Mitä tehdä????

Mieheni sai aivoinfarktin viime vuoden elokuussa. Meni puhe ja oikean puolen kyky toimia.

Nyt oli ensin aluksi hyväkin mutta hän on myös ALKOHOLISTI. Ensin muutama olut mutta nyt menee myös Leijonat, Tämä tosin viikonloppuisin. Olen puhunut ja selittänyt mutta mikään ei ole mitään.

Sinänsä pärjää kyllä mutta huima ero on taas nähtävissä. Muisti toimii huomattavasti huonommin kuin muutoin. Nyt se on saanut tietää mahdollisesta epilepsiasta joka olisi
jälkijuttu ko. sairaudesta.

Kävi jo terveyskeskuksessa ja lääkäri ehdotti sille että kävisi neurologoilla että selviäisi mistä ne lihasnytkähtelyt johtuu. Ne häiritsevät yöunta, ei muuta. Päivällä niitä ei ole.

Hän kieltäytyi neurologin vastaaotolle menosta, hän tietää että siitä ei ole kysymys.

Voisiko joku mulle vaimopuoliskolle selventää tätä asiaa. Varmasri joku on niitä kokenut mutta kaikki eivät olöe samankaltaisia.

Itselläni on pikkutyttönä (alle kouluikäisenä) mielessä kun menin kaverini Kirstin kanssa Kajaanin kirkkoon ja ulostullessamme ulko-ovista Kirsti sai juuri sen kohtauksen. Itse kohtauksesta en muista juuri mitään. Jokatapauksessa poliisi vei meidät kotiin, ihan siis mustamaijalla, ensin Kirsti ihan siaälle asti.
Minua jo oli ukki vastassa pihamaalla ja kysyi poliiseilta että mitä se nyt on tehnyt.

En ollut tehnyt mitään mutta käsitykseni epileptiasta on olematon

4

292

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikeayhdistelmä

Epilepsia-kohtausten kirjo on todella laaja hetken poissaolokohtauksesta kaiken lihaskontrollin menettämiseen tai lihasten jäykistymiseen.
      Aivoinfarkti ja alkoholi on huono yhdistelmä. Epilepsia ja alkoholi on huono yhdistelmä. Alkoholi lisää kohtausten todennäköisyyttä ja voimaa.
      Miten sinä jaksat?

• Kun sitä yrittänyttä ei laiteta niin ei paljon muuta kuin vaan yrittää. Oikea ja aito ilonlähteeni on 3 vuotias saku joka pitää huolta omasta liikunnastani.
        Mutta kyllä tietty huoli tulevasta on päällimmäisenä, välillä tunnen, en ole varma onko se vihaa vai katkeruutta miestäni kohtaan siitä että hän ei pysty parempaan.
        Sitten sanon itselleni että voihan olla että se parempikin tyyli ei johtaisi mihinkään. Eli mitä vaan voi sattua koska vaan kaikesta huolimatta.

Yritän ajatella niin että jos itse olen parhaani yrittänyt ja se ei riitä, niin en voi osaltani mitään.

Erään rukouksen sanoja lainatakseni:
        Anna minun muuttaa asiat jotka voin ja hyväksyä ne mitä en voi muuttaa. Ennenkaikkea: ja erottaa nämä kaksi toisistaan.

Kiitos kommentistasi ja eritoten kysymyksestä : miten sinä voit.
        Harvemmin näillä palstoilla näihin törmää.

• neuronhoitaja

Laita googleen tyks ohjepankki ja sieltä tietoa sairauksista ja hoidosta, sieltä neurologia ja siitä jatkat kohtaan aivovamma, sieltä avautuu aivoverenkiertohäiriöön sairastuneen opas. Lue kaikki osa-alueet, myös yleistä aivoverenkiertohäiriöistä. Siellä on kerrottu kaikki asiat, myös ennusteet ja uusiutumisriskit, sekä epilepsiasta on myös siellä tietoa. Kuntoutumisestakin löytyy sivuilta tietoa. Sinne on ammattilaiset koonneet tietoa, jota kannattaa hyödyntää. Jollain tavalla sinun pitäisi saada miehesi menemään neurologin vastaanotolle, tilanteesi ei ole helppo, koska aikuista ihmistä ei voi lääkäriin pakottaa. Valinta on loppujenlopuksi miehesi ja sinä et voi tehdä muuta kuin parhaasi ja kulkea rinnalla, niin vaikeaa kuin se välillä onkin. Aivoliiton sivuilta löytyy myös vertaistukea, jos haluat, et ole yksin. Toivotan kovasti jaksamista sinulle ja muista huolehtia myös omasta hyvinvoinnistasi.

• Kiitän kovasti vastauksestasi. Yritän sitä kautta saada tietoa mitä multa puuttuu.
        Mieleeni tuli että eikö pakkohoitoon voi laittaa ihminen joka on vaaraksi muille tai ITSELLEEN. Koskeehohan tämä vain kriminaali-ihmisiä mutta ei tällä tavoin omaehtoisesti itseänsä tuhovia. Tosin en ole yhtään varma että mieheni ymmärtää tämän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      178
      994
    2. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      672
    3. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      76
      670
    4. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      581
    5. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      549
    6. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      530
    7. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      106
      520
    8. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      37
      513
    9. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      499
    10. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      21
      488
    11. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      273
      482
    12. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      47
      474
    13. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      34
      455
    14. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      91
      436
    15. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      37
      431
    16. 21
      422
    17. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      26
      420
    18. Sofia ja Jeffrey yhdessä

Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      415
    19. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      24
      406
    20. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      67
      398
    Aihe