Onko joitakin jotka ottavat kotiinsa välillä?

Koditoneiasunnoton

Minulla on ongelmallinen elämäntilanne. Asun eräässä asumisyksikössä jossa on siis muita asukkaita ja ohjaajat. Minua kuitenkin ahdistaa ja häiritsee olla täällä usein ja täällä on asioita/ihmisiä jotka häiritsevät minua. Monesti kun en tietyistä syistä pysty olemaan täällä asumispaikassani eikä äidillekään oikein aina sovi,että hänen luokseen mennään,niin joudun olemaan ulkona kuten Haukiputaan keskustassa tai kaupungissa eli Oulun keskustassa,koska minulla ei ole muuta paikkaa minne mennä. Yritän päästä mahdollisimman nopeasti muuttamaan täältä johonkin toiseen paikkaan. Pois muutto ei kuitenkaan käy ihan käden käänteessä. Käsittääkseni EI ole mitään paikkoja(vaikka kyllä pitäisi olla)mihin voisi mennä jos ei pysty olemaan kodissaan.

Siksi päätinkin kirjoittaa tänne ja kysyä,onko Haukiputaalla tai Oulussa ihmisiä,jotka OTTAVAT omaan kotiinsa ihmisiä jotka eivät pysty aina olemaan omassa kodissaan. Onko avokätisiä,suurisydämisiä ihmisiä, jotka mielellään ottavat välillä kotiinsa öiksi ja/tai päiviksi? Onko joitakuita jotka haluavat,että heidän kodissaan on välillä vaikka muutaman päivän kerrallaan joku/joitakin sellaisia ihmisiä jotka eivät halua/pysty olemaan omassa kodissaan. En ole asunnoton,mutta olen koditon. Ne ovat eri asioita. Asunnottomalla ei ole asuinpaikkaa,kodittomalla on,mutta kodissa ei ole hyvä olla.

Onko siis ihmisiä jotka ovat valmiita majoittamaan välillä muutamiksi päiviksi (tai joskus vaikka ihan vain yhdeksikin yöksi)minut omaan kotiinsa ilmaiseksi? Eli voisin sovitusti olla jonkun asunnossa välillä niin kauan,että pääsen muuttamaan täältä. En siis tarkoita,että olisin KOKOAJAN jonkun luona vaan aina välillä,joskus päivän joskus pari,joskus useamman päivän. Ja ihmisen joka on valmis majoittamaan välillä minut on tietenkin oltava hyväntahtoinen ja LUOTETTAVA. Voiko jonkun luokse tulla välillä?
En tiedä onko ihmisiä jotka ottavat kotiinsa,mutta niinhän sitä sanotaan,että yrittänyttä ei laiteta. Päätin kokeilla...

JOS siis olet hyväntahtoinen ja luotettava ja olet valmis ilmaiseksi ottamaan välillä kotiisi jonkun,niin kerro! Pitää sitten miettiä milloin tulisin ja missä tavattaisiin ekan kerran! Pitää myös miettiä miten vaihdetaan yhteystietoja. Jos tänne laittaisi sähköpostiosoitteen ja sähköpostissa kertoisi puhelinnumeron? En tiedä... Tai olisiko parempi sopia täällä tapaaminen (paikka,ajankohta) ja tapaamisella vaihtaa puhelinnumerot? Tämä on tosiaan nyt tällainen hullu päähänpisto! On täysin mahdollista ettei KUKAAN halua ottaa omaan kotiinsa!!

Kiitos ja kumarrus!

3

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EnTiedäOnkoAvuksi

      Varmasti on monia sellaisia hyviä ihmisiä myös Haukiputaalla jotka majoittaisivat ja syöttäisivätkin mielellään kunnollisen, vaikkakin kodittoman ihmisen, varsinkin nuoren. Ainakin moni eläkeläinen niin tekisi varmasti mielelläänkin, ainakin silloin tällöin. Ehtona on tietysti että pitäisi käyttäytyä kunnollisesti, eikä esim. varastella, minkä voi olettaa tulevan helposti mieleen kodittomalla nuorella. Moni vanhempi ihminen kyllä tunnistaa helposti semmoisen jolla semmoisia taka ajatuksia on.

      Lisäksi on aikuisia jotka saattaisivat hyväsydämisyyttään apua antaa, mutta jos apua tarvitseva on alaikäinen, tulee nykyajan meiningin mukaan esteeksi erilaiset pelot, esim. lasten hyväksikäyttöön liittyen, koska väärinkäsityksiä voi helposti sattua ja niitä kytätään erityisesti tuon asian tiimoilta ja leimautuminen sellaisesta, vaikkei olisi syyllinenkään, on melko pysyvän kaltaista ja naama ja nimi olisivat äkkiä internetissä väärin perustein...

      En tiedä uskaltaisinko itsekään mennä auttamaan esim. maassa makaavaa itkevää lasta, koska siihenkin voi joku hysteerinen juosta huutamaan että "herranjumala mitä sinä teet sille lapselle!" - tai muuta sellaista, samalla kännykkäkameralla valokuvia räpsien...

    • lähinomainenviranomainen

      Kukapa nyt niin pöljä olisi, kaikkea kyseletkin.

    • Ei-jatkoon

      Ei ole kiva löytää vanhusta puukotettuna....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe