Onko meidän uskontomme paras?

Kuten jokainen tietää on uskontoja monta. Kaikki ovat ikään kuin ihmisen keksimiä. Onko tämä kristinusko parempi ja oikeutetumpi tie paratiisiin?

52

530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reppuriika

      Ruunea ne uskoasiat vain kiinnostaa! ; Matt. 11: 9. - 10. Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
      Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.

      Kyllä sinäkin saat vastauksen etsintääsi, kun olet rehellinen ja annan Jumalalle mahdollisuuden.

      • ruunevaan

        Minä en voi Sanaan uskoa totutulla tavalla. Onhan meillä tuo ihana luonto olemassa, joka osoittaa Jonkin Suuremman olemassaolon.

        Kertokaa nyt minulle syntiselle, mikä on se suunnaton rakkaus, jota Jumala on meille osoittanut?
        Kun katson pieniä lapsia keskellä Aleppon raunioita, näen kuin Jumalan nukkuvan, ei valvovan. Näkemys siitä, että Jumala sallii ja että käsittämättömät ovat Herran tiet, on minulla.

        Jeesuskin istuu, uskontunnustuksen munkaan, "tuomitsemassa eläviä ja kuolleita".

        Taidamme Entisen Kukkahameen kanssa olla kuitenkin "riittäviä kampraatteja" Jumalallenne.


      • Se-entinen-Kukkahame

        Niin juttiita!
        Parempi ettei äärilaidoilla, jotakuinkin kumpaakin reunaa hipoen , mutta niin että hyvä voittaa ja sen mukaan sanat.
        Suunnaton ja määrätön, kuitenkin joku meitä ohjaa täällä enkä pane hanttiin parempi kun uskotaan hyvään ja pysytään sovussa, näin se suurinpiirtein kai?


    • Se-entinen-Kukkahame

      Minun Jumalalleni kelpaa elämäntapani,meillä on hyvä yhteistyö, hän tietää ja näkee tekemiseni, laskee eskeleeni ja antaa minun koheltaa päivästä päivään milloin mihinkin suuntaan omalla nopeudellani.
      Joskus kompuroin mutta nousen ylös puhdistan polveni hiekasta ja kampaan hiukseni, siistin olemukseni ja matka jatkuu valitsemallani vauhdilla.
      Joskus Hän muistuttaa; laiota huulipunaa se pukee sinua ja minä tottelen!
      Minun uskontoni on suopea lempeä ja rakastavainen Amen.

      • Ramoona_

        Kukkahameen Jumalan kaltaisen minäkin tunnistan omakseni.On niin lohdullista, että kompuroituaan voi taas aloittaa uusin innoin, onhan joka aamu armo uus. Hän näkee myös vahvuutemme ja heikkoutemme, liikaa ei vaadi , omannäköisiämme saamme olla , myös iloita naisellisuudesta.

        Näin Runebergin päivänä mielestäni tähän sopii hyvin säe hänen virrestään

        Kuin vesilintu lahdella
        käy alle veden pinnan
        ja huuhdottuaan sulkansa
        taas nostaa puhtaan rinnan,
        niin puhdistuu myös henkemme
        sanassa kirkkahassa
        ja liikkuvansa tuntee se
        olossaan oikeassa.


      • MummeliMia

        Uskonnon dogmit ovat minullekin jääneet oudommiksi, toki niitä olen kuullut paljon, mutta luonnossa olen Luojan tuntenut olevan läsnä.
        Kiitollisuus tästä kaikesta täyttää silloin sydämen.

        Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan
        olemme kaikki hiljaa kätketyt.
        Me saamme luottaa ihmeelliseen Luojaan,
        yhdessä käydä uuteen aikaan nyt.

        Virsi 600


      • Edelliseen

    • Uskonto --Aivopesty ideolokia -- tai ajatuksenkulku sellaisessa mikä ei ole todellista tai todistettu .. Jos onkin harhanäkyjä niin niihinkin haetaan jonkinlaista järjellistä vastausta ,mikä on aivan mahdotonta -
      Onhan jotkut jopa niin päästään sekasin että se hänen jumalansa on antanyt jopa yliluonnollisia voimia antaa anteeksi näitä Syntiä jotka onkin monen ihmisen paheita -- Paheet on ne, jos itsekkin tietää tuomita omat tekonsa --Laki kirjat on ihmisen hyvä keksintö --niiden tulkitsioita on vaan niin monenlaisia --

      Nyt vaan ei ole sellaisia Tuomioistuimia joissa nämäkin Uskonnolliset Allahia huutavat ihmishirviöt tekee pahojaan --tämä on nyt --ennen oli jokin muu jumala jota huudettiin kun , laitettiin Sotilaat tappamaan Suomessakin -- minun eläissäni .

    • Uskonto --Aivopesty ideolokia -- tai ajatuksenkulku sellaisessa mikä ei ole todellista tai todistettu .. Jos onkin harhanäkyjä niin niihinkin haetaan jonkinlaista järjellistä vastausta ,mikä on aivan mahdotonta -
      Onhan jotkut jopa niin päästään sekasin että se hänen jumalansa on antanyt jopa yliluonnollisia voimia antaa anteeksi näitä Syntiä jotka onkin monen ihmisen paheita -- Paheet on ne, jos itsekkin tietää tuomita omat tekonsa --Laki kirjat on ihmisen hyvä keksintö --niiden tulkitsioita on vaan niin monenlaisia --

      Nyt vaan ei ole sellaisia Tuomioistuimia joissa nämäkin Uskonnolliset Allahia huutavat ihmishirviöt tekee pahojaan --tämä on nyt --ennen oli jokin muu jumala jota huudettiin kun , laitettiin Sotilaat tappamaan Suomessakin -- minun eläissäni .

    • Kauhistunutt

      Häpeä UM. Se oli puolustussota, kun vihollinen hyökkäsi.

      • mutta--

        oliko sata vuotta sitten 17 -18


      • aina on jolin syy miksi soditaan Puolustus sota -- --suomi on ollut Venäjänvallanalla ja Ruotsin --ja oltaisiin varmasti Suomalaisia ilman sotaakin -- en minäkään ole Ruotsalaisnen vaikka olen kohta ollut 33 v täälä - Sota ei muuta mitään Se on vallan tavoittelua kansan tappamisella ,
        mMikään ei muutu vallanpitäjät vaan muuttuu - Kasallisuus on aina pysyvä --juu ne kaksoiskansalaisetko ovat nut ajamassa molempien maan etua -- varokaa vaan --- herkkäuskoiset - Ja sillon taas ei auta edes jumalatkaan -- Kun ihminen joka saa valtaa ja menettää järkensä --näitähän on historiat täynnä -- Jotain on sillon vialla ihmisessä" jumalan "kuvassa
        U.M


      • aina on jolin syy miksi soditaan Puolustus sota -- --suomi on ollut Venäjänvallanalla ja Ruotsin --ja oltaisiin varmasti Suomalaisia ilman sotaakin -- en minäkään ole Ruotsalaisnen vaikka olen kohta ollut 33 v täälä - Sota ei muuta mitään Se on vallan tavoittelua kansan tappamisella ,
        mMikään ei muutu vallanpitäjät vaan muuttuu - Kasallisuus on aina pysyvä --juu ne kaksoiskansalaisetko ovat nut ajamassa molempien maan etua -- varokaa vaan --- herkkäuskoiset - Ja sillon taas ei auta edes jumalatkaan -- Kun ihminen joka saa valtaa ja menettää järkensä --näitähän on historiat täynnä -- Jotain on sillon vialla ihmisessä" jumalan "kuvassa
        U.M


    • aabbcc.fi

      Ainakin tuli yksi hirviö tunnistetusti esille.
      On olemassa uskonnon vapaus joten palvokaa saatanaa mutta en käänny noilla puheilla. Hyi olkoon!

      • Älä.nyt

        Sinä hirviö et tullut siltikään esiin, vaikka löit kuin kirveellä ihmistä.


