikutuksia kipuunkin (tutkitusti). Kun olin itse sairaana, kuivaharjasin ja voitelin hyvänhajuisilla voiteilla itseäni usein, että sain hoitotoimenpiteiden kohteena olemisen jälkeen kehoni uudelleen haltuuni. Sairaus on rankka psyykkinen kokemus, jos kyse on vakavasta sairaudesta ja siihen liittyvistä menetyksistä.
- paljonmiettinyt
kjfaigjairgijawåi kirjoitti:
Seksuaalisuus on aika laaja asia, tarkoitan toteuttamista käytännössä. Mutta totta kai on mahdollista, ettei sitä enää halua missään muodossa ainakaan toistaiseksi. Sairaana ei seksi ole ensimmäisenä kenelläkään mielessä, mutta kosketuksella, läheisyydellä voi olla hyviä vaikutuksia kipuunkin (tutkitusti). Kun olin itse sairaana, kuivaharjasin ja voitelin hyvänhajuisilla voiteilla itseäni usein, että sain hoitotoimenpiteiden kohteena olemisen jälkeen kehoni uudelleen haltuuni. Sairaus on rankka psyykkinen kokemus, jos kyse on vakavasta sairaudesta ja siihen liittyvistä menetyksistä.
Kun on kyse parantumattomasta kroonisesta sairaudesta, ei muutos ole mahdollinen koskaan, näinkin voi elämässä käydä. Silloin ei auta muuta kuin sopeutua tilanteeseen. Jos jää rypemään itsesääliin tällaisessa tilanteessa eise ainakaan paranna elämänlaatua. Mutta itsekin näen seksuaalisuuden laajempana kuin pelkästään "paneminen". Suhteessa voi olla iho ihoa vasten ja silitellä tai pitää toista hyvänä jos itse ei voi olla vastaanottavana osapuolena samalla tavalla. Jokaisessa suhteessa osapuolet sopivat heidännäköisensä suhteen tai sitten eroavat. Jokaisella ihmisellä on itsemääräämisoikeus omaan ruumiiseensa ja sitä pitää kunnioittaa niin omasta kuin toisen näkökulmasta katsoen.
paljonmiettinyt kirjoitti:
Kun on kyse parantumattomasta kroonisesta sairaudesta, ei muutos ole mahdollinen koskaan, näinkin voi elämässä käydä. Silloin ei auta muuta kuin sopeutua tilanteeseen. Jos jää rypemään itsesääliin tällaisessa tilanteessa eise ainakaan paranna elämänlaatua. Mutta itsekin näen seksuaalisuuden laajempana kuin pelkästään "paneminen". Suhteessa voi olla iho ihoa vasten ja silitellä tai pitää toista hyvänä jos itse ei voi olla vastaanottavana osapuolena samalla tavalla. Jokaisessa suhteessa osapuolet sopivat heidännäköisensä suhteen tai sitten eroavat. Jokaisella ihmisellä on itsemääräämisoikeus omaan ruumiiseensa ja sitä pitää kunnioittaa niin omasta kuin toisen näkökulmasta katsoen.
"Mutta itsekin näen seksuaalisuuden laajempana kuin pelkästään "paneminen". Suhteessa voi olla iho ihoa vasten ja silitellä tai pitää toista hyvänä jos itse ei voi olla vastaanottavana osapuolena samalla tavalla. Jokaisessa suhteessa osapuolet sopivat heidännäköisensä suhteen tai sitten eroavat. Jokaisella ihmisellä on itsemääräämisoikeus omaan ruumiiseensa ja sitä pitää kunnioittaa niin omasta kuin toisen näkökulmasta katsoen."
On pakko ottaa kantaa kommenttiin, ja sanoa että läheisyys ja halailu esim. lasten ja vanhempien välillä on täysin normaalia ei-seksuaalista toimintaa joka tyydyttää hellyydentarvetta. Tämä siis ihan vaatteet päällä...
Mutta mitä vittua on hellyys iho ihoa vasten ilman seksiä? Mihin sellaista tarvitaan?
Iho iho vasten hellyys kuulostaa samalta kuin pukeuduttaisiin siististi ja mentäisiin ruokasaliin katetun pöydän ääreen, ihan vain lätisemään ympäripyöreitä.- sjgaåpogjaper
paljonmiettinyt kirjoitti:
Kyllä, myös määritellä oma tilanteensa omin sanoin omassa tahdissaan, mikä on helppo vahingossakin unohtaa.
- naisen-ajatus
Alfabertti kirjoitti:
"Mutta itsekin näen seksuaalisuuden laajempana kuin pelkästään "paneminen". Suhteessa voi olla iho ihoa vasten ja silitellä tai pitää toista hyvänä jos itse ei voi olla vastaanottavana osapuolena samalla tavalla. Jokaisessa suhteessa osapuolet sopivat heidännäköisensä suhteen tai sitten eroavat. Jokaisella ihmisellä on itsemääräämisoikeus omaan ruumiiseensa ja sitä pitää kunnioittaa niin omasta kuin toisen näkökulmasta katsoen."
On pakko ottaa kantaa kommenttiin, ja sanoa että läheisyys ja halailu esim. lasten ja vanhempien välillä on täysin normaalia ei-seksuaalista toimintaa joka tyydyttää hellyydentarvetta. Tämä siis ihan vaatteet päällä...
Mutta mitä vittua on hellyys iho ihoa vasten ilman seksiä? Mihin sellaista tarvitaan?
Iho iho vasten hellyys kuulostaa samalta kuin pukeuduttaisiin siististi ja mentäisiin ruokasaliin katetun pöydän ääreen, ihan vain lätisemään ympäripyöreitä.Siinä vaiheessa, kun mies arvuuttelee "mitä vittua on hellyys", naiselta menee jalat ristiin. Naisen varmaan usein täytyy tuntea sitä hellyyttä parisuhteessa, sitä että toinen välittää ihan normaalisti arjen keskellä, eikä vain silloin, kun ne jalat ovat levällään. Joidenkin miesten on vaikeaa käsittää tätä asiaa.
naisen-ajatus kirjoitti:
Siinä vaiheessa, kun mies arvuuttelee "mitä vittua on hellyys", naiselta menee jalat ristiin. Naisen varmaan usein täytyy tuntea sitä hellyyttä parisuhteessa, sitä että toinen välittää ihan normaalisti arjen keskellä, eikä vain silloin, kun ne jalat ovat levällään. Joidenkin miesten on vaikeaa käsittää tätä asiaa.
Jätit tarkoituksella pois tuon "iho ihoa vasten" maininnan.
Hellyys ihan vain vaatteet päällä on ihan ok, mutta mihin vittuun tarvitaan iho ihoa vasten hellyyttä jos tarkoitus ei ole seksiin ryhtyä?- sgjkaågjawåjsd
naisen-ajatus kirjoitti:
Siinä vaiheessa, kun mies arvuuttelee "mitä vittua on hellyys", naiselta menee jalat ristiin. Naisen varmaan usein täytyy tuntea sitä hellyyttä parisuhteessa, sitä että toinen välittää ihan normaalisti arjen keskellä, eikä vain silloin, kun ne jalat ovat levällään. Joidenkin miesten on vaikeaa käsittää tätä asiaa.
Sivusta kommentoin, että eihän se aina välttämättä ole nainen, joka kaipaa enemmän noita "ylimääräisiä" hellyyskoukeroita. Yhtä hyvin suoraviivaisempi voi olla nainenkin.
sgjkaågjawåjsd kirjoitti:
Sivusta kommentoin, että eihän se aina välttämättä ole nainen, joka kaipaa enemmän noita "ylimääräisiä" hellyyskoukeroita. Yhtä hyvin suoraviivaisempi voi olla nainenkin.
Sivusta minäkin heitän että hellyys on mullekin tuttua, mutta hellyys alasti ilman tarkoitusta harrastaa seksiä kuulostaa pojankoltiaisen palstatrollailulta.
- skfjaäsgjawpirp
Alfabertti kirjoitti:
Sivusta minäkin heitän että hellyys on mullekin tuttua, mutta hellyys alasti ilman tarkoitusta harrastaa seksiä kuulostaa pojankoltiaisen palstatrollailulta.
Ymmärsin ton paljon-miettinyt viestin eufeismiksi esimerkiksi blow jobille eli eri tavalla kuin sinä, mutta en tiedä ymmärsinkö väärin. ("Suhteessa voi olla iho ihoa vasten ja silitellä tai pitää toista hyvänä jos itse ei voi olla vastaanottavana osapuolena samalla tavalla.")
skfjaäsgjawpirp kirjoitti:
Ymmärsin ton paljon-miettinyt viestin eufeismiksi esimerkiksi blow jobille eli eri tavalla kuin sinä, mutta en tiedä ymmärsinkö väärin. ("Suhteessa voi olla iho ihoa vasten ja silitellä tai pitää toista hyvänä jos itse ei voi olla vastaanottavana osapuolena samalla tavalla.")
Tuohan olisi ihan kivaa, muttaa kun puhutaan seksittömyydestä niin blow job on myös kieltolistalla.
Luulen että tässä on joku varhaisteinipoika päätynyt palstalle trollailemaan.- opipalukemaan
skfjaäsgjawpirp kirjoitti:
Sana on kyllä "eufemismi".
- dklsgjapgjaewår
opipalukemaan kirjoitti:
Sana on kyllä "eufemismi".
Ilmainen oikoluku, hyvä.
- skjapsjgapr
Eki-Peki kirjoitti:
Tuohan olisi ihan kivaa, muttaa kun puhutaan seksittömyydestä niin blow job on myös kieltolistalla.
Luulen että tässä on joku varhaisteinipoika päätynyt palstalle trollailemaan.Trollejahan täällä tietysti piisaa.
- elämässämuutärkeämpää
Eki-Peki kirjoitti:
Luulen että tässä on joku varhaisteinipoika päätynyt palstalle trollailemaan.Niin se on myös kieltolistalla. Ei ole miellyttämisen tarvetta.sillä saralla.
- 121212121212
zönggö kirjoitti:
Täytyypä katsoa kuinka pitkälle tätä omaa suhdetta sitten jatkuu, jos noin. Sillä aika ei armahda minuakaan, vanhemmaksi tullaan ja kuosi muuttuu kaiken aikaa sen mukana vanhemman naisen kuosiksi. Täytyy kyllä sanoa, että olen pettynyt jos parisuhdetta jatketaan vain kompromissin vuoksi, eikä aidon välittämisen. :(
Mutta kyllä nyt olen alkanut huomaamaan, että on tullut vaiheita kun mies vetäytyy enemmän kuoreensa, mitä koskaan aikaisemmin. Väsymys, rankat vuodet työssä ja kodin tekemisessä ottaa osansa. Mutta joo joskus tuntuu, ettei perhe ja perhe elämä tainnutkaan olla ihan unelmien mukainen. Enkä aina minäkään. :)Olisiko asialle syytä tehdä jotain?
Jos kerran miehesi on vuosia toiminut palstatotuuksien mukaisena betaraatajana, totta kai se on väsynyt ja kyllästynyt. Joko miehesi kyllästyy raatamiseen ja ottaa sinusta eron, tai viimeistään kun sinulla alkaa elämänvaihe 3. Menot ja lasten ollessa isoja haluatkin mennä/kouluttautua/jne, miehesi alkaa tuntumaan ihan tylsältä ja sinä otat eron.
Olet noudattanut kehittämääni naisten elämänvaihemallia täydellisesti: nuoruudessa pyörit jännämiesten kanssa, sitten otit hyvägeenisen ja ahkeran raatajan. Nyt kuulostaa siltä että liittonne on matkalla tuhoon.
Kannattaisiko se pelastaa tekemällä muutakin kuin hymynaamoja appelsiinin kuoriin?
Miehesi tarvitsee harrastuksia, salia, kavereita, seksiä naisen kanssa joka on ikäisekseen timmi. Vähemmän työtä, raatamista ja remppaamista. - toivottavastitärppää
Ei kuulosta tutulta. Toisen miehestä tässä kysymys.
zönggö kirjoitti:
Täytyypä katsoa kuinka pitkälle tätä omaa suhdetta sitten jatkuu, jos noin. Sillä aika ei armahda minuakaan, vanhemmaksi tullaan ja kuosi muuttuu kaiken aikaa sen mukana vanhemman naisen kuosiksi. Täytyy kyllä sanoa, että olen pettynyt jos parisuhdetta jatketaan vain kompromissin vuoksi, eikä aidon välittämisen. :(
Mutta kyllä nyt olen alkanut huomaamaan, että on tullut vaiheita kun mies vetäytyy enemmän kuoreensa, mitä koskaan aikaisemmin. Väsymys, rankat vuodet työssä ja kodin tekemisessä ottaa osansa. Mutta joo joskus tuntuu, ettei perhe ja perhe elämä tainnutkaan olla ihan unelmien mukainen. Enkä aina minäkään. :)"Mutta kyllä nyt olen alkanut huomaamaan, että on tullut vaiheita kun mies vetäytyy enemmän kuoreensa, mitä koskaan aikaisemmin. Väsymys, rankat vuodet työssä ja kodin tekemisessä ottaa osansa. Mutta joo joskus tuntuu, ettei perhe ja perhe elämä tainnutkaan olla ihan unelmien mukainen. Enkä aina minäkään. :) "
Minusta tuolla ylempänä vähän turhankin paljon korostetaan seksin merkitystä, itse en usko että seksin puute liittoa tappaa jos sitä kuitenkin jonkin verran edes on vaan kaikki se muu joka syö jaksamista. Ihan niin kuin itsekin kirjoitat että jos on rankat vuodet työssä, isot rempat takana (uskomattoman paljon ihmisillä tulee erokriisejä juuri sitten kun se oma talo on valmis, ison päämäärän saavutuksen jälkeinen tyhjyys kai syö miestä/naista) ja sitten teillä vielä pienet lapset joka myös usein etäännyttää isän muusta perheestä niin että tuntee itsensä ulkopuoliseksi.
En usko että sinussa on isosti vikaa, luonnepuoli kun tuntuu naiseksi mainiolta ja siksihän sulla täälläkin on faneja kun osaat varmaan olla joustava jne. Ainoa mieleen tuleva mikä ehkä voi miestä ahdistaa on tuo:
"Joskus on kamalan hankalaa tietää mitä toinen tahtoo, jos puhumallakaan ei tavoita toisen sielunmaisemaa ja ei saa selville mitä pitäisi tehdä toisin tai korjata."
Sun mies tarvii nyt aikaa ja ymmärrystä ja niin varmaan sinäkin kun lasten kanssa varmaan menee äärirajoilla. Jos pystytte isommin riitelemättä olemaan niin minusta ei liikaa kannata alkaa tenttaamaankaan kun se voi miehestä olla ahdistavaakin ja saada ajattelemaan että sinä ajattelet että nyt on vikaa suhteessa vaikka hänestä ei isommin olisikaan. Se appelsiinijuttu oli kiva, semmoisia vaan ja ei liikaa paineita niin kyllä ne puhumiset sieltä aikanaan tulee ihan kiskomatta.- opipalukemaan
dklsgjapgjaewår kirjoitti:
Ilmainen oikoluku, hyvä.
Mikään ei ole ilmaista.
paskalle.myös kirjoitti:
Ai oikein "sielunmaisemaa"? Mainitse vielä "kemiat" niin et voisi kuluneempaa paskaa enää länkyttää.
Sielunmaisema on se mikä ajatuksena ja kokemuksena sisällä liikkuu. Paskanna toki , mutta mielummin pönttöön eikä palstalle. :)
Harmaaritari kirjoitti:
"Mutta kyllä nyt olen alkanut huomaamaan, että on tullut vaiheita kun mies vetäytyy enemmän kuoreensa, mitä koskaan aikaisemmin. Väsymys, rankat vuodet työssä ja kodin tekemisessä ottaa osansa. Mutta joo joskus tuntuu, ettei perhe ja perhe elämä tainnutkaan olla ihan unelmien mukainen. Enkä aina minäkään. :) "
Minusta tuolla ylempänä vähän turhankin paljon korostetaan seksin merkitystä, itse en usko että seksin puute liittoa tappaa jos sitä kuitenkin jonkin verran edes on vaan kaikki se muu joka syö jaksamista. Ihan niin kuin itsekin kirjoitat että jos on rankat vuodet työssä, isot rempat takana (uskomattoman paljon ihmisillä tulee erokriisejä juuri sitten kun se oma talo on valmis, ison päämäärän saavutuksen jälkeinen tyhjyys kai syö miestä/naista) ja sitten teillä vielä pienet lapset joka myös usein etäännyttää isän muusta perheestä niin että tuntee itsensä ulkopuoliseksi.
En usko että sinussa on isosti vikaa, luonnepuoli kun tuntuu naiseksi mainiolta ja siksihän sulla täälläkin on faneja kun osaat varmaan olla joustava jne. Ainoa mieleen tuleva mikä ehkä voi miestä ahdistaa on tuo:
"Joskus on kamalan hankalaa tietää mitä toinen tahtoo, jos puhumallakaan ei tavoita toisen sielunmaisemaa ja ei saa selville mitä pitäisi tehdä toisin tai korjata."
Sun mies tarvii nyt aikaa ja ymmärrystä ja niin varmaan sinäkin kun lasten kanssa varmaan menee äärirajoilla. Jos pystytte isommin riitelemättä olemaan niin minusta ei liikaa kannata alkaa tenttaamaankaan kun se voi miehestä olla ahdistavaakin ja saada ajattelemaan että sinä ajattelet että nyt on vikaa suhteessa vaikka hänestä ei isommin olisikaan. Se appelsiinijuttu oli kiva, semmoisia vaan ja ei liikaa paineita niin kyllä ne puhumiset sieltä aikanaan tulee ihan kiskomatta.Me ei kyllä riidellä ollenkaan sanan varsinaisessa merkityksessä, jos riitely tarkoittaa huutoa ja meuhkaamista, aggressiivista itsensä tai näkeyksensä puolustamista, muuta riehumista.
Eri mieltä ollaan asioista toisinaan ja joskus vahvastikin, mutta mä en koe sitä ongelmaksi. Miehestä en tiedä varmaksi sanoa, mutta hänellä on aika vahvat omat mielipiteet eikä liioin niistä tahdo joustaa. Eikä tarvitsekaan, kunhan ei torppaa toisenkaan näkemyksiä. Toisinaan kyllä sanoo, että turhaa länkytystä, toisen näkemyksestä ja se sinällään on asia josta voisin suuttuakin, jos olisin halukas suuttumaan. Koska ei edes jätä harkinnanvaraa, että toisen näkemyksessä olisi mitään pointtia.
Semmonen huiskaan toisen näkemyksen pois, kuin hyttysen ohimolta on toisinaan kyllä ärsyttävää. Joustamatonta ja ylimielistä.
Mä olen huono painostamaan toista, vaikka kysynkin toisinaan onko kaikki hyvin vaikutat uppoutuneen jonnekin ajatuksiisi. En kuitenkaan ryhdy hiillostamaan tai kiukkuamaan, koska se tosiaan ajaisi vielä syvemmälle omaan kuoreensa. Toiset on luonteeltaan semmoisia, että hiljenee ja vaikenee, kun ei jaksa ja munlaiset taas antaa tulla ulos kaiken mikä ahdistaa. Mä olen huono patoamaan asioita, ne keljutukset vaan puskee ulos ennen kun ne kasvaa suunnattomiksi.
Luulen myös, että tietty etappi on saavutettu ja voimat aika vähissä, kuten sanoit. Isot urakat takana ja tahti muuttuu. Voi tulla tyhjyys ja tyhjiö, vaikka kaikki onkin siinä mielessä hyvin että urakka on tehty ja voi ollakin vaan, aina tekemättä jotain. Pieniä juttuja vielä on tehtävänä, piha isoimpana. Mutta niillä ei ole asumisen kannalta kiire.
Ja vielä lisänä luonne joka nauttii yksinolosta ja itsenäisesti toimimisesta. Nyt koko sakki höseltää ympärillä ja luo omat haasteensa, erilaiset kuin rakentaminen ja työ. Ihmisten kanssa jatkuvassa vuorovaikutuksessa oleminen osaa olla aika uuvuttavaa myös. Kun on tottunut olemaan ominpäin. Ja vaikka kyseessä onkin oma perhe, tilanne on toinen kun ollaan lasten kanssa. Ne ei paljon odottele vanhemman jaksamisia, ne vaatii jaksat tai et. :)
Se on kanssa yksi semmoinen ei meinaa luonnistua juttu. Itse kun on taas vuosien aikana tottunut tinkimään aina omasta ajasta ja omista haluista, kun ei vaan ole mahdollisuuttaa ajatella itseä joka kohdassa. Siihen on jo niin tottunut, kun taas toiselle se on vielä totuttelemista. Eikä selkeesti aina kovin mieleistä. Monen asian summa. :)
Eiköhän tämä tästä, appelsiinitkin oli huomannut. Vaikkei siitä sen enempää puhunutkaan. Kyllä mä aina tulen jotain vastaavaa tekemään, koska mihinkä minä lapsellisesta koulutyylin tykkään susta lappustelusta eroon pääsisin. :)121212121212 kirjoitti:
Olisiko asialle syytä tehdä jotain?
Jos kerran miehesi on vuosia toiminut palstatotuuksien mukaisena betaraatajana, totta kai se on väsynyt ja kyllästynyt. Joko miehesi kyllästyy raatamiseen ja ottaa sinusta eron, tai viimeistään kun sinulla alkaa elämänvaihe 3. Menot ja lasten ollessa isoja haluatkin mennä/kouluttautua/jne, miehesi alkaa tuntumaan ihan tylsältä ja sinä otat eron.
Olet noudattanut kehittämääni naisten elämänvaihemallia täydellisesti: nuoruudessa pyörit jännämiesten kanssa, sitten otit hyvägeenisen ja ahkeran raatajan. Nyt kuulostaa siltä että liittonne on matkalla tuhoon.
Kannattaisiko se pelastaa tekemällä muutakin kuin hymynaamoja appelsiinin kuoriin?
Miehesi tarvitsee harrastuksia, salia, kavereita, seksiä naisen kanssa joka on ikäisekseen timmi. Vähemmän työtä, raatamista ja remppaamista.Valitan muottisi ei sovi tähän saumaan. :)
Niin kivaa kun se olisikin saada se sopimaan kaikkiin ja kaikkialle.zönggö kirjoitti:
Valitan muottisi ei sovi tähän saumaan. :)
Niin kivaa kun se olisikin saada se sopimaan kaikkiin ja kaikkialle.Raatamisesta sen verran, että oma valinta. Kukaan ei ole vaatinut ei vaadi raatamista. Paitsi mies itse. Joten se muutos täytyy lähteä itsestä, ei minusta. :)
On pyydetty pitämään lomaa, mutta jos loma tarkoittaa sitä ettei tule rahaa, se torpataan. Minusta kuitenkin rahaa tärkeämpää olisi joskus vaan levätä, nauttia olemisesta. Kun mikään ei mene konkurssiin, vaikka lepäisikin. Mä olen sanonut, että mä en tarvi mitään koteja tai muitakaan mitä tässä nyt on, jos ei mulla ole sitä miestäkään jota rakastan ja jonka kanssa haluan olla ja elää. Tää kaikki on materiaalia, korvattavissa materiaalilla. Ihmiset ei ole samallalailla korvattavissa ja ihminen on se joosta mä olen huolissani, en materiaalista. Mulle riittää vähempikin, mutta ihmisen menetys josta välittää, ei ole korvattavissa toisilla ihmisillä.zönggö kirjoitti:
Raatamisesta sen verran, että oma valinta. Kukaan ei ole vaatinut ei vaadi raatamista. Paitsi mies itse. Joten se muutos täytyy lähteä itsestä, ei minusta. :)
On pyydetty pitämään lomaa, mutta jos loma tarkoittaa sitä ettei tule rahaa, se torpataan. Minusta kuitenkin rahaa tärkeämpää olisi joskus vaan levätä, nauttia olemisesta. Kun mikään ei mene konkurssiin, vaikka lepäisikin. Mä olen sanonut, että mä en tarvi mitään koteja tai muitakaan mitä tässä nyt on, jos ei mulla ole sitä miestäkään jota rakastan ja jonka kanssa haluan olla ja elää. Tää kaikki on materiaalia, korvattavissa materiaalilla. Ihmiset ei ole samallalailla korvattavissa ja ihminen on se joosta mä olen huolissani, en materiaalista. Mulle riittää vähempikin, mutta ihmisen menetys josta välittää, ei ole korvattavissa toisilla ihmisillä.Harrastuksiakaan ei ole kukaan kieltänyt. Seksiä toisen naisen aknssa, tuskin ratkaisee miehen mahdollisia ongelmia. Ne on asioita jotka pitää ratkoa relaamalla, ei pingottamalla. Mutta kaikkea ei voi tehdä toisen puiolesta. :)
- ksjfaåigjaåwip
opipalukemaan kirjoitti:
Mikään ei ole ilmaista.
Eikö sinusta. Pyydätkö kaikesta maksua ja vastapalvelusta.
Minusta monet parhaat asiat ovat ilmaisia. Ajatteleminen, kävelylenkki, halaus, hymy, anteliaisuus, hyvät tavat eivät maksa mitään, vaan tuovat lisäarvoa. Vittumaisuus sen sijaan maksaa, turhanpäiväinen halpahalli-ilkeily, johon täällä niin usein törmää. Siinä mielessä uskon karmaan, että paha palaa takaisin jakajalleen bumerangina, mutta ehkä jossain toisessa muodossa kuin kostona. Onhan se yksi tyhmyyden lajike, että osaa myrkyttää itse itsensä. - hihihihih
ksjfaåigjaåwip kirjoitti:
Minusta monet parhaat asiat ovat ilmaisia. Ajatteleminen, kävelylenkki, halaus, hymy, anteliaisuus, hyvät tavat eivät maksa mitään, vaan tuovat lisäarvoa. Vittumaisuus sen sijaan maksaa, turhanpäiväinen halpahalli-ilkeily, johon täällä niin usein törmää. Siinä mielessä uskon karmaan, että paha palaa takaisin jakajalleen bumerangina, mutta ehkä jossain toisessa muodossa kuin kostona. Onhan se yksi tyhmyyden lajike, että osaa myrkyttää itse itsensä.Kaikki kuluttaa energiaa ja energiaa on saatava ruoasta, joka maksaa.
- kkaani
ksjfaåigjaåwip kirjoitti:
Minusta monet parhaat asiat ovat ilmaisia. Ajatteleminen, kävelylenkki, halaus, hymy, anteliaisuus, hyvät tavat eivät maksa mitään, vaan tuovat lisäarvoa. Vittumaisuus sen sijaan maksaa, turhanpäiväinen halpahalli-ilkeily, johon täällä niin usein törmää. Siinä mielessä uskon karmaan, että paha palaa takaisin jakajalleen bumerangina, mutta ehkä jossain toisessa muodossa kuin kostona. Onhan se yksi tyhmyyden lajike, että osaa myrkyttää itse itsensä."Vittumaisuus sen sijaan maksaa, turhanpäiväinen halpahalli-ilkeily, johon täällä niin usein törmää. Siinä mielessä uskon karmaan, että paha palaa takaisin jakajalleen bumerangina, mutta ehkä jossain toisessa muodossa kuin kostona."
Eiköhän ilkeilijöillä ole jo tarpeeksi paha olo ja pahaa elämässään muutenkin, että välittäisivät enää mistään "karman iskusta". Eivät he muuten ilkeilisi. - sgjaåwojgawåoj
kkaani kirjoitti:
"Vittumaisuus sen sijaan maksaa, turhanpäiväinen halpahalli-ilkeily, johon täällä niin usein törmää. Siinä mielessä uskon karmaan, että paha palaa takaisin jakajalleen bumerangina, mutta ehkä jossain toisessa muodossa kuin kostona."
Eiköhän ilkeilijöillä ole jo tarpeeksi paha olo ja pahaa elämässään muutenkin, että välittäisivät enää mistään "karman iskusta". Eivät he muuten ilkeilisi.Ilkeilyllä he luovat itse oma karmansa, sitä tarkoitin (viimeinen lause).
Tietty sarkasmillakin on joskus paikkansa, pieni vittuilukin voi mennä kevennyksenä, mutta tietyt asiat täällä vain ovat mun mielestä pelkkää joutavaa loiskiehuntaa. Kunnon sarkasmissa on älyä mukana, jolloin kohde voi tajuta jotain itsestään. Vaativa laji.
- Eki-Peki
Ihmiset (ja jopa miehet...) ovat niin erilaisia että tapoja reagoida ja elää elämäänsä löytyy kyllä todella monen laisia. Itse olin 27 vuotta suhteessa josta yli 20v naimisissa ja minä en kokenut kyllä missään vaihessa mitään erityistä tarvetta katsella avioliiton ulkopuolelle. Ja tämä ihan huolimatta siitä että kyllä sanoisin itse olevani varsin seksuaalinen mies jonka tarpeet ovat aika isot. Toki elämässä on houkutuksia mutta kun punnitsi sitä mitä voi saada ja mitä menttää, niin valinta ei ikinä ollut vaikea.
Kiitos tietysti tästä kuuluu rakkaalle vaimolleni joka osasi koko liiton ajan elää myös rinnallani puolisona eikä koskaan muuttunut vain äidiksi tai kodinhoitajaksi. Keksittiin kaikkea mukavaa, vietettiin hotelliviikonloppuja jne. Ja ihan arjessakin jatkuvasti mukavia hetkiä. Oltiin niin parhaita kevereita kuin rakastajia.
Toki elämässä oli eri vaiheita eikä mikään ollut koko ajan täydellistä mutta kokonaisuus oli aina reilusti plussan puolella. Monesti tuntui että suhde vain parantui loppua kohti kun kaikki nuoruuden kohkaukset jäivät vähemmälle.
Valitettavasti menetin hänet kaksi vuotta sitten syövälle. Nyt alan olla sen verran itseni kokoon saanut että jonkinlainen sinkuuden status tuntuu jo jotenkin luontevalta. Mutta täytyy sanoa että rima uudelle suhteelle on vielä aika korkealla ja vähän pelottaa, ovatko muiden kertomukset vaikeista suhteista ja vastaavista totta, itse kun en ole sellaista juuri kokenut.
No, tämä nyt meni vähän ehkä aiheen ohi mutta kiitos jos joku jaksoi lukea.- skjapsgijwaprij
Minusta monenlaisemmat tarinat olisivat tänne tervetulleita.
Rakkaan puolison menettäminen on varmasti hirveä isku. Mutta suuri onni, että on saanut kokea hyvän, pitkän avioliiton. Kaikki eivät sellaista saa kokea koskaan. Rakkaudellisen yhteiselämän jälkeen ei ehkä haksahdakaan mihinkään puolivillaiseen valintaan, kun on kokemusta muunlaisesta.
Vaikeissa suhteissa elävät kirjoittavat Suomi24:ään useammin kuin ne, joilla on kaikki hyvin, joita kuitenkin on enemmistö (kertovat tutkimukset). Luulen, että monesti ne vaaran merkit hyvin vaikeasta suhteesta ovat kuitenkin jo suhteen alussa näkyvissä, ei tietysti aina. Vanhempana ne on helpompi tunnistaa eikä perheen perustamisen vietti enää aja ketään yhteen kiireellä. - Eki-Peki
Täältäkö sitä saa vain kirjoittamalla? No, toki ymmärrän että vähän erilaisen elämän elänyt ihminen voi noinkin kyynisesti ajatella. Itsellä ei vain vielä ole vonkaukset ihan päällimmäisenä mielessä ja ehkä sinäkin voit sen edes jollakin tasolla ymmärtää jos oikein pinnistelet.
Eki-Peki kirjoitti:
Täältäkö sitä saa vain kirjoittamalla? No, toki ymmärrän että vähän erilaisen elämän elänyt ihminen voi noinkin kyynisesti ajatella. Itsellä ei vain vielä ole vonkaukset ihan päällimmäisenä mielessä ja ehkä sinäkin voit sen edes jollakin tasolla ymmärtää jos oikein pinnistelet.
Älä ota moitteena tai henkilökohtaisesti. Se oli vain oma ajatukseni, että juuri tuollainen tarina todennäköisesti vetoaa naisiin oikein hyvin.
- Eki-Peki
scrg kirjoitti:
Älä ota moitteena tai henkilökohtaisesti. Se oli vain oma ajatukseni, että juuri tuollainen tarina todennäköisesti vetoaa naisiin oikein hyvin.
Ok, ymmärsin sinut ehkä vähän väärin. Mutta täytyy todeta että en ole lähtökohtaisesti kiinnostunut naisista jotka tuntevat minuun vetoa "tarinani" vuoksi eivätkä siksi mitä oikeasti olen. Aika harvoin kerron kenellekään olevan leski jos ei tunneta jo tosi hyvin. En itsekään halua siitä niin kauheasti puhua kun pitäisi suunnata elämää nyt eteenopäinkin. Olen sitä mielessäni märehtinyt jo niin kauan että muiden seurasta etsin jotain muuta.
Eki-Peki kirjoitti:
Ok, ymmärsin sinut ehkä vähän väärin. Mutta täytyy todeta että en ole lähtökohtaisesti kiinnostunut naisista jotka tuntevat minuun vetoa "tarinani" vuoksi eivätkä siksi mitä oikeasti olen. Aika harvoin kerron kenellekään olevan leski jos ei tunneta jo tosi hyvin. En itsekään halua siitä niin kauheasti puhua kun pitäisi suunnata elämää nyt eteenopäinkin. Olen sitä mielessäni märehtinyt jo niin kauan että muiden seurasta etsin jotain muuta.
Mitä siis oikeasti olet, mitkä seikat sinussa pitäisi viehättää naisia jotta voisit tuntea että he ostivat sinut eivätkä tarinaasi?
- Eki-Peki
Alfabertti kirjoitti:
Mitä siis oikeasti olet, mitkä seikat sinussa pitäisi viehättää naisia jotta voisit tuntea että he ostivat sinut eivätkä tarinaasi?
En minä naisen puolesta päätä sitä mikä ketäkin viehättää. Mutta en siis halua olla vain jonkun hoivavietin kohde. En kaipaa sääliä enkä hoitajaa. Pärjään sinällään oikein hyvin yksinkin, koti on siisti ja ruokaa tulee pöytää, myös muuta kuin eineksiä.
Jos joku nainen erityisesti surkuttelisi kohtaloani tai haluaisi passata minut piloille niin kiinnostus kyllä menisi. - puhupellesuomee
Alfabertti kirjoitti:
Ostaksä vokaalin?
- asioistakeskusteltaisiin
Eki-Peki kirjoitti:
En minä naisen puolesta päätä sitä mikä ketäkin viehättää. Mutta en siis halua olla vain jonkun hoivavietin kohde. En kaipaa sääliä enkä hoitajaa. Pärjään sinällään oikein hyvin yksinkin, koti on siisti ja ruokaa tulee pöytää, myös muuta kuin eineksiä.
Jos joku nainen erityisesti surkuttelisi kohtaloani tai haluaisi passata minut piloille niin kiinnostus kyllä menisi.Minä en ainakaan surkuttele kenenkään kohtaloa enkä passaa ketään. Jos olisin suhteessa mahdollisesti joskus niin kyllä yhdessä tehtäisiin asioita.
Meillä osaltani on sovittu että täytän fyysiset tarpeeni muualla, koska vaimolla niitä ei enää ole. Hän lienee muuttunut jonkin sortin aseksuaaliseksi ja ei ilmeisesti kaipaa minkäänlaista kosketusta, harmi ettei tästä ollut minkäänlaisia viitteitä suhteen alku- tai edes keskivaiheessa ennen suurempia investointeja suhteeseen.
Fyysisen ja tunnepuolen pitäminen erillään on vaan aika vaikea juttu ja en ole tässä kovin hyvin ainakaan itse onnistunut.- Nnnnainen
Älä elä sokeana. Jos naisesi on vähänkään terve niin ei hän ole muuttunut aseksuaaliksi. Hän ei vain halua SINUA, huom.Sinua. Hänen haluttomuuden syy olet Sinä, ei kukaan muu.
Naisen ajatuksenkulku ja seksuaalisuus eivät ole kyllä täysin avautuneet minulle vuosien saatossa.
Vastauksestasi voisi ehkä päätellä jotain kolmannesta/kolmansista osapuolesta/osapuolista myös hänen osaltaan, mutta hänellä ei olisi minkäänlaisia paineita salata asiaa ja jo ajankäytöllisesti se on epäuskottavaa.- lskfaslgkjawoårgj
Nnnnainen kirjoitti:
Älä elä sokeana. Jos naisesi on vähänkään terve niin ei hän ole muuttunut aseksuaaliksi. Hän ei vain halua SINUA, huom.Sinua. Hänen haluttomuuden syy olet Sinä, ei kukaan muu.
Älä ole törkeä. Syitä et voi sinä tietää.
- Oikea.nainen
Miess32v kirjoitti:
Naisen ajatuksenkulku ja seksuaalisuus eivät ole kyllä täysin avautuneet minulle vuosien saatossa.
Vastauksestasi voisi ehkä päätellä jotain kolmannesta/kolmansista osapuolesta/osapuolista myös hänen osaltaan, mutta hänellä ei olisi minkäänlaisia paineita salata asiaa ja jo ajankäytöllisesti se on epäuskottavaa.Minä olin aseksuaali monta vuotta avioliitossa. Todellisuudessa olin seksuaalisempi kuin ikinä, työpaikalla sai fantastista seksiä lähes joka päivä. Kaiken lisäksi aviopuolisoni työskenteli myös samassa firmassa.
Noi aseksuaalijutut on ihan höpöhöpö juttuja. Hän ei pidä vain sinua haluttavana. Thats it. - Nnnnainen
lskfaslgkjawoårgj kirjoitti:
Älä ole törkeä. Syitä et voi sinä tietää.
Kuten kirjoitin, jos nainen on sairastunut esim masennukseen, on mahdollista että hän on "muuttunut aseksuaaliksi". Kaikista kovimmat seksihalut naisilla on 35-vuotiaana (33-39v) eli jollei hänen vaimonsa satu olemaan hedelmällisyysiän ohittanut, on todella epäiskottavaa että ilman vakavaa sairautta hän "muuttuisi aseksuaaliksi".
- 2vhuumaa
Laske kotiisi vapaaksi pari yöntimoa, ole viisi tuntia poissa ja kysy sen jälkeen vaimolta:"nooh rakas, vieläkö olet aseksuaali". :D
Täysin naurettavaa p*askaa kirjottaa että kun parisuhde muuttuu veli/siskosuhteeksi niin naisesta olisi tullut aseksuaali. :D Kerrassaan hupaisa ajatus. :D - näinseoli
Eihän minun kirjoituksessani pointti ollut tämä, vaan se että omissa sukulaisissa on aseksuaaleja, jotka ovat olleet koko elämänsä ajan yksin ja se on heistä tuntunut omannäköiseltä elämältä. Ei ihminen yhtä-äkkiä muutu aseksuaaliksi vanhemmiten. Syyt ovat silloin muut, mistä olikin jo keskustelua.
Ilmaisuni "muuttunut aseksuaaliksi" oli ehkä hieman harhaanjohtava.
Mutta olen jo tätä asiaa tarpeeksi pyöritellyt ja useamman tahon kanssa ja en liiemmin jaksa sitä analysoida enää.- Tietottoimisto
"Aseksuaalisuus eroaa selibaatista siten, että selibaatti on henkilön päätös pidättäytyä seksistä, mutta aseksuaalilla ei ole alun perinkään halua, mistä kieltäytyä."
- Naisen.näkökulma
Miess32v kirjoitti:
Ilmaisuni "muuttunut aseksuaaliksi" oli ehkä hieman harhaanjohtava.
Mutta olen jo tätä asiaa tarpeeksi pyöritellyt ja useamman tahon kanssa ja en liiemmin jaksa sitä analysoida enää.Mieti minkä näköinen olit kun menit vaimosi kanssa yhteen? Ehkä hieman eri näköinen. Syy siihen ettei vaimosi halua sinua enää voi olla ihan siinä että olet muuttunut. Sitähän miehet valittaa kaiket päivät etteivät naineet sotanorsua vaikka vaimo nykyään sellaiselta näyttää.
Toinen juttu, jos ikiomaa rakasta puolisoa petät luvatta tai luvan kanssa niin älä unta nää että hän vielä arvostaisi ja kunnioittaisi sinua ja haluaisi seksiä kanssasi. Toisen kanssa seksiä harrastettuasi olet loukannut vaimosi seksuaalisuutta syvimmällä mahdollisella tavalla. Itse en edes suostuisi nukkua samassa sängyssä koska kuvottaisi ajatuskin. Huolimatta siitä oletteko "sopineet" mitä tahansa.
- Nnnnainen
Just ton takia 2naista tai 2miestä ois parempi yhteensopivuus koska ymmärretään edes toisen käytöstä. Plen koko elämäni ihmetellyt tuota miksi jumala or whoever on ollut niin ilkeä että pistää kaksi täysin erilaista ihmistä yrittämään yhteiseloa vaikkei miehekkään miehen ja naisellisen naisen intressit kohtaa yhtään.
- Plpmpmpmpm
Te suominaiset olette jo parempia vain toistenne kanssa, koska Suomessa on varmaan epänaisellisten naisten määrä maailmanennätysluokkaa.
- TotuusSattuu
No kun luen tämän palstan miesten kirjoituksia niin minä ymmärrän niiden takana olevaa ajatusmaailmaa monesti vielä paljon vähemmän kun keskimäärisen naisen ajatuksia (joita niitäkään en osaa kovin hyvin lukea). Joten omalla kohdallani on hankala uskoa että parisuhde toisen miehen kanssa toisi ajatuksia välttämättä yhtään sen lähemmäksi toisiaan.
TotuusSattuu kirjoitti:
No kun luen tämän palstan miesten kirjoituksia niin minä ymmärrän niiden takana olevaa ajatusmaailmaa monesti vielä paljon vähemmän kun keskimäärisen naisen ajatuksia (joita niitäkään en osaa kovin hyvin lukea). Joten omalla kohdallani on hankala uskoa että parisuhde toisen miehen kanssa toisi ajatuksia välttämättä yhtään sen lähemmäksi toisiaan.
Jep. Naisen kanssa on jotenkin paljon helpompi hyväksiä, jos ja kun ei ymmärrä. Naiset kuitenkin on venuksesta ja miehet (ur)anuksesta. Ja jos nainen on käsittämätön, niin siihen varmaan on syynä jokin hormoni tai kuukautiset tai tyttöbakteerit.
