Rauhan Sanan piirissä on paljon niitä tavallisia seurakuntalaisia ja pappeja jotka hyväksyvät homouden.
Rauhan Sana hyväksyy homot
38
3729
Vastaukset
- Mikä_se
tämä Rauhan Sana on. Entä homo? Tarkoitatko homo sapiensia?
- lepsoirjako
Irjapiispakin onnitteli 15 vuotiasta poikaa, joka valittiin vuoden homoksi! Oikein kukkakimpun kera, varmasti kirkonveroilla maksetulla. Rakastakaa kirkollisverojanne..
- ateistinen-näkemykseni
Lapset irti tuollaisista palkinnoista. Ihme pakkosyöttöä.
- liberaalirauhansana
suvijuhlilla puhui tohtori Vähäkangas homofobiasta. Suvijuhlilla oli paneelikeskustelussa körttiläinen joka on tehnyt kirkolliskokoukselle aloitteen että kirkko alkaisi vihkimään homopareja. Rauhan Sanan piirissä on pappeja ja maallikkoja psykologeja jotka hyväksyvät homouden. Ainakin täällä Kokkolassa.
Kuilu LFF:n ja Rauhan sanan välillä kasvaa. LFF:n piirissä valmistellaan parhaillaan lähtö kirkosta jos homoavioliittoja hyväksytään kirkossa.
Kuitenkin sanoisin että suomenkielisessä rauhan sanassa on hyvin vähän tukea körttipapin ajatuksille.rauhansanalainen kirjoitti:
Kuilu LFF:n ja Rauhan sanan välillä kasvaa. LFF:n piirissä valmistellaan parhaillaan lähtö kirkosta jos homoavioliittoja hyväksytään kirkossa.
Kuitenkin sanoisin että suomenkielisessä rauhan sanassa on hyvin vähän tukea körttipapin ajatuksille.Kuten aina rauhansanalaisuudessa, liiotellaan molempiin suuntiin.
- etsivä-xxx
rauhansanalainen kirjoitti:
Kuilu LFF:n ja Rauhan sanan välillä kasvaa. LFF:n piirissä valmistellaan parhaillaan lähtö kirkosta jos homoavioliittoja hyväksytään kirkossa.
Kuitenkin sanoisin että suomenkielisessä rauhan sanassa on hyvin vähän tukea körttipapin ajatuksille.Itse olen vielä jokunen vuosi sitten kuullut Rauhan Sanan piirissä ihan toisenlaisia mielipiteitä samaa sukupuolta olevien avioliitosta. Sen sijaan olen kuullut että Kokkolassa on joku ihan oma piirinsä joka on monessa asiassa ihan eri opetuksessa ja käytännöissä kuin mikä on perinteistä Rauhan Sanan opillista perustaa. Naispappeusasia on saanut aikaiseksi sen että perinteisesti uskovat nuoret miehet eivät ole voineet hakeutua teologiseen tiedekuntaan koska eivät saisi pappisvihkimystä tai seurakuntavirkaa koskaan. Onko tämä nyt sitten johtanut siihen että nimenomaan perinteistä ironneet nuoret miehet ovat teologiseen menneet ja tuoneet mukanaan toisen ajattelun Rauhan Sanan piiriin ja ilmeisesti erityisesti niihin piireihin eli nuoriin joiden piirissä oma ystävä ja tuttavapiiri on. Uskoakseni tämäkin lestadiolainen liike tulee lähivuosina hajoamaan kahtia. Jatkaa entistä pienempinä ryhminä ja sitten kuihtuu pois.
Surullista koska olen pitänyt niistä vanhoista kansan miesten seurapuheista itsekin. Niissä kun on sitä vanhaa lestadiolaista ajattelua ilman voimakasta seurapenkissä istumisen korostusta tai eksklusiivista opetusta. Voi paremmin kuunnella sitä toista syvempää sisältöä. - arvioitsija
Suomen LFF:n ja Suomen Lyrs:in välillä on jo vuosikymmeniä ollut kitkaa. Useimmiten tämä on johtunut Lyrs:in saarnaajien liberaaleimmista opetuksista ja myös rivijäsenten keskimäärin huomattavasti liberaaleimmista näkemyksistä.
