Olen 27-vuotias ja olisi aikeissa mennä opiskelemaan kemiaa. Olen kuullut, että tuossa ajassa on mahdollista suorittaa kyseinen tutkinto. Ikääkin on sen verran, että tutkinto olisi kiva saada nopeasti. Kuulostaako tuo realistiselta jos keskittyisi hyvin opintoihin? Ilman kuitenkaan mitään tyyliin 80-tuntisia opiskeluviikkoja. Mihinkään pippaloihin ym. skeidaan ei tulisi tuhlautumaan aikaa.
Maisteriksi kolmessa vuodessa?
3
209
Vastaukset
- aikapeto
Jos aikomuksena on opiskella sekä kandin että maisterin tutkinto, 3 vuotta tuntuu siihen vähältä. Joku pystyy ihmeisiin, useimmat eivät. Kandi maisteri on 300 op eli suorituksia tarvittaisi 100 op lukuvuodessa. Ei mikään pikkujuttu, useimmilta onnistuu puolet tästä.
En tunne kemian opintoja, mutta opintoihin saattaa sisältyä työskentelyä laboratoriossa, mitä tuskin voi nopeuttaa millään. Sivuaineetkin varmaan tarvitaan. Sanoisin, että tehokkaasti opiskellen 4 vuotta olisi mahdollinen. - nanokemia
Olen 20v ja opiskelen kemiaa ja nanoa sivuaineena. Aijon olla kandi kolmessavuodessa.
Pisteitä on nyt kertynyt 42 tähän mennessä. Puolessavuodessa pisteitä tarvitaan 30.(Kela)
Laboratodion pakolliset jaksot on nyt suoritettuna.
Bilettämään ei siis ole hinkua, jos meinaa saada opinnot pois päiväjärjestyksestä ja hyvän todistuksen, alle 4-5 ei saa olla.Sitten kranu ja maisteriksi, tohtorikin...... - vanhakemisti
Uudessa tutkintojärjestelmässä on helppo valmistua nopeasti, koska hankalat kurssit voi vaihtaa kevyempiin. Vanhassa tutkintojärjestelmässä piti melkein hakea kuu taivaalta. Professorit laittoivat kursseihin mitä halusivat opiskelijoista välittämättä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854578
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173572Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102784En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392113Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1101316