skodat ruostuu nopeasti

426HEMI

olen töissä ruostesuojaamossa ja päivittäin massaan 1-3 vuotiaita skoda oktavioita ja ne on aivan ruosteesta haperoita pohjastaan jo noinkin uutena. huvittavinta tässä toki on se että ne on tullut juuri moottori tai vaihteistoremontista merkkikorjaamolta, outoa on ettei merkkikorjaamo huomaa että pohjapeltihän on aivan laho. no minä teen vain työtäni ja ruiskutan paksun massan läpimätään pohjaan kun asiakas niin haluaa, kyllähän se hyvältä näyttää jonkun aikaa mutta ongelmia tulee katsastuksessa. todennäköisesti ne menee myyntiin heti suojauksen jälkeen, olisiko tässä syy miksi yli 5 vuotta vanhoja skoda oktavioita ei enää liikennekäytössä näy..? tämä on aivan tosi juttu,rehellisesti kerron miten asiat on, varoituksena tietysti skodan ostoa harkitseville että edes tietävät mihin ovat sekaantumassa.

93

2373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asijantuntija

      juuri näin. itse olen myös nähnyt lukuisia tapauksia kuinka skodat ruostuvat nopeasti. on ihmeellistä miten skodat ruostuvat puhki jo parissa vuodessa!!!!!!! takuu ei korvaa moottori ja vaihteistojen suunnittelu,materiaali tai valmistusvirheitä eikä ruostevaurioita ja korjaamolla vaaditaan lujuuslaskelmia joka vian kohdalla!!!!!

      • Anonyymi

        Tuo Juttusi on melkoinen satu. On tottayhtä paljon kuin H.C.Anderssenin tarinoissa. Skoda ei ole herkkä ruostumaan. Toyota Corolla ilmeisesti on. Olen hitsaillut vm. 2012 Corollaa. Siinä on jo varsin paljon tehtävää. Näyttää koteloista puuttuvan lähes täysin korroosionesto. Ruostuminen tapahtuu sisältä päin. Myös pohjassa niiden muovi härpäkkeiden alla on pelti pahassa kunnossa.


    • Ruostesuojaaja

      Ja hohoo, näille satusedille! On meinaan eri kokemukset skodista. Ne on ihan toisia merkkejä ne, jotka ruostuu.

      • Ocu1.8TSI.132kW.Webasto

        Bemari on kova ruostumaan ja muutenkin rapistuu nopeasti.


      • AUDlMAN
        Ocu1.8TSI.132kW.Webasto kirjoitti:

        Bemari on kova ruostumaan ja muutenkin rapistuu nopeasti.

        Todisteita tästä?


      • Ocu1.8TSI.132kW.Webasto
        AUDlMAN kirjoitti:

        Todisteita tästä?

        Itselläni ollut kolme 5-sarjan Bemaria. Mielestäni uutena noin kallis auto ei saisi olla ruosteessa jo 8-vuotiaana. Myös muoviosat ovat kuin näkkileipää 10-vuotiaassa E39:ssä.


      • EräsToinen
        Ocu1.8TSI.132kW.Webasto kirjoitti:

        Itselläni ollut kolme 5-sarjan Bemaria. Mielestäni uutena noin kallis auto ei saisi olla ruosteessa jo 8-vuotiaana. Myös muoviosat ovat kuin näkkileipää 10-vuotiaassa E39:ssä.

        Yksittäistapauksia. Enpä ole oikeassa elämässä kuullut keltään tuollaisia tarinoita. Eri muovit ovat varmasti samoja kuin muissakin autoissa, ei tunnu uskottavalta että ne alkaisi yhtäkkiä 10 vuoden jälkeen muuttumaan "näkkileiväksi"


      • EnOstaisi
        Ocu1.8TSI.132kW.Webasto kirjoitti:

        Itselläni ollut kolme 5-sarjan Bemaria. Mielestäni uutena noin kallis auto ei saisi olla ruosteessa jo 8-vuotiaana. Myös muoviosat ovat kuin näkkileipää 10-vuotiaassa E39:ssä.

        Minulla on sama auto kuin sinulla E39 M6 bemari vm. 2016. Peilit on umpi ruosteessa kehyksen ulkopinnan ulkopuolelta. Näin ei voi olla. Silti en osta Audia, koska kaverin 2017 skodasta putosi taka-akseli kesken ajon, vain kuukauden käytön jälkeen (teitä oli suolattu).