Selvästi LFF lisäksi pitää opillisia kysymyksiä tärkeämpinä, kuin leväperäisesti suhtautuva Lyrs taustajoukkoineen myös ruohonjuuritasolla. Ruotsin ruotsinkieliset rauhansanalaiset eli "itälestadiolaiset" ovat silti keskimäärin hyvinkin liberaaleja ja siten suomenkielisen Lyrsin hengenheimolaisia, eivätkä suinkaan ruotsinkielisen LFF:n hengenheimolaisia.
Amerikan pikkuesikoisten ALCA:ssa on sekä liberaaleja että konservatiivisia paikallisseurakuntia, jotka eivät tämän vuoksi ole aina yhteistyöhaluisia keskenään. Tästähän on puhuttu jo kymmeniä vuosia, että Amerikan pikkuesikoisten ALCA on sisäisessä hajaannuksessa. Osa paikallisista ALC-seurakunnista on tiiviissä yhteistyössä Suomen LFF:n kanssa, mutta osa pitää yhteyttä Lyrs:iin, mutta osa ei kumpaankaan.
Sakramenttikysymyksessä ALCA keskusjärjestönä on lähempänä Suomen LFF:ää, kuin Suomen Lyrs:iä. Amerikassa onkin ainakin yksi sellainen Lyrs-mielinen (sakramenttiasioissa) pikkuesikoisten paikallisseurakunta, joka ei juurikin erilaisten sakramenttioppiensa vuoksi ole ALCA:n jäsen.
Tilanne on kuitenkin noin 2010-luvun vaihteesta alkaen kehittynyt siihen suuntaan LFF:ssä, että LFF:n taustajoukot ovat joillakin paikkakunnilla alkaneet liberalisoitumaan, osittain jopa tietoisesti. Tämä on johtanut paikallisen tason hajaannukseen Pietarsaaressa mutta myös sen lähiseudulla mm Larsmossa osittain. Perinteisessä konservatiivisuudessa pitäytyvät ovat siellä eronneet liberaalimmaksi muuttuneesta paikallisesta yhdistyksestä, ja ryhtyneet pitämään omia seuroja konservatiiveille. He kuitenkin korostavat, että haluavat jatkaa edelleen yhteistyötä LFF:n valtakunnallisen lähetysyhdistyksen kanssa.
Samanlaista hajaantumista saattaa merkeistä päätellen vielä tapahtua muillakin paikkakunnilla sekä Lyrs:in ja LFF:n välillä, että niiden molempien sisällä ja sisältä, ja lisäksi Ruotsin, Amerikan ja Suomen rauhansanalaisten osaryhmien välillä, ja myös muissa maissa. - kulkuinen
Onhan totta, että ainakin Lyrs:in taustajoukoissa oleva pääministeri Juha Sipilä äänesti homoavioliittojen puolesta, kun asiasta oli viimeksi äänestys eduskunnassa.
Toinen rauhansanalainen kansanedustaja Peter Östman, joka on LFF:n taustajoukoista, äänesti kait homoliittoja vastaan... arvioitsija kirjoitti:
Suomen LFF:n ja Suomen Lyrs:in välillä on jo vuosikymmeniä ollut kitkaa. Useimmiten tämä on johtunut Lyrs:in saarnaajien liberaaleimmista opetuksista ja myös rivijäsenten keskimäärin huomattavasti liberaaleimmista näkemyksistä.
Selvästi LFF lisäksi pitää opillisia kysymyksiä tärkeämpinä, kuin leväperäisesti suhtautuva Lyrs taustajoukkoineen myös ruohonjuuritasolla. Ruotsin ruotsinkieliset rauhansanalaiset eli "itälestadiolaiset" ovat silti keskimäärin hyvinkin liberaaleja ja siten suomenkielisen Lyrsin hengenheimolaisia, eivätkä suinkaan ruotsinkielisen LFF:n hengenheimolaisia.
Amerikan pikkuesikoisten ALCA:ssa on sekä liberaaleja että konservatiivisia paikallisseurakuntia, jotka eivät tämän vuoksi ole aina yhteistyöhaluisia keskenään. Tästähän on puhuttu jo kymmeniä vuosia, että Amerikan pikkuesikoisten ALCA on sisäisessä hajaannuksessa. Osa paikallisista ALC-seurakunnista on tiiviissä yhteistyössä Suomen LFF:n kanssa, mutta osa pitää yhteyttä Lyrs:iin, mutta osa ei kumpaankaan.
Sakramenttikysymyksessä ALCA keskusjärjestönä on lähempänä Suomen LFF:ää, kuin Suomen Lyrs:iä. Amerikassa onkin ainakin yksi sellainen Lyrs-mielinen (sakramenttiasioissa) pikkuesikoisten paikallisseurakunta, joka ei juurikin erilaisten sakramenttioppiensa vuoksi ole ALCA:n jäsen.
Tilanne on kuitenkin noin 2010-luvun vaihteesta alkaen kehittynyt siihen suuntaan LFF:ssä, että LFF:n taustajoukot ovat joillakin paikkakunnilla alkaneet liberalisoitumaan, osittain jopa tietoisesti. Tämä on johtanut paikallisen tason hajaannukseen Pietarsaaressa mutta myös sen lähiseudulla mm Larsmossa osittain. Perinteisessä konservatiivisuudessa pitäytyvät ovat siellä eronneet liberaalimmaksi muuttuneesta paikallisesta yhdistyksestä, ja ryhtyneet pitämään omia seuroja konservatiiveille. He kuitenkin korostavat, että haluavat jatkaa edelleen yhteistyötä LFF:n valtakunnallisen lähetysyhdistyksen kanssa.
Samanlaista hajaantumista saattaa merkeistä päätellen vielä tapahtua muillakin paikkakunnilla sekä Lyrs:in ja LFF:n välillä, että niiden molempien sisällä ja sisältä, ja lisäksi Ruotsin, Amerikan ja Suomen rauhansanalaisten osaryhmien välillä, ja myös muissa maissa.Nimimerkki "arvioitsija" kirjoittaa paljon joka on totta, paitsi että minun näkökulmasta seuraavat asiat ei pidä paikkaansa:
- Ruotsin ruotsinkieliset rauhansanalaiset eli "itälestadiolaiset" ovat kyllä huomattavasti konservatiivisempia kuin muut rauhansanalaiset. He opettavat sitä lestadiolaisuutta joka oli vallallaan kun lestadiolaisuus jakaantui länsi- ja itä-lestadiolaisuuteen. LYRS:in seuroihin niiden saarnaajia ei yleensä huolita, kun LFF:n seuroihin niitä kutsutaan useasti.
- ALCA:sta sen verran että monessa seurakunnassa on ongelmana että nuoret jättävät ja lähtevät houkuttelevampiin seurakuntiin. USA:ssa kun muista seurakunnista ei ole pula. Jotkut niistä kirjoittelevat seuraavalla blogilla: http://extoots.blogspot.fi/
- LFF:stä en sanoisi että on tapahtunut juuri mitään liberalisointia. Minusta joukot ovat tiivistyneet. Uusi seurakunta ”Pietarsaaren konservatiivit” koostuu muutamasta henkilöstä ja yhdestä saarnaajasta, ja he ovat enemmänkin äärikonservatiiveja, kuin edustaisi jotakin LFF:n vanhaa linjaa.
Hajaantumisista olen minäkin sitä mieltä, että se tulee tapahtumaan. LFF:n avainhenkilöt (kaikki palkkalistalla olevat) suurin osa saarnaajista ovat sitä mieltä että LFF tulisi perustaa oma kirkkokunta tai liittyä johonkin tulevaan, tai olemassa olevaan kirkon ulkopuolella olevaan organisaatioon.
Tähän valmistaudutaan, ja riittää että luterilainen kirkko hyväksyy homoavioliitot ja/tai joku kunnista missä LFF on vahva saa nainen kirkkoherrana, niin LFF panee jo nyt tehdyt suunnitelmat täytäntöön ja jättää kirkon.
Minun ennustus on että rauhansanalaisuus jakaantuu silloin LYRS:iin ja LFF:ään. Kaikki LFF:n piirissä olevat eivät tulee jättämään kirkkoa, vaan liittyvät todennäköisesti LYRS:iin ja alkavat järjestämään omia seuroja kirkoissa.
LYRS hallituksen puheenjohtaja sanoi Kokkolan suvijuhlissa että LYRS ei tule jättämään kirkkoa, ja että esi-isät taistelivat sen puolesta että liike pysyisi kirkossa heidän ajalla.
Tämä on mielestäni todennäköisin skenaario, mutta muita vaihtoehtoja on. LFF on joka tapauksessa ajautunut umpikujaan, kun eivät salli liikkeen teologit vihkiytyä papeiksi.etsivä-xxx kirjoitti:
Itse olen vielä jokunen vuosi sitten kuullut Rauhan Sanan piirissä ihan toisenlaisia mielipiteitä samaa sukupuolta olevien avioliitosta. Sen sijaan olen kuullut että Kokkolassa on joku ihan oma piirinsä joka on monessa asiassa ihan eri opetuksessa ja käytännöissä kuin mikä on perinteistä Rauhan Sanan opillista perustaa. Naispappeusasia on saanut aikaiseksi sen että perinteisesti uskovat nuoret miehet eivät ole voineet hakeutua teologiseen tiedekuntaan koska eivät saisi pappisvihkimystä tai seurakuntavirkaa koskaan. Onko tämä nyt sitten johtanut siihen että nimenomaan perinteistä ironneet nuoret miehet ovat teologiseen menneet ja tuoneet mukanaan toisen ajattelun Rauhan Sanan piiriin ja ilmeisesti erityisesti niihin piireihin eli nuoriin joiden piirissä oma ystävä ja tuttavapiiri on. Uskoakseni tämäkin lestadiolainen liike tulee lähivuosina hajoamaan kahtia. Jatkaa entistä pienempinä ryhminä ja sitten kuihtuu pois.
Surullista koska olen pitänyt niistä vanhoista kansan miesten seurapuheista itsekin. Niissä kun on sitä vanhaa lestadiolaista ajattelua ilman voimakasta seurapenkissä istumisen korostusta tai eksklusiivista opetusta. Voi paremmin kuunnella sitä toista syvempää sisältöä.etsivä-xxx kirjoitta myös asiaa, mutta Kokkolassa LFF:ään ja LYRS:iin kuuluvilla on aina ollut oma toiminta ja omat toimitilat. Konservatiivisemmat ovat kokoontuneet Närvilän rukoushuoneeseen ja liberaaliset Varvin kesäkotiin. Se ääriliberaali ja tässä palstassa kuuluisa saunapiiri on käsitekesäni se mitä on jäljellä LYRS:n toiminnasta Kokkolassa.
Kaikki LYRS:iin kuuluvat eivät ole liberaaleja. Esimerkiksi Vähäkyrössä ja Ylivieskassa ollaan aika konservatiivisia.- Orolig
Att slå ihop en församling leder ofta till splittring i tre hopar
- Järjestys
Näin on jos ei seuraa Ramatun opetusta.Jeesus antoi köyhät kalastaija sakramentteijä ja ohjeita.ei siellä tarvitse olla pappeija.muta seurakunnalle pitäis olla järjtys toimintmalli.
- Järjestys
Lff kokontuu tulevana viikkonloppuna kolppissa kesään viimeisiin suurkokous
- väärät.opettajat
Olisi tärkeää miettiä, hyväksyykö Jumala heidät.
- Anonyymi
arvioitsija kirjoitti:
Suomen LFF:n ja Suomen Lyrs:in välillä on jo vuosikymmeniä ollut kitkaa. Useimmiten tämä on johtunut Lyrs:in saarnaajien liberaaleimmista opetuksista ja myös rivijäsenten keskimäärin huomattavasti liberaaleimmista näkemyksistä.
Selvästi LFF lisäksi pitää opillisia kysymyksiä tärkeämpinä, kuin leväperäisesti suhtautuva Lyrs taustajoukkoineen myös ruohonjuuritasolla. Ruotsin ruotsinkieliset rauhansanalaiset eli "itälestadiolaiset" ovat silti keskimäärin hyvinkin liberaaleja ja siten suomenkielisen Lyrsin hengenheimolaisia, eivätkä suinkaan ruotsinkielisen LFF:n hengenheimolaisia.
Amerikan pikkuesikoisten ALCA:ssa on sekä liberaaleja että konservatiivisia paikallisseurakuntia, jotka eivät tämän vuoksi ole aina yhteistyöhaluisia keskenään. Tästähän on puhuttu jo kymmeniä vuosia, että Amerikan pikkuesikoisten ALCA on sisäisessä hajaannuksessa. Osa paikallisista ALC-seurakunnista on tiiviissä yhteistyössä Suomen LFF:n kanssa, mutta osa pitää yhteyttä Lyrs:iin, mutta osa ei kumpaankaan.
Sakramenttikysymyksessä ALCA keskusjärjestönä on lähempänä Suomen LFF:ää, kuin Suomen Lyrs:iä. Amerikassa onkin ainakin yksi sellainen Lyrs-mielinen (sakramenttiasioissa) pikkuesikoisten paikallisseurakunta, joka ei juurikin erilaisten sakramenttioppiensa vuoksi ole ALCA:n jäsen.
Tilanne on kuitenkin noin 2010-luvun vaihteesta alkaen kehittynyt siihen suuntaan LFF:ssä, että LFF:n taustajoukot ovat joillakin paikkakunnilla alkaneet liberalisoitumaan, osittain jopa tietoisesti. Tämä on johtanut paikallisen tason hajaannukseen Pietarsaaressa mutta myös sen lähiseudulla mm Larsmossa osittain. Perinteisessä konservatiivisuudessa pitäytyvät ovat siellä eronneet liberaalimmaksi muuttuneesta paikallisesta yhdistyksestä, ja ryhtyneet pitämään omia seuroja konservatiiveille. He kuitenkin korostavat, että haluavat jatkaa edelleen yhteistyötä LFF:n valtakunnallisen lähetysyhdistyksen kanssa.
Samanlaista hajaantumista saattaa merkeistä päätellen vielä tapahtua muillakin paikkakunnilla sekä Lyrs:in ja LFF:n välillä, että niiden molempien sisällä ja sisältä, ja lisäksi Ruotsin, Amerikan ja Suomen rauhansanalaisten osaryhmien välillä, ja myös muissa maissa.sinun analyysi on aivan oikea mutta mitä tekee se ryhmä joka kokoontuu Ruusulehdon koululla Pietarsaaressa? Minkänimisiä puhujia siellä saarnaa?
- Niin_se_maailma
muuttuu.Joku vanha saattaa vielä muistaa Helsingin Sanomien etusivun otsikon 1960-luvulta:
HOMO NÄHTY HELSINGIN KESKUSTASSA!- apinalorvi
Mikähän kyseisen lehden numero ja päivämäärä mahtavat olla?
- Sitä_voisi
apinalorvi kirjoitti:
Mikähän kyseisen lehden numero ja päivämäärä mahtavat olla?
kysyä Helsingin Sanomista. Hiljattain (viime vuonna) siitä oli uutinen jossakin. Kyllä ne siellä lehdessä tietävät jutun ja ehkä naureskelevatkin sille, koska nykyaikana on kunniakasta olla homo.
- Paljonihmeitämaailmassa
Hui kamalaa. Homo nähty Helsingissä. Tulee maailmanloppu.
- körttikokkolasta
kuusniemen pappissuku ovat suvaitsevaisia hyväksyvät kaikki
- laskelmillakoperille
Pääseekö sillä taivaan perälle vaioko siihen ovenpieleen sellaisella kaikkihyväksymisellä?
vai saako vain pari kaveria lisää ja ehkä työpaikan täällä ajassa.
hautapaikka ainakin on luulen saman kokoinen ja monille hintainenkin eli jonkun laskun mukaan n 40 000 euroa! - henkiloppuipiiristä
sana ja sauna piiri kokkolassa on hajonnut siellä käy enään 5 osanottajaa täysin kuollut suurin osa kävijöistä on helluntailaisia. opillisesti piiri on tuuliajolla. Saunamajuri heitti pyyhkeen kehään, eikä uusi majuri osaa organisoida toimintaa. Ei ollut juhannusjuhlaakaan.
- Laestadius
Tarkoittaako tämä että Rauhan sanalla ei ole toimintaa Kokkolassa enää, vain LFF?
- bönehusförening
tervetuloa Närvilän ja Rauhan Sanan yhteisiin seuroihin Varvin kesäkodille su 15.7. klo 15.