- Voivoee
scrg kirjoitti:
Jep. Naisen kanssa on jotenkin paljon helpompi hyväksiä, jos ja kun ei ymmärrä. Naiset kuitenkin on venuksesta ja miehet (ur)anuksesta. Ja jos nainen on käsittämätön, niin siihen varmaan on syynä jokin hormoni tai kuukautiset tai tyttöbakteerit.
Naiset on epäsuoria. Miehelle voi antaa luvan pettää mutta jos se on niin tyhmä että tekee niin, niin mies on astunu ansaan ja lentää pellolle. Ei sellainen mies kunnioita, rakasta ja arvosta naistaan, jos hän häntä pettää. Mies paljastaa vain arvonsa jos menee sekstailemaan toisen kanssa. 😭
- tehkäämitäteette
en jaksa lukee näit kommentteja tulen pahoinvoivaksi ym sen sanon et en oo tuntenut itseäni näin huijatuksi koskaan toivottavasti kaikki osapuolet on tyytyväisiä itseensä lapsellista on meininki kaks viikkoo lukenu näit vasta ite
- Ulkonäkö-on-kemia
Naisista tulee laiskoja suhteen edetessä. Nainen lihoo ja menettää seksikkyytensä ja mies ei sitten halua seksiä lihavan naisen kanssa. Naisen tulee huolehtia että urheilee syön terveellistä ruokaa jotta ei liho ja kurppaannu vanhan näköiseksi.
- olemmerilaisia
Ihanko totta! Nyt puhut nykyaikaisen pinnallisen ulkonäkökeskeisen ihmisen suulla. Maailmaan mahtuu kaikenlaiset ihmiset.
- laihdutajo
olemmerilaisia kirjoitti:
Ihanko totta! Nyt puhut nykyaikaisen pinnallisen ulkonäkökeskeisen ihmisen suulla. Maailmaan mahtuu kaikenlaiset ihmiset.
Siinäkö läski hakee hyväksyntää läskeilleen?
- beethooven
Nyt sen sitten hiljan vasta kuulin että jotain 13 vuotta sitten se mukamas olisikin ollut kiinnostunut musta sillain?
- 39.mies.parisuhteessa
No ei mun akka ole muuttunut miksikään ja yhä haluan sitä, 9 vuotta yhdessä oltu. En ymmärrä mitä tämän aloituksen idea on joka ei pidä yhtään paikkansa.
- 121212121212
Minusta on selvää että jos yhdessä halutaan pysyä, se edellyttää kompromisseja.
Mies joutuu aina ja on aina joutunut tekemään myönnytyksiä. nykypäivän nainen ei halua tehdä, vaan elämä halutaan optimoida jakamalla se vaiheisiin.
1. Juoksut (menoa, biletystä, matkailua,paljon seksiä)
2. Vakiintuminen (lapset, koti, elintaso, remontointi, kuskaaminen)
3. Menot (takaisin työelämään, harrastuksia, matkailua, seksiä)
4. Vaihdevuodet (rauhoittuminen, ei kiinnosta seksi)
Jotta suhde toimisi, on naisenkin tehtävä myönnytyksiä tasoittamalla tämän vaihdekaavion poukkoilemista ääripäästä toiseen.
Nykypäivän nainen ei sitä halua.
Vaiheessa 1. paneskellaan eri miesten kanssa kuin se joka päätyy elättäjäksi, jolloin mies saa naisen vasta kun tämä on jo hehkeytensä menettänyt. Liitto saa surkeat lähtökohdat heti alkuunsa.
Vaiheessa 2. ylitöissä raatava mies väsytetään vaatimalla parasta elintasoa, hienointa keittiötä ja kalleimpia juhlia.
Vaiheessa 3. valitetaan miksei mies voi olla menevä taas, kun mies on vuosien aikana koulutettu tohvelisankariksi.
Vaiheessa 4. vedetään satasesta nollaan ja haarat kokonaan kiinni.
Miten elämänkumppanuus voisi toimia?- olemmekaikkierilaisia
Itsellä ei ainakaan elämä ole mennyt noin. Mutta kuten tuli jo aikaisemmin todettua niin minä viihdyn hyvin yksin. En ole kokenyt yksin olemisessa mitään ongelmaa. Ulkopuolisille se on sitä ollut, kun katsovat tilannetta omasta näkökulmastaan. Pitää muistaa kunnioittaa ihmisen itsemääräämisoikeutta aina, eikä ruveta antamaan apua silloin kun siihen ei ole mitään tarvetta.
- Rose_91
Noi sun kirjoitukset tuntuvat aina olevan ihan jostain rinnakkaistodellisuudesta. En toki kiellä, etteikö osa naisista käyttäytyisi juuri noin, mutta minusta luulet sen osan olevan paljon suurempi kuin oikeasti on. Ehkä noista tapauksista kirjoitetaan enemmän mediassa. Tasaisen onnellisessa arjessa ei ole median mielestä mitään niin erityisen kiinnostavaa kirjoitettavaa.
- kurpskurps
Niin kai se on paras miehet, et haette sen nuoren passaajan ja petikaverin. Täällähän ei mikään ratkea. Eikös se ollu niin, että elämätön elämä halutaan elää sitte viiskymppisenä. Itse naisena, vanhana kurppana olen kiitollinen, että elin silloin nuorena, nyt saa jo rauhoittua, toki sitä seksiä on vieläkin:)
- Sinkkunainen--
Naiset voi muuttua hieman mutta miehet muuttuu paljon enemmän. Mies lakkaa huolehtimasta itsestään, paino nousee, mies syö roskaruokaa ja makoilee sohvalla. Ei ihme kun naisten halut vähenee.
- Teinitohtori
Höpö höpö. Suuri osa suominaisista alkaa mummoutua pian täysi-ikäistyttyään, joskin se on paljolti itse aiheutettua. Nimenomaan naiset ovat ylipainoisia ja hiusten kyniminen sukupuolettomiksi tekee ulkonäöstä vielä vastenmielisemmän. Runsas alkoholin käyttö tekee heistä aggressiivisia ja nykyään pimujen poikia runsaampi tupakointi vanhentaa lisää.
- Ulkonäkö-on-kemia
Naiset vanhenee siinä kuin mieskin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1181685Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91847Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja148782- 57769
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35731Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat39631Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔42630Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö242620- 67599
Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol33577