En panostanut ylä-asteella ja nyt kaduttaa...

Panikoivaoppilas

Mua kaduttaa ihan sairaasti. Käyn nyt yhdeksännettä luokkaa ja alan viimein herämään koulun käynnin kanssa. Seiskaluokalla ja kasiluokalla en panostanut koulun käyntiini yhtään ja se näkyi myös numeroissa. En keskittynyt tunneilla tai lukenut kokeisiin kovinkaan paljoa.

Nyt yhdeksännellä luokalla olen alkanut heräämään ja haluan panostaa kouluun. Minusta vain tuntuu että se on liian myöhäistä, sillä useat todistusarvosanani ovat 7 luokkaa ja niitä on vaikea saada nostettua, kun en muista mitään 7 & 8 luokalla käytyjä asioita. Esim. englannissa on vaikea saada hyviä numeroita kun ei edes muista niitä perusasioita, joita käytiin seiskalla ja kasilla.

Minulla on kauheat paineet koulun suhteen, sillä haluan lukioon, mutta keskiarvoni on tällä hetkellä 7,5. Jokainen koe stressaa ihan hirveästi joka johtaa siihen että itken, koska minulla on kauheat paineet enkä halua pettää itseäni tai ketään muutakaan. Joudun joissakin aineissa tekemään entistä enemmän työtä, kun en sitä tehnyt aikaisemmin.

Kevään lopussa on valtakunnalliset. Panikoin niistä nyt jo. Miten voin saada valtakunnallisista hyvän numeron, jos en muista pätkääkään mitä 7 & 8 luokilla käytiin?

Haluaisin nostaa keskiarvoni 8,00 tai ylemmäksi, että pääsisin haluamaani lukioon. Aikaa on kuitenkin vain vähän ja pelkään ettei se tule toteutumaan.

En tiedä mitä teen. Voisiko joku kertoa minulle neuvoja miten stressata vähemmän koulusta/ hyviä oppimis vinkkejä? Kiitos jo etukäteen.

10

305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voit luovuttaa nyt niin ei kaduta niin paljoo

• Jos sinne kasin keskiarvon lukioon on pakko päästä, niin harkitse vakavasti kymppiluokkaa. Silloin saat vuoden lisäaikaa parantaa arvosanojasi.

Äläkä välitä paskaakaan niistä, jotka dissaavat kymppiluokkaa. Itseesi varten sinä elät, et ilkkuvia retardeja.

• Lukio on (varmaan) paskaa. Minä jäin yläasteen jälkeen kotiin, ja asun edelleen äitini luona. Hieno elämä minulla.

• adfddasf

Ootko kauan asunut jo :o?

• adfddasf kirjoitti:

Ootko kauan asunut jo :o?

Koko elämäni(Olen tällä hetkellä 20 v). Äitini sanoi, että jos en hanki töitä, niin voisin ainakin auttaa kotitöissä. Niinpä päädyin tänään mankeloimaan.

• asdfhjk

Ei se numeroiden nostaminen niin mahdotonta oo.Itellä oli just toi sama tilanne ku sulla ja sain nostettuu keskiarvon kasiluokan keväästä(sillo keskiarvo oli 7.5) ysin kevääseen (keskiarvo 8.6).
      Tottakai se oli vaikeeta yms ja monesti halusin luovuttaa ,mut kyl se työnteko kannattaa.
      Ite nostin sillee et luin lukuläksyt ja kappaleet vaikka ei ei oiskaa tullu läksyks ja tein aina läksyt ,viittasin paljon,yritin kuuntelin tunnilla ja luin kokeisii paripäivää ennen koetta päivällä enkä viimisenä iltana/yöllä.
      Ja toi stressaaminen on turhaa se vaa vaikeuttaa tota tilannetta älä huoli kyl sä siihen pystyt.

• justAsking

Jos tulee huonoja arvosanoja niin ainahan voit mennä amikseen.

• Itselläni oli suurin piirtein samanlainen keskiarvo ja pääsin silti lukioon. Kyllä säkin voit päästä.

• Luovut vain ja mene amikseen. Niin kaikki asialliset tekee

• Köhölöm

Leiki opettajien luona jeesusta vaikka ihan hupiukko olet, saat hyvän keskiarvon. Kannataa myös lukea paria päivää ennen kokeisiin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      64
      1148
    2. Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?

Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä
      Maailman menoa
      152
      932
    3. Tulin ehkä vainoharhaiseksi

Oletko mies ollut kehenkään yhteyksissä minuun liittyen?
      Ikävä
      57
      797
    4. Juuri nyt: Ei soraääniä, Kunnanhallitus esitti sittenkin kivitipun ostoa.

Kunnanhallitus esittää valtuustolle, että kunta ostaisi Kivitipun 170 000 euron kauppahinnalla. https://ilkkapohjalaine
      Lappajärvi
      67
      747
    5. Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"

on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol
      Maailman menoa
      269
      736
    6. Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."

Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas
      Suomalaiset julkkikset
      6
      711
    7. Se on viisi vuotta

Mihin se enää muuttuu? Viisi pitkää vuotta.
      Ikävä
      62
      672
    8. Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment
      Maailman menoa
      180
      659
    9. Älä epäile itseäsi

äläkä epäile minua. En ole menossa mihinkään - ellet pyydä minua poistumaan. 🧡
      Ikävä
      31
      635
    10. Mitä ajattelet että

kaivattusi miettisi siitä että kaipaat häntä?
      Ikävä
      29
      618
    Aihe