- Anonyymi
närvilän ja rauhan sanan yhteiset seurat varvilla tänäkin vuonna su 28.7. klo 15. mukana J Aspegren tulkkina H Snellman
- Anonyymi
rovasti kuusniemi ja monet muut rauhan sanan papit hyväksyvät homouden
- Anonyymi
Hyvä
- Anonyymi
Rauhan Sana onkin ns. sekaseuravanhoillislestadiolaisuutta. Osa on konservatiivisempia, mutta mukana on paljon myös liberaalimpaa porukkaa. Ainut ero Rauhan Sanan vanhoillislestadiolaisuudella SRK:n alaiseen vanhoillislestadiolaisuuteen on se, että heillä seurakuntaoppi on hiukan avarampi ja he jättävät tuomiovallan täysin yksin Jumalalle. He eivät siis nuhtele esimerkiksi sellaista uskovaista paria, jotka ovat samaa sukupuolta keskenään, vaikka osa hiljaa saattaa uskoakin, ettei sellainen ole Jumalan mielenmukainen liitto.
- Anonyymi
saako rauhan sanan seuroissa astua puhujapönttöön jos on homo
- Anonyymi
Ilman muuta saa, ja oletan että SRK:n seurakunnissa on samoin. Ei vaan saa maata miesten kanssa.
- Anonyymi
Miten LFF:n ja LYRSin skismassa kävi? Ilmeisesti ei mitenkään? Kauheasti ei kannattaisi splittailla pieniä seurakuntia.
- Anonyymi
LYRSissä on konservatiivisia seurakuntia, mutta osa on liberaaleja, LFF:ssä ei juuri ole liberaaleja. LYRS ja LFF ovat eri järjerstöjä, mutta sama liike.
Ajankohtaisin "hajannus" on että LFF on lähtemässä kirkosta. Saa nähdä seuraako LYRS:sta yhtään seurakunta perässä.
https://www.kyrkpressen.fi/nyheter/60033-rapport-oppnar-for-laestadiansk-kyrka.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LYRSissä on konservatiivisia seurakuntia, mutta osa on liberaaleja, LFF:ssä ei juuri ole liberaaleja. LYRS ja LFF ovat eri järjerstöjä, mutta sama liike.
Ajankohtaisin "hajannus" on että LFF on lähtemässä kirkosta. Saa nähdä seuraako LYRS:sta yhtään seurakunta perässä.
https://www.kyrkpressen.fi/nyheter/60033-rapport-oppnar-for-laestadiansk-kyrka.htmlAhaa.. Teillä on paikallisseurakunnat päätäntävaltaisia omissa asioissaan, myös hengellisissä. Teillä ei siis ole varsinaista kattojärjestöä niinkuin SRK-vanhoillisilla SRK on.
Samasta syystä Pohjois-Amerikan vanhoilliset hajosivat kahteen ryhmään, Töröläläisiin eli FALCin vanhoillisiin ja AALC:n, sittemmin LLC/SRK. FALC ei myöskään 'alistunut' keskusjärjestön vallan alle. Suosittelisin ottamaan yhteyksiä Michiganin suuntaan. Eksklusiivinen seurakuntaoppi tosin saattaa heilläkin olla, ehkä se saattaa muodostua ongelmaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LYRSissä on konservatiivisia seurakuntia, mutta osa on liberaaleja, LFF:ssä ei juuri ole liberaaleja. LYRS ja LFF ovat eri järjerstöjä, mutta sama liike.
Ajankohtaisin "hajannus" on että LFF on lähtemässä kirkosta. Saa nähdä seuraako LYRS:sta yhtään seurakunta perässä.
https://www.kyrkpressen.fi/nyheter/60033-rapport-oppnar-for-laestadiansk-kyrka.htmlMielestäni SRK-vanhoillisten pitäisi lähteä myös kirkosta pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LYRSissä on konservatiivisia seurakuntia, mutta osa on liberaaleja, LFF:ssä ei juuri ole liberaaleja. LYRS ja LFF ovat eri järjerstöjä, mutta sama liike.
Ajankohtaisin "hajannus" on että LFF on lähtemässä kirkosta. Saa nähdä seuraako LYRS:sta yhtään seurakunta perässä.
https://www.kyrkpressen.fi/nyheter/60033-rapport-oppnar-for-laestadiansk-kyrka.htmlylivieska ja vähäkyrö
- Anonyymi
kyllä meillä pitää olla lähimmäiselle avoin ja hyväksyvä. seksuaalisuus on jumalan lahja ja kristillyydessämmekin voimme miesten kesken olla avoimia toisillemme. jumala rakastaa meitä kaikkia.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä912990Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991716Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461587- 871401
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4031400Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4031323Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21129Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381067Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun334908Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden259877