Moi,
Olen 23-vuotias mies ja olisin kiinnostunut merenkulkualasta.
Pienen hakemisen jälkeen löysin Merenkulkualan perustutkinnon. Koulutuksia järjestetään ilmeisesti Raumalla sekä Kotkassa.
Minua kiinnostaakin, että onko koulutukseen mahdollista päästä JO ammattikoulun käynyt vai onko koulutuspaikat varattu nuoremmille opiskelijoille?
Eli voiko tutkintoa suorittaa myös aikuiskoulutuksena?
Ja ensinnäkin onko kokemuksia kyseisistä koulutuksista tai muusta alaan liittyvästä koulutuksesta?
Kiitos.
Merenkulkualan perustutkinto
3
981
Vastaukset
- konemestariopiskelija
Ainakin Raumalle voi hakea ammattikoulun käynyt
Älä tuhlaa omaa aikaasi, jos et ole valmis tulevaisuudessa tappelemaan satojen alan opiskelijoiden ja ammattilaisten kanssa niistä vähistä työpaikoista. Konemestari puolella tilanne on jonkin verran parempi kuin päällystön puolella. Itse olen päällystöpuolen opsikelija ja tällä hetkellä tekemässä opinnäytetyötä peruspäivärahalla, kun yhtään duunia ei ole tarjolla. Harjoittelijaksi ottavat heti, mutta palkallista työtä ei tarjota ellet jo ole jo sattumoisin aikaisemmin työtä saanut.
Kannattaa kiertää merenkulku kaukaa, kun laivoja suomessa on alle 100 joissa keskimäärin noin 10hengen miehistö x 2. Rauman, Kotkan, Turun ja Maarianhaminan koulut puskee joka vuosi parin luokallisen verran väkeä ulos kilpailemaan vähistä duunipaikoista. Ulkomaille voisi mennä, mutta niissä maksetaan palkkaa se 600$/kk. Hae vaan kouluun opiskelemaan merenkulkua, jos haluat kelan asiakkaaksi peruspäivärahaa nostamaan.- kannustusta.sulle.ihana
Hae ihmeessä! Olet nuori vielä ja kyl ne sut sinne haluaa. Jotkut käy vaikka kolme eri linjaa amiksessa ja ei siinä oo mitään ihmeellistä. Nykyään on normaalia vaihtaa alaa vaikka viiskymppisenä. Mut se on helpompaa nyt kuin yli kolmekymppisenä. Usko pois. Sä pystyt siihen. Motivaatio on kaikista tärkein. Kun on intohimo johonkin, niin sitä osaa vaistomaisesti mennä eteenpäin ja menestys seuraa perässä. Löydät varmasti töitä kun olet ensin löytänyt sen oman juttusi. Voit jatkaa merikapteeniksi ja päästä huippupalkoille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131458
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881307Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1361067- 68974
- 39917
- 69874
- 97867
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54852- 75846
Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39784