Mitä tehdä????

Mieheni sai aivoinfarktin viime vuoden elokuussa. Meni puhe ja oikean puolen kyky toimia.

Nyt oli ensin aluksi hyväkin mutta hän on myös ALKOHOLISTI. Ensin muutama olut mutta nyt menee myös Leijonat, Tämä tosin viikonloppuisin. Olen puhunut ja selittänyt mutta mikään ei ole mitään.

Sinänsä pärjää kyllä mutta huima ero on taas nähtävissä. Muisti toimii huomattavasti huonommin kuin muutoin. Nyt se on saanut tietää mahdollisesta epilepsiasta joka olisi
jälkijuttu ko. sairaudesta.

Kävi jo terveyskeskuksessa ja lääkäri ehdotti sille että kävisi neurologoilla että selviäisi mistä ne lihasnytkähtelyt johtuu. Ne häiritsevät yöunta, ei muuta. Päivällä niitä ei ole.

Hän kieltäytyi neurologin vastaaotolle menosta, hän tietää että siitä ei ole kysymys.

Voisiko joku mulle vaimopuoliskolle selventää tätä asiaa. Varmasri joku on niitä kokenut mutta kaikki eivät olöe samankaltaisia.

Itselläni on pikkutyttönä (alle kouluikäisenä) mielessä kun menin kaverini Kirstin kanssa Kajaanin kirkkoon ja ulostullessamme ulko-ovista Kirsti sai juuri sen kohtauksen. Itse kohtauksesta en muista juuri mitään. Jokatapauksessa poliisi vei meidät kotiin, ihan siis mustamaijalla, ensin Kirsti ihan siaälle asti.
Minua jo oli ukki vastassa pihamaalla ja kysyi poliiseilta että mitä se nyt on tehnyt.

En ollut tehnyt mitään mutta käsitykseni epileptiasta on olematon

4

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikeayhdistelmä

      Epilepsia-kohtausten kirjo on todella laaja hetken poissaolokohtauksesta kaiken lihaskontrollin menettämiseen tai lihasten jäykistymiseen.
      Aivoinfarkti ja alkoholi on huono yhdistelmä. Epilepsia ja alkoholi on huono yhdistelmä. Alkoholi lisää kohtausten todennäköisyyttä ja voimaa.
      Miten sinä jaksat?

      • Kun sitä yrittänyttä ei laiteta niin ei paljon muuta kuin vaan yrittää. Oikea ja aito ilonlähteeni on 3 vuotias saku joka pitää huolta omasta liikunnastani.
        Mutta kyllä tietty huoli tulevasta on päällimmäisenä, välillä tunnen, en ole varma onko se vihaa vai katkeruutta miestäni kohtaan siitä että hän ei pysty parempaan.
        Sitten sanon itselleni että voihan olla että se parempikin tyyli ei johtaisi mihinkään. Eli mitä vaan voi sattua koska vaan kaikesta huolimatta.

        Yritän ajatella niin että jos itse olen parhaani yrittänyt ja se ei riitä, niin en voi osaltani mitään.

        Erään rukouksen sanoja lainatakseni:
        Anna minun muuttaa asiat jotka voin ja hyväksyä ne mitä en voi muuttaa. Ennenkaikkea: ja erottaa nämä kaksi toisistaan.

        Kiitos kommentistasi ja eritoten kysymyksestä : miten sinä voit.
        Harvemmin näillä palstoilla näihin törmää.


    • neuronhoitaja

      Laita googleen tyks ohjepankki ja sieltä tietoa sairauksista ja hoidosta, sieltä neurologia ja siitä jatkat kohtaan aivovamma, sieltä avautuu aivoverenkiertohäiriöön sairastuneen opas. Lue kaikki osa-alueet, myös yleistä aivoverenkiertohäiriöistä. Siellä on kerrottu kaikki asiat, myös ennusteet ja uusiutumisriskit, sekä epilepsiasta on myös siellä tietoa. Kuntoutumisestakin löytyy sivuilta tietoa. Sinne on ammattilaiset koonneet tietoa, jota kannattaa hyödyntää. Jollain tavalla sinun pitäisi saada miehesi menemään neurologin vastaanotolle, tilanteesi ei ole helppo, koska aikuista ihmistä ei voi lääkäriin pakottaa. Valinta on loppujenlopuksi miehesi ja sinä et voi tehdä muuta kuin parhaasi ja kulkea rinnalla, niin vaikeaa kuin se välillä onkin. Aivoliiton sivuilta löytyy myös vertaistukea, jos haluat, et ole yksin. Toivotan kovasti jaksamista sinulle ja muista huolehtia myös omasta hyvinvoinnistasi.

      • Kiitän kovasti vastauksestasi. Yritän sitä kautta saada tietoa mitä multa puuttuu.
        Mieleeni tuli että eikö pakkohoitoon voi laittaa ihminen joka on vaaraksi muille tai ITSELLEEN. Koskeehohan tämä vain kriminaali-ihmisiä mutta ei tällä tavoin omaehtoisesti itseänsä tuhovia. Tosin en ole yhtään varma että mieheni ymmärtää tämän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4689
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe