Lisälyönnit

KärsiväSydän

Hei
Etsin epätoivoisesti vertaistukea sydämen lisälyönneistä kärsivistä ihmisistä.
Mä en jaksa kohta elää enää. Jatkuva pelossa eläminen vie minulta kaikki voimat. Aamulla kun herään on ensimmäisen mielessä sydänasiat ja viimeisenä ennen nukahtamista tunnustelen pulssiani. Oon käynyt vuosien aikana useita kertoja ekg:ssä. Ambulanssikin on tilattu pari kertaa kun luulin taas vaihteeks että kuolen. Se on ihan yks ja sama makaanko sohvalla vai oonko salilla. Muljuu muljuu muljuu. Jokapäiväinen elämä yhtä helvetin kärsimystä. En voi keskittyä mihinkään kunnolla. En heittäytyä tilanteisiin niinkuin haluaisin. En ole huoleton, en spontaani. Jätän matkoja väliin. Keksin tekosyitä jottei tarvitse osallistua juhliin jnejnejne.
Menin yksityiselle lääkärille kun vihdoinkin oli tarpeeksi rahaa ja minulle tehtiin 24h holtteritutkimus. Lisälyöntejä jotain 1000 mutta kaikki hyvänlaatuisia. Syytettiin stressiä.
Tehtiin varmuuden vuoksi sydämen ultraus. Kaikki ok.
Koska mulla tulee lisälyöntejä myös usein liikunnassa sain tehdä rasitustestin jossa niitä tulikin paljon (tulee aina kun pelottaa/stressaa ja tuo tilanne oli paniikkihäiriöiselle aika helvatan pelottava). Hyvä niin-> saatiin nauhalle-> vaarattomia.
Ongelma on se että mä en pääse tästä pelosta millään yli.
Mulla oireena kaikki. Hitaita, nopeita, yksittäisiä, peräkkäisiä, raskaita, puristavia, kivuliaita, elohiireltä tuntuvia töksähdyksiä, kaikki mitä voit ajatella -mulla on.

Löytyykö kohtalotovereita? Mä en enää jaksa yksin. Kukaan lähipiirissäni ei ymmärrä millaista on elää tämän vaivan kanssa. En myöskään uskalla puhua tästä, sillä pelkään kuulevani "vääränlaisia" kommentteja, jolloin oon entistä varmempi että nyt ovatkin vaarallisia ja kuolen.

8

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olenrobotti
    • KärsiväSydän

      Kiitos <3

    • Nuorisydän2

      Hei,
      mulla ihan saman juttu, mutta lähinnä rasituksessa tulee enemmän. Ei sitä uskalla enää mitään rankkaa tehdä kun pelkästä kävelystä tulee jo rytmihäiriöitä. Oon 23-vuotias ja en kyllä tiedä ketään yhtä nuorta kuka kärsis samasta vaivasta.

    • KärsiväSydän

      Hei Nuorisydän2
      Mulla alko nää ihan pienenä jo. Olisinko ollut ehkä 9-10v.
      Yläasteella muuttuivat pahemmiksi ja lukiossa tilattiin kotiin ekan kerran ambulanssi kun pelästyin niin pahasti sellasta pitkää nopeeta sarjaa.
      Tsemppiä meille kaikille <3

    • Nuorisydän2

      Onks sulle tehty magneettikuvausta koskaan? Tai sydämen elektrofysiologista tutkimusta?

    • KärsiväSydän

      Ei ole, koska kardiologi ei nähnyt siihen syytä kun sydämen rakenne olis täysin normaali jne.

      Kai tän kans vaan on opittava elää. Tänään varasin ajan terveyskeskuksesta jos saisin jotain terapiaa tms näihin pelkoihin.
      Pari viikkoa täytyy odottaa. Kiitos avusta <3

    • Nuorisydän2

      Aika ihmeellistä et kardiologi ei kumpaakaan sulle ole tehnyt :/ paheneeko sun rytmihäiriöt rasituksessa tai onko sulla heikotusta, huimausta niiden tullessa?
      Itse aikoinaan kun stressasin kovasti sydämestä niin lisälyönnit paheni levossa selkeästi.
      Nykyään niitä tulee kyllä rasituksessa enemmän mikä on oikeesti huolestuttavaa. Levossa peräkkäisiä esim. 6 muljun sarjassa jopa!
      Multa on kans ultra otettu 3,5 v sitten (mikä oli ok) mutta haluisin magneettikuvaukseen, jossa näkyy tarkemmin sydämen rakenne. Luultavasti jotain löytyisi, sinne on vaan nii vaikea päästä jos ei mitään pahempaa oo vielä käynyt (esim. Tajunnan lähtöä rasituksessa)

    • Lisärimulju

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2743
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2330
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1847
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1715
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe