Eli vuoden 2007 Sonata 2.0 CRDI, ajettu 160 000km, ei kiihdy lähestulkoon lainkaan. Kierroksia ottaa punaiselle rajalle, mutta esim 0-100km/h kestää noin 40 sekuntia. Ei anna vikakoodeja, mutta kaasuläppäkotelosta vuoti öljyä ja se vaihdettiin (pirun kallis osa) --> ei vaikutusta. Lisäksi egr:stä otettiin se päällinen pois (neljä kuusiokoloruuvia) ja todella huonosti liikkuvaan jousiventtiiliin ruiskutetiin CRC:tä, jonka jälkeen venttiili taas liikkui. Kuitenkin edelleen tehot täysin kateissa, mutta vikavaloja ei pala.
Onko mitään vinkkiä, mistä etsiä vikaa?
Sonata CRDI tehot
8
975
Vastaukset
- paskaläjät
Turbohan tuossa on paskana, jos öljyä pukkaa jo kaasuläppään asti?
- läskapäja
Paskaläjät XD, anyway kiitos vastauksesta. Tuo öljyinen kaasuläppäkotelo on tutun jobbarin mukaan merkki vaihtotarpeesta. Sanoi että sen vaihdolla on normaalisti tullut kuntoon. Tästä päätellen oire-syy kuvauksesi menee pieleen.
- puunenät
Mahtaa olla varsinainen jobbari?
- Donju
puunenät kirjoitti:
Mahtaa olla varsinainen jobbari?
O...
- Dr.Doom
Eikös tuo 40 sekuntia 0:sta sataan ole suunnilleen valmistajan lmoittama suorituskyky tuolle mallille? Ehkä jopa hieman optimistinen, mutta niinhän ne tuppaa hieman olemaan. Hiukkassuodatin tukossa... halpa juttu jos on paljon pätäkkää... Halvemmaksi taitaa tulla auton vaihto...
- ErgJumissa
Ensin perusasiat eli ilmansuodattimella on iso vaikutus menohaluihin, mitä olen huomannut. Vaihtoväli on muistaakseni hyvin pitkä, itse vaihdan useammin.
Pitkän tasaisen matka-ajon jälkeen auto on saattanut tuntua normaalia laiskemmalta. Uskon syynä olleen silloin jumittuneen erg venttiilin.
Ajo pienemmillä vaihteilla automaatilla ovat saattaneet hieman auttaa tuolloin.
Erg venttiilin olen itse puhdistanut kunnolla irrottamalla sen yhdessä metallisen lauhduttimen kanssa. Tarkkana ruuvien ja letkujen kanssa.
Lauhdutinkennon ja täysin jumittuneen venttiilin itse sain uuden veroiseksi mäntyöljypohjaisella pesuaineella, irrotti hyvin noen. Jumittunut venttiili tuntui ajossa hieman tukkoisena menona, toisinaan vikavalo alkoi palamaan.
Kaasuläppäkotelo antoi hajotessaan vikakoodin ja auto vikatilassa jolloin kierrokset rajoittuivat selvästi. Tuliterää osaa saa edullisesti tilaamalla koreasta esim. ebayn kautta. Tullinkin kanssa hinta taisi jäädä 200e tuntumaan.
Käytännössä uuden kaasuläppäkotelon myötä ongelmat ovat pysyneet poissa jo 60tkm.
Yksi seikka on hiukkassuodatin, onko hiukkasten polttooperaatio onnistunut. Poltolle on monenlaisia reunaehtoja, että onnistuu. Huollossa saavat kai polton päälle muutenkin. - Jarrut
Laahaavatko jarrut eli kuumenevatko jotkin vanteet ajossa. Kannattaa tarkistaa. Varsinkin jos levyt ja palat uudet niin en yllättyisi asiasta.
- körötelty
Elikö sontako vai sonoroo? Tamppoonit tukkeena!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1411775- 401678
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631430- 681315
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2161197Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2791123- 701093
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19979- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106898