Ruunen ketjun liian pituuden tähden.

jjoutava

olen pakotettu tekemään uuden aloituksen. Kuten tiedämme ihmisillä on erilaiset lähtökohdat. Erilaisista syistä johtuen kuten omien valintojen, sairauden, tai muun syyn takia elämä on mennyt niin kuin on mennyt.

Omalla kohdallani kaksi lasta perheineen on minulla rikkautena. Esm. muutto Tamperreelta tänne Vantaalle onnistui poikani 50v ollessa kuskina pakettiautolla, tyttäreni pojan ollessa apumiehenä.

Täällä määränpäässä oli perillisiä auttamassa yhteensä 4 kpl ja tavarat hoituivat kaappeihin asti. Nettiyhteys, TV, valaisimet, kaikki tuli toimiviksi jo muuttopäivänä, enkä itse tehnyt mitään. Suorastaan äveriääksi tunnen itseni.

16

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjoutava

      En tietenkään tarkoittanut pilkata ketään ruunea tai muitakaan vaan toin esiin oman nökäkantani siitä miten voi ihan vain tuurilla saada niin ihania perillisiä, sopuisia, avuliaita, taiteellisesti lahjakkaita ja hyväkäytöksisiä.

      • jjoutava

        matontahan on minulta käyttää tuttavani kertomusta kuinka hän sai Sahan koululta Ruukissa todistuksen maininnalla, siirretään seuraavalle luokalle pituuden tähden. sitä kertomusta käytin nyt hyväkseni. Terveisiä hänelle taivaaseen.


      • jjoutava

        Sopi... jäi pois edellisestä viestistäni, mutta lisään sen nyt jos sopii.


    • jakolasku

      Onnittelut ja viihtymistä uuteen kotiisi Jj. Sulla on jälkipolvi hyvin kasvatettu.

      • jjoutava

        Perilliseni ovat ihmeissään itsekin mistä tämä kaikki hyvä on heidän osakseen tullut.


    • Hyvää jatkoa ja terveyttä!

      • jjoutava

        Kiitoksia. samaa toivon Ruunelle!


      • Lorenaa
        jjoutava kirjoitti:

        Kiitoksia. samaa toivon Ruunelle!

        Toivon että uuteen kotiin onni hyvin pesiytyy.

        Muutto on muutto, samalla sitä itsekin muuttuu johonkin suuntaan. Ainakin ikkunanäkymät muuttuvat ympäristön mukana. Tuliko sinusta Mansessa asuessa ihan "nääs" tamperelainen, siellä puhetyyli on ihan erilainen kun nykyisellä asuin paikkakunnallasi? ILmeisesti olet matkan varrella tullut suht`koht`kirjakielen käyttäjäksi.

        "Kippis ja kulaus" tuoremehu lasillisella muuton onnistuttua yli odotuksiesi jälkikasvusi avustuksella.


    • ullamirjamisesama

      Niin kun joskus on nämä sivut paisunut liian pitkiksi . Ajattelin että tarkoitit sitä kun avasit tämän ja itse olen monasti hakenutkin kirjoitustasi --mitenkä se muutto sujui --no hienosti se menikin -- Ja taas olet saanut uuden asunnon ja uudet naapuritkin --toivottavasti viihdyt .
      U.M

      • Me yksinäiset ikäihmiset --monella ei ole niinkun kerroit Jjoutava näitä lähimmäisiä -- ainaniitä kuitenkin kysytään , esm sairaalassa kun olin n 16v syöpäleikkauksessa -
        Nyt ei olekkaan kyselty ehkä ei ole ollut tarvis -- onneksi .
        Nyt sai toisen silmäni leikkattua ja näköparani --toinen vielä ja sitten vasta voin sanoa että leikkaus oli tarpeen --ei annettu Silmälasia kun kävin optikolla -- n kk sitten -- Ei ole sitä Friikorttia ja oli maksettava itse ainakin se ensimmäinen -- Täälä on sellanen sairas vakuutus kaikille määrättyyn summaan saakka joka vuosi -- Se on sen kortin 12 kk kerättävä se summa - en edes tiedä kuinka suuri se on oikeesti -Mutta aika suuri --mutta hyvä apu rionillisesti sairaille jotka tarvitsee paljon hoitoja ja lääkkeitä
        Ainakin meille Hampaistakin tulee vähennys kun ollaan jo "siinä" iässä .
        Taitaa paperiloppua ---kirjoitellaan ja hyvää yötä ja mukavia unia
        U.M


      • Me yksinäiset ikäihmiset --monella ei ole niinkun kerroit Jjoutava näitä lähimmäisiä -- ainaniitä kuitenkin kysytään , esm sairaalassa kun olin n 16v syöpäleikkauksessa -
        Nyt ei olekkaan kyselty ehkä ei ole ollut tarvis -- onneksi .
        Nyt sai toisen silmäni leikkattua ja näköparani --toinen vielä ja sitten vasta voin sanoa että leikkaus oli tarpeen --ei annettu Silmälasia kun kävin optikolla -- n kk sitten -- Ei ole sitä Friikorttia ja oli maksettava itse ainakin se ensimmäinen -- Täälä on sellanen sairas vakuutus kaikille määrättyyn summaan saakka joka vuosi -- Se on sen kortin 12 kk kerättävä se summa - en edes tiedä kuinka suuri se on oikeesti -Mutta aika suuri --mutta hyvä apu rionillisesti sairaille jotka tarvitsee paljon hoitoja ja lääkkeitä
        Ainakin meille Hampaistakin tulee vähennys kun ollaan jo "siinä" iässä .
        Taitaa paperiloppua ---kirjoitellaan ja hyvää yötä ja mukavia unia
        U.M


    • Ankka taas -- Kroonillisille sairaille se Friikortti on hyvin tarpeen .

    • EIROPOTTI

      EI OLE MINUN VIKA SE , ETTÄ KIRJOITUKSENI TULEE KAHTENA EN OLE NIIN HYVÄ ETTÄ OSAISINKAAN TEHDÄ SELLAISTA
      U.M

      • jjoutava

        Ullamirjami ei haittaa kun vielä pitää mainita Lapset. Lapsia pitäisi tulla vähintäänkin kaksi /perhe. Olen tavannut monta sellaista yksinäistä lasta jotka eivät vielä onnettomuudekseen saa itse lasta, se on heille suuri masennuksen aihe.

        Tyttäreni vanhin lapsi, tyttö asuu tässä lähistöllä, hänelle annoin toisen avaimen ja merkitsen hänet lähimmäksi omaiseksi.


    • Kaikkea hyvää toivottelen jjoutavalle, uusi kotisi olkoon 🌷lämmin,🍀 viihtyisä ja 🍀turvallinen🌷

      Ihan hyvältä tuntuu, kun kaiken kokemustesi jälkeen olet selvinnyt omaistesi lähelle.
      Kivasti olet saanutkin apua ja tukea,..ihan kiitollinen ja ihmeissäsi olet tuolla ylempänä. Minäkin olen kuunnellut lapsenlapsesi viehättävää laulua, muutenkin niin soma nuori nainen.

      Hyvää jatkoa vaan!

    • Ramoona_

      Onnea uutehen kotihin,siinä onni ollaksesi,armas ain asuaksesi !

      Sinua on siunattu hienoilla jälkeläisillä, sukupolvet ovat toistensa tukena ja ilona.
      Itseään ei ole aina kovin fiksua kehua, ainakaan meidän suomalaisten vaatimattomaan mentaliteettiin se ei oikein sovi. Näin meidän sukupolvemme kasvatettiin , nykyisinhän pitää osata tuoda kykynsä ja avunsa näyttävästi ja kuuluvasti esille työpaikkoihinkin pyrkiessä.

      Omia lapsiakaan ei niin estottomasti uskalla ylistää, ovathan he ainakin osittain oman kasvatuksen tulosta. Mutta lapsenlapset , elämän jälkiruoka, heistä saa mummot ja vaarit hehkuttaa. Miten ovatkaan perineet meidän parhaat piirteemme, ovat valloittavia, lahjakkaita ja kauniita, kuin parannettuja painoksia meistä .
      Meillä näitä aarteita on 8 : 4 tyttöä ja 4 poikaa. Vanhin on juuri 19 vuotta täyttänyt abiturientti, nuorin 9-vuotias alakoululainen. Esikoisen perheessä on 5 lasta, kuopuksen perheessä 3.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      184
      2765
    2. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      238
      2408
    3. Seiska: Suhdekohussa rypenyt Anssi Heikkilä paljastaa - Pernilla Böckermanin kanssa tällaiset välit

      Anssi Heikkilä ja Pernilla Böckerman tanssivat yhdessä TTK:ssa ja heidän ympärillään spekuloitiin suhteesta. Nyt Heikkil
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1998
    4. Ilouutinen: Sohvaperunat Soile ja Jorma taas TV:ssä - Sohvikset jo 18 kautta - Onnea!

      Onnea Sohvikset 18 kautta! Ja ihana Soile (ja Jorma!) taas mukana! Lue lisää ja katso Soilen hauska kuva tästä: https:
      Sohvaperunat
      13
      1369
    5. Elokapinan kielto aloite kerää nimikirjoituksia kovaa vauhtia !

      Nyt klo 14 mennessä nimiä on jo liki 17000 allekirjoitusta. Nyt niitä nimiä vaan lisää meille riittää no
      Maailman menoa
      357
      1255
    6. Elokapinan lakkautusaloite 50 000 nimeä

      Ja lisää tulee, kohta on Ylenkin uutisoitavaa aloitteesta. https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143
      Maailman menoa
      353
      1203
    7. Hei, mies, kirjoita jotain minusta

      Plus jokin tunnistemerkki/kirjain nimessäni. En todellakaan ymmärrä, pidätkö minusta vai toisesta naisesta. Et ole koska
      Ikävä
      53
      1112
    8. Piupali Paupali

      Kun en mä tunne teitä... Hyvät huomenet ja mukavat päivät ja hyvät viikonloput, arvoisat naiset ja herrat. 😊🎩🎪🤹🏼‍♂️
      Ikävä
      167
      1094
    9. Mitä muuttaisit kaivattusi

      Ulkonäössä tai persoonassa
      Ikävä
      80
      1076
    10. Alan kyllästyä ihmisiin

      Hyvää yötä ja loppuiltaa. ☀️🥱🌌💤🌃✨🍁👍👎👐🫶🖖🧟‍♀️🫅🏼❄️💫
      Ikävä
      176
      1000
    Aihe