Eli vuoden 2007 Sonata 2.0 CRDI, ajettu 160 000km, ei kiihdy lähestulkoon lainkaan. Kierroksia ottaa punaiselle rajalle, mutta esim 0-100km/h kestää noin 40 sekuntia. Ei anna vikakoodeja, mutta kaasuläppäkotelosta vuoti öljyä ja se vaihdettiin (pirun kallis osa) --> ei vaikutusta. Lisäksi egr:stä otettiin se päällinen pois (neljä kuusiokoloruuvia) ja todella huonosti liikkuvaan jousiventtiiliin ruiskutetiin CRC:tä, jonka jälkeen venttiili taas liikkui. Kuitenkin edelleen tehot täysin kateissa, mutta vikavaloja ei pala.
Onko mitään vinkkiä, mistä etsiä vikaa?
Sonata CRDI tehot
8
1014
Vastaukset
- paskaläjät
Turbohan tuossa on paskana, jos öljyä pukkaa jo kaasuläppään asti?
- läskapäja
Paskaläjät XD, anyway kiitos vastauksesta. Tuo öljyinen kaasuläppäkotelo on tutun jobbarin mukaan merkki vaihtotarpeesta. Sanoi että sen vaihdolla on normaalisti tullut kuntoon. Tästä päätellen oire-syy kuvauksesi menee pieleen.
- puunenät
Mahtaa olla varsinainen jobbari?
- Donju
puunenät kirjoitti:
Mahtaa olla varsinainen jobbari?
O...
- Dr.Doom
Eikös tuo 40 sekuntia 0:sta sataan ole suunnilleen valmistajan lmoittama suorituskyky tuolle mallille? Ehkä jopa hieman optimistinen, mutta niinhän ne tuppaa hieman olemaan. Hiukkassuodatin tukossa... halpa juttu jos on paljon pätäkkää... Halvemmaksi taitaa tulla auton vaihto...
- ErgJumissa
Ensin perusasiat eli ilmansuodattimella on iso vaikutus menohaluihin, mitä olen huomannut. Vaihtoväli on muistaakseni hyvin pitkä, itse vaihdan useammin.
Pitkän tasaisen matka-ajon jälkeen auto on saattanut tuntua normaalia laiskemmalta. Uskon syynä olleen silloin jumittuneen erg venttiilin.
Ajo pienemmillä vaihteilla automaatilla ovat saattaneet hieman auttaa tuolloin.
Erg venttiilin olen itse puhdistanut kunnolla irrottamalla sen yhdessä metallisen lauhduttimen kanssa. Tarkkana ruuvien ja letkujen kanssa.
Lauhdutinkennon ja täysin jumittuneen venttiilin itse sain uuden veroiseksi mäntyöljypohjaisella pesuaineella, irrotti hyvin noen. Jumittunut venttiili tuntui ajossa hieman tukkoisena menona, toisinaan vikavalo alkoi palamaan.
Kaasuläppäkotelo antoi hajotessaan vikakoodin ja auto vikatilassa jolloin kierrokset rajoittuivat selvästi. Tuliterää osaa saa edullisesti tilaamalla koreasta esim. ebayn kautta. Tullinkin kanssa hinta taisi jäädä 200e tuntumaan.
Käytännössä uuden kaasuläppäkotelon myötä ongelmat ovat pysyneet poissa jo 60tkm.
Yksi seikka on hiukkassuodatin, onko hiukkasten polttooperaatio onnistunut. Poltolle on monenlaisia reunaehtoja, että onnistuu. Huollossa saavat kai polton päälle muutenkin. - Jarrut
Laahaavatko jarrut eli kuumenevatko jotkin vanteet ajossa. Kannattaa tarkistaa. Varsinkin jos levyt ja palat uudet niin en yllättyisi asiasta.
- körötelty
Elikö sontako vai sonoroo? Tamppoonit tukkeena!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006444
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303863törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283240Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3741761- 331408
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471003Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11900- 42879