linux on hieno

muuten-hyvä

Ihan ilmainen ja aivan mahtava käyttis.
Kuitenkin on yksi pieni ongelma kun en saa Chromea siinä toimimaan.
Onko se tehty vaan Firefoxille ja Chromiumille toimivaksi?

18

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikea.valinta

      Asenna Manjaro Linux niin saat kaikki haluamasi selaimet helposti suoraan pakettihallinnasta. Ei mitään ihme latailuja.

    • M-Krr

      Linux ei ole käyttöjärjestelmä.

      • onko-se

        tahtikartasto? kuiten on hyva ku mika.


    • sdfsdfsdfsdg

      Linux on ihan perseestä. Kuuleehan sen pöntöllä ruikulipaskaa vääntäessäkin. Silmä aukeaa, suoli tyhjenee, paska haisee ja huussissa kuuluu vaan että "L-L-LL-LLLL-III-IIIIII-NNNNNNN-UUUUUUUUU-XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX"

      • siina-taas

        yksi lapsukainen wc:ssa. voi sinua poloista.


      • just_saying

        Etkö oikeasti parempaa sanottavaa keksi?


    • Linux-on-paras

      Google Chrome ei saa i386 järjestelmiin enään, on vain amd64. Linuxsilla ei ole osuutta asiaan.

      Linux Mint 18.1 Serena
      Xfce 64-bit

    • Chrome vakoilee muita selaimia enemmän. Jopa kuuntelee keskusteluja jos mikrofoni auki tai antaa puhekomentoja. Itselläni ei ole mitään salattavaa, mutta ajatus että kaikki tallentuu Googlen käyttöön on minusta väärin. Jos katselen naapurin ikkunasta sisälle tai kuvaan pihaa syyllistyn rikokseen. Kaverin luona kun käyn kylässä tallennun valvontakameran kuvaan. Ainakin väitti, että saunomisen ajan kamerat kiinni. Onneksi sen voi tarkistaa. Googlen tallennuksia en. Selaimen lisäosistakin kannattaa olla tarkkana. Osa niistä kerää tietoa vaikka väittääkin muuta.

      Chrome itsellä asentamatta. Toki siinä hyödyllisiä ominaisuuksia ja sen saa liki jokaiseen jakeluun jostain ylimääräisetä reposta. On muitakin "hyödyllisiä" ilmaisia ohjelmia joita kartan ja onneksi niitä ei ole oletuksena asennettu. Mainostetaan vielä Snowden elokuvaa joka pisti mietteliääksi. Työpaikalla autoissa on jo seuranta. Pian se on tulossa omaan taskuun.

      • Ihmeellinen-mailma

        Olet oikeassa, jos minä pääsisin sinun koneelle menisi vain 5 sek kun minä voisin kertoa sinulle montako kertaa olet selaimen käynnistänyt sen asennuksesta lähtien.

        Pitää vaan ihmetellä, mihin tuotakin tietoa tarvitaan.

        Linux Mint 18.1 Serena
        Xfce 64-bit


      • debiantestingxfce

        Kannattaa googlen kiusaksi käyttää Chromea ja pistää heidän palvelimet jumiin omilla höpinöllä. Voi myöskin reitittimestä estää datan kulku sinne. Chrome on kevymepi kuin Firefox ja toimii Alsan kanssa kuin myös flash toimii ilman pluginien asentamista. Firefox versiosta 52 alkaen vaatii pulseaudion ja se on sen takia roskasoftaa.


    • winuser

      Kokeilin Linux Minttiä. Ei ole minun juttuni, jyräsin sen taivaan tuuliin. Kokemukseni Mintistä toisessa ketjussa.

      • losers

        Ketään ei kiinnosta.


      • debiantestingxfce

        Debian johdannaiset ovat hitaita, bugisia ja mintis on vanhaa softaa. Parempi tietokone asentamalla paras käyttis:
        http://cdimage.debian.org/cdimage/stretch_di_rc1/amd64/iso-cd/
        Valitse netinstaller ja siinä Debian Desktop ja Xfce. Ota käyttöön Whisker menu plugin.

        Nvidia näytönohjaimen ajuri lataa nvidian sivuilta, muut ajurit ovat vakiona ja ovat hyviä. Amd gpuohjaimelle voi joutua asentamaan firmwaren:
        https://packages.debian.org/stretch/firmware-amd-graphics

        Synaptic ohjelmalla asennat ja päivität silloin kun huvittaa ja vaihda repository asetuksessa stretch->testing. Debian testing Xfce toimii monta kertaa nopeammin ja vakaammin kuin mikään käyttöjärjestelmä ja on helpompi käyttää, esim desktopia voi säätää miten huvittaa ja Synapticilla voi asentaa ja poistaa monta ohjelmaa samalla kertaa. Muiden käyttöjärjestelmien käyttö on odottelua


      • winuser
        debiantestingxfce kirjoitti:

        Debian johdannaiset ovat hitaita, bugisia ja mintis on vanhaa softaa. Parempi tietokone asentamalla paras käyttis:
        http://cdimage.debian.org/cdimage/stretch_di_rc1/amd64/iso-cd/
        Valitse netinstaller ja siinä Debian Desktop ja Xfce. Ota käyttöön Whisker menu plugin.

        Nvidia näytönohjaimen ajuri lataa nvidian sivuilta, muut ajurit ovat vakiona ja ovat hyviä. Amd gpuohjaimelle voi joutua asentamaan firmwaren:
        https://packages.debian.org/stretch/firmware-amd-graphics

        Synaptic ohjelmalla asennat ja päivität silloin kun huvittaa ja vaihda repository asetuksessa stretch->testing. Debian testing Xfce toimii monta kertaa nopeammin ja vakaammin kuin mikään käyttöjärjestelmä ja on helpompi käyttää, esim desktopia voi säätää miten huvittaa ja Synapticilla voi asentaa ja poistaa monta ohjelmaa samalla kertaa. Muiden käyttöjärjestelmien käyttö on odottelua

        Pidän nyt taukoa jonkun vuoden Linux-kokeiluissani. Eihän tuossa mintissäkään varsinaista ongelmaa ole, sehän oli koneellani lähes kuukauden, ubuntu oli jokunen vuosi sitten puoli tuntia. En vaan jaksa tykätä noista.


      • debiantestingxfce
        winuser kirjoitti:

        Pidän nyt taukoa jonkun vuoden Linux-kokeiluissani. Eihän tuossa mintissäkään varsinaista ongelmaa ole, sehän oli koneellani lähes kuukauden, ubuntu oli jokunen vuosi sitten puoli tuntia. En vaan jaksa tykätä noista.

        Windows on hidas, epävakaa, vaikea käyttää ja tietoturvaton. Esim ohjelmien asentaminen ja poistaminen yksitellen on tyhmää kuin myös hidastavat pakkopäivitykset oletuksena. Desktoppeja ei voi valita ja säätää mieleisekseen, eikä mitään muutakaan voi vaihtaa. Tiedostojärjestelmä on antiikkinen ja huono. Ohjelmia ladataan epämääräisistä paikoista ja riippuvuksia ei ole mitenkään määritelty. Windows pitää kerran vuodessa asentaa uudestaan. Aivan surkea on windows alkaen 3GB asennusdvd:stä.


      • havaintoja

        win10 muuten ottaa 1GB rammia bootin jälkeen, Debian testing Xfce 200MB.


    • nopeampi_on

      Mikäpäs tuossa Firefoxissa olisi jos toimisi yhtä sujuvasti kuin Chrome.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      53
      2416
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      894
    3. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      866
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      11
      855
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      69
      743
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      731
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      640
    8. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      82
      547
    9. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      545
    10. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      67
      539
    Aihe