    • Pelästynyt

      Tuo oli iljettävintä mitä olen ikinä palstalla lukenut. Pakko silmiään uskoa kun ihan kahteen kertaan rekattu sem tänne postittaa. Kylmyys ja pimeys ja raakuus huokuu tuosta.

      • Oletko-

        itse jotain muuta kuin kylmä, pimeä ja raaka??


      • olen-elän
        Oletko- kirjoitti:

        itse jotain muuta kuin kylmä, pimeä ja raaka??

        Tämä änkyttävä hännystelijä taas herännyt eloon ja oppinut kirjoittamaan.


    • beaB

      Rakkaus


      Tuhlaaja poika saa anteeksi, vanhemman veljen synti on kateus
      Islamissa armo puuttuu. Sen tilalla on viha ja tuomitseminen.
      Buddhalaisessa vertauksessa tuhlaajapoika joutuu isänsä palvelijaksi.

      Etiikan kultainen sääntö on monissa uskonnoissa
      Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi.

      Gandhi totesi, jos kristityt eläisivät niin kuin Raamattu opettaa, hänkin olisi kristitty.

      Saammeko anteeksi?

    • en.vaihda

      Kristityt ei ole mikään homogeeninen lauma , varsinkin kun siinä on keskeistä ihmisen vapaa tahto.Ei ole synnitöntä, muutenhan ei armoakaan tarvittaisi .
      En vaihtaisi mihinkään tapoihin orjuuttavaan uskontoon. Mitä auttaa rätti päässä Jumalan edessä tai mitä säännölliset pyllistelyt kohti Mekkaa ? Nuo tavat on vain ulkoista, pakotettua. Islamissa on myös miden uskontojen vihaaminen ja halveksunta.

    • potti-ropo

      kysymykseen vastaus:

      Uskontomme on paras,

      kristinuskon sanoma perustuu vain totuuteen,

      siis jokaisen ihmisen tulee elää totuudessa,

      10 käskyä kertoo kaiken
      se on elämän polku jota kannataa jokaisen ihmisen kompuroida ,

      ihminen itse ei koskaan ole täydellinen,
      mutta luojan siunaamana ja ohjaamana ihminen voi selviytyä vähäisemmillä vaurioilla elämän tiellä,

      • Juu, on se uskonto paras, antaa jopa nauraa makeasti, kun potti-ropo 😊 on varmaan se kolehtikilahdus? kysyy yks' naurava epätietoinen


      • ropotti-
        sini-sirkku kirjoitti:

        Juu, on se uskonto paras, antaa jopa nauraa makeasti, kun potti-ropo 😊 on varmaan se kolehtikilahdus? kysyy yks' naurava epätietoinen

        juuu, potti-ropo on uskovainen,
        käy harvoin kirkossa
        kolehtiin pistää muutaman ropo-sen,
        pikkusen kilahtaa,
        ku köyhä on,

        ei kuitenkaan niin kui se entinen vaari kehu
        ku kolehti tuli kohdalle
        on se kirkossa käynti huppaisaa
        minullekki rahaa jaettiin mukavasti,


    • Nauru-ja-puhuminen-hyviä

      Kun tosi-uskovana itseään pitävä lyö kirveellä toista ihmistä vihansa vallassa, tulee mieleen se, että hän ei ole ymmärtänyt kristinuskon keskeistä sanomaa: Rakasta lähimmäistäsi!
      Häneltä puuttuu rakkautta.
      Kyllä asioista pitää saada puhua ääneen tai kirjoittamalla, ne jotka vaiennetaan, jotka pidetään hiljaa, sairastuvat. Puhuminen auttaa.

      Näin oli ennen Suomessakin:

      "Suomalainen ja venäläinen rajavartija istuivat kalassa rajajoella Pohjois-Karjalassa ja katselivat toisiaan noin 50 metriä leveän virran yli.

      Suomalainen veteli kaloja koko ajan, ja kohta hänellä oli ämpäri täynnä. Venäläinen näytti suomalaiselle tyhjää pärekoria ja huusi:
      - Miten ihmeessä sinä vetelet kaloja koko ajan, ja minä en saa mitään?

      Suomalainen rajamies vastasi:
      - Asiahan on aivan selvä. Tällä puolella jokea kalat uskaltavat avata suunsa."

      ____

      • hymyä-huuleen-

        heh olipa hyvin sanottu,


    • Ruune se jaksaa kylvää riitaa noilla avauksillaan.

      • kummas.tus

        Eipä ruune näissä anna mitään, epäuskonsa vaan tuo. Se mikä ärsyttää on tuo syntisenä esiintyminen ja anelu, kertokaa ja kirjoittakaa.
        Kamalaa omakohtaista ristiriitaisuutta, jakuitenkin on vaatimuksia ja avunpyyntöjä palstalaisten niskaan! Kova pala on.


      • Vaalierkille!
        Minkä riidan taas kylvin?

        Historian mukaan ovat kaikki yksijumalaiset uskonnot, kristinusko, juutalaisuus ja muslimitkin, lähtöisin kaksoisvirran maasta eli nykyisestä Irakista.

        Historian mukaan ovat arabit ja jutalaiset toistensa serkkuja, mutta nykyään kuin verivihollisia. Eikö asioista voi keskustella?


      • enjaksais
        kummas.tus kirjoitti:

        Eipä ruune näissä anna mitään, epäuskonsa vaan tuo. Se mikä ärsyttää on tuo syntisenä esiintyminen ja anelu, kertokaa ja kirjoittakaa.
        Kamalaa omakohtaista ristiriitaisuutta, jakuitenkin on vaatimuksia ja avunpyyntöjä palstalaisten niskaan! Kova pala on.

        Ihmeen nätisti nuo palstan mukavat naiset jaksaa kirjoittaa tuon vänisijän ketjuihin. Taitavat sääliä uskon asioissa kipuilevaa ja kiukuttelevaa ukkoa. Monesta huokuu että on sinut Luojansa kanssa . Ei mitään hurmahenkistä vaan luonnollista, turvallisuuden tunnetta ja vakautta. Taitaa olla helmiä sioille tai siis tuolle änkyrälle.


      • epäpriesti
        enjaksais kirjoitti:

        Ihmeen nätisti nuo palstan mukavat naiset jaksaa kirjoittaa tuon vänisijän ketjuihin. Taitavat sääliä uskon asioissa kipuilevaa ja kiukuttelevaa ukkoa. Monesta huokuu että on sinut Luojansa kanssa . Ei mitään hurmahenkistä vaan luonnollista, turvallisuuden tunnetta ja vakautta. Taitaa olla helmiä sioille tai siis tuolle änkyrälle.

        Missä kohtaa kipuilen. Eikö kipuilukohtia ole niin paljon, että niistä jotain voi kirjoittaakin.

        Pelkkä vänisijä olet itse ilman vähäisintäkään ajatusta.


    • Minäkin.sanon.sanaseni

      Liian suurta vihaa kantaa sisässään ihminen, joka nimittelee toista hirviöksi taikka iljettäväksi vain erilaisen mielipiteen kirjoittamisen takia.

      Uskontoko tekee ihmisen tuollaiseksi.

      Vai elääkö hän paineen alla, puhumattomana, silloinhan paine voi nousta yli äyräitten.

      Muilta ihmisiltä yrittää salata ahdistustaan.

      Kannattaisi kaupungin psykoterapeutille avata taakkansa sisältö, se parantaisi.
      Pappi voi myös joskus olla lähimmäinen, joka auttaa paineen alla elävää.

    • korsivarsi

      Kyllä täydellisyyden tavoittelijan on hiljaisuudessa itse paras kirjoittaa uusiksi raamattu, että saa rauhan. Ja sitä myöten lukijatkin.

      • Raamattuahan on kirjoitettu ja uusittu moneen kertaan ja sitten luotu uusi uskonto, Suomessa yleisimmät jehovantodistajat ja mormoonit. Heillä on uskonsa pönkittämiseksi omat lisäkirjansa, tutkimuksensa ja sananselityksensä, joilla kiedotaan uhri niin tarkkaan uskon pauloiin, ettei pyristely enää auta.
        Ja kymmenykset maksetaan iloiten.


    • Loppuaikoina

      Kysyit onko kristinusko parempi. Onhan se. En jaksa ylhäältä alas keskustella mutta 1527 ruotsi päätti västeråsin valtiopäivillä että on luterinen parempi kuin katollinen. Valtio eli Kuninkas sai omaisuutta. Paljon rahaa. Sen jälkeen se mitä näemme on lähinnä luterilaisuuden sisällä tapahtuvaa keskustelua.

      Lestadiolaisuus syntyi luterilaisuuden sisällä, LLL 1800-1861. Hänen isä oli työnjohtaja. Ovat kertoneet kuoleville että jätämme sinut saatanan haltuun. Paljon sanottu sanoi reinikainen.

      Mistä tietää kuka on oikeassa? Ei mistään. Lopultahan tuo nähdään.

    • Jokainen tulee uskollaan autuaaksi, siis minäkin. Siinä ei kysytty, mihin minä tai sinä uskot, vaan puhutaan henkilökohtaisesta vakaumuksesta.
      Jokaisella uskontokunnalla on omat kannattajansa ja nämä muodostavat tietynlaisen sosiaalisen yhteisön. Näillä yhteisöillä on kullakin toisistaan poikkeavat normit aivan kuten jokaisella perheellä on omien normien muodostama suojamuuri erotukseksi muista perheistä. Mutta jos minä viihdyn omassa yhteisössäni, niin se on minulle paras yhteisö. Tämä pätee myös uskonnollisissa yhteisöissä. Ei ole yleispätevää mittapuuta yhteisöjen paremmuuden vertailuun.

      • Omallauskollaanautuaaksi

        Uskonrauha tarkoittaa toisen kunnioittamista,
        jos uskonnosta keskustellaan,
        niin jokaisen mielipide pitää olla kunnioitettu.

        Toista ei saa sanoa iljetykseksi tai hirviöksi hänen mielipiteensä takia.

        Etiikan kultainen sääntö on monissa uskonnoissa:
        Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi.

        Hänen mielipiteistään huolimatta.


      • UskonRAUHA_tarkoittaa

        Saa uskoa TAI saa olla uskomatta.


      • eetwartt

        Kyllä eri uskontokunnat ovat keskenään epäsosiaalisia. Tätä varten on olemassa Ekumenia, jolla yritetään yhtenäisyyttä vuosituhansien jälkeen


    • Liian.suuri.vihan.paine

      Liian suurta vihaa kantaa sisässään ihminen, joka nimittelee toista hirviöksi taikka iljettäväksi vain erilaisen mielipiteen kirjoittamisen takia.

      Uskontoko tekee ihmisen tuollaiseksi.

      Vai elääkö hän paineen alla, puhumattomana, silloinhan paine voi nousta yli äyräitten.

      Muilta ihmisiltä yrittää salata ahdistustaan.

      Kannattaisi kaupungin psykoterapeutille avata taakkansa sisältö, se parantaisi.
      Pappi voi myös joskus olla lähimmäinen, joka auttaa paineen alla elävää.
      1

      • Kannatti-ko

        Mutku se "pappi" on juuri se, joka saarnaa vain oman uskontonsa liturgiaa. Kun oman lapseni rippipappi erehtyi tekemään niin; pitämään omaa uskontoamme parempana kuin muut, niin lahjakas, ajattelevainen, kaikelle avoin ja lojaali nuori ihminen irtisanoutui uskonnosta eli erosi kirkosta heti kun pystyi sen tekemään.