      • Ocu1.8TSI.132kW.Webasto
        EräsToinen kirjoitti:

        Yksittäistapauksia. Enpä ole oikeassa elämässä kuullut keltään tuollaisia tarinoita. Eri muovit ovat varmasti samoja kuin muissakin autoissa, ei tunnu uskottavalta että ne alkaisi yhtäkkiä 10 vuoden jälkeen muuttumaan "näkkileiväksi"

        E39:n valonheittimien säätötapit katkesivat, kun valoja piti säätää. Onneksi Laakkoselta sai korjaussarjan. Vanhat muoviset säätötapit olivat tosiaan ihan murusina. Korjaamolla ehdottivat, että osta uudet valonheittimet. Olisi maksaneet yhteensä 1000 euroa. Skodan ämpärimuovikin olisi kestänyt paremmin.


      • RS1000000hv
        EnOstaisi kirjoitti:

        Minulla on sama auto kuin sinulla E39 M6 bemari vm. 2016. Peilit on umpi ruosteessa kehyksen ulkopinnan ulkopuolelta. Näin ei voi olla. Silti en osta Audia, koska kaverin 2017 skodasta putosi taka-akseli kesken ajon, vain kuukauden käytön jälkeen (teitä oli suolattu).

        Toivottavasti oli mallia jäykkä taka-akseli niin oli helpompi etsiä ja poimia talteen.


      • Anonyymi
        Ocu1.8TSI.132kW.Webasto kirjoitti:

        Bemari on kova ruostumaan ja muutenkin rapistuu nopeasti.

        Olen eri mieltä


      • Anonyymi
        Ocu1.8TSI.132kW.Webasto kirjoitti:

        Bemari on kova ruostumaan ja muutenkin rapistuu nopeasti.

        skooda ruostuu kuitenkin nopeammin


    • trollin.pötypuhetta

      Mielenkiintoinen sielunelämä tuolla jullilla. Mikä ihme ajaa ihmisen kirjoittelemaan aivan puutaheinää? Valehteleeko tuo poju joka paikassa yhtä poskettomasti?

    • Rööömeöööö

      Myt älfän päköpytki ei ryösty. Bjärne öönöö mykävästi. Rööömeööö, älfääää.
      Vää, vää, byäääh! Yhyyy!

      • Anonyymi

        Yhyy Yhyy


    • EräsToinen

      Vagarenalla on lukuisia viestejä siitä miten aivan uusien Skodien maali on alkanut kuplimaan ruostetta.

      Muiden merkkien tapauksessa vastaavia viestejä löytyy vain kun puhutaan todella vanhoista autoista.

      Auto Bildin kestotestissäkin havaitun epätasaisen maalipinnan pitäisi lisätä epäilyksiä Skodan kykyyn tai haluun tehdä pintakäsittely kunnolla.

      • Ocu1.8TSI.132kW.Webasto

        Vagarenalla on paljon röllejä. Varsinkin ne konkarit, joille maksetaan Skodan mollaamisesta. Omassa Skodassani on todella hyvä maalipinta.


      • EräsToinen
        Ocu1.8TSI.132kW.Webasto kirjoitti:

        Vagarenalla on paljon röllejä. Varsinkin ne konkarit, joille maksetaan Skodan mollaamisesta. Omassa Skodassani on todella hyvä maalipinta.

        Ensimmäinen hakutulos osui käyttäjään Namiluk.

        http://www.vagarena.fi/index.php?action=profile;u=1257;area=showposts

        Vaikuttaa ihan asialliselta kirjoittajalta muiden viestien perusteella. Muuttuuko hän trolliksi siksi että 5 vuotta vanhan superbin takakaari ruostuu ja ilmastointikin antaa jotain herjaa?

        Superbin ruostumisketjussa käyttäjä Arcca (n. 3500 viestiä) ehdottaa että kyse on tyyppiviasta, jostain sinkin irtoamiskuplista.


      • Ocu1.8TSI.132kW.Webasto
        EräsToinen kirjoitti:

        Ensimmäinen hakutulos osui käyttäjään Namiluk.

        http://www.vagarena.fi/index.php?action=profile;u=1257;area=showposts

        Vaikuttaa ihan asialliselta kirjoittajalta muiden viestien perusteella. Muuttuuko hän trolliksi siksi että 5 vuotta vanhan superbin takakaari ruostuu ja ilmastointikin antaa jotain herjaa?

        Superbin ruostumisketjussa käyttäjä Arcca (n. 3500 viestiä) ehdottaa että kyse on tyyppiviasta, jostain sinkin irtoamiskuplista.

        Puhun vain omista kokemuksistani. Ihan kiva, jos sinäkin puhuisit omista kokemuksistasi. Ei vedetä tähän keskusteluun mukaan erään kolmannen kokemuksia.


      • hulluuden.markkinat

        Jep jep näin se menee. Ei saa edes viitata ruostumiskeskusteluihin ellei itse omista täysin ruostuvaa Skodaa.


      • Ocu1.8TSI.132kW.Webasto
        hulluuden.markkinat kirjoitti:

        Jep jep näin se menee. Ei saa edes viitata ruostumiskeskusteluihin ellei itse omista täysin ruostuvaa Skodaa.

        Onko Sinulla ruostuva Skoda?


      • tikittävä.aikapommi
        Ocu1.8TSI.132kW.Webasto kirjoitti:

        Onko Sinulla ruostuva Skoda?

        Ei mutta sinulla on. Etkä edes tee asialle mitään. Menetät turhaan paljon rahaa jos pidät skeidaa, ns. työnnät kätesi skeidaan. Sinun parasta me tässä ajatellaan ja autetaan sinua, haluat tai et.


      • Anonyymi
        Ocu1.8TSI.132kW.Webasto kirjoitti:

        Onko Sinulla ruostuva Skoda?

        on sellainen


    • surkeatyönlaatu

      Itselläni oli 2010 vuoden skoda superb joka oli ruosteessa pohjastaan jo 2013 vuoden lopulla. Surkea työn laatu, ja vielä surkeampi materiaalien ja osien laatu. Pirkka halppis jäteosia Venäjältä.

      • KysynVainn

        EIkö Suberb pitäisi olla Skodan paras malli ?


    • SkodaPekka

      Oikeasti katso (auf deutsch) Bild kesäkuu 2016 koeajo / arvostelu 100.000 km Skoda Octavia Combi ( 5E). Kohta Karosserie eli auton kori ei mitään huomautuksia.

      • paskalaatuaheh-heh

        Osaako skodapoju saksaa?

        Suora lainaus Auto Bildistä "auf Deutsch":
        "Das Geräusch blieb bis zum Schluss und ließ sich auch beim Zerlegen nicht orten."


    • Ovetkin.meni.uusiksi

      Onkos ihme että skodat ruostuu.onhan päivänselvää että jos,esim.ovet jatkuvasti vettä täynnä,niin piloille ruostuminen tapahtuu parissa vuodessa.

    • anal-logiaa

      Aloittaja se roiskii massat läpimätään uuden karhean Skodan pohjaan. Varmaankin irrottamatta muovisia pohjalevyjä... 🏆👏😀

    • Vittu.mikä.hönö

      Mitä.onko muka itäruoskan pohjaankin kiinnitetty kovamuovia..hehehehhööröhöö.

      Moottorin alla oleva panssari lepattaa jokaisessa skeidassa..
      Mutta että muovia skeidan ruosteista pohjaa peittämässä..kjjäh kjäh...voi helvata..ihmekkös tuo jos. Meluavat..


      Otahan hönö selvää mitä länsiautojen pohjassa on..

      • aamulla.tarhaan

        Sulla taitaa olla polkuauto


      • anal-logiaa

        Ruostetta, ruostetta siellä Englannissa tehdyn japanilaisen "länsiauton" pohjassa on. Pelkän maalipinnan päällä on ensin ruostetta, sitten myös rakenteissa. Ja sitten auto onkin jo korjauskelvoton, vaikka olisi kuinka hyvät jakoketjut nissaneissa...

        Pisteet taas tyhmyydestä. Ei mitään, on ilo palkita. :D


    • itäauto skodat ne vaan ruostuu edelleen huiman nopeasti. laatutilaston viimeinen jo viidettävuotta peräkkäin ja akselistotkin putoavat tielle ruostumisen seurauksena, voivoi...

    • silkkaa_asiaa

      itsellänikin oli skoda octaviassani pahoja ruostevaurioita vaikkei ajoneuvo ollut kuin vuoden vanha ja ajettu vaivaiset 18 000km. DSG vaihteisto alkoi olla loppuun ajettu ja moottori kulutti öljyä 3l/1000km.

    • Eriheebo

      Niinpä, kävin katsastamassa vaimon 3v skoda octavia scoutin.
      Kaveri pyysi katsomaan. Taka-akseli saumoistaan ja reunoistaan jo vahvassa ruosteessa!!
      On kuulemma tyyppiongela

    • himmeä.aplari

      mikähän siinä on että noita skodan ruoste ja maalipinnan vikojakaan ei saada korjattua-

    • Toyota_Hybrid1

      skoda on valittu monta kertaa peräkkäin pohjoismaiden ruostuvimmaksi ja heikkolaatuisimmaksi ajoneuvoksi.

      • karseet.kajakit

        pitää paikkansa, ja meluisimmaksi autoksi kautta aikojen on autolehdet mitanneet vtt,n laitteilla skooota oktaavia ruppanan.


    • Kuusamossapakkasta

      On ne hilseilevät ja kuplivat skodat kyllä iljettävän näköisiä. Ei niillä oikein kehtaa ihmisten ilmoilla ajella. Vai pitäiskö asia ajatella niin että ruoste vähän niin kuin kuuluu itäautojen kuten skodan roisiin imagoon?

    • Tsetsenieiksjeh

      onhan se skoda kaikkein herkimmin ruostuvaksi automerkiksi palkittu. sinkitys jätetty pois säästösyistä ja peltien paksuus 0,08mm, siinä voi vain arvailla mitä kolarissa tapahtuu...

    • Merkistä_Epätietoinen

      Sinä et nyt vastannut kysymykseen. Lauantaina kerroitTojo palstalla Toyotan olevan maailman heikkopeltisimmän automerkin. Muistatko? Niin onko se Toyota yhtä huono vai huonompi kuin Skoda?

      Vastaa tuohon ensiksi, seuraavaksi minua askarruttaa kommenttisi Sunnuntaina Kia palstalla, mutta palataan siihen kohta.

    • Heikkoa.tekoa

      Takaboksin luukun yläosa on oikein ongelmapaikka, ruosteessa jo melko uusissakin okuissa ja superpeissa

      • Kosteus.turmelee

        Ovien alalaidat ja ovien sisäpuolen pohjat ruostuvat skodissa myös erityisen nopesti.


    • Skoda_paras_on

      Skodassa on autoista kaikkein kattavin ruostesuojaus ja pisin ruostumattomuustakuu.
      Hyvällä on helppo kaasutella.

      • Ei_Waggisti

        Tero ajaakin pellehybriditojolla, joka kehrää sähköä ompelukonemoottorista rikkoen kaikki fysiikan kuviteltavissa olevat lait ja nekin lait, joita ei voi edes kuvitella.
        Hojo, hojo vaan ja kahdeksalla hepalla lähtee!


    • Toyota_Hybrid1

      skoda valittu jälleen laajassa ruotsalaisessa vi bilägaren tutkimuksessa ruostuvimmaksi ajoneuvoksi. en uskaltaisi vuoden vanhalla skodalla lapsiani kuskata, jos kolari sattuu niin kori romahtaa kolaritilanteessa. eihän skodan kolariturvallisuus ole uutenakaan kummoinen, heikennetty teräs nääs...

    • eipä ihmekkään. ainahan skoda on tunnettu herkästi ruostuvana autona, eipä ole kehitys mennyt eteenpäin.

    • Sikarikas

      Onneksi Skoda jäi minulta ostamatta.

    • holistillaOnTyömaa

      Holistin peittely urakkaa. Kaivelee wanhoja älytömiä ketjuja ja toivoo ettei kukaan ota esiin sitä todellista syyllistä ja uhkaa, eli Toyotan ruostetta ja ruostumista joka vie ruistumisen nopeuden ihan uudelle tasolle.

      • skädäm

        mihin aikaan sulla työt loppuu kun aloitit kommentoinnin jo 7 aikaan aamulla ja koko päivän olet täällä kommentoinut. oletkos sä edes töissä?


    • Toyota_Hybrid1

      skoda on tunnettu nopeasti ruostuvana autona. halvalla ei saa hyvää.

    • toyota.ei.ruostu

      tarttuuko ruoste parempiin autoihin?

    • onsetotta

      vakavaa ongelmaa skodissa on nyt.

    • asiantuntija1

      skodissa ihan tyypillistä että ruostuu nopeasti, mutta onneksi biltema tarjoaa edukkaan ratkaisun, sieltä on porukka käynyt peltiä ostamassa ja kehunut että on kestänyt paremmin kun skodan oma ohut hapero. skodaklubin kortilla saa alennusta 10% kaikista autopuolen tuotteista, sinne siis jos itäauton omistat.

    • Anonyymi

      ruoste heikentää myös ajo ominaisuuksia. täälläkin on paljon kerrottu kuinka skodista ruostuu vuodessa tai parissa akselistojen kiinnityskorvakkeet irti, sitten ihmetellään kun skodat huojuvat ja vaappuvat niin pahasti että lentävät tieltä ja kiilautuvat kaiteiden väliin kyljelleen.

    • Anonyymi

      Karmeaa miten nämä skodat ruostuvat vielä nykyäänkin! Uskomatonta että asialle ei tehdä mitään! Näiden vaarallisten ruosteläjien tuonti suomeen tulisi kieltää.

    • Anonyymi

      skodissa on helmat kauraa hiio hoi!

    • Anonyymi

      ruoste on nyky skodien ongelma, eipä muut automerkit ruostu.

    • oma kokemuikseni toyotista on sellainen ettei toyota ainakaan ruostu, mutta toista se on skodan kanssa, 2 vuotta vanha oktavia meni rautanaulatehtaalle mädän korin takia.

    • Anonyymi

      skodan pohja on maalattu vain ohuesti ja arimmat paikat peitelty muovilapuilla, mutta muovilappujen ongelma on se, että ne kerää itsensä ja pellin väliin kuraa ja suolaa ja hinkuttavat itsensä hetkessä maalin läpi ja silloin alkaa älyttömän nopea ruostuminen.
      Pohjan puolella kivet iskevät maalipinnan hetkessä rikki ja silloin ei puhkiruostumistakuu korvaa, koska silloin on syynä ulkopuolinen syy ja kaiken kustantaa auton omistaja. Kannattaa tutustua faktaa ja takuuehtoihin.
      Kunnollinen ruostesuojaus maksaa noin 1500n euroa.

    • Anonyymi

      taitaa olla skoda nykyään se herkimmin ruostuva auto, toyotat taitaa olla parhaiten ruostetta vastustavia autoja nykyään.

    • Anonyymi

      kyllä on surkeimpia autoja nuo skodat. kaikki särkyy eikä takuu korvaa mitään.

    • Anonyymi

      surkeuden perikuva ja ruosteoksidin merkki- skoda.

      • Anonyymi

        Skoda ruostuu mutta Toyota ruostuu vielä nopeammin siinä ero..


    • Anonyymi

      skodan korit on tehty dole säilyketölkeistä.

    • Anonyymi

      meillä on 2018vm skoda octavia ja todellakin ruostuu, molemmat helmakotelot takaa jo puhki ruostuneet.

    • Anonyymi

      Nykyisten Skodien suurin ongelma on ruostuminen.

      • Anonyymi

        tokuttoman öljyn ja bensan kulutuksen saa samaan hintaan.


      • Anonyymi

        Skoda suurin ongelma on, että se on vain Skoda. Sitä vikaa ei voi korjata. Fakta, jota julli ei vain hyväksy.


      • Anonyymi

        Ei muuten ole ruostumis ongelmaa. Skodat eivät ole herkkiä ruostumaan. Toyotalle se ainakin joissain malleissa on. Ei kuitenkaa kaikissa. Ennen vanhaan Ranskalaiset ruostui , mutta ei enää. Ranskalaiset ovat parantaneet tässä suhteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda suurin ongelma on, että se on vain Skoda. Sitä vikaa ei voi korjata. Fakta, jota julli ei vain hyväksy.

        Julli hyväksyy tuonkin faktan, ja ostaa vain Skodan.


      • Anonyymi

        Palsta täysin Toyotan mainos palsta,yksi häirikkö pitää siitä huolen. Naurettavia lapsellisia vika spammejä kaikista muista merkeistä. Viihdettä ja ajankulua tuuban massapostaus trollille. Vois häipyä. . aatelkaa asiallinen ja trolli vapaa keskustelu palsta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palsta täysin Toyotan mainos palsta,yksi häirikkö pitää siitä huolen. Naurettavia lapsellisia vika spammejä kaikista muista merkeistä. Viihdettä ja ajankulua tuuban massapostaus trollille. Vois häipyä. . aatelkaa asiallinen ja trolli vapaa keskustelu palsta.

        Skodisti ilmiantaa asialliset fakta-viestit ja jatkaa vihapostauksilla Toyotasta. Niin se vain on. Fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palsta täysin Toyotan mainos palsta,yksi häirikkö pitää siitä huolen. Naurettavia lapsellisia vika spammejä kaikista muista merkeistä. Viihdettä ja ajankulua tuuban massapostaus trollille. Vois häipyä. . aatelkaa asiallinen ja trolli vapaa keskustelu palsta.

        Mistäs ajattelit keskustella asiallisesti?


    • Anonyymi

      Omassa Skoda Octavia RS vm.2014 aj. 77 tkm ei ole kuin pintaruostetta taka akseseleissa, muualla ei mitään. Tämä kirjoittelu Skodan ruostumisesta on täyttä trollausta, jotta kukaan ei uutta Skodaa ostaisi.

      • Anonyymi

        No, kukaan ei osta uutta Skodaa muutenkaan omaksi, että eipä siihen näillä kiistämättömillä faktoilla Skodan surkeudesta ole mitään vaikutusta. Halppisliisikikipat ovat rahoitusyhtiöiden vaivoina, mihin muualle kuin paaliin eivät kelpaa...


      • Anonyymi

        Sinulla on käynyt tuuri, minulla on vastaava ajoneuvo, tosin isommilla kilometreillä ja pitää pelätä näinkö penkki kestää töyssyssä kapiinin sisäpuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on käynyt tuuri, minulla on vastaava ajoneuvo, tosin isommilla kilometreillä ja pitää pelätä näinkö penkki kestää töyssyssä kapiinin sisäpuolella.

        Jäykkääkin jäykempi taka-akseli pompottaa ja kaikki irtoaa vähitellen, kun lisäksi ruoste raiskaa.


    • Anonyymi

      Uudehkot autot ei enää ruostu kovin helpolla. Vanhat paskat mätänivät nopeasti 20 vuotta sitten.

      • Anonyymi

        Skoda on vanha uutenakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda on vanha uutenakin.

        Miten uusi auto voi olla vanha uutenakin?


      • Anonyymi

        Autot ovat kehittyneet viime vuosina niin paljon, ettei yli 15 vuotta vanha auto ole enää auto ensinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten uusi auto voi olla vanha uutenakin?

        Miten Skoda voisi olla auto?


    • Anonyymi

      Sitten se totuus Octavian ja Corollan totuus ihan Trafin katsatustilaston 2019 mukaan.
      Vuosimalli 2004.

      Katsastusmäärät, keskimääräiset kilometrit ja hylkäykset alustan ja koteloiden vuoksi.
      Skoda - OCTAVIA 2131 270534 13
      Toyota - COROLLA 8966 217877 228

      Teroille vähön miettimistä ennenkuin aukovat tyhmää päätään.

      • Anonyymi

        Skodistilla onkin noiden numeroiden kanssa miettimistä. 5-vuotissuunnitelman, kympin ja neljänneksen Gulag-tuomiot hän tuntee, mutta jo kahdeksan tunnin työpäivä ottaa koville...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodistilla onkin noiden numeroiden kanssa miettimistä. 5-vuotissuunnitelman, kympin ja neljänneksen Gulag-tuomiot hän tuntee, mutta jo kahdeksan tunnin työpäivä ottaa koville...

        Terolla ei olekaan elintä, jolla miettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terolla ei olekaan elintä, jolla miettiä.

        Skodasta ei ainakaan ole "jatkeeksi". Niin se vain on. Fakta.

        Toyota sen sijaan ilmentää kaikkia maskuliinisen ylivertaisuuden muotoja, mitä voimme kuvitella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terolla ei olekaan elintä, jolla miettiä.

        Skodasta ei ainakaan ole "jatkeeksi". Niin se vain on. Fakta.

        Toyota sen sijaan ilmentää kaikkia maskuliinisen ylivertaisuuden muotoja, mitä voimme kuvitella.


    Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1730
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1358
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      175
      1355
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      900
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      110
      845
    Aihe