Lisälyönnit

KärsiväSydän

Hei
Etsin epätoivoisesti vertaistukea sydämen lisälyönneistä kärsivistä ihmisistä.
Mä en jaksa kohta elää enää. Jatkuva pelossa eläminen vie minulta kaikki voimat. Aamulla kun herään on ensimmäisen mielessä sydänasiat ja viimeisenä ennen nukahtamista tunnustelen pulssiani. Oon käynyt vuosien aikana useita kertoja ekg:ssä. Ambulanssikin on tilattu pari kertaa kun luulin taas vaihteeks että kuolen. Se on ihan yks ja sama makaanko sohvalla vai oonko salilla. Muljuu muljuu muljuu. Jokapäiväinen elämä yhtä helvetin kärsimystä. En voi keskittyä mihinkään kunnolla. En heittäytyä tilanteisiin niinkuin haluaisin. En ole huoleton, en spontaani. Jätän matkoja väliin. Keksin tekosyitä jottei tarvitse osallistua juhliin jnejnejne.
Menin yksityiselle lääkärille kun vihdoinkin oli tarpeeksi rahaa ja minulle tehtiin 24h holtteritutkimus. Lisälyöntejä jotain 1000 mutta kaikki hyvänlaatuisia. Syytettiin stressiä.
Tehtiin varmuuden vuoksi sydämen ultraus. Kaikki ok.
Koska mulla tulee lisälyöntejä myös usein liikunnassa sain tehdä rasitustestin jossa niitä tulikin paljon (tulee aina kun pelottaa/stressaa ja tuo tilanne oli paniikkihäiriöiselle aika helvatan pelottava). Hyvä niin-> saatiin nauhalle-> vaarattomia.
Ongelma on se että mä en pääse tästä pelosta millään yli.
Mulla oireena kaikki. Hitaita, nopeita, yksittäisiä, peräkkäisiä, raskaita, puristavia, kivuliaita, elohiireltä tuntuvia töksähdyksiä, kaikki mitä voit ajatella -mulla on.

Löytyykö kohtalotovereita? Mä en enää jaksa yksin. Kukaan lähipiirissäni ei ymmärrä millaista on elää tämän vaivan kanssa. En myöskään uskalla puhua tästä, sillä pelkään kuulevani "vääränlaisia" kommentteja, jolloin oon entistä varmempi että nyt ovatkin vaarallisia ja kuolen.

8

612

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olenrobotti
    • KärsiväSydän

Kiitos <3

• Nuorisydän2

Hei,
      mulla ihan saman juttu, mutta lähinnä rasituksessa tulee enemmän. Ei sitä uskalla enää mitään rankkaa tehdä kun pelkästä kävelystä tulee jo rytmihäiriöitä. Oon 23-vuotias ja en kyllä tiedä ketään yhtä nuorta kuka kärsis samasta vaivasta.

• KärsiväSydän

Hei Nuorisydän2
      Mulla alko nää ihan pienenä jo. Olisinko ollut ehkä 9-10v.
      Yläasteella muuttuivat pahemmiksi ja lukiossa tilattiin kotiin ekan kerran ambulanssi kun pelästyin niin pahasti sellasta pitkää nopeeta sarjaa.
      Tsemppiä meille kaikille <3

• Nuorisydän2

Onks sulle tehty magneettikuvausta koskaan? Tai sydämen elektrofysiologista tutkimusta?

• KärsiväSydän

Ei ole, koska kardiologi ei nähnyt siihen syytä kun sydämen rakenne olis täysin normaali jne.

Kai tän kans vaan on opittava elää. Tänään varasin ajan terveyskeskuksesta jos saisin jotain terapiaa tms näihin pelkoihin.
      Pari viikkoa täytyy odottaa. Kiitos avusta <3

• Nuorisydän2

Aika ihmeellistä et kardiologi ei kumpaakaan sulle ole tehnyt :/ paheneeko sun rytmihäiriöt rasituksessa tai onko sulla heikotusta, huimausta niiden tullessa?
      Itse aikoinaan kun stressasin kovasti sydämestä niin lisälyönnit paheni levossa selkeästi.
      Nykyään niitä tulee kyllä rasituksessa enemmän mikä on oikeesti huolestuttavaa. Levossa peräkkäisiä esim. 6 muljun sarjassa jopa!
      Multa on kans ultra otettu 3,5 v sitten (mikä oli ok) mutta haluisin magneettikuvaukseen, jossa näkyy tarkemmin sydämen rakenne. Luultavasti jotain löytyisi, sinne on vaan nii vaikea päästä jos ei mitään pahempaa oo vielä käynyt (esim. Tajunnan lähtöä rasituksessa)

• Lisärimulju

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      244
      3692
    2. Tapettu

On joku kangaskadulla perjantaina
      Sotkamo
      57
      3443
    3. Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava

Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I
      Maailman menoa
      92
      2878
    4. Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa

Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk
      Maailman menoa
      48
      2656
    5. Työvoimatoimisto

Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve
      Työttömyys
      120
      2446
    6. Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista

Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro
      Maailman menoa
      35
      2062
    7. Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?

Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä
      Maailman menoa
      101
      2011
    8. Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa

Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva
      Maailman menoa
      42
      1875
    9. Mikä aate kaiken pahan takana?

Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.
      Maailman menoa
      107
      1816
    10. Mietin sua liikaa

Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli
      Ikävä
      71
      1179
    Aihe