    • ihmetystä

      Tietysti pappi on oman uskontonsa takana, tunnustaa sen opit ja pyhät kirjat. Se ei ole erehdys vaan velvollisuus . Olisiko putänyt kyseenalaistaa kristinusko ja oma uskonsa ripilapsien edessä ? Ihmettelen myös, millainen on ihminen , joka on kaikelle lojaali ? Tuo lahjakas ja ajatelevainen nuori?

      • Tuuletavintti

        Kyseenalaistamiseen tarvitaan no. lahjakkuutta, avoimuutta ja kykyä ajatella avarammin kuin esim. se pappi, joka velvollisuutensa takia unohti, että kaikki tässä maailmassa eivät tunnusta hänen oppejaan.


      • Muttu1

        Tietysti ihminen on erehtyväinen ja oppii omista virheistään. Minusta ei puhuta papista vaan uskosta ja siihen liittyvistä kysymyksistä. Kukaan ei edes pappi voi kieltää ihmistä ajattelemasta itsenäisesti ja omilla aivoillaan. Kun puhutaan rehellisyydestä ja avoimuudesta ei tule pappi ensimmäisenä mieleen. Vaan ihmiset ilman tätä jäykkää olemassaoloa puhuu ja kommunikoi. Ja papit ja kanttorit tekee sitä vasta kun olet jo kuollut pois. Siis puhuminen kannattaa.


      • Osuikonappiin

        Silloin kun olin penska, täällä maalla pidettiin kinkereitä ja muitakin seurakunnan järjestämiä tilaisuuksia kodeissa. Jostain syystä omassa kodissani kiikkustuolia sanottiin valehtelijan paikaksi ja niinpä minä, reipas maalaistytön tyllerö pyysin vilpittömin mielin sisälle saapunutta kirkkoherraa istumaan siihen valehtelijan paikalle.


    • lainaus-eräältä

      "Siltä se ainakin näyttää. Olet tehnyt tuhottoman paljon aloituksia uskonto- aiheesta. Sanoisinko, kiusallisen paljon. Mihin sillä pyrit? Onko tarkoituksenasi saada palstaan toivomaasi eloa? Luulen, että ohjelmointisi ei ole kohdallaan."

      • Aloittaja kysyy tässä. mikä uskont on paras. Harmi vain, että hän unohtaa pari kukuukautta vanhan aloitteensa. jossa hän toteaa vertailun järjettömyyden.


    • samaaaaarataaa

      Taas uusi avaus tänä aamuna. Ja kun muut alkaa kyllästyä, ottaa uuden nuoleskeltavan.

    • Perr-kel

      ”Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää". .. oli sitten uskonto mikä tahansa ! Ei täysjärkinen lakikirjoja tartte, tietää eron oikean ja väärän välillä ! Eikä sitä tartte temppeleissä tai kirkoissa istua, kyllä se sama tunne voi tulla vaikka metsässä istuis kaatuneen puun rungolla !

    • Muttu1

      Onko usko laittaa uskoja johonkin järjestykseen. Ihminen tekee sitä, kuten sinäkin kun kysyt moista. Kysyisin mieluummin mihin uskot? Ei toisten syyllistäminen, arvioiminen, kyseenalaistaminen tai mitä nyt ihminen keksii ole ratkaisu yhtään mihinkään. Vain teet saman kuin muut jo n. miljoona kertaa.

    • Uskontoja on monia kuitenkin kaikkilla sama lopputulos. Uskon loputtomaan "elämään" eri sen muodoissa, voi olla uudesti syntyminen uudessa ihmisen kehossa. Luulen kaikessa on tavallaan järjestys, henkimaailma on lähellä.
      Näin vanhetessa tulee nämä asiat mieleen, olen lähes joka viikko laittanut kynttilän vaimoni haudalle, myös kesällä hoidan haudan.

    • Skånepåg

      I have seen the promised land for 40 years now .-

    • Se-entinen-Kukkahame

      Miten kukaan voi yleisesti sanoa onko paras uskonto ja kenellä?

      Uskonto johon minä olen kuulunut koko ikäni on minulle paras, eikä sitä ole tarve vaihtaa, moinen ei ole tullut kertaakaan mieleeni